یک نام تجاری مهم ترین دارایی شرکت شما است، آن چیزی است که با مخاطبان هدف شما، مصرف کنندگان بالقوه ارتباط برقرار می کند و ارزشی را که مصرف کنندگان می خواهند، به شما کمک می کند تا برند خود را بسازید.
به یاد داشته باشید که پویایی بازاریابی به شدت تغییر کرده است، کووید-19 باعث رونق عظیمی در دیجیتالی شدن شده است و اکنون استراتژی ها بیشتر بر جنبه دیجیتالی متمرکز شده اند، سال 2022 شاهد آمدن همه چیز به صورت آنلاین بوده است، و برندسازی در سال 2023 با چالش های جدی روبرو خواهد شد، همچنان که بسیاری از آنها هنوز هم هستند. برندها در تطبیق با عصر جدید آنلاین مشکل دارند.
شما باید یک قوی داشته باشید استراتژی برند برای رشد نام تجاری خود، باید محکم باشد، این شامل چه کاری برای موفقیت برند است؟ چگونه یک هویت برند بسازیم؟ چگونه در بازار متمایز شویم؟ و غیره.
دانلود نامحدود
بیش از 1,500,000+ فونت، موکاپ، موارد رایگان و دارایی طراحی
بسیاری از استراتژی ها در واقع شکست خورده اند و هیچ کس نمی تواند موفقیت را تضمین کند، اما یک نقشه راه از مراحل وجود دارد که توسط بسیاری از برندهای موفق برای ایجاد استراتژی خود استفاده می شود.
اگر مراحل را دنبال کنید و بر آنها مسلط شوید، یک استراتژی برند قوی خواهید داشت و امیدواریم یک برند شناخته شده نیز داشته باشید.
1. نام تجاری داخلی خود را بسازید
هنگام ساخت خانه یا ساختمان، اساسی ترین قسمت پایه، داشتن پایه های محکم است. یک برند باید پایه محکمی داشته باشد تا بتواند در شرایط سخت پابرجا بماند.
در مورد این چهار عنصر بهعنوان دلایلی برای برند شما مصالحه نکنید.
- هدف
- ماموریت
- چشم انداز
- ارزش های برند
این عناصر باید واضح باشند، زیرا همه افراد در سازمان باید این اصول را درک کنند و مالک آن باشند، این عناصر باید توسط رهبران برند نشات گرفته شوند و آنها باید کاملاً به اینها اعتقاد داشته باشند، زیرا این پایه و اساس برند شما است.
2. مخاطب هدف و مزیت رقابتی
مصرف کنندگان بالقوه شما چه کسانی هستند؟ شما باید بخش را از جنبه های مختلف مانند جمعیت شناسی و روانشناسی انتخاب کنید و سپس به دنبال آنها بروید. تحقیقات نشان داده است برندهایی که بازار هدف مشخصی دارند، برندهایی هستند که سود و رشد بالایی دارند.
با دقت بازار هدف خود را انتخاب کنید، پس از انتخاب مخاطبان خود، متوجه خواهید شد که بازیگران دیگری در بازار وجود دارند که محصولات یا خدمات مشابه یا مشابهی را ارائه می دهند، این بازیکنان رقبای مستقیم یا غیرمستقیم شما هستند.
هدف برجسته شدن و ارائه یک ارزش منحصر به فرد به مصرف کننده است که توسط هیچ رقیبی انجام نمی شود، این به شما یک مزیت رقابتی برای نام تجاری خود می دهد که ضروری است.
3. شخصیت و موقعیت برند
آیا برند سرگرم کننده است؟ جدی؟ درجه یک؟ اینجاست که شما ویژگی های انسانی را به برند می دهید و سپس آن را در بازار قرار می دهید تا برجسته شود. نایک شخصیتی پرانرژی و تهاجمی دارد، زیرا همه چیز در مورد برتری در دو و میدانی یا هر ورزشی است، و ببینید این چیزی است که این برند را از رقبای خود مانند آدیداس، ریباک و غیره متمایز می کند.
چقدر متفاوت می توانید برای مصرف کنندگان بالقوه خود ارزش قائل شوید؟ برند شما باید منافع یا ارزش متفاوتی به مصرفکنندگان بدهد تا متمایز شوند، این کلیدی است برای اینکه برند شما را متمایز کند و ویژگیهای شخصیتی انسانی را با نام تجاری مرتبط کند که در بین مخاطبان هدف شما رایج است و این به رشد کمک زیادی میکند. نام تجاری.
4. استراتژی پیام رسانی خود را ایجاد کنید
استراتژی پیامرسانی شما به این معناست که مخاطب هدف شما چگونه برند شما را بدون پیامرسانی صحیح درک میکند، اگر شما بهعنوان یک برند خودتان را چیز دیگری میدانستید اما مصرفکنندگان تصور متفاوتی دارند، موقعیتیابی شکست خواهد خورد.
استراتژی پیامرسانی شما باید تمام ارزشهای اضافی را که یک مصرفکننده، کارمند، سهامدار یا هرکسی که با برند مرتبط است به آن نیاز دارد، بیان کند. این یک قدم ضروری است ساختن برند شما مرتبط با بازار هدف شما
اطمینان حاصل کنید که ارتباط برقرار می کنید و اجازه می دهید بازار هدف شما برند شما را به عنوان موقعیتی درک کند.
5. نام تجاری، لوگو و برچسب
ممکن است تعجب کنید که چرا این مرحله شماره است. 5، آنها نقش مهمی در بازار هدف شما ایفا می کنند تا نام تجاری شما را به خاطر بسپارید و یادآوری کنید، دقیقاً به همین دلیل است که برچسب، نام تجاری و لوگو بعداً توسعه می یابد.
در این مرحله، باید به وضوح درک کنید که مخاطبان شما چه میخواهند، چه چیزی شما را متمایز میکند، ارزشی که ارائه میدهید چیست، هویت برند و شخصیت برند و در نهایت پیامی که میخواهید ارائه دهید.
هنگام نهایی کردن لوگو، نام برند و شعار، هر جنبه از مخاطبان هدف و موقعیت برند خود را در نظر بگیرید.
6. استراتژی بازاریابی محتوا
قبل از سال 2022، این مرحله در روزهای بازاریابی سنتی اهمیت چندانی نداشت، عصر اینترنت محتوا را آشکار کرد اما از سال گذشته بازاریابی محتوا از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، سال 2022 پر از محتوا در اینترنت بود، زیرا همه و همه چیز آنلاین شد، سال 2023 تعداد بیشتری از آن را خواهد داشت!
بازاریابی محتوا نحوه ارتباط شما با مصرف کنندگان بالقوه خود در اینترنت است، ابزارهای زیادی مانند وبلاگ ها، مقالات آموزنده، درباره ما، داستان های برند و غیره برای انجام این کار وجود دارد.
بازاریابی محتوا به شما کمک می کند شهرت و همچنین دیده شدن را افزایش دهید. در دنیای امروز بهترین راه برای مرتبط کردن برند شما با بازار هدف شماست.
7. استراتژی آگاهی از برند خود را بسازید
اجازه دهید مردم بدانند بازیگر جدیدی در بازار وجود دارد، شما باید مخاطبان هدف خود را از برند خود آگاه کنید، فراموش نکنید که تکنیک های بازاریابی سنتی در حال محو شدن هستند، این مرحله دیجیتالی شدن است و شما باید درست در مقابل هدف خود باشید. مخاطبان برند خود را به آنها نشان دهید.
باید بدانید بازار هدف شما از کدام پلتفرم های رسانه اجتماعی استفاده می کند؟ کجا و چگونه باید به آنها رسید؟ به سوالاتی از این دست باید در استراتژی آگاهی از برند شما پاسخی انتقادی داده شود.
8. وب سایت خود را بسازید
وب سایت بسیار مهم تر از آن چیزی است که بسیاری از مردم تصور می کنند، جایی است که شما در آن هستید هویت برند خود را ایجاد کنید، داستان برند، شخصیت برند، تصویر برند و از همه مهمتر برند با مخاطبان هدف شما در وب سایت شما ارتباط برقرار می کند.
وب سایت شما نمای کلی برند شما است، باید با برند شما به عنوان یک کل طنین انداز شود. اینجا جایی است که تمام محتوای شما وجود دارد و به یاد داشته باشید که در دنیای امروز محتوای آنلاین برای هر استراتژی توسعه برند مدرن از اهمیت بالایی برخوردار است.
9. پیاده سازی، تجزیه و تحلیل و تنظیم
با این حال، این آخرین مرحله است، اما اهمیت زیادی دارد، مطمئن شوید که استراتژی برند به درستی اجرا می شود، بیشتر توجه به سمت توسعه کسب و کار معطوف می شود و شرکت ها تمایل دارند که کار روی استراتژی برند را فراموش کنند و در آن زمان است که برندها سقوط می کنند. شروع می شود.
ابزارهای زیادی مانند Google Analytics، Google Ads و غیره در دسترس هستند که به شما کمک می کنند تا نحوه عملکرد آنلاین برند خود را تجزیه و تحلیل کنید، که در دنیای امروز بسیار مهم است، استراتژی خود را ارزیابی کنید و بر اساس آن تنظیمات را برای رشد نام تجاری خود انجام دهید.
این مراحل برای ایجاد یک استراتژی نام تجاری که در آن بازاریابی دیجیتال به سرعت در حال تسخیر استراتژی های سنتی بازاریابی و برندسازی است، بسیار مهم هستند.
(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) {return;} js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, 'script', 'facebook-jssdk'));