گوگل اعلام کرده است که اجازه نمی دهد تبلیغات متنی گسترده که به ETA نیز معروف هستند از 30 ژوئن 2022 ایجاد شود.
این اطلاعیه پس از انتقال نوع پیش فرض ایجاد آگهی در UI از ETA به تبلیغات جستجوی پاسخگو (RSA) در ماه فوریه ارائه می شود. تبلیغ کنندگان در آن زمان شروع به حدس و گمان کردند که این حرکت ممکن است آغاز پایان ETA ها باشد.
چرا گوگل این تغییر را ایجاد می کند؟
گوگل خاطرنشان کرد که هدف از این تغییر این است که اطمینان حاصل شود که “پیام مناسب” همیشه با ایجاد تبلیغات پویا در زمان حراج برای پاسخ به درخواستهای جستجوی خاص نشان داده می شود.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
اگرچه ممکن است تبلیغ کنندگان استدلال کنند که این مرحله کنترل را از دست آنها خارج می کند و آن را در اختیار گوگل می گذارد. به طور ناگهانی ، من عملکرد تبدیل بهتری ، به ویژه CPL های بهتر ، با ETA ها نسبت به RSA ها دیده ام.
این تغییر به چه معناست؟
از 30 ژوئن 2022 ، تبلیغ کنندگان دیگر نمی توانند تبلیغات متنی گسترده ایجاد یا ویرایش کنند. تبلیغات متنی موجود می تواند متوقف ، فعال و حذف شود. به خاطر داشته باشید که ویرایش تبلیغات به عنوان حذف با آگهی های جدید در نظر گرفته می شوند ، بنابراین احتمالاً امکان ویرایش وجود نخواهد داشت.
این چه تاثیری بر تبلیغ کنندگان خواهد داشت؟
با حرکت به سمت RSA ، تبلیغ کنندگان تا حدودی کنترل خود را از دست خواهند داد. اغلب تبلیغ کنندگان از ETA ها برای آزمایش پیام ها استفاده می کنند ، سپس از آنها برای اطلاع رسانی RSA ها استفاده می کنند. بهترین توصیه های عملی قبلاً شامل حداقل 2 ETA و 1 RSA در هر گروه تبلیغاتی بود. اکنون گوگل به تبلیغ کنندگان توصیه می کند در هر گروه تبلیغاتی 1 RSA داشته باشند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
مسئله این است که به دلیل ماهیت RSA ها (که به طور خودکار در حال جمع آوری هستند ، از چندین عنوان و خطوط توصیف بیرون می آید) ، امکان خرابی عملکرد دانه ای وجود ندارد. این امر باعث می شود تبلیغ کنندگان نتوانند دقیقاً بدانند چه نسخه ای در مقابل چه چیزی کار نمی کند.
همانطور که در بالا اشاره کردم ، من اغلب عملکرد بهتری از ETA ها نسبت به RSA ها می بینم ، بنابراین مطمئناً این امر می تواند پیامدهای عملکردی برای تبلیغ کنندگان نیز داشته باشد.
متأسفانه ، در مقیاس وسیع تر ، به نظر می رسد که این امر نشان دهنده عدم کنترل تبلیغات است.
تبلیغ کنندگان باید چه کار کنند؟
من کاملاً پیشنهاد می کنم ETA ها را در چند ماه آینده به سختی آزمایش کنید در حالی که هنوز می توانید آنها را ایجاد کنید. مطمئن شوید که برخی از ETA های همیشه سبز را که می توانید در آینده استفاده کنید نیز اضافه کنید. حتی ممکن است بخواهید برخی از تبلیغات اضافی را تنظیم کنید تا بتوانید حتی پس از عدم امکان افزودن ETA های جدید به آزمایش خود ادامه دهید.
تبلیغ کنندگان نیز باید بر آزمایش و بهبود RSA متمرکز شوند. اطمینان حاصل کنید که هر گروه تبلیغاتی دارای RSA است و برای یافتن خطوط کپی مناسب برای سازمان شما اطمینان حاصل کنید ، فقط در صورتی که ETA ها در آینده به طور کامل بازنشسته شوند.