هیچ رازی نیست که Google در تلاش بوده است تا آینده ای بدون کوکی را در Chrome داشته باشد. بارها و بارها این عبارت برای تبلیغ کنندگان “می بینیم که معنی آن چیست” دنبال می شود. اگرچه این قطعاً به معنای فاقد داده در سطح فردی است ، اما بسیاری از آنها تعجب می کردند که چه چیزی جایگزین آن می شود.
“امروز ، ما داده های جدیدی را منتشر می کنیم که نشان می دهد چگونه این نوآوری می تواند نتایج تقریبا به اندازه رویکردهای مبتنی بر کوکی را ارائه دهد.” – Chetna Bindra ، مدیر محصولات گروه ، اعتماد کاربر و حریم خصوصی
بخشی از آن نیز درک نه تنها جایگزینی بودن آن ، بلکه تأثیرگذاری آن است. در نهایت ، دلار تبلیغ کننده این موفقیت را تعیین می کند.
گوگل چیزی را آزمایش کرده است که آنها از آن با عنوان “FLoC” یاد می کنند که مخفف “Federated Learning of Cohorts” است. این API به عنوان برنامه افزودنی در مرورگر Chrome زندگی می کند. به جای اینکه کوکی های منفرد در سطح فردی برای هدف گیری جمع شوند ، این گروه ها از هزاران کاربر سایت بر اساس کاربران ایجاد می کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
این داده های گروه مخاطب جایگزین داده های کاربر Chrome می شود که در حال حاضر برای مواردی مانند هدف گذاری تبلیغات استفاده می شود.
آیا FloC با دلار آگهی کار می کند؟
تغییر به هیچ کوکی نگرانی تبلیغ کنندگان است.
این نگرانی اخیراً بارزتر شده است. فیس بوک تغییرات خود را پیش بینی کرد نسخه iOS14 اپل هفته گذشته به نظر می رسد سایر ویژگی های افزایش حریم خصوصی در سمت اپل منادی موج اولین حریم خصوصی است که طی دو سال آینده آغاز خواهد شد.
گوگل در بیانیه خود خاطر نشان کرد تیم تبلیغ مکانیسم جدید FLoC را آزمایش کرده است. هنگام دستیابی به انواع مخاطبان بازار و میل ، آنها حداقل 95٪ تبدیل را به ازای هر دلاری که با کوکی مشاهده می کنند ، مشاهده می کنند.
آنها متذکر می شوند که نتایج براساس میزان خوشه قوی و نوع مخاطبی که سعی در جلب آن دارند متفاوت است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
این احتمالاً می تواند تفسیر شود هرچه اطلاعات بیشتر باشد ، نتیجه قویتر است. حتی امروز ، دستیابی به اهداف مخاطب خاص ممکن است دشوار و گران باشد. منطقی است که حتی با یک روش FLoC انتظار همان چالش ها را داشته باشیم.
انتشار عمومی FloC
گروه های ایجاد شده توسط FloC برای آزمایش عمومی در دسترس خواهند بود. تاریخ هدف با انتشار ماه مارس است و آزمایشات تبلیغات در سه ماهه دوم آغاز می شود.
در حال حاضر یک نامه سفید برای نحوه اجرای شبیه سازی های خود منتشر شده است که می تواند باشد اینجا پیدا شد.
گزینه داده شخص اول
س Anotherال دیگری در ذهن تبلیغ کنندگان است: چگونه می توانم از مخاطبان شخص اول خود استفاده کنم؟
گوگل هنوز جزئیات این مورد را بررسی نمی کند ، اما تأیید می کند که این یک نیاز است. آنها پیشنهادی با عنوان “FLEDGE” دارند که بازخورد صنعت را در مورد چگونگی رسیدگی به آنها گنجانده است. آنها خاطرنشان می کنند که این آزمایش برای آزمایش در آزمایشات اصلی در اواخر امسال در دسترس خواهد بود. شرکت های فناوری تبلیغاتی می توانند با استفاده از “مدل سرور خود را بیاورید” API را آزمایش کنند.
آینده اندازه گیری تبدیل
اطلاعیه گوگل در اینجا کمتر اطلاعات مشخصی را ارائه می دهد. چندین پیشنهاد بدون نام برای سنجش عملکرد کمپین در جهانی بدون کوکی وجود دارد. این امر می تواند بر مواردی مانند چگونگی الگوریتم های خود برای خریدهای رسانه ای برای رویدادهای مهم تأثیر بگذارد.
این امر هم برای تبلیغ کنندگان و هم برای Google مهم است ، زیرا ماهیت اصلی این مشارکت است: مارک تجاری هزینه می کند و نتایج قابل اندازه گیری است. Google باید مطمئن شود که این کار به خوبی انجام شده است و اعتماد تبلیغ دهندگان را به خود جلب می کند. هنوز راه حل خاصی ارائه نشده است ، اما به نظر می رسد چندین گزینه در نظر گرفته شده است.
آنها توصیه می کنند اکنون برچسب گذاری در سطح سایت را انجام دهید یا از Google Tag Manager استفاده کنید تا برای آینده نحوه کار این مکانیسم آماده شوید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اطلاعیه کامل Google می تواند باشد اینجا پیدا شد.