جان مولر گوگل در پاتوق Google SEO Office Hours به س questionالی در مورد پیوندهای داخلی پنهان در پاورقی پاسخ داد. او توضیح داد که چرا از نظر جریمه مشکل بزرگی نیست بلکه بیشتر به بهبود سایت مربوط می شود.
این کمی تعجب آور است زیرا پیوندهای پنهان به طور سنتی به عنوان یک مسئله بزرگ تلقی می شوند.
پنهان کردن پیوندها مخفی نیست
به نظر می رسد فردی که س askingال را مطرح کرده است ، منظور کلمه cloaking را بد فهمیده است زیرا از این کلمه برای توصیف پیوندهای داخلی استفاده شده از CSS استفاده کرد.
به طور معمول این را می توان با ویژگی نمایش CSS انجام داد که می تواند باعث شود عنصر HTML به طور کامل از صفحه وب ناپدید شود و بر طرح بندی تأثیر نگذارد.
صفحه نمایش: از هیچ گونه اعلان CSS برای مخفی کردن پیوندها در هر نقطه از صفحه وب استفاده نمی شود.
تصویری از جان مولر گوگل در مورد پیوندهای پنهان
شخصی که این س askingال را مطرح می کند ، نگران مشتری جدیدی است که به گفته وی در وب سایت پیوندهایی ایجاد کرده است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
SEO گفت که او متعجب است که این سایت می تواند پیوندها را در پاورقی به مدت حداقل نه ماه پنهان کند بدون اینکه گوگل برای آنها جریمه ای صادر کند.
نگرانی او این بود که مشتری انگیزه ای برای انجام هیچ کاری در مورد پیوندهای پنهان نخواهد داشت زیرا این مدت طولانی چنین بوده و سایت مجازات نشده است.
او خواستار توضیح در مورد عدم مجازات و اینکه آیا این چیزی است که باید فوراً برطرف شود ، شد.
پنهان کردن مانند مخفی کردن یک پیوند داخلی نیست
جان مولر از SEO پرسید که چه نوع پوششی وجود دارد و SEO به اشتراک گذاشت که مشتری پیوندهای داخلی را در پاورقی با CSS پنهان می کند.
مولر به درستی پاسخ داد که مخفی کردن پیوندها مخفی کاری نیست.
پوشاندن به معنای نمایش یک نوع محتوا به Google (برای اهداف رتبه بندی) و یک نسخه متفاوت از محتوا برای کاربران است.
کلمه cloaking زمانی نشان می دهد که محتوای واقعی از نظر Google مخفی شده است ، معمولاً با استفاده از یک اسکریپت که هنگام بازدید Googlebot تشخیص داده و محتوا را به چیز دیگری تغییر می دهد. این روپوش است
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
بنابراین مولر ابتدا تصریح کرد که آنچه SEO با آن سر و کار دارد پیوندهای داخلی پنهان است و نه مخفی کاری.
گوگل از نظر تئوری پیوندهای پنهان را دوست ندارد اما…
در مورد پیوندهای پاورقی پنهان با CSS ، مولر اظهار داشت که لزوماً چیزی نیست که تیم اسپم وب Google نگران آن باشد.
مولر گفت:
“من فکر می کنم این چیزی است که از لحاظ نظری ما آن را دوست نداریم.
اما من نمی بینم که تیم اسپم وب در این زمینه اقدامی انجام دهد. زیرا به خصوص در مورد پیوندهای داخلی مانند آن ، این چیزی است که تأثیر بسیار ظریفی در وب سایت دارد و شما در اصل فقط چیزهای درون وب سایت خود را به هم ریخته اید.
من فکر می کنم اگر آنها… در جایی دیگر پیوند بخرند و سپس آنها را مخفی کنند ، مشکل تر خواهد بود.
این مشکل ساز خواهد بود ، این ممکن است چیزی باشد که الگوریتم های ما آن را بررسی می کنند یا حتی ممکن است تیم وب هرزنامه ها به صورت دستی به آن نگاه کنند. “
تیم هرزنامه برای پیوندهای داخلی پنهان اقدامی نخواهد کرد
مولر توضیح داد که چرا تیم اسپم وب گوگل احتمالاً در برابر پیوندهای داخلی پنهان اقدامی نمی کند.
جان مولر:
“اما اگر در همان وب سایت قرار دارد ، اگر تنظیم شده است که هیچ صفحه ای را نمایش ندهد ، سپس …”
مولر لحظه ای مکث کرد و فکر کرد و ادامه داد:
“من فکر نمی کنم این یک تمرین عالی باشد. اگر فکر می کنید این پیوند مهم است ، مانند آن آن را برای مردم قابل مشاهده کنید.
اما این چیزی نیست که تیم اسپم وب اقدام کند و سایت را حذف کند یا هر کار دیوانه واری انجام دهد. “
پیوندهای پنهان فرصتی برای بهبود سایت است
در پاسخ به س questionال بعدی جان مولر پاسخ خود را گسترش داد تا توضیح دهد که چگونه این را فرصتی برای بهتر شدن سایت می داند.
فردی که این س askingال را مطرح کرد ، در ادامه پرسید که آیا مولر به او توصیه می کند که آن را همانطور که هست ترک کند.
مولر پاسخ داد:
“خوب من آن را همانطور که هست رها نمی کنم. اگر فکر می کنید این یک پیوند مهم به یک صفحه مهم است ، در این صورت تلاش می کنم در دراز مدت آن را بهبود ببخشم ، مانند … فقط در مورد آن صریح باشید.
از آنجا که کاربران نیز از آن استفاده می کنند یا شاید اگر کاربران به آن اهمیتی ندهند شاید در واقع یک پیوند مهم نباشد.
اما من آن را چیزی نمی دانم که من دوست دارم همه چیز را رها کنم ، ما باید این کار را در این هفته حل کنیم. “
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
بینش ها
ارزش چارچوب بندی مجدد سوال در مورد بازدیدکنندگان سایت
جان مولر یک ترفند خوب برای حل یک مشکل SEO با تامل در نحوه تأثیر آن بر بازدیدکنندگان سایت به کار برد.
به عنوان مثال ، اگر پیوندها برای بازدیدکنندگان سایت در صفحه وب مفید نباشند ، احتمالاً برای اهداف SEO نیز مناسب نیستند.
احتمالاً صاحب سایت نگران این است که پیوندها بر تبدیل صفحات وب تأثیر بگذارد و به همین دلیل پیوندها پنهان می شوند تا کاربران بر تکمیل خرید تمرکز کنند.
از نظر SEO ، این صفحه درباره فروش یک محصول است ، بنابراین پیوندهای داخلی به برخی از محصولات دیگر ممکن است به هر حال برای اهداف SEO مناسب نباشد.
اما اگر مربوط به کاربران هستند ، ممکن است برای اهداف SEO مناسب باشند.
تشخیص اینکه آیا چیزی برای سئو مفید است اغلب می توان با پرسیدن تاثیر آن بر بازدیدکنندگان سایت حل کرد.
آیا گوگل بیش از حد نگران پیوندهای داخلی پنهان نیست؟
بینش جالب دیگر این است که تیم وب اسپم بیش از حد نگران پیوندهای مخفی داخلی نیست
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
به نظر می رسد بیش از آنکه از دست دادن چیزی به قیمت الگوریتم گوگل جلوگیری کنید ، به دلیل ضعف در مورد آنچه برای سئو مفید است ، اهمیت دارد.
استناد
مخفی کردن پیوندهای داخلی با CSS
تماشا کنید که جان مولر در دقیقه 17:09 به این سال پاسخ می دهد: