
آیا تاکنون فکر کرده اید که یک فعالیت تبلیغاتی دشوار در خارج از کشور عملکرد بهتری داشته باشد؟ کمپین های بین المللی PPC وقتی مخاطبان خود را درک کرده و فرهنگ محلی را جذب کنید ، بهترین عملکرد را دارد.
در اینجا هفت نکته مهم برای اجرای تبلیغات بین المللی PPC آورده شده است تا دانش لازم برای موفقیت در هرجای کره زمین را به شما ارائه دهد.
استراتژی های تبلیغاتی بین المللی PPC
دلایل زیادی وجود دارد که یک بازاریاب یا شرکت می خواهد تبلیغات بین المللی PPC را در یک کشور دیگر پخش کند. به عنوان مثال ، شما می خواهید درآمد بیشتری کسب کنید ، یا محصول یا خدمات شما فرهنگ دیگری را جلب می کند. یا شاید شما در کشور فعلی وضعیت خوبی داشته باشید اما آماده گسترش بازار خود هستید.
اگر کاملاً مطمئن نیستید اما می خواهید به آن ضربه بزنید ، در صورت عبور از موانع ایجاد یک کمپین تبلیغاتی موفق ، تبلیغات در خارج از کشور سودآور خواهد بود.
این مقاله شما را در راه اندازی اولین کمپین بین المللی PPC راهنمایی می کند. پس از خواندن این هفت نکته ، دانش و درک لازم برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی استراتژیک برای هدف قرار دادن مخاطبان منحصر به فرد را خواهید داشت.
1. تصمیم بگیرید که کدام کشورها با تبلیغات PPC بین المللی خود هدف قرار دهند
قبل از شروع به غواصی در تبلیغات هدفمند در کشورهای خاص ، می خواهید تعیین کنید که کدام کشورها به تبلیغ شما پاسخ می دهند.
یکی از مهمترین اولین اقداماتی که می توانید انجام دهید پرتاب تمام تعصبات خود از پنجره است. حتی اگر فکر می کنید که همه چیز راجع به یک کشور و فرهنگ می دانید ، ممکن است آنطور که فکر می کنید بریده و خشک نباشد.
شما می خواهید در مورد بازار کشور تحقیق کنید ، ببینید چه نوع راهنمای تبلیغاتی دارند ، و شروع به درک اقتصادی بودن کشور می کنید.
به عادت های خرید و خرج توجه کنید. قبل از اینکه کالای خاصی را در جایی تبلیغ کنید ، اطمینان حاصل کنید که کشور به گونه ای هزینه می کند که با هرچه می فروشید هم تراز باشد.
به عنوان مثال ، برخی محصولات خاص خریدهای تکانه ای است ، جایی که دیگران برای تصمیم گیری به یک یا دو روز زمان نیاز دارند. خرید ضربه ای به طور طبیعی برای بسیاری از آمریکایی ها به وجود می آید. تقریباً 54 درصد خریداران آمریکایی اعتراف کنید که بیش از 100 دلار برای چیزی خرج کرده اید ، بدون اینکه حتی به آن فکر کنید.
این ممکن است در کشورهای دیگر درست نباشد ، بنابراین اگر محصول شما به خریداران نیاز دارد که سریع تصمیم بگیرند ، به دنبال کشورهایی باشید که علاقه زیادی به خرید غیرضروری دارند.
2. تبلیغات بین المللی PPC ایجاد کنید که مورد توجه فرهنگ محلی باشد
ما به عنوان تبلیغ کننده می خواهیم تبلیغات ما برجسته باشد. وقتی کسی از طریق جستجوی گوگل پیمایش می کند یا پست های موجود در اینستاگرام را ورق می زند ، ما می خواهیم آگهی تبلیغاتی باشد که وی تشخیص می دهد. با این حال ، ما نمی خواهیم تبلیغات ما به روش غلط برجسته شود.
داشتن شخصیت خریدار در مرز به پایان نمی رسد. شما همچنان باید تبلیغات ایجاد کنید تا فرهنگ محلی را جلب کرده و نگرانی ها یا مسائل را برطرف کنید.
برای انجام این کار ، شما باید در مورد فرهنگ محلی تحقیق کنید و علایق منحصر به فرد آنها را درک کنید. این می تواند به سادگی یافتن رنگها و تصاویر برای آنها جذاب باشد.
لحن تبلیغ شما نیز ضروری است زیرا فرهنگ های خاص متفاوت از دیگران با زبان ارتباط دارند. به عنوان مثال محصولات کاهش وزن را در نظر بگیرید. محصولات کاهش وزن در ایالات متحده بسیار محبوب هستند اما ممکن است در فرهنگ های دیگر استقبال خوبی نداشته باشند. صحبت در مورد چیزی مثل وزن حتی ممکن است برخی را آزرده کند.
مثال عالی دیگر ، فکر کردن در مورد یک روز کاری معمولی است. در ایالات متحده ، یک روز کاری 9-5 معمول است. بسیاری از افراد از دوشنبه تا جمعه کار می کنند و ممکن است در آن مدت تغییر کار نکنند.
در نتیجه ، ممکن است بخواهیم محصولات و خدمات خاص را بعداً در روز و آخر هفته که متوجه می شویم بیشتر افراد در حال مرور اینترنت و رسانه های اجتماعی هستند ، تبلیغ کنیم.
در کشورهای جنوب و شرق آسیا ، ساعات کار در آنجا بسیار بیشتر است. غیر معمول نیست که آنها به اندازه همه کار می کنند 80 ساعت در یک هفته. این چالش های منحصر به فردی برای تبلیغ کنندگان به وجود می آورد ، اما همچنین می تواند برای تبلیغاتی مفید باشد که به افراد کمک کند کمتر کار کنند یا آرامش بیشتری داشته باشند.
3. بودجه خود را براساس کشور بهینه کنید
هزینه هر کلیک و هزینه خرید شما در هر کشور متفاوت است. تنها راه دانستن مطمئنا آزمایش با کشیدن گسترده مخاطب و باریک کردن آن هنگام یادگیری است که کدام کشور بهترین تبلیغ را دریافت می کند.
برای دریافت ایده در مورد میزان بودجه برای کشورهای خاص ، از ابزاری مانند Ahrefs یا SEMRush استفاده کنید. اگر وارد Ahrefs شویم ، می توانید یک کلمه کلیدی خاص وارد کنید و ببینید وضعیت ترافیک در کشور دیگری چگونه است.
اگر ترافیک زیادی برای یک کلمه کلیدی با رقابت کم وجود دارد ، ممکن است بخواهید با اختصاص مقدار بیشتری از بودجه خود به آن کلمه ، کلمه کلیدی را امتحان کنید.

اگر به مثال کاهش وزن ادامه دهیم و “بهترین قرص های کاهش وزن” را در ایالات متحده امتحان کنیم ، یک حجم جستجو مشاهده می کنیم و فوق العاده رقابتی است.
رتبه بندی ارگانیک برای این کلمه کلیدی دشوار خواهد بود و CPC 1.10 دلار است که بالا است.

وقتی مخاطب را به سمت هند سوق می دهیم ، میزان جستجو به طرز چشمگیری کاهش می یابد و به 150 و CPC 0.35 دلار می رسد. ممکن است ما مایل به تبلیغ این کلمه کلیدی برای این مخاطبان نباشیم ، اما اگر این کار را انجام دهیم ، نیازی نیست که به اندازه ایالات متحده بودجه در نظر بگیریم.
4- در محلی که مردم هستند تبلیغ کنید
شما می خواهید بدانید که چگونه کشورهای مختلف از موتورهای جستجو و سایر سیستم عامل ها استفاده می کنند. با هدف قرار دادن Google تضمین می کنید که بیشتر جهان را تحت پوشش خود قرار داده و افراد را تا حد امکان کنار گذاشته اید ، اما وقتی محدود به مخاطبان خاص تری می روید چه می کنید؟
ممکن است افراد زیادی از موتور جستجوی متفاوتی در آن کشور استفاده کنند و اکنون CPC شما افزایش یافته است زیرا شما تحقیق خود را انجام نداده اید.

همانطور که انتظار می رفت ، Google کل سیاره را با یک حمل می کند 92.41 درصد سهم بازار از سراسر جهان استفاده از اینترنت اگر کمپینی را شروع می کنید و می خواهید ببینید کدام کشورها بهترین پاسخ را می دهند ، تبلیغات در Google راهی درست برای شما به نظر می رسد.

ببینید چه اتفاقی می افتد که ما آن را به روسیه محدود کنیم: 44.54 درصد کاربران از Yandex استفاده می کنند. در این حالت ، تبلیغات در Google تقریباً نیمی از مردم کشور را مستثنی می کند زیرا آنها تبلیغ شما را نمی بینند.
گوگل منابع بسیاری برای کمک به تبلیغ کنندگان فراهم می کند و statcounter.com راهی عالی برای به دست آوردن اطلاعات در مورد کشورهای خارجی و ناآشنا است.
5- تبلیغات خود را سازماندهی کرده و نگه دارید
این سازمان جنبه نادیده گرفته شده اما حیاتی در مدیریت تبلیغات بین المللی PPC است. این از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا اگر برگه های جداگانه ای را برای هر کشور نگه ندارید ، سخت تر می توانید تشخیص دهید کدام تبلیغات تبدیل می شوند – و کدام یک نیستند.
اگر مراقب نباشید ، کشورهایی که CPC کم و حجم بالایی دارند از تمام هزینه تبلیغات شما استفاده می کنند حتی اگر هرگز تبدیل نشوند. در حالی که این اتفاق می افتد ، کشورهایی که ممکن است CPC بالاتری داشته باشند اما نرخ تبدیل بالاتری نیز دارند پشت سر بگذارند.
بنابراین قبل از اجرای برنامه حتماً یک برنامه ردیابی قوی در دست اجرا داشته باشید.
همچنین می خواهید مناطق مختلف را ردیابی کنید. اگر دو کشور را در طرف مقابل کره زمین در یک کمپین قرار دهید ، باید به خاطر داشته باشید که بالا بردن یا کاهش پیشنهادات در زمان های خاص همین کار را برای کشور آن طرف کره زمین خواهد کرد.
انتخاب بهتر این است که کمپین ها را براساس کشور جدا کنید و بیش از حد معمول در بالای آمار خود قرار بگیرید.
6. از نگرانی های محلی استفاده کنید
دلیل دیگر اینکه هر کمپین منحصر به فرد یک منطقه است این است که نباید از همان نسخه تبلیغاتی در سراسر صفحه استفاده کنید. حتی هنگامی که با یک تبلیغ گسترده شروع می کنید ، باز هم می خواهید پیام را منحصر به یک منطقه خاص نگه دارید و هنگام انتقال از یک منطقه به منطقه دیگر ، کپی آن را تغییر دهید.
بدون توجه به اینکه مخاطب هدف شما باشد ، همان قوانین کپی آگهی اعمال می شود. نقاط دردی که ممکن است در آن منطقه داشته باشند را شناسایی کنید ، چیزهایی که آنها را تحریک می کند و اینکه چه عواملی باعث خرید آنها می شود. این عوامل از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت خواهد بود.
به عنوان مثال ، روند فصلی از مکانی به مکان دیگر متفاوت خواهد بود. Google Trends یک روش عالی برای شناسایی این است.

فرض کنید ما از قرص های کاهش وزن استفاده می کنیم. این روند طی 12 ماه گذشته به طور کلی ثابت بوده و در ماه های زمستان اندکی افت داشته است.
این به ما می گوید که بهار بهترین زمان برای تبلیغ مواردی از این دست است زیرا افراد بیشتری احتمالاً با نزدیک شدن به تابستان به فکر کاهش وزن هستند.

در ایتالیا با همان اصطلاح تحقیق کنید ، و علاقه تقریباً برای ماهها وجود ندارد. فرهنگ موجود در این کشور ممکن است قرص های کاهش وزن را به عنوان روشی برای کاهش وزن تشخیص ندهد ، یا به سادگی به اندازه ایالات متحده علاقه ای به کاهش وزن ندارند.
نکته این است که نسخه تبلیغاتی شما باید نگرانی های منطقه یا کشور خاص را برطرف کند. شما نمی خواهید تبلیغات یکسانی را برای هر منطقه ارائه دهید زیرا ممکن است مربوط به آن نباشد یا به موضوع علاقه ای نداشته باشند.
7. از پسوند دامنه محلی استفاده کنید
اعتبار و اعتماد از فاکتورهای مهم هر کمپین است ، اما برای تبلیغات بین المللی PPC دو برابر ضروری است. برای ایجاد اعتماد سریع از یک پسوند دامنه برای مطابقت با کشوری که در آن تبلیغ می کنید استفاده کنید – این مهم هنگامی است که فقط چند ثانیه قبل از برگشتن شخص فرصت دارید.
اگرچه ممکن است پسوند دامنه “.au” یا “.co.uk” تغییر مهمی به نظر نرسد ، اما می تواند در طولانی مدت تفاوت عمده ای ایجاد کند. بعلاوه ، به مزیتی که ممکن است به شما نسبت به شخصی با استفاده از پسوند استاندارد “.com” یا “.org” بدهد ، فکر کنید.
داشتن پسوند دامنه متناسب با کشور ، ظاهر محلی را به شما می دهد و احتمال کلیک شخصی بر روی پیوند شما را افزایش می دهد. اگر اینگونه به آن فکر کنید ، در ایالات متحده نیز علائم اعتماد خاصی داریم. مثل نبرد بی پایان بین است انتخاب “.com” یا “.org.”
سیگنال های اعتماد یکسانی در همه دنیا وجود دارد و هر کمی کمک می کند. ICANN.org لیست طولانی از پسوندهای دامنه را بر اساس کشورهای خاص ارائه می دهد.
نتیجه
وقتی صحبت از تبلیغات بین المللی PPC می شود ، نمی توانید گوشه ای بریزید یا میانبر بگیرید و انتظار موفقیت داشته باشید. کمپین های خود را براساس کشور سازماندهی کنید ، برگه های ROAS (بازده هزینه تبلیغات) را نگه دارید و جزئیات کمی مانند مناطق زمانی و پسوند دامنه را حتماً در نظر بگیرید.
خبر خوب این است که منابع بازاریابی زیادی برای کمک به تحقق رویای جهانی شما وجود دارد.
چه کشورهایی را با کمپین های تبلیغاتی هدف قرار می دهید؟ به من در کامنت ها اطلاع دهید.

ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند عظیم مقدار ترافیک به وب سایت شما
- سئو – باز کردن مقدار زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را مشاهده کنید.
- بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند می گیرد و ترافیک را جذب می کند.
- رسانه پرداخت شده – استراتژی های موثر پرداخت شده با بازگشت سرمایه روشن.
تماس بگیرید