یکی از متداول ترین س Iالاتی که من به عنوان یک متخصص SEO جستجو می کنم این است که “سئو چه مدت طول می کشد؟”
این نیز یکی از ناامیدکننده ترین سالات است زیرا ، گرچه مشتری ها به طور واضحی پاسخ قطعی می خواهند ، اما به دلیل همه متغیرهای درگیر ، راهی برای ارائه آن وجود ندارد.
این بدان دلیل است که علاوه بر تمام متغیرهایی که در بهینه سازی وب سایت شما نقش دارند ، شما همچنین باید همان متغیرها را در تلاش های بهینه سازی رقبا ارزیابی کنید.
این می تواند پاسخ یک سوال پیچیده را بی نهایت دشوارتر کند.
برای سرقت یک خط از “Pawn Stars”:
“بهترین کاری که می توانم انجام دهم این است …”
بهترین کاری که می توانم انجام دهم این است که به شما یک محدوده چهار ماهه تا یکسال بدهم.
این دامنه بر اساس سه متغیر اصلی تعیین می شود که SEO شما چه مدت طول خواهد کشید:
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
- رقابت
- پیوندهای ورودی
- محتوا
ذکر این نکته مهم است که حتی با وجود داده های پشت این متغیرها ، هیچ فرمولی برای پاسخ به این س questionال وجود ندارد.
با این حال ، پاسخ دادن به آن بسیار بیشتر از حدس ساده است.
رقم زدن برای چه مدت شما SEO طول می کشد تا در مرحله اول ارزیابی داده های پشت این سه متغیر ، شروع کار و ارزیابی سرعت شروع به دیدن نتایج ، و سپس برون ریزی آن برای بدست آوردن ایده چه مدت ممکن است برای ضربه زدن به یک موقعیت خاص طول بکشد.
نقش رقابت در مدت زمان طولانی جستجوگرها
اگر چیزی مانند غلات صبحانه با طعم ماهی سالمون می فروشید ، احتمالاً با هیچ رقابتی روبرو نخواهید شد.
با این حال ، آن دسته از ما که محصولات و خدماتی را می فروشیم که افراد واقعی در آن خریداری می کنند ، بر اساس تقاضا ، با درجات مختلفی از رقابت روبرو خواهیم شد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
به عنوان مثال ، یک لوله کش که به یک بازار محلی کوچک خدمت می کند کمتر از یک کارگزار املاک و مستغلات که یک شهر بزرگ را خدمات می دهد رقابت کمتری نسبت به یک شرکت رهنی ملی داشته باشد.
همانطور که تصور می کنید ، هرچه صفحات وب با رقابتی بیشتری روبرو شوید ، صعود به بالای نتایج جستجو بیشتر طول می کشد.
این از الگویی سازگار پیروی می کند که در آن صفحات پایین تر هم آسانتر و هم سریعتر هستند ، اما با بالا رفتن از نتایج جستجو ، هر مرحله بعدی اغلب به طور قابل توجهی تلاش و زمان بیشتری را می طلبد.
این امر هم به دلیل حجم رقبا و هم به این دلیل است که صفحات دارای رتبه برتر حرفه ای های باتجربه SEO را پشت سر خود دارند.
جنبه ای از رقابت که اغلب نادیده گرفته می شود ، ارتباط بین حجم رقابت در یک مکان خاص و شایستگی متخصصان سئو در پشت صفحات وب برتر در آن مکان است.
اینطوری در موردش فکر کن:
تقاضا شرکت ها را به سمت جایگاهی سوق می دهد و منجر به افزایش رقابت می شود.
این رقابت آنها را به سمت ارائه معاملات رقابتی تر سوق می دهد ، به این معنی که آنها باید سود بیشتری از بازار را بدست آورند تا همچنان سودآور باقی بمانند.
این محیطی است که معمولاً شرکت های بزرگتر با جیب های عمیق تر را ترجیح می دهد – و آنها می توانند بهترین متخصصان SEO را در صنعت استخدام کنند.
اگر در برابر این وضعیت قرار دارید ، نبرد طولانی تر و سخت تری پیش رو دارید.
بنابراین ما باید تمام جنبه های سئو رقبا را ارزیابی کنیم ، اما باید فراتر از موقعیت فعلی آنها بنگریم. این فقط یک نقطه شروع است.
ما همچنین باید فعالیت آنها را در طی چند ماه گذشته بررسی کنیم و سپس فعالیت های آنها را ادامه دهیم.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
این مهم است زیرا برای اینکه از رقبای خود سبقت بگیرید ، باید تلاش کنید بیشتر از آنها باشد اگر می خواهید از آنها عبور کنید.
نقش پیوندهای ورودی در مدت زمان طولانی جستجوگرها
این راز نیست که پیوندها هنوز هم نقش بسیار زیادی در سئو دارند ، اما تأثیر آنها در مدت زمان طولانی به عوامل عمیق تری بستگی دارد.
اولین مورد ، حجم پیوندها به وب سایت شماست.
به طور کلی ، پیوندهای بیشتر به شما کمک می کند تا سریعتر به موفقیت SEO برسید ، اما این فقط یک بازی اعداد نیست.
به طور کلی ، پیوندهای کم کیفیت و با کیفیت بالا از وب سایت های مربوطه تأثیر بیشتری نسبت به حجم بیشتری از لینک های بی کیفیت از وب سایت های بی ربط در نتایج شما خواهند داشت.
این نیز از آن جهت مهم است که به دست آوردن پیوندهای با کیفیت بالا معمولاً دشوارتر است ، بنابراین تکرار آن برای رقبا دشوارتر خواهد بود.
و برخلاف پیوندهایی که با استفاده از روشهای خودکار ایجاد می شوند ، دوام بیشتری دارند.
اما سرعت دریافت لینک و سرعتی که در طول تاریخ لینک دریافت کرده اید نیز می تواند عواملی باشد زیرا به طور کلی ، افزایش ناگهانی می تواند نشانگر تلاش غیر طبیعی برای دستکاری رتبه بندی باشد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اگر از روش هایی استفاده می کنید که با دستورالعمل های مدیر وب سایت Google مطابقت ندارند ، و شما یک افزایش ناگهانی در تعداد پیوندهای ورودی دارید که باعث بازبینی دستی می شود ، در پایان می توانید با یک مواجه شوید پنالتی.
این طبیعی به نظر می رسد:
این امر طبیعی به نظر نمی رسد اما بسته به عوامل دیگر ، مانند پوشش رسانه ای اخیر ، راه اندازی محصول جدید یا یک کمپین بازاریابی محتوا ، می تواند کاملاً طبیعی باشد:
این طبیعی به نظر می رسد مانند برنزه اسپری:
بنابراین ، به طور کلی ، هرچه سریعتر بتوانید پیوندهای مرتبط و با کیفیت بالا را بدست آورید ، سریعتر رتبه بندی خواهید شد ، اما این با یک هشدار جدی همراه است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
سرعت پیوند شما – سرعت دریافت لینک – باید رشد نسبتاً پایداری داشته باشد.
اگر تاکتیک های ایجاد پیوند شما از رهنمودهای Google پیروی می کند ، این امر به طور طبیعی اتفاق می افتد.
معمولاً فقط هنگام استفاده است کلاه سیاه تاکتیک هایی را مشاهده می کنید که الگوهای غیرطبیعی را مشاهده می کنید که می تواند به پیشرفت شما آسیب برساند.
نقش محتوا در مدت زمان جستجوگر جستجوگرها
محتوای منتشر شده در وب سایت شما نیز در سرعت دیدن نتایج شما نقش دارد و اولین چیزی که باید بدانید این است که کیفیت بسیار مهم است.
روزهای متلاشی کردن صدها مقاله 300 کلمه ای که در Fiverr سفارش داده اید ، قرار نیست سوزن را در مورد رتبه بندی شما حرکت دهد.
اکنون ، این را به این معنی تفسیر نکنید که هر محتوایی که منتشر می کنید باید یک جانور 4000 کلمه ای باشد.
در حقیقت ، حداقل طول و حتی ایده آل وجود ندارد – محتوا به سادگی به اندازه کافی طولانی است تا مشکل بازدید کننده را حل کند.
این افسانه وجود دارد که شما باید مطالب جدید را به آرامی منتشر کنید ، این از این تئوری ناشی می شود که انتشار همزمان بسیاری از مطالب جدید می تواند از نظر Google غیرطبیعی به نظر برسد و بنابراین می تواند به رتبه شما آسیب برساند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
قابل درک است که مردم چگونه می توانند این افسانه را باور کنند ، اما گوگل رسماً آن را تخریب کرده است.
اگر محتوای عالی آماده برای استفاده دارید ، از نظر سئو هیچ دلیلی ندارد که فوراً آن را منتشر نکنید.
هرچه زودتر آن را بیرون بیاورید ، زودتر تأثیر مثبتی در رتبه بندی شما خواهد داشت.
انتظار فقط باعث می شود SEO شما بیشتر شود.
شایان ذکر است که رتبه بندی یک صفحه وب با سن آن ارتباط دارد.
به عبارت دیگر ، صفحات جدید به عنوان صفحات قدیمی رتبه بندی نمی شوند ، اما این به دلیل عوامل دیگر است ، نه سن.
با توجه به این یادداشت ، من به دو دلیل توصیه می کنم که یک برنامه ثابت انتشار را حفظ کنید ، به جای اینکه در موج زیاد منتشر کنید:
- این به Google نشان می دهد که محتوای جدید به طور منظم به وب سایت شما اضافه می شود ، که به طور کلی عنکبوت های آنها را ترغیب می کند تا بیشتر به خزیدن بپردازند. این به شما کمک می کند تا تلاش های شما برای جستجوگرها سریعتر شود.
- این کار کاربران را تشویق می کند که بیشتر به وب سایت شما بازگردند ، که ممکن است به ارسال سیگنال های تجربه کاربر مثبت به Google کمک کند و در نتیجه ، سرعت جستجوگرها را افزایش دهد.
با این حال ، این فقط ایجاد محتوا نیست.
حذف محتوا می تواند در مدت زمان طولانی شدن سئو شما نیز نقش مثبتی داشته باشد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
کلید تعیین اینکه کدام محتوا نگهداری شود ، کدام یک بهبود یابد و کدام یک حذف شود.
دنی گودوین میزبان یک وبینار با این موضوع بود، جایی که او توضیح داد چگونه موتور جستجوگر مجله از این رویکرد استفاده کرد برای حذف تعدادی از صفحات کم عملکرد ، که به افزایش عملکرد کلی سایت در نتایج جستجو کمک می کند.
در نهایت ، کلید ایجاد محتوای اصلی و مفید است که نیاز مخاطبان شما را برطرف کرده و به طور مداوم بهبود می یابد.
و اگر برای این کار به دلیل دیگری نیاز داشتید ، محتوای با کیفیت بالاتر و با فرم طولانی در مقایسه با محتوای کم کیفیت و / یا کوتاه تر ، تمایل به کسب لینک های بیشتر دارد.
در حقیقت ، برایان دین از Backlinko 912 میلیون پست وبلاگ را تجزیه و تحلیل کرد و تشخیص داد که محتوای طولانی مدت به طور متوسط درآمد کسب می کند 77.2٪ پیوندهای بیشتر از مقالات کوتاه.
بنابراین اگرچه محتوا به تنهایی نقش مهمی دارد ، اما بر تلاش شما برای ایجاد پیوند نیز تأثیر می گذارد ، بنابراین مانند دو به یک است.
بنابراین ، آیا همه اینها فقط یک حدس تحصیل کرده است؟
شغل ما شباهت زیادی به کارشناسان هواشناسی دارد ، جایی که با وجود تمام دانش ، تجربه و ابزار ما ، اغلب اوقات اشتباه می کنیم.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
و دقیقاً مانند هواساز محلی من که می خواهم او را خفه کنم تا زمانی که برنامه های ساحل من در اثر بارانی که قول داده بود اتفاق نیفتد ، آبی رنگ شود ، آبی شود ، مشتری های ما وقتی نتیجه نمی گیرند ، اغلب به همان اندازه ناامید می شوند مبارزات انتخاباتی خود را به همان سرعتی که می خواهند انجام دهند.
بخشی از کار یک متخصص SEO این است که انتظارات مشتری را مدیریت کنید.
این منطقه ای است که بسیاری در آن شکست می خورند.
با تشکر از آنچه بسیاری از پزشکان به آنها گفته اند که آنها می خواستند بشنوند ، امروز بسیاری از مشتریان انتظارات غیرواقعی دارند. در نتیجه ، بسیاری از مردم فکر می کنند این چیزی است که فقط چند هفته یا حتی چند ماه طول می کشد.
ممکن است فقط در عرض چند هفته شاهد بهبود رتبه بندی ارگانیک و افزایش میزان بازدید برای موضوعات کلمات کلیدی باشید که رقابت کمی دارند.
از طرف دیگر ، موضوعات با رقابت متوسط ممکن است ماه ها به طول انجامد ، در حالی که عبارات کاملاً رقابتی حتی ممکن است یک سال یا بیشتر طول بکشد!
به عنوان مثال ، تیم من توانست یک وب سایت شماره 1 را برای اصطلاح “شرکت بازاریابی” رتبه بندی کند ، که برای مدت چند سال یک جریان ثابت ایجاد می کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
با این حال ، با وجود مهارت ، نیروی انسانی و منابع ما ، برای رسیدن به آن حدود یک سال کار مداوم طول کشید.
از طرف دیگر ، یک مشتری خاص که عملاً هیچ حضور دیجیتالی ندارد ، هنگامی که یک وب سایت اطلاعات ناخوشایندی راجع به او منتشر کرده و کاملاً از متن خارج شده بود ، به ما مراجعه کرد.
از آنجا که این گوگل نام خود را در Google مقام اول را بدست آورد ، این امر هزینه قابل توجهی از تجارت را برای وی متحمل شده بود.
خوشبختانه رقابت کمی برای نام وی وجود داشت و آن وب سایت از اقتدار زیادی برخوردار نبود ، بنابراین ما توانستیم چندین صفحه اول نتایج جستجو را با صفحاتی که فقط در عرض چند هفته کنترل کردیم پر کنیم.
من همچنین مواردی را دیده ام که مشتری ها و حتی آژانس ها برای سرعت بخشیدن به روند کار از روشهایی استفاده می کنند که دستورالعملهای وب مستر Google را نقض می کنند.
اگرچه این ممکن است در کوتاه مدت کارساز باشد ، اما در نهایت با یک پنالتی روبرو خواهید شد و در عقب بیشتر از جایی که شروع کرده اید قرار خواهید گرفت.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
از دهان اسب (گوگل)
شما باید آماده باشید تا چندین ماه تا یک سال سرمایه گذاری کنید تا نتایج حاصل از جستجوگرها را ببینید ، اما حتی در آن صورت ، شما سلطان تپه نخواهید بود.
آنچه گوگل در این باره گفته در اینجا است.
در واقع ، فقط طبق یک تحلیل آماری جامع توسط تیم سولو 5.7٪ از همه صفحات تازه منتشر شده در عرض یک سال به 10 صفحه برتر Google می رسند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
و حتی اگر این کار را انجام دهید ، دیگر نمی توانید آرام بمانید زیرا رقبای شما – اعم از تازه وارد و تازه وارد – دائماً برای گرفتن موقعیت از شما شلیک می کنند.
به عبارت دیگر ، این یک تلاش مداوم است که واقعاً هرگز کامل نخواهد بود.
نتیجه
تا زمانی که شروع به کار نکنید ، نمی توانید دقیقاً مدت زمان SEO را دقیقاً پیش بینی کنید.
با این حال ، می توانید بر اساس متغیرهای خاصی حدس زیادی بزنید. سپس ، با گذشت زمان ، می توانید ایده بهتری در مورد اینکه چه مدت ممکن است در داخل جایگاه خاص شما در برابر رقبای شما طول بکشد ، دریافت کنید.
اعتبار ویژه تصویر: پائولو بوبیتا