Google Trends تنها ابزار تحقیق کلمات کلیدی است که بینش هایی را بر اساس داده های جستجوی واقعی گوگل ارائه می دهد.
این هفت نکته در مورد نحوه استفاده از Google Trends به شما نشان می دهد که چگونه روندهای کلمات کلیدی واقعی را استخراج کنید که دقیق هستند و برای ایجاد استراتژی های کلمات کلیدی برای تبلیغ وب سایت ها مفید خواهند بود.
روشهای جدیدی برای استفاده از Google Trends برای باز کردن اطلاعات پنهان و حجم کلمات کلیدی کشف کنید.
ارزش Google Trends
اگرچه Google Trends دقیق است، اما میزان ترافیک را با اعداد واقعی نشان نمی دهد.
ابزارهای سئوی پولی اعدادی را برای حجم جستجوی کلمات کلیدی ارائه می دهند. اما این اعداد تخمین هایی هستند که از ارائه دهندگان داده برون یابی شده اند.
بنابراین حتی اگر ابزارهای سئو پولی تخمینهایی از ترافیک کلمات کلیدی ارائه میدهند، دادههای ارائهشده توسط Google Trends بر اساس حجم جستجوی واقعی است.
این بدان معنا نیست که Google Trends بهتر از ابزارهای کلمه کلیدی پولی است. هنگامی که همراه با ابزارهای کلمه کلیدی پولی استفاده می شود، می توان ایده تقریبا دقیقی از حجم جستجوی واقعی کلمه کلیدی به دست آورد.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
عملکردهای دیگری در Google Trends وجود دارد که میتواند به تقسیمبندی دقیق دادههای کلمه کلیدی اجازه دهد تا بفهمیم در چه مکانهایی باید تلاشهای تبلیغاتی را متمرکز کنیم، و همچنین برای کشف کلمات کلیدی جدید و پرطرفدار.
نحوه استفاده از Google Trends برای سئو
1. با مقایسه کلمات کلیدی، داده های دقیق تری دریافت کنید
Google Trends تجسم نسبی ترافیک را در مقیاس صفر تا صد نشان می دهد.
شما واقعا نمی توانید بدانید که آیا این روند صدها جستجوی کلمه کلیدی را گزارش می دهد یا هزاران مورد را گزارش می کند زیرا نمودار در مقیاس نسبی است.
این به خصوص اگر میزان ترافیک را از عبارت کلیدواژه دیگری بدانید مفید است.
نحوه به دست آوردن اطلاعات دقیق تر ترافیک
اگر می خواهید تخمین دقیق تری از حجم جستجوی کلمه کلیدی به دست آورید، کلمه کلیدی را با کلمه کلیدی مقایسه کنید که از قبل اعداد حجم دقیقی برای آن دارید.
اگر حجم کلمه کلیدی به خصوص زیاد است، راه دیگری برای شناسایی تخمین نزدیک از حجم کلمه کلیدی وجود دارد – با مقایسه کلمه کلیدی مورد نظر خود با هر عبارت کلیدی که تصوری از حجم ترافیک دارید.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
لازم نیست کلمه کلیدی مقایسه مرتبط باشد. می تواند کاملا متفاوت باشد. نکته مهم این است که یک ایده کلی از حجم کلمه کلیدی داشته باشید.
در صورتی که این اطلاعات حجم در دسترس نباشد، در اینجا یک هک برای دریافت ایده از حجم جستجو وجود دارد.
برو به روندهای روزانه Google Trends صفحه وب، که عبارتهای جستجوی پرطرفدار را نشان میدهد.
چیزی که در مورد این صفحه مفید است این است که Google حجم کلمات کلیدی را به تعداد، مانند بیش از 100000 جستجو در روز و غیره ارائه می دهد.
در اینجا یک مثال است:
Google Trends نشان می دهد که روند جستجوی کلمه کلیدی برای [womens dresses] روند صعودی دارد اما میزان حجم را به شما نمی گوید.

در Google Daily Trends صفحه برای دوشنبه، 30 اوت 2021 نشان می دهد که جستجو برای [elizabeth holmes] بیش از 100000 جستجو در حال افزایش است.

اکنون، در اینجا یک اسکرین شات از مقایسه بین پرس و جو جستجو شده است [womens dresses] و [elizabeth holmes]، که در بیش از 100000 جستجو در حال افزایش است.

اگرچه Google Trends مقادیر دقیقی را به شما نشان نمی دهد، تا زمانی که مقادیر یک کلمه کلیدی را بدانید، سطح ترافیک کلمه کلیدی دیگر قابل درک تر می شود.
هک فوق 100٪ دقیق نیست. اما برای ارائه یک ایده قوی کافی است و می توان از آن برای اعتبارسنجی داده های برون یابی از یک ابزار تحقیق کلمه کلیدی پولی استفاده کرد.
مربوط: چگونه برای جستجوی کلمات کلیدی تحقیق کنیم؟
2. کلمات کلیدی را بر اساس زمان برای بینش مخاطبان مقایسه کنید
دو روش کلی برای نگاه کردن به دادههای کلیدواژه وجود دارد: در بازههای زمانی طولانیتر و دورههای زمانی کوتاهتر.
روندهای طولانی مدت
میتوانید Google Trends را طوری تنظیم کنید که روندهای ترافیکی مربوط به سال 2004 را به شما نشان دهد. این برای نشان دادن گرایشهای مخاطبان ارزشمند است.
- روندهای بلندمدت روند صعودی: اگر روندی در حال افزایش است، به این معنی است که انرژی را روی تولید محتوا برای این روند متمرکز کنید.
- روندهای نزولی بلند مدت: اگر خط روند رو به پایین باشد، ممکن است سیگنالی باشد که مصرف محتوای مخاطبان در حال تغییر است.
به عنوان مثال، این روند پنج ساله را برای وردپرس عبارت جستجو، وردپرس نرم افزار و وردپرس وب سایت مرور کنید:

یک روند نزولی واضح برای وردپرس در تمام تغییرات آن وجود دارد. روند نزولی به عباراتی مانند تم های وردپرس، افزونه وردپرس و میزبانی وردپرس گسترش می یابد.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
این بسیار مهم است که بفهمیم چه زمانی یک روند در یک مارپیچ نزولی است.
- دوربین دیجیتال شروع به نابودی دوربین آنالوگ سنتی کرد.
- آیفون مارپیچ رو به پایین دوربین دیجیتال را آغاز کرد.
دانستن اینکه باد به کدام سمت می وزد می تواند به یک بازاریاب یا ناشر محتوا کمک کند تا بفهمد چه زمانی زمان وثیقه گرفتن دوربین های دیجیتال و شروع به شلاق زدن محصولات مرتبط با تلفن های همراه است.
مربوط: بازاریابی محتوا: راهنمای مبتدی نهایی
3. موضوعات مرتبط و پرس و جو
Google Trends دو ویژگی عالی دارد، یکی به نام Related Topics و دیگری Related Queries.
موضوعات
موضوعات عبارتاند از عبارتهای جستجویی که مفهومی مشترک دارند. به طور کلی، موضوعات مستقل از زبان هستند، اما مشخص نیست که آیا این موضوع در مورد موضوعات مرتبط وجود دارد یا خیر.
به گفته گوگل:
“مطالب مرتبط
کاربرانی که عبارت شما را جستجو می کنند نیز این موضوعات را جستجو کرده اند.
می توانید با معیارهای زیر مشاهده کنید
بالا – محبوب ترین موضوعات امتیازدهی در مقیاس نسبی است که در آن مقدار 100 رایج ترین موضوع جستجو شده است و مقدار 50 موضوعی است که نصف تعداد رایج ترین عبارت جستجو می شود و غیره.
رو به افزایش – موضوعات مرتبط با بیشترین افزایش در فرکانس جستجو از آخرین دوره زمانی.
نتایج با علامت «برکآوت» افزایش فوقالعادهای داشتند، احتمالاً به این دلیل که این موضوعات جدید هستند و جستجوهای قبلی (در صورت وجود) کمی داشتند.»
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
پرس و جوهای مرتبط
شرح پرسشهای مرتبط مشابه موارد مرتبط است.
پرس و جوهای برتر به طور کلی محبوب ترین هستند و پرس و جوهای افزایش یافته عبارت هایی هستند که در حال محبوب شدن هستند.

4. روندهای کوتاه مدت می توانند ترافیک عظیمی را به همراه داشته باشند
مشاهده روند کلمات کلیدی در نمای کوتاه، مانند 90 روز یا حتی 30 روز view میتواند بینشهای ارزشمندی را برای استفاده از روندهای جستجوی در حال تغییر به سرعت نشان دهد.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
ترافیک زیادی در داخل وجود دارد Google Discover و همچنین در اخبار گوگل.
در حالی که Google Discover نسبت به Google News به موضوعات پرطرفدار حساسیت کمتری دارد، قرار گرفتن در رأس علایق فعلی برای جذب حجم عظیمی از ترافیک در حال حاضر از طریق Google Discover و Google News بسیار مفید است.
به عنوان مثال، دو مورد از پرطرفدارترین روندهای کلیدواژه عبارتند از جستجوهای How To و Near Me.
وقتی به نمای 90 روزه کوچک میشوید، میتوانید ببینید که این جستجوها در کدام روزهای هفته محبوب هستند.
دانستن اینکه چه روزهایی از هفته برای یک موضوع خاص افزایش مییابد، میتواند به برنامهریزی زمان انتشار انواع خاصی از موضوعات نیز کمک کند تا زمانی که مخاطب در جستجوی آن محتوا باشد، محتوا درست در آن جا قرار گیرد.
5. کلمات کلیدی بر اساس دسته
Google Trends این قابلیت را دارد که کلمات کلیدی شما را بر اساس دسته بندی ها محدود کند تا داده های دقیق تری ارائه دهد.
برگه دستهها مهم است زیرا تحقیقات کلمات کلیدی شما را در زمینه صحیح اصلاح میکند.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
اگر زمینه کلمه کلیدی شما اتومبیل است، منطقی است که Google Trends را به درستی اصلاح کنید تا فقط دادههای متن خودکار را نشان دهد.
با محدود کردن داده های Google Trends بر اساس دسته بندی، می توانید اطلاعات دقیق تری در رابطه با موضوعاتی که برای محتوا تحقیق می کنید، بیابید.
6. از داده های کلیدواژه بر اساس جغرافیا استفاده کنید
اطلاعات کلمه کلیدی Google Trends بر اساس موقعیت جغرافیایی را می توان برای تعیین اینکه چه مناطقی برای ارتقای سایت یا برای متناسب کردن محتوا با مناطق خاص، بهترین مناطق را می توان استفاده کرد.
به عنوان مثال، اگر انواع خاصی از محصولات در واشنگتن دی سی و تگزاس محبوب هستند، منطقی است که فعالیت های تبلیغاتی و محتوای محلی را در آن مناطق هدف قرار دهید.
اطلاعات محبوبیت کلمه کلیدی بر اساس منطقه برای ایجاد لینک، ایجاد محتوا، ارتقای محتوا و پرداخت به ازای کلیک ارزشمند است.
بومی سازی محتوا می تواند آن را برای افراد علاقه مند به آن محتوا مرتبط تر کند.
گوگل صفحات را با توجه به افرادی که بیشتر مرتبط هستند رتبه بندی می کند، بنابراین گنجاندن جزئیات جغرافیایی در محتوای شما می تواند به رتبه بندی آن برای بیشترین افراد کمک کند. به خصوص اگر آن افراد شروع به تبلیغ محتوای شما در رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها و پادکست ها کنند.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
مربوط: سئوی بین المللی برای سال 2021 و فراتر از آن: چک لیست 9 نقطه ای برای موفقیت
7. اهداف جستجو را با دسته بندی ها کشف کنید
Google Trends به شما این امکان را می دهد که با تقسیم بندی آن بر اساس نوع جستجو، داده های کلمه کلیدی را بیشتر اصلاح کنید، که روشی فوق العاده مفید برای تحقیق در مورد محبوبیت انواع مختلف اهداف جستجو است.
هنگامی که جستجوگران به شدت بر روی نوع خاصی از هدف متمرکز هستند، انواع جستجو به شما بینشی در مورد جستجوگران می دهد.
پالایش تحقیق به شما این امکان را میدهد تا «نویز» را که ممکن است تحقیق کلمات کلیدی شما را آلوده کند حذف کنید و مستقیماً به سیگنال بروید – دادههایی که بیشترین معنا را دارند.
دادههای Google Trends را میتوان با این موارد اصلاح کرد:
- جستجوی وب.
- جستجوی تصویر
- جستجوی اخبار.
- خرید گوگل.
- جستجوی YouTube.
جستجوی یوتیوب راهی عالی برای شناسایی محتوای «چگونه» است.
جستجوی Google Trends برای چگونه، چه، کجا، چه زمانی، چرا، و سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که جستجوهای جستجو با کلمه ” شروع می شوندچگونه” تا حد زیادی محبوب ترین در یوتیوب هستند.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
Google Trends مقایسه را به پنج کلمه کلیدی محدود می کند، بنابراین تصویر زیر آن کلمه را حذف می کند.

اگر عبارات کلیدی شما حاوی محتوای آموزشی است که از کلماتی مانند [how to]، اصلاح تحقیقات خود در YouTube ممکن است بینش مفیدی ارائه دهد.
برای مثال، متوجه شدهام که جستجوی YouTube دادههای مربوط به «موضوعات مرتبط» و «پرسمانهای مرتبط» را نسبت به تحقیق با انتخاب «جستجوی وب» نشان میدهد.
در اینجا مثال دیگری از نحوه استفاده از انواع مختلف انواع جستجو به پالایش داده های Google Trends آورده شده است.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
من هم همینکار را انجام دادم چگونه، چه، کجا، چه زمانی، چرا، و سازمان بهداشت جهانی جستجو می کند اما این بار با استفاده از اصلاح جستجوی اخبار.

روند جستجو در Google News به طور قابل توجهی با الگوهای جستجو در YouTube متفاوت است. این به این دلیل است که مردم میخواهند اطلاعات «چه» و «چگونه» را در Google News تایپ کنند.
مورد بالا نمای پرس و جوهای جستجوی 90 روز گذشته است. هنگامی که کلمات کلیدی مشابه با استفاده از چشم انداز 5 ساله جستجو می شوند، مشخص می شود که کلمات کلیدی نوع “who” بر اساس رویدادهای جاری افزایش می یابند.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
بزرگترین افزایش در روزهای پس از انتخابات ریاست جمهوری 2020 رخ داد.
تمام اصلاحات جستجوی مختلف نوع جستجو به اصلاح نتایج کمک می کند تا اطلاعات دقیق تری را نشان دهند.
بنابراین این انتخاب ها را امتحان کنید زیرا اطلاعاتی که ارائه می دهند می تواند دقیق تر و مفیدتر از نسخه کلی تر و بالقوه پر سر و صداتر «جستجوی وب» باشد.
پیشنهاد: Google Trends مفید است
Google Trends ابزار مفیدی است و کمی خلاقیت بینش بازاریابی جستجویی مهمی را به همراه دارد.
مدتی را با Google Trends. من مطمئن هستم که بینش هایی را کشف خواهید کرد که نحوه ایجاد و تبلیغ آنلاین محتوا را بهبود می بخشد.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: alphaspirit.it/Shutterstock