تبلیغات فیس بوک یک منبع درآمد مهم برای تبلیغ کنندگان کوچک و بزرگ در سراسر جهان است اما در بعضی مواقع می تواند بسیار ناچیز باشد.
در اینجا 9 روش برای بهینه سازی تبلیغات خود برای دستیابی به بازده بهتر هزینه تبلیغ (ROAS) در بزرگترین شبکه اجتماعی جهان آورده شده است.
1. داده های بیشتری را هدایت کنید
اغلب اوقات ، ROAS ضعیف در فیس بوک ناشی از یک اشتباه بسیار نیت خیرخواهانه است: تقسیم بندی بیش از حد. ما PPC مطمئن هستیم که کنترل را کنترل می کنیم – اما فیس بوک نیز همین کار را می کند.
باید اعتراف کنم ، الگوریتم های پیشنهاد فیس بوک بسیار خوب است. اگرچه برای اینکه بتوانند به پتانسیل کامل خود برسند ، باید بتوانند از حالت یادگیری (و موارد دیگر) خارج شوند.
از آنجا که فیس بوک * داده ها را دوست دارد و برای تصمیم گیری در مورد پیشنهادات به آنها اعتماد می کند ، وقتی داده محدود باشد ، توانایی شما را در بهینه سازی با مشکل روبرو می کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
حتی اگر یک مجموعه تبلیغات منجر به تبدیل شود ، کم بودن حجم داده باعث عملکرد ناسازگار می شود که می تواند باعث بی ثباتی هزینه هر نتیجه شود.
بنابراین ، هنگامی که ما تبلیغ کنندگان می خواهیم مجموعه های تبلیغاتی را به صورت بسیار ریز تجزیه کنیم اهداف، الگوریتم پیشنهادات طغیان می کند.
تقسیم بندی بیش از حد مخاطبان می تواند داده ها را محدود کند و دستیابی به عملکرد سازگار را دشوار کند.
آزمایش حذف تقسیم بندی در اطراف دستگاه ها ، سیستم عامل ها و غیره می تواند راهی برای بهبود عملکرد باشد اگر حجم تبدیل کم یا ناسازگار باشد.
بعضی اوقات حتی این نیست که بیش از حد تقسیم بندی کرده اید. شما ممکن است تقسیم بندی برای دستگاه ها یا اطلاعات جمعیتی در دسترس نباشد ، اما اگر مخاطبان شما واقعاً کم است یا جغرافیایی که هدف قرار داده اید تمرکز محدودی دارد ، ممکن است با یک مجموعه تبلیغاتی بسیار کوچک باشید تا از حالت یادگیری خارج شوید. .
در این حالت ، گاهی اوقات ترکیب چندین مخاطب تبدیل کننده می تواند به جمع آوری اطلاعات کافی برای عملکرد بهتر از عملکردهای جداگانه کمک کند.
2. به دنبال Outlier ها باشید
یک اشتباه رایج که در حین حسابرسی حساب مشاهده می کنم این است که با راه اندازی چیزی ، هدف هرگز تغییر نمی کند. به خرابی عملکرد نگاهی بیندازید و ببینید آیا باید چیزی تغییر کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
آیا محدوده سنی وجود دارد که عملکرد خوبی نداشته باشد؟ جایگذاری؟ حتی بعضی اوقات حتی یک بستر کامل بدون تولید زیاد در عوض ، بودجه را به هم می زند.
من می دانم که من فقط گفتم که بیش از حد تقسیم نشود – و من آنرا می ایستم – اما اگر برای عملکرد بهتر چیزی نیاز به اصلاح داشته باشد ، ارزش آن را دارد.
اگر در نتیجه مجموعه تبلیغات شما خیلی کوچک شود ، می توانید ترکیب آن را با مجموعه دیگری آزمایش کنید تا ببینید آیا عملکرد بهتری دارد.
3. اهداف مختلف را آزمایش کنید
آزمایش اهداف جدید می تواند راه دیگری برای بهبود ROAS باشد. اغلب اوقات ، مشتریان من بسته به اهداف خود از ترکیبی از اهداف کمپین استفاده می کنند.
به عنوان مثال ، برخی از مشتریها از بهره برداری از بازاریابی مجدد پویا در مقابل بازاریابی ایستا ، واقعاً افزایش خوبی در ROAS داشته اند.
در یک مورد دیگر ، مشتری شروع به آزمایش فرم های سرب کرد و بیش از 7 برابر افزایش نرخ تبدیل داشت که منجر به یک آسانسور بسیار خوب در ازای آن شد.
روش های مختلفی وجود دارد که اهداف مختلفی را می توان برای بهبود عملکرد آزمایش کرد، بنابراین خلاق باشید و ببینید چه چیزی برای شما بهتر کار می کند!
4. استراتژی های پیشنهاد مختلف را آزمایش کنید
گاهی اوقات آزمایش یک استراتژی پیشنهادی متفاوت می تواند به کمپین شما گاز مورد نیاز را بدهد.
من می بینم که بسیاری از افراد وسوسه شده اند که از محدودیت های هزینه استفاده کنند ، احتمالاً به این دلیل که ما عادت کرده ایم گزینه های استراتژی پیشنهادات دستی بیشتری را در کانال های دیگر داشته باشیم و دوباره ، بسیاری از ما – از جمله خودم – دوست داریم کنترل داشته باشیم.
با این حال ، گرچه من در موارد خاص مشاهده کرده ام که محدودیت هزینه ها کار می کند ، اما بیشتر اوقات شاهد کاهش حجم نتایج بوده ام.
از آنجا که فیس بوک برای اتخاذ تصمیمات مناسب مناقصه به میزان زیاد اعتماد می کند ، در واقع بعضی اوقات مقرون به صرفه ترین استراتژی پیشنهادات نیستند.
بلکه ترجیح می دهم پیشنهاد “کمترین هزینه” یا در مورد تجارت الکترونیک “مبتنی بر ارزش” را امتحان کنم.
استراتژی های پیشنهاد کمترین هزینه به شما این امکان را می دهد که به فیس بوک بگویید که می خواهید چه نتیجه ای را بهینه کنید (کلیک ها ، فرم های منجر به فرم فیس بوک ، تبدیل ها و غیره) و به فیس بوک می گوید تا آنجا که می توانید در بودجه ای که تعریف کرده اید ، دریافت کند ، با حداقل هزینه ممکن در نتیجه.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
من معمولاً می بینم که استراتژی های پیشنهادی کمترین هزینه نسبت به سقف هزینه ها باعث حجم بیشتر و هزینه های کمتری می شوند ، اما این بدان معنی است که کنترل کمتری دارید بنابراین باید به الگوریتم اعتماد کنید.
من توصیه می کنم این را با بودجه کم آزمایش کنید ، زیرا به نظر می رسد که الگوریتم پیشنهادات فیس بوک اگر با بودجه کمی شروع شود و سپس مقیاس بندی شود جایگاه بهتری پیدا می کند.
مناقصه مبتنی بر ارزش به شما امکان می دهد یک تبدیل را با مقدار تعریف کنید و حداقل آستانه ROAS را تعیین کنید. فیس بوک از این مقادیر برای به حداکثر رساندن حجم در هنگام تلاش برای دستیابی به اهداف ROAS شما یا فراتر رفتن از آنها استفاده خواهد کرد.
مثالی در اینجا آورده شده است: یکی از مشتریان من بسیار متمرکز بر هزینه خرید (CAC) بود ، بنابراین آنها با محدودیت های قانونی از محدودیت های هزینه استفاده می کردند.
بعد از کمی حفاری ، دلیل تمرکز آنها روی CAC این بود که آنها می دانستند این تعداد برای دستیابی به ROAS سودآور است.
ما برای بهینه سازی ارزش ، استراتژی پیشنهاد را تغییر دادیم و در نتیجه ، فیس بوک حجم تبدیل را بیش از سه برابر کاهش داد در حالی که CAC را حدود 27 درصد کاهش داد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
استفاده از سقف هزینه نیز می تواند م workثر باشد. اشتباه نکن اگر حجم زیادی رانندگی می کنید و نسبتاً نزدیک است اما اغلب اوقات بیش از هزینه ای است که می توانید به طور پایدار برای آن بپردازید ، ارزش تست بالای سقف هزینه را دارد.
همه اینها به این معنی است که آزمایش استراتژی پیشنهاد شما می تواند به شما در بهبود بازده کمک کند!
5. خلاقیت های جدید را آزمایش کنید
خلاقان در فیس بوک سلطان هستند. اگر هدفی وجود داشته باشد که به نظر نمی رسد کارساز باشد ، می تواند این باشد که خلاقیت طنین انداز نیست.
آزمایش ، آزمایش ، آزمایش آن خلاقیت ها!
قالب های مختلف را آزمایش کنید و اگر منابعی برای ایجاد خلاقیت های مختلف برای مکان های مختلف دارید ، کاملاً می تواند ارزش شخصی سازی تبلیغات شما را داشته باشد تا دارایی های مختلف را در مکان های مختلف ارائه دهد.
اگر خلاقیت خود را با توجه به قرار دادن خود سفارشی نمی کنید ، مطمئن شوید که از شناسه های Post برای استفاده از واحد تبلیغاتی مشابه با نظرات و تعاملات جمع شده در چندین مجموعه تبلیغات مختلف استفاده کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
به شما این امکان را می دهد که نامزدی را سریعتر به دست آورید ، که می تواند به عنوان منبع اعتبار برای چشم اندازهای ناآشنا عمل کند.
6. تجربه موبایل خود را بهینه کنید
از آنجا که بسیاری از بازدیدهای اجتماعی از تلفن همراه ناشی می شود ، بسیار مهم است که به تجربه تلفن همراه خود توجه داشته باشید.
اگر سرعت صفحه کم یا سایتی دارید که به سختی می توانید از طریق تلفن همراه به آن بروید – به خصوص اگر به تعداد زیادی کلیک نیاز داشته باشد – این میزان ضربان شما برای نرخ تبدیل شما است.
علاوه بر این ، هر کسی که مراحل پرداخت را با تلفن همراه طی کرده است می داند که این یک تجربه دردناک است.
اگر تنها گزینه برای چشم اندازهای جدید پر کردن چندین قسمت داده با انگشت شست آنها باشد ، به احتمال زیاد شاهد افت تحصیلی خواهید بود.
یک مشتری من این مشکل را داشت ، جایی که متوجه شدیم چندین نفر پس از اضافه کردن چیزی به سبد خرید خود – حتی با حمل و نقل رایگان – از قیف بیرون می ریزند!
پس از اجرای تسویه حساب سریع ، آنها 72٪ افزایش در فروش را از فروش به فروشگاه اضافه کردند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
تجارب تلفن همراه می تواند نقش مهمی در عملکرد تبلیغات فیس بوک شما (یا بیشتر تبلیغات اجتماعی ، برای این موضوع) داشته باشد.
7. اصطکاک را کاهش دهید
این نکته آخر به راحتی باعث کاهش اصطکاک می شود.
روش های زیادی وجود دارد که می توانید اصطکاک را در سیستم عامل کاهش دهید ، از جمله مواردی که قبلاً در بالا به آنها پرداختیم: آزمایش روشهایی که می توانند در فیس بوک تبدیل کنند یا بهبود CRO شما برای کاهش اصطکاک در محل.
اگر سیستم های روغن کاری شده ای برای تبدیل سرنخ های بالاتر قیف مانند سیستم های تغذیه الکترونیکی با تبدیل بالا دارید ، می توان با هدایت افراد به میکرو تبدیل بالاتر قیف ، روش دیگری برای کاهش اصطکاک انجام داد.
دستیابی به آن تبدیل ها معمولاً بسیار کم هزینه تر است ، بنابراین اگر بتوانید این لیدها را با هزینه کم رانندگی کنید و سپس آنها را از طریق قیف با ایمیل تبدیل کنید ، بدون هیچ مشکلی است!
به عنوان مثال ، یک مشتری من در نهایت با فشار بیشتر بر روی قیف بالاتر از قارچ و سپس استفاده از تاکتیک های آفلاین برای پرورش و تبدیل سرنخ خود ، هزینه فروش خود را 35٪ کاهش داد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
من همچنین مشتریانی را یافته ام که با هدف قرار دادن رفتارهای خریدار بالاتر از قیف مانند افزودن به سبد خرید (ATC) یا شروع به تسویه حساب ، موفقیت کسب کنند ، اگر این بدان معنی است که از زمان رشد الگوریتم پیشنهاد منفی در فیس بوک ، داده های بیشتری برای بهینه سازی وجود دارد.
توجه داشته باشید: در هنگام بهینه سازی ATC ، کاهش افت ATC در فروش بسیار معمول است. با این حال ، افزایش حجم ATC با هزینه قابل توجهی کمتر هنوز هم می تواند منجر به کاهش CAC و در نهایت ROAS بهتر شود.
من توصیه می کنم همیشه یک کمپین بازاریابی مجدد برای افرادی که پس از افزودن به سبد خرید خرید خود را کامل نکرده اند (با فرض وجود اطلاعات کافی) انجام دهید. اگر در حال بهینه سازی برای افزودن به سبد خرید هستید ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا ممکن است ریزش قیف بیشتری داشته باشد که منجر به هدف اصلی می شود.
8. سفرهای مختلف را آزمایش کنید
گاهی اوقات آزمایش یک سفر متفاوت می تواند به یافتن بهینه ترین هزینه اقتصادی کمک کند. صرف نظر از طول سفر مشتری شما ، هنوز مسیرهای مختلفی وجود دارد که چشم انداز شما می تواند برای یادگیری بیشتر و در نهایت تبدیل آنها طی کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
گاهی اوقات ارسال مستقیم افراد به صفحه محصول و بهینه سازی برای خریدها فقط این نیست. (بعضی وقتها هست ، بعضی وقتها هم نیست.)
به عنوان مثال ، من به چند نمونه در بالا اشاره کرده ام ، مانند استفاده از فرم های سرب ژن و پیگیری کمپین های قطره ای از طریق ایمیل. یا ، بهینه سازی برای تبدیل قیف بالاتر مانند افزودن به سبد خرید ، سپس بازاریابی مجدد افرادی که خرید آنها را کامل نمی کنند.
یکی از مشتری های من یک بار در ابتدا برای تبدیل مردمان تلاش می کرد. این یک فروش گران قیمت بود و کاملاً نیاز به توجه داشت. افراد از صفحات مختلف سایت بازدید می کردند ، نرخ گزاف گویی کم بود اما ما تبدیل نمی شدیم.
علاوه بر این ، گرمای نقشه درصد بالایی از چشم اندازها را در صفحه کامل نشان می دهد. آمار نشان می دهد که چشم اندازها علاقه مند هستند اما به اندازه کافی آگاه نیستند تا آمادگی لازم برای تبدیل را داشته باشند.
ما یک کمپین مشاهده ویدیو را با تعداد زیادی بررسی شخص ثالث و اشاره به رسانه آزمایش کردیم و سپس آن بازدید از ویدیو را دوباره بازاریابی کردیم.
حجم تبدیل کلیک ما در حال افزایش است. ما همچنین شاهد افزایش تبدیل های کمکی در Google Analytics از کمپین های ویدیویی هستیم.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
نکته اصلی در هنگام حرکت به یک نقطه ورودی با قیف بالاتر ، اطمینان از این است که در سفر روزنه ای ایجاد نمی کنید.
به عنوان مثال ، اگر بهینه سازی برای تبدیل کوچک را شروع کردید ، باید یک کمپین پیگیری برای ادامه حرکت افراد در طول سفر وجود داشته باشد – حتی اگر آن کمپین یک کمپین پولی نباشد.
9. مخاطبان واجد شرایط بهتر را تست کنید
داشتن داده های شخص اول برای استفاده از یک شروع عالی است. من اغلب مخاطبان شخص اول را می یابم و نگاه کنید ساخته شده از آنها ، می تواند عملکرد بهتری نسبت به علایق فیس بوک داشته باشد.
اگرچه برای یک قدم جلوتر رفتن ، من مخاطبان واجد شرایط ترجیح می دهم – اگر اطلاعات کافی برای این کار وجود داشته باشد.
به عنوان مثال ، تبلیغ کنندگان سرب ، می توانید لیستی از فروش ، فرصت ها ، SQL یا MQL (بسته به مقدار داده ای که در هر سطح دارید) در مقابل کشیدن لیست همه منجر می شود تا محبوبیت شما را پایه ریزی کنید.
واجد شرایط بودن لیست های شما ، به فیس بوک یک مرجع مشخص تر در مورد دقیقاً کسانی که می خواهید هدف قرار دهید ، می دهد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
بهتر از این ، استفاده از مخاطبانی که ارزش ها را در خود جای داده اند حتی از موفقیت بالاتری نیز برخوردار هستند. به عنوان مثال ، شما می توانید لیست خود را از خریداران با ارزش ، خریداران مکرر و غیره قرار دهید.
تقسیم بندی مخاطب مختلف را آزمایش کنید و ببینید آیا به شما کمک می کند ROAS خود را بهبود ببخشید!
منابع بیشتر: