Google در حال گسترش واجد شرایط بودن برای تجربههای محصول پیشرفته در جستجوی Google به کسانی است که از دادههای ساختیافته محصول استفاده میکنند. Google همچنین گزارشهای کنسول جستجوی جدیدی را برای اندازهگیری عملکرد و شناسایی مشکلات دادههای ساختاریافته شما اضافه کرده است.
شرکت جستوجو، «این تجربههای بهبودیافته محصول قبلاً فقط برای کاربران Merchant Center باز بود». گفت.
واجد شرایط بودن برای تجارب بهبود یافته محصول. Google واجد شرایط بودن را برای وبسایتهایی که دادههای ساختار یافته محصول را پیادهسازی میکنند، افزایش داده است. گوگل گفت در حال حاضر دو دسته وسیع از تجربه های جستجو برای محصولات و سایت های تجارت الکترونیک وجود دارد که عبارتند از:
- تجارب فهرست بازرگانان برای صفحات وب که به خریداران اجازه می دهد محصولی را در سایت خریداری کنند.
- تکههای محصول برای مجموعه وسیعتری از صفحات وب با اطلاعات محصول. این شامل صفحاتی میشود که محصولات را میفروشند، بررسیهای محصول را منتشر میکنند و/یا اطلاعات را از سایتهای دیگر جمعآوری میکنند.
قبلاً به یک حساب Merchant Center نیاز داشتید. قبلاً، قطعههای محصول در نتایج جستجوی Google عمدتاً توسط دادههای ساختار یافته محصول schema.org پشتیبانی میشد، و تجربههای فهرستبندی تاجر عمدتاً با جزئیات محصول ارائهشده از طریق فید Google Merchant Center تأمین میشد. که دیگر اینطور نیست.
اکنون تاجران میتوانند با ارائه دادههای محصول در صفحات وب بدون حساب Google Merchant Center واجد شرایط تجربه فهرستبندی تاجر باشند.
گزارش های کنسول جستجوی جدید. گوگل همچنین دو گزارش کنسول جستجوی جدید را اضافه کرد:
- گزارش فهرست تجاری.
- گزارش قطعه محصول
این گزارشها عملکرد فهرستبندیهای محصولاتتان را به شما نشان میدهند و همچنین به شما کمک میکنند مناطقی را که باید با دادههای ساختاری محصول خود اصلاح کنید، شناسایی کنید.
گزارش فهرستهای تجاری جدید. گزارش مرکز تجاری جدید سه کار را انجام می دهد:
- مشکلات داده های ساختاریافته را برای تجارب فهرست بندی رایگان در نتایج جستجو شناسایی می کند.
- مربوط به صفحاتی که محصولات را می فروشند.
- طیف گستردهتری از ویژگیها و انواع دادههای ساختیافته schema.org را پوشش میدهد که توسط نوع Product استفاده میشوند و اکنون برای موارد پیشرفته، مانند اندازهبندی لباس و رتبهبندی کارایی انرژی، پشتیبانی میشوند.
گزارش نتایج غنی از محصول جدید گزارش نتایج غنی از محصول جدید سه کار را انجام می دهد:
- مشکلات داده های ساخت یافته را برای قطعه های محصول در نتایج جستجو شناسایی می کند.
- مربوط به صفحاتی است که اطلاعات بررسی محصول را به اشتراک می گذارند یا داده های محصول را از چندین سایت جمع آوری می کنند. توجه داشته باشید که صفحات فروش محصولات ممکن است شامل بررسی محصول نیز باشد.
- گزارش قبلی داده های ساخت یافته محصول را با تنظیمات مربوط به تفکیک اعتبار سنجی فهرست تجاری به گزارش اختصاصی جایگزین می کند. سابقه اشتباهات اعتبارسنجی قبلی در این گزارش حفظ می شود.
این تجربیات محصول چیست؟ گوگل دو نمونه از این تجربه های بهبودیافته محصول را نشان داد:
- تجارب فهرست بازرگانان تجربیات پیشرفتهتری از جمله پانل دانش خرید و محصولات پرطرفدار و همچنین تجربه خرید در Google Images و Google Lens را ارائه میدهند. دادههای ساختیافته مورد نیاز برای فهرستهای تاجر و قطعههای محصول در اسناد دادههای ساختیافته محصول ما توضیح داده شده است.

- تکههای نتیجه غنی از محصول:

چرا ما اهمیت می دهیم. اگر محصولاتی را میفروشید و از Google Merchant Center استفاده نمیکنید، ممکن است محصولات شما اکنون در مکانهای بیشتری و به روشی غنیتر از قبل نمایش داده شوند. فقط مطمئن شوید که از داده های ساخت یافته محصول و/یا Merchant Center استفاده می کنید تا از این مزیت بهره مند شوید.
جدید در زمین موتورهای جستجو
درباره نویسنده

بری شوارتز یک ویرایشگر مشارکت کننده در سرزمین موتورهای جستجو و یکی از اعضای تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX. او مالک است آجر زنگ زده، یک شرکت مشاوره وب مستقر در نیویورک. او هم می دود میزگرد موتورهای جستجو، یک وبلاگ جستجوی محبوب در مورد موضوعات بسیار پیشرفته SEM. بری قابل پیگیری است در توییتر اینجا.