DuckDuckGo گوگل را به دلیل برچسب های جدید حریم خصوصی خود در iOS فراخوانی می کند که نشان می دهد این شرکت چه مقدار داده را از کاربران آیفون جمع آوری می کند.
برنامه اصلی Google و برنامه مرورگر Chrome هر دو برای iOS به روز شده اند.
همانطور که اکنون توسط اپل مورد نیاز است ، Google برای هر یک از برنامه ها ، لیستی از حریم خصوصی ارائه می دهد که داده های آنها را از کاربران جمع می کند و داده ها برای چه مواردی استفاده می شود.
لیست طولانی اطلاعاتی که گوگل از کاربران برنامه های iOS جمع آوری می کند ، موضوع آخرین حمله DuckDuckGo علیه غول جستجو است.
DuckDuckGo در حال انتشار پیام زیر در کانال های رسانه های اجتماعی خود است:
پس از ماهها توقف ، گوگل سرانجام نشان داد که چه مقدار اطلاعات شخصی را در Chrome و برنامه Google جمع آوری می کنند. تعجبی ندارد که آنها می خواستند آن را پنهان کنند.
⁰
جاسوسی از کاربران هیچ ارتباطی با ساخت یک مرورگر وب یا موتور جستجوگر عالی ندارد. ما می دانیم (برنامه ما هر دو در یک است). pic.twitter.com/lJBbLTjMuu– DuckDuckGo (DuckDuckGo) 15 مارس 2021
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
ماههای متوقف کردن DuckDuckGo توجه شما را به مدت زمانی که برای به روزرسانی این برنامه ها از Google زمان می برد جلب می کند.
از زمان اجباری شدن برچسب های حریم خصوصی توسط اپل در ماه دسامبر ، برنامه اصلی Google و برنامه Chrome به روز نشده اند.
ماهها بدون به روزرسانی برای هر برنامه Google غیر معمول است ، که منجر به حدس و گمان می شود که گوگل چندان از قوانین جدید اپل خوشحال نیست.
تا زمانی که برنامه های Google به روز نمی شدند ، نیازی به داشتن برچسب های حریم خصوصی نبودند.
DuckDuckGo پیشنهاد می کند که گوگل می خواست اطلاعات افراد را پنهان کند ، با این تلقی که مقدار داده های جمع آوری شده برابر است با “جاسوسی” از کاربران.
اکنون که برنامه اصلی Google سرانجام به روز شد ، برچسب حریم خصوصی برای دیدن همه در دسترس است.
برچسب های حفظ حریم خصوصی یک اقدام شفافیت جدید است که توسط اپل معرفی شده و تهیه گزارش از خود درباره اطلاعاتی که از افرادی که برنامه های خود را بارگیری می کنند را برای توسعه دهندگان اجباری می کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
برچسب ها در فروشگاه App iOS در صفحات بارگیری برنامه نمایش داده می شوند.
ایده پشت برچسب های حفظ حریم خصوصی این است که به کاربران اجازه می دهد در هنگام نصب برنامه ، آگاهانه درباره داده هایی که به شرکت ها تحویل می دهند تصمیم بگیرند.
برای مقایسه در اینجا برچسب حریم خصوصی DuckDuckGo است:
مدت هاست که اظهارات تهاجمی DuckDuckGo علیه گوگل بخشی از استراتژی این شرکت برای افزایش آگاهی در مورد نام تجاری آن بوده است.
در آن زمان که توئیت DuckDuckGo را دیدم به عنوان یک تبلیغ تبلیغ شد ، که به آن کمک کرد تا میزان قابل توجهی از تعامل را ایجاد کند.
موتور جستجوی متمرکز بر حفظ حریم خصوصی تلاش زیادی می کند تا پیام خود را بیرون بکشد – اما آیا پاسخ مورد انتظار را می گیرد؟
با پیمایش در پاسخ به توییت DuckDuckGo ، به نظر می رسد بسیاری از میزان داده های جمع آوری شده گوگل خسته کننده نیستند. حتی برخی می گویند این چیز خوبی است زیرا منجر به نتایج جستجو بهتر می شود:
من دوست دارم Google اطلاعاتم را مانند مکان جستجو جمع آوری کند. تاریخچه بنابراین در مرحله بعدی می توانم اطلاعاتی را که بیشتر می خواهم به دست آورم و از دستگاه های دیگرم مراقبت کنم ، این برای من یک راز نیست.
– من چایا (manandanai) 16 مارس 2021
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
با این حال ، رشد اخیر DuckDuckGo حاکی از آن است که مخاطبانی وجود دارند که پیام شرکت را پذیرفته و از داشتن یک گزینه خصوصی قدردانی می کنند.
DuckDuckGo ضربه زد شماره ثبت در اوایل امسال جستجو کرد و به دومین موتور جستجوی بزرگ در تلفن همراه در ایالات متحده تبدیل شد. ادامه یافت رشد در طول سال تاکنون نشان می دهد که سرعت حرکت کند نمی شود.
زمان این حمله زمان جالبی می رسد. گوگل هفته گذشته پس از یک اقدام کلاسه 5 میلیارد دلاری ، خبرساز شد طرح دعوی در دادگاه علیه این شرکت به دلیل شیوه های جمع آوری اطلاعات در Chrome تشکیل شد.
به نظر می رسد این روزها گوگل نمی تواند از انتقادات فرار کند. اما آیا تأثیری قابل اندازه گیری در تعداد افرادی که از خدمات آن استفاده می کنند خواهد داشت؟