اینفلوئنسر مارکتینگ در چند سال گذشته منفجر شده است. هر کسی که باشد از آن برای تبلیغ برندهای خود استفاده می کند.
با این حال، برخی از کسبوکارها یاد گرفتهاند که چگونه کمپینهای پرتأثیر را با هزینه کمتر اجرا کنند.
وارد: تاثیرگذاری بر بازاریابی.
در این مقاله، استراتژیهایی را مورد بحث قرار میدهیم که میتوانند به شما در بهینهسازی بودجه بازاریابی اینفلوئنسر و در عین حال دریافت بازگشت سرمایه بیشتر از کمپینهای خود، کمک کنند.
شما یاد خواهید گرفت که چگونه:
- با چهار سطح تأثیرگذار کار کنید و از شش مدل پرداخت مختلف استفاده کنید.
- سفارشات، مشتریان و سرنخ های واقعی مبتنی بر اینفلوئنسر را ردیابی کنید.
- ROI کمپین های تأثیرگذار خود را افزایش دهید.
نحوه انجام اینفلوئنسر مارکتینگ با بودجه
اینفلوئنسر مارکتینگ یک راه عالی برای به دست آوردن نتایج برای برند شما است. در حالی که چندین روش مختلف برای کار با اینفلوئنسرها و انواع مدلهای پرداخت وجود دارد، قطعاً میتوان با هر سطح بودجه، نتایج عالی از اینفلوئنسر مارکتینگ به دست آورد.
نکته کلیدی این است که بهترین راه حلی را پیدا کنید که اهداف شما را تکمیل کند، یک کمپین مبتنی بر داده بسازید که با بودجه شما مطابقت داشته باشد، و معیارهای خود را در هر مرحله دنبال کنید.
راه حلی مانند Tapfiliate به شما امکان می دهد با استفاده از کوپن ها یا پیوندهای ارجاع، فروش های مبتنی بر اینفلوئنسر را ردیابی کنید.
با اینفلوئنسر مارکتینگ خود، با راهنمای رایگان ما در مورد دریافت و استفاده از دادهها برای اجرای کمپینهای تأثیرگذارتر با هزینه کمتر، مبتنی بر دادهها باشید.
دانلود راهنمای رایگان: نحوه انجام بازاریابی تأثیرگذار بر روی بودجه
1. با چهار سطح اینفلوئنسر آشنا شوید
این روزها، هزاران اینفلوئنسر بزرگ در رسانههای اجتماعی وجود دارد، بنابراین چگونه میتوانید اینفلوئنسر مناسب را برای کمپین خود انتخاب کنید؟
بسیار مهم است که با دانستن چهار نوع اصلی اینفلوئنسرها و نحوه کار آنها با اهداف خاص و قابل اندازه گیری شما شروع کنید.
چهار سطح اینفلوئنسر:
- مگا اینفلوئنسر: یک میلیون دنبال کننده در یکی از پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود دارد.
- تأثیرگذاری کلان: بین 40000 تا 1 میلیون دنبال کننده دارد.
- تاثیر خرد: بین 1000 تا 40000 دنبال کننده در هر پلتفرم رسانه اجتماعی دارد. آنها به احتمال زیاد دارای یک طاقچه قوی هستند.
- نانو اینفلوئنسر: دنبال کنندگان کمتری دارد آنها در جایگاه خود متخصص مطلق محسوب می شوند. این اینفلوئنسرها در مورد برندهایی که با آنها شریک می شوند، حساس تر هستند.
اینفلوئنسرهای ماکرو، میکرو و نانو عموماً مقرون به صرفه ترین هستند. هر یک به طور بالقوه می تواند نتایجی را ارائه دهد که سوزن را حرکت می دهد.
بیشتر بخوانید در مورد چگونه اینفلوئنسرهای کلیدی را برای تبلیغ کسب و کار خود پیدا کنید.
2. به دنبال نام تجاری و جمعیت شناسی مخاطب باشید
اولین قدم خوب برای برقراری ارتباط با اینفلوئنسرها، جستجوی نام تجاری در رسانه های اجتماعی است. یک جستجوی سریع به شما سازندگان محتوا را نشان می دهد که در حال حاضر در مورد برند یا محصولات شما صحبت می کنند. این افراد می توانند به ابزارهای بازاریابی برند عالی تبدیل شوند.
نام های برند خود را بررسی کنید تا تأثیرگذارهای کلان، خرد و نانو را که قبلاً در مورد برند شما صحبت کرده اند، کشف کنید و مستقیماً با آنها تماس بگیرید. این تولیدکنندگان محتوای متعهد تمایل بیشتری به همکاری با شما خواهند داشت.
برای به دست آوردن بهترین نتایج برای کمپین های خود، اطمینان حاصل کنید که مخاطبان اینفلوئنسر آینده شما با مخاطبان هدف شما همسو هستند.
نکته: از ابزار نظارت بر برند مانند Awario و Mention استفاده کنید.
3. ایجاد روابط با اینفلوئنسرها
از ارسال پیام سرد صرف نظر کنید و با ایجاد روابط با تأثیرگذارانی که متناسب با اهداف شما هستند شروع کنید. هنگامی که آنها با شما و برند شما آشنا شوند، برای تبلیغ محصولات شما بازتر خواهند بود.
- با اینفلوئنسرهای بالقوه خود با لایک کردن پست ها و قرار دادن در نظرات ارتباط برقرار کنید.
- با تبلیغ متقابل محتوای تولید شده توسط کاربر در کانال های رسانه های اجتماعی خود از آنها حمایت کنید.
- هنگامی که با آنها رابطه برقرار کردید، گفتگو را در مورد یک همکاری پولی شروع کنید.
این مراحل میتواند رابطه برند شما را تقویت کند، که ممکن است منجر به تبلیغات بزرگتر اینفلوئنسرها با ادامه رشد حسابهای آنها شود.
4. انواع محتوای مختلف را برای کمپین اینفلوئنسر خود بشناسید
هنگام انتخاب یک تأثیرگذار برای تبلیغ محصول خود، زیبایی نام تجاری مورد توجه قرار می گیرد. هر اینفلوئنسر انواع محتوای خاصی دارد که بهترین کار را با مخاطبان خود دارد.
وقتی کار با یک اینفلوئنسر پولی را شروع میکنید، باید بدانید که آنها چه نوع محتوایی را پیشنهاد میکنند و چگونه با هدف شما مطابقت دارد.
اینها رایج ترین انواع محتوای اینفلوئنسر هستند:
- کاشت محصول: یک برند چیزی را برای یک تأثیرگذار می فرستد به این امید که آنها چیز مثبتی در مورد آن در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. این ارزان ترین گزینه برای یک برند با بودجه است. با این حال، هر تأثیرگذار محصول شما را به اشتراک نمی گذارد.
- فریادها: تبلیغات نام تجاری پولی در رسانه های اجتماعی اینفلوئنسر از برند یا محصولات شما در صفحات رسانه های اجتماعی خود نام می برد. اینها می توانند شامل تصاویر، ویدئوها و دعوت به اقدام باشند.
- مسابقات: یک برند محصولی را به اینفلوئنسر ارائه می دهد تا به مخاطبان خود هدیه دهد.

- محتوای حمایت شده: یک برند برای به اشتراک گذاری محتوا به یک اینفلوئنسر پول می دهد. این میتواند توسط شما یا اینفلوئنسر با کمک یک بریف اینفلوئنسر ایجاد شود. اگر اینفلوئنسر سازنده محتوا باشد، هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت.
- تصاحب: یک اینفلوئنسر معروف، فید یک برند را برای یک دوره معین «تسلط» می کند. برای مثال، در اینستاگرام، اینفلوئنسر در استوریها، پستهای یک برند یا ترکیبی از این دو ظاهر میشود. این در توافقنامه شما مشخص خواهد شد.
- سفیران برند: روابط بلندمدت با اینفلوئنسرها، جایی که آنها محصول یا خدمات شما را در بسیاری از پست ها در مدت زمان طولانی به دنبال کنندگان خود تبلیغ می کنند.

برای هر نوع محتوای بالقوه باز باشید و نتایج را دنبال کنید تا بفهمید کدامیک با برند شما بهترین کار را دارد.
5. مدل های پرداخت مختلف را درک کنید
همکاریهای پولی اینفلوئنسر نرخهای متفاوتی دارند و هزینههای هر اینفلوئنسر متفاوت است. دانستن اینکه هر مدل چگونه به نظر می رسد به شما کمک می کند تا با اینفلوئنسر خود کار کنید تا بفهمید چه چیزی برای هدف کمپین شما بهترین کار را دارد و نحوه پیگیری موفقیت خود را درک کنید.
در اینجا مروری بر محبوب ترین مدل های پرداخت است:
- هزینه هر تعامل (CPE): شما یک نرخ (یا هزینه) تعیین شده برای هر تعامل در پست می پردازید.
- پرداخت به ازای هر پست: هزینه ثابت برای هر پست این گاهی اوقات شامل هزینه تولید محتوا می شود.
- نرخ های ثابت: مبلغ دلاری که برای کل کمپین هزینه می شود، صرف نظر از تعداد تعاملات.
- پرداخت برای هر کلیک: شما مبلغ مشخصی را به ازای هر کلیک پرداخت می کنید.
- پرداخت به ازای هر تبدیل: شما از هر تبدیلی که توسط اینفلوئنسر ارجاع شده است، درصدی را پرداخت می کنید. برای برندها کارآمدتر است، زیرا فقط زمانی پرداخت می کنید که فروش انجام می دهید.
- مدل هیبریدی: ترکیبی از هر یک از اینها. این مدل بیشترین انعطاف را هم برای کسب و کار شما و هم برای افراد تأثیرگذار ارائه می دهد. در مثال زیر، اینفلوئنسر برای ایجاد دستور غذا (پرداخت به ازای هر پست) پول دریافت کرد و به ازای هر فروش کمیسیون (پرداخت به ازای تبدیل) دریافت کرد.
از هر مدل پرداختی که استفاده میکنید (حتی اگر شامل پاداش مبتنی بر تبدیل نباشد)، میتوانید تبدیلها، مشتریان یا سرنخهایی را که کسبوکار شما به ازای هر تأثیرگذار، هر کمپین یا حتی در هر پست کسب میکند، ردیابی کنید.
اسکرین شات از Tapfiliate، نمای کلی داشبورد اکتبر ۲۰۲۱
ردیابی با استفاده از کوپن ها یا پیوندهای ارجاع امکان پذیر است، اگرچه برخی از شرکت ها برای راحتی هر دو روش را ترکیب می کنند. کشف کردن چگونه Tapfiliate می تواند به شما در ردیابی اینفلوئنسر مارکتینگ کمک کند.
6. بازده سرمایه گذاری خود را برآورد و پیگیری کنید
تخمین بازگشت سرمایه قبل از شروع حیاتی است. اگرچه هیچ تضمینی وجود ندارد که یک کمپین با اینفلوئنسر عملکرد خوبی داشته باشد، اما بهتر از این است که در حالت کور باشید.
بازده سرمایه گذاری خود را تخمین بزنید
آمار مورد نیاز:
- میانگین تعداد بازدید اینفلوئنسرها از یک محتوا: در محتوای آنها ورق بزنید تا از تعداد بازدیدهای محتوای آنها مطلع شوید. این عدد را یادداشت کنید
- نرخ کلیک اینفلوئنسر: دریابید که چند درصد از مردم از یک پست رسانه اجتماعی به یک وب سایت کلیک می کنند. اگر مطمئن نیستید، محافظه کار باشید و از 1% شروع کنید.
- نرخ تبدیل شما: این درصد افرادی است که وارد سایت شما می شوند و به خرید می پردازند.
- میانگین ارزش سفارش شما: وقتی شخصی به سایت شما می آید، به طور متوسط چه چیزی خرج می کند؟
یک مثال:
- فرض کنید اینفلوئنسر به طور متوسط دارد 6000 بیننده در هر پست.
- این اینفلوئنسر نمونه دارای یک نرخ کلیک 10 درصد. این بدان معناست که حدود 600 نفر به سایت شما خواهند رفت.
- شما نرخ تبدیل 5% است – یعنی 30 فروش از 600 نفر.
- شما میانگین ارزش سفارش 100 دلار است.
- درآمد تخمینی: 3000 دلار
- مطمئن شوید که هزینه کمپین اینفلوئنسر را از درآمد تخمینی کم می کنید. بازگشت سرمایه تخمینی واقعی را ببینید.
- به یاد داشته باشید، این رقم اولیه یک تخمین است و می تواند بهتر یا بدتر از آنچه شما انتظار دارید انجام دهد.
بازگشت واقعی سرمایه خود را دنبال کنید
هنگامی که کمپین شما برنامه ریزی شد، مطمئن شوید که یک پلتفرم ردیابی مانند Tapfiliate برای اندازه گیری و ارزیابی موفقیت هر کمپین راه اندازی کنید.
پلتفرمهای ردیابی به شما کمک میکنند تا اطلاعات خود را عمیقتر کنید تا ببینید چه تعداد فروش توسط یک تأثیرگذار خاص به وبسایت شما ارجاع میشود.
استفاده از این پلتفرمها میتواند به شما کمک کند تا ROI خود را محاسبه کنید و کمپینها را برای بهینهسازی برای آینده دنبال کنید، به خصوص زمانی که بودجه کمی دارید.