اهمیت بهینه سازی موتورهای جستجو را نمی توان انکار کرد.
بطور کامل 68٪ از همه تجربیات آنلاین با یک موتور جستجو شروع می شود و جستجوهای ارگانیک مسئول 53.3 درصد از کل ترافیک وب سایت هستند.
گوگل گزارش می دهد که ترافیک SEO 10 برابر رسانه های اجتماعی و 5 برابر PPC است.
اما مشکل اینجاست – گوگل به طور کامل پرده را کنار نمی گذارد تا تک تک عوامل الگوریتم های رتبه بندی خود را آشکار کند ، و متخصصان SEO را در حدس زدن تعلیم می دهد.
و عواملی که ما در مورد آنها می دانیم به طور مداوم در حال تغییر هستند زیرا گوگل به روزرسانی هایی را برای بهبود جستجوهای کاربران انجام می دهد.
بنابراین ، چگونه مطمئن می شوید که محتوای شما در Google رتبه خوبی دارد و در صفحه 1 SERP قرار می گیرد؟
پاسخ – با وارد کردن کپی نویسی SEO به استراتژی محتوای خود.
در این راهنمای جامع ، بایدها و نبایدهای کپی نویسی SEO و یک فرآیند گام به گام برای بهینه سازی محتوای خود برای الگوریتم های جستجوی پیوسته در حال توسعه گوگل را خواهید آموخت.
SEO Copywriting چیست؟
بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) عبارت است از ارتقاء وب سایت به منظور دستیابی به رتبه های بالا در موتورهای جستجو ، به ویژه گوگل.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
کپی نویسی SEO یک هدف مشابه را دنبال می کند اما بر روند ایجاد محتوا تمرکز می کند و اطمینان می دهد که برای گوگل و کاربران عادی که به دنبال اطلاعات هستند حداکثر ارزش و خوانایی را ارائه می دهد.
تمرکز اصلی گوگل با هر دور به روزرسانی همیشه این بوده است که نتایج جستجو بیشتر برای کاربران خود مرتبط باشد.
این خبر خوبی برای تولیدکنندگان محتوا است زیرا اگر تمرکز شما بر ایجاد بهترین وب سایت ممکن برای مخاطبان شما باشد ، در حال حاضر برای رتبه بندی بالا در گوگل بهینه سازی کرده اید. با این وجود ، مراحل بیشتری برای به حداکثر رساندن این رتبه بندی ها وجود دارد.
کپی نویسی SEO ایجاد محتوایی است که:
- Google می تواند بفهمد و فهرست بندی کند.
- پاسخ ها یا اطلاعات مربوطه را برای جستجوهای جستجو ارائه می دهد.
- مردم به اندازه کافی برای خواندن و اشتراک گذاری جذاب هستند.
- به گونه ای سازماندهی شده است که بینندگان و موتورهای جستجو هر دو به راحتی می توانند بخوانند.
- کلمات کلیدی و عباراتی را که کاربران در Google جستجو می کنند ، هدف قرار می دهد.
کپی نویسی SEO معمولاً اهداف دیگری دارد که خوانندگان را تشویق می کند تا اقدام خاصی را انجام دهند – به عنوان مثال ، برای خرید محصول ، مشترک شدن در خبرنامه و غیره.
اما تمرکز اصلی بر محتوای با کیفیت است. هرگونه تماس اضافی برای اقدام در درجه دوم قرار می گیرد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
نحوه برنامه ریزی ، ایجاد و قالب بندی محتوای SEO که در Google رتبه بندی می شود
اگر قصد دارید کپی نویسی SEO با کیفیت بالا تولید کنید ، قبل از اینکه وارد فرایند نوشتن شوید ، باید کارهای مقدماتی را انجام دهید.
بین نوشتن برای Google و نوشتن برای انسان تعادل ظریفی وجود دارد.
اگر به طور خاص برای گوگل می نویسید ، نوشتن شما سخت و تکراری خواهد بود زیرا در هر فرصتی کلمات کلیدی خود را به صورت کلمه به کلمه لغزش می دهید. بطور طبیعی انسانها اینطور صحبت نمی کنند.
اگر بدون توجه به گوگل به طور خاص برای مخاطبان خود می نویسید ، محتواهای شما احتمالاً رتبه خوبی نخواهند داشت زیرا توجه کافی به کلمات کلیدی مورد نظر خود جلب نکرده اید.
اما اگر هم گوگل و هم مخاطبان انسانی خود را در نظر بگیرید ، حداکثر پتانسیل SEO را به دست خواهید آورد.
فاز 1: تحقیق کلمات کلیدی
قبل از شروع به نوشتن ، باید موضوع خود را بدانید.
به همین دلیل است که تحقیق کلمات کلیدی مهم است.
شما می خواهید کلمات کلیدی خاصی را که مربوط به طاقچه ایجاد شده وب سایت شما است و رقابت پایینی دارند (که به شما شانس بسیار بالایی برای فرود در اولین SERP می دهد) را هدف قرار دهید.
مثال زیر از Semrush است ، که یکی از ابزارهای تحقیق کلید واژه ای است که به شما کمک می کند:
KWFinder یکی دیگر از ابزارهای عالی است که می تواند به شما در یافتن کمک کند کلمات کلیدی دم بلند به هدف.
این منابع ارزشمند می توانند به شما کمک کنند تا بهترین کلمات کلیدی را برای هدف گذاری و ایجاد ایده برای کلمات کلیدی و تغییرات مشابه که ممکن است در نظر نگرفته اید ، مشخص کنید.
فاز 2: قصد SERP
هدف SERP (صفحه نتایج موتورهای جستجو) – که گاهی اوقات به عنوان هدف جستجو نیز نامیده می شود – موضوعات و کلمات کلیدی را بر اساس اینکه چرا کسی کلمه کلیدی خاصی را در گوگل جستجو می کند و چگونه قصد استفاده از اطلاعات را دارد ، در نظر می گیرد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
درک هدف جستجو به شما این امکان را می دهد تا مخاطبین موردنظر خود را بر اساس انگیزه های استفاده از موتور جستجو به درستی هدف گیری کنید.
به عنوان مثال ، فرض کنید ما در حال هدف گیری هستیم [best pizza] به عنوان کلمه کلیدی
در واقع مخاطبان شما در جستجوی چه چیزی هستند؟
- بهترین رستوران پیتزا محلی با غذاخوری در فضای باز؟
- بهترین دستور پیتزا برای تهیه در خانه؟
- بهترین سرویس تحویل پیتزا؟
- بهترین مزه های پیتزا؟
دانستن هدف جستجوی کلمات کلیدی شما به اندازه کلمات کلیدی مهم است ، بنابراین می توانید محتوای خود را بر اساس نیازها و انتظارات مخاطبان خود تنظیم کنید.
اگر هدف دارید [best pizza] از نظر یک پیتزا فروشی محلی که غذا ، غذا و تحویل غذا را ارائه می دهد ، شما می خواهید محتوای شما برای افرادی باشد که در منطقه به دنبال مکان های غذا هستند ، نه افرادی که به دنبال دستور العمل های آنلاین هستند.
فاز 3: مقاله خود را برنامه ریزی و طرح بندی کنید
کلمه کلیدی؟
بررسی.
قصد جستجو؟
بررسی.
زمان شروع به نوشتن است؟
… هنوز کاملاً نه.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
قبل از اینکه مستقیماً وارد محتوا شوید ، باید برنامه خود را نهایی کنید.
به یاد داشته باشید ، گوگل و سایر موتورهای جستجو به خوانایی و سازماندهی پاداش می دهند ، به این معنی که شما باید کمی زمان بیشتری را صرف برنامه ریزی محتوای خود کنید تا از جریان منطقی و ارائه اطمینان حاصل کنید.
قبل از شروع به نوشتن ، از خود بپرسید:
- هدف مقاله چیست؟ آیا امیدوار هستید که اطلاعات ، آموزش ، تبلیغ محصول ، خدمات ، حل مشکل یا پاسخ به س questionال را ارائه دهید؟
- به چه چیزی می خواهم برسم؟ هدف نهایی شما چیست؟ آیا امیدوار هستید که تعداد بازدیدکنندگان وب سایت و کلمات کلیدی رتبه بندی شده بیشتر شود؟ یا آیا می خواهید خوانندگان اقدامی انجام دهند؟
- مخاطب هدف من کیست؟ دانستن سازمان بهداشت جهانی جستجو و خواندن مطالب شما به اندازه دانستن اهمیت دارد چی شما در مورد آن خواهید نوشت اگر با مخاطب Gen Z صحبت می کنید ، لحن و زبان شما مانند زمانی نخواهد بود که با 65++ مخاطب صحبت می کنید.
- چگونه اطلاعاتی را که ارائه می دهم سفارش دهم؟ مراحل منطقی مورد نیاز برای گنجاندن چیست؟ به عنوان مثال ، بسیاری از مقالات مشکلی را ارائه می دهند و سپس لیستی از راه حل ها را برای رفع مشکل ذکر شده پیشنهاد می کنند.
- کدام ساختار محتوای من را به بهترین نحو تنظیم می کند؟ به عنوان مثال ، یک فهرست بندی متفاوت از مقاله نحوه انجام کار ارائه می شود.
حداقل باید سرفصل ها و عناوین فرعی خود را مشخص کنید تا هنگام شروع به نوشتن یک برنامه منطقی داشته باشید.
فاز 4: مقاله خود را ساختاربندی کنید
هنگام ایجاد طرح کلی خود ، به ساختار مقاله خود توجه کنید.
خوانایی نه تنها برای گوگل ، بلکه برای خوانندگانی که احتمالاً مقاله شما را در دستگاه تلفن همراه بررسی می کنند ، کلیدی است.
به دنبال فرصت هایی از این دست باشید.
رسانه های تصویری خواندن بلوک های طولانی متن به ویژه در دستگاه های تلفن همراه دشوار است. اگر مخاطبان انسانی شما برای خواندن مقاله شما تلاش کنند ، گوگل نیز نسبت به آن مطلوب نخواهد بود. متن را با تصاویر ، فیلم ها و فضای سفید تقسیم کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
عناوین فرعی اسکیمرها را آسان کنید تا مطالب شما را مرور کرده و بر اساس نیازها و علایق خود ارزشمندترین بخش ها را بیابند.
لیست ها در صورت امکان نکات مهم را به لیست های خط دار یا شماره گذاری شده تقسیم کنید. خواندن لیست ها برای انسان آسان است ، اما برای گوگل نیز بسیار محبوب است که به راحتی اطلاعات را در یک قطعه برجسته تولید کند.
مثلا:
با کلیک بر روی مقاله برجسته ، نگاهی بصیرتمند به ساختار مقاله نمایان می شود.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
هر نکته ای که گوگل در قطعه برجسته ذکر کرده است یک عنوان فرعی جداگانه در مقاله است.
ببینید چرا فهرست ها و عناوین فرعی بسیار مهم هستند؟
یکی از رایج ترین ساختارهای نوشتاری که در روزنامه نگاری مورد استفاده قرار می گیرد ، هرم وارونه است. این تکنیک مقاله ای را با مهمترین اطلاعات در ابتدا تنظیم می کند.
در پاراگراف اول ، خواننده باید تمام جزئیات لازم را داشته باشد. پاراگرافهای بعدی برای شرح و ارائه مثالها استفاده می شود.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
این روش نوشتاری آزموده و واقعی برای بسیاری از انواع محتوا خوب عمل می کند ، به ویژه اگر هدف اصلی مقاله پاسخ به س questionالی باشد.
ساختار مقاله خود را بخشی از فرایند طرح بندی خود قرار دهید تا آماده باشید تا در مرحله بعد به موفقیت برسید.
فاز 5: ایجاد محتوا
بالاخره وقت نوشتن فرا رسیده است.
به نظر می رسد کارهای مقدماتی زیادی برای رسیدن به این مرحله انجام شده است. اما در تمام این مدت ، تحقیق و برنامه ریزی چیزی است که کپی نویسی موفق SEO را از پست های وبلاگ در حال اجرا با حداقل تلاش جدا می کند.
هنگام نوشتن ، کلمه کلیدی و مخاطبان خود را در نظر داشته باشید ، اما به یاد داشته باشید که اجازه دهید نوشته ها به طور طبیعی جریان پیدا کنند.
کلمه کلیدی خود را در هر جمله دیگر قرار ندهید. اگر تمرکز خود را بر روی موضوع خود حفظ کرده اید ، کلمات کلیدی و عبارات به طور یکپارچه در نوشتن شما متناسب خواهد بود.
مطمئن شوید که کلمه کلیدی خود را حداقل در اولین عنوان فرعی ، ترجیحاً بیش از یک مورد قرار دهید.
بله ، می خواهید فهرست نکات اصلی مقاله خود را برای گوگل آسان کنید. اما در نهایت ، شما برای افرادی که آن را خواهند خواند می نویسید ، نه برای موتورهای جستجو.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
گنجاندن پیوندها در محتوای شما برای سئو مهم است. از وب سایت هایی که به آنها اشاره می کنید آگاه باشید تا بتوانید از داشتن پیوندهای با کیفیت بالا اطمینان حاصل کنید. الکسا یک منبع عالی برای بررسی اعتبار وب سایت
فاز 6: ویرایش
انجام دادن نه hit را در پیش نویس خشن بدون ویرایش ابتدا منتشر کنید!
کپی نویسی SEO همه چیز مربوط به تولید است کیفیت بالا محتوا.
این بدان معناست که تحقیقات ضعیف ، غلط املایی ، بی نظمی و اشتباهات دیگر به اعتبار شما ضربه جدی می زند. محتوای شما باید تخصص ، اقتدار و قابلیت اعتماد شما (EAT) را به نمایش بگذارد.
در حالت ایده آل ، شما باید یک تقویم محتوا داشته باشید تا بتوانید در مسیر خود باقی بمانید و اجازه دهید مقالات خود را برای یک یا دو روز قبل از بازگشت به آنها برای تصحیح نهایی بررسی کنید.
حداقل ، مقاله خود را چند بار قبل از انتشار مورد مطالعه قرار دهید. خواندن با صدای بلند می تواند به شما در شناسایی مناطقی که ناخوشایند هستند و جریان خود را از دست می دهند ، کمک کند.
حتماً موارد زیر را بررسی کنید:
- املا
- دستور زبان
- نقطه گذاری.
- صدای فعال.
- کلمات گذار.
- تن
- خوانایی.
- ساختار جمله.
- طول جمله
- طول پاراگراف
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
در صورت لزوم ، پاراگراف های طولانی را برای خواندن بهتر به پاراگراف های کوچکتر تقسیم کنید.
نسبت به کار خود انتقاد داشته باشید. آیا مقاله نکته ای را که می خواهید به آن اشاره کنید بیان می کند؟ آیا برای خواننده دعوت به عمل مشخصی دارد؟ آیا در موضوع باقی می ماند؟
نگران نباشید که از دیگران بازخورد بخواهید یا از متخصصان کمک بگیرید تا مطمئن شوید که مقاله ای با بالاترین کیفیت ممکن منتشر می کنید.
راز موفقیت سئو کپی نویسی
مهمترین درسی که باید به خاطر بسپارید این است که کپی نویسی SEO یک فرایند است.
اگر بدون تحقیق و برنامه ریزی مقالاتی را بر اساس میل خود منتشر می کنید ، نمی توانید همان میزان موفقیتی را ببینید که اگر سرعت خود را کاهش دهید و با رویکرد مرحله به مرحله به تولید محتوا بپردازید.
همه استعداد طبیعی نوشتن ندارند.
و اشکالی ندارد.
برای موفقیت در کپی نویسی SEO ، نیازی به داشتن این استعداد ندارید.
اگر مایل به انجام کار هستید ، مهارت های کپی نویسی SEO شما با گذشت زمان بهبود می یابد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
همانطور که می گویند ، تمرین کامل می کند.
منابع بیشتر:
اعتبار تصویر
همه اسکرین شات های نویسنده ، 16 ژوئیه 2021.