Google Trends تنها ابزار تحقیق کلمه کلیدی است که بر اساس داده های واقعی جستجوی Google بینش ارائه می دهد.
این هفت نکته در مورد نحوه استفاده از Google Trends به شما نشان می دهد که چگونه می توانید روندهای کلیدواژه واقعی را که دقیق هستند و برای ایجاد استراتژی های کلمات کلیدی برای تبلیغ وب سایت ها مفید هستند ، استخراج کنید.
روشهای جدیدی را برای استفاده از Google Trends برای بازکردن بینش های پنهان و داده های حجم کلمات کلیدی کشف کنید.
ارزش Google Trends
در حالی که Google Trends دقیق است ، میزان ترافیک را در تعداد واقعی نشان نمی دهد.
ابزارهای پولی سئو اعداد را برای حجم جستجوی کلمات کلیدی ارائه می دهد. اما این اعداد برآوردی است که از ارائه دهندگان داده برآمده است.
بنابراین حتی اگر ابزارهای SEO پرداخت شده تخمینی از میزان تردد کلمات کلیدی ارائه می دهند ، داده های ارائه شده توسط Google Trends بر اساس حجم واقعی پرس و جوهای جستجو است.
این بدان معنا نیست که Google Trends بهتر از ابزارهای کلمه کلیدی پولی است. هنگامی که همراه با ابزارهای کلمه کلیدی پولی استفاده می شود ، می توان ایده دقیق از حجم جستجوی کلمات کلیدی واقعی را بدست آورد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
عملکردهای دیگری نیز در Google Trends وجود دارد که می تواند بخش بندی دقیق داده های کلمات کلیدی را به منظور درک محل تمرکز بر تلاش های تبلیغاتی و همچنین کشف کلمات کلیدی جدید و پرطرفدار امکان پذیر کند.
نحوه استفاده از Google Trends برای SEO
1. با مقایسه کلمات کلیدی اطلاعات دقیق تری بدست آورید
Google Trends تجسم نسبی ترافیک را در مقیاس صفر تا صد نشان می دهد.
شما واقعاً نمی توانید بفهمید که این روند صدها جستجوی کلمات کلیدی را گزارش می دهد یا هزاران را به این دلیل است که نمودار در مقیاس نسبی است.
این امر به ویژه در صورتی مفید است که میزان ترافیک یک عبارت کلیدی دیگر را بدانید.
چگونه می توان اطلاعات ترافیکی دقیق تری بدست آورد
اگر می خواهید برآورد دقیق تری از میزان جستجوی کلمات کلیدی بدست آورید ، کلمه کلیدی را با یک کلمه کلیدی که قبلاً اعداد حجم دقیقی برای آن دارید ، مقایسه کنید.
اگر حجم کلمه کلیدی به ویژه زیاد است ، راه دیگری برای تشخیص برآورد نزدیک حجم کلمه کلیدی وجود دارد – با مقایسه کلمه کلیدی مورد نظر خود با هر عبارت کلیدی که از حجم ترافیک ایده ای دارید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
کلمه کلیدی مقایسه نیازی به ارتباط ندارد. می تواند کاملاً متفاوت باشد. نکته مهم این است که یک ایده کلی از حجم کلمه کلیدی داشته باشید.
در صورت عدم دسترسی به این حجم ، در اینجا یک هک برای کسب ایده از حجم جستجو وجود دارد.
برو به روندهای روزانه Google Trends صفحه وب ، که جستجوهای جستجوی پرطرفدار را نشان می دهد.
آنچه در این صفحه مفید است این است که Google حجم کلمات کلیدی را به صورت اعداد ، مانند 100000+ جستجو در روز و غیره ارائه می دهد.
در اینجا مثالی آورده شده است:
Google Trends نشان می دهد که روند جستجوی کلمات کلیدی برای [womens dresses] روند صعودی دارد اما میزان حجم آن به شما نمی گوید.

این روندهای روزانه Google صفحه برای دوشنبه ، 30 اوت ، 2o21 نشان می دهد که جستجو می شود [elizabeth holmes] در حال جستجوی بیش از 100000 جستجو هستند.

اکنون ، در اینجا یک تصویر از مقایسه بین عبارت جستجو وجود دارد [womens dresses] و [elizabeth holmes]، که در 100،000+ جستجو قرار دارد.

اگرچه Google Trends مقادیر دقیق را به شما نشان نمی دهد ، اما تا زمانی که مقادیر یک کلمه کلیدی را بدانید ، سطح تردد کلمه کلیدی دیگر قابل درک تر می شود.
هک بالا 100٪ دقیق نیست. اما این کافی است که یک ایده قوی برای بازی ایجاد کنید و می توانید از آن برای اعتباربخشی داده های برآمده از یک ابزار تحقیق کلمه کلیدی پولی استفاده کنید.
مربوط: نحوه انجام کلمات کلیدی برای SEO
2. کلمات کلیدی را بر اساس Time for Audience Insights مقایسه کنید
دو روش کلی برای مشاهده داده های کلمه کلیدی وجود دارد: در دوره های زمانی طولانی تر و دوره های زمانی کوتاه تر.
روندهای دوره طولانی
شما می توانید Google Trends را طوری تنظیم کنید که روندهای ترافیکی تا 2004 را به شما نشان دهد. این برای نشان دادن روندهای مخاطب بسیار ارزشمند است.
- روندهای بلند مدت روند صعودی: اگر روندی رو به افزایش است به این معنی است که انرژی را بر ایجاد محتوای این روند متمرکز کنید.
- روندهای نزولی بلند مدت: اگر خط روند رو به پایین حرکت می کند ، ممکن است سیگنالی باشد که مصرف محتوای مخاطبان در حال تغییر است.
به عنوان مثال ، این روند پنج ساله برای WordPress عبارت جستجو ، WordPress نرم افزار و WordPress وب سایت را مرور کنید:

یک روند نزولی آشکار برای وردپرس در همه تغییرات آن وجود دارد. روند نزولی به عباراتی مانند تم های وردپرس ، افزونه وردپرس و میزبانی وردپرس گسترش می یابد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
بسیار مهم است که بفهمیم چه زمانی روند رو به نزولی است.
- دوربین دیجیتال باعث از بین رفتن دوربین آنالوگ سنتی شد.
- آیفون مارپیچ رو به پایین دوربین دیجیتال را آغاز کرد.
دانستن اینکه باد از چه سو می وزد می تواند به بازاریاب یا ناشر محتوا کمک کند تا بفهمد چه موقع زمان وثیقه گرفتن از دوربین های دیجیتال و شروع شلاق محصولات مربوط به تلفن های همراه فرا رسیده است.
3. موضوعات و پرسش های مرتبط
Google Trends دارای دو ویژگی فوق العاده است ، یکی مباحث مرتبط و دیگری پرسش های مرتبط.
موضوعات
موضوعات عبارتند از عبارتهای جستجو که دارای یک مفهوم مشترک هستند. به طور کلی ، موضوعات مستقل از زبان هستند ، اما مشخص نیست که این موضوع در مورد موضوعات مرتبط صادق است یا خیر.
به گفته گوگل:
“مطالب مرتبط
کاربرانی که به دنبال عبارت شما هستند نیز این موضوعات را جستجو کردند.
با معیارهای زیر می توانید مشاهده کنید
بالا – محبوب ترین موضوعات نمره گذاری در مقیاس نسبی است که در آن مقدار 100 بیشترین موضوع مورد جستجو و مقدار 50 موضوعی است که نصف بیشتر از محبوب ترین عبارت جستجو می شود و غیره.
رو به افزایش – موضوعات مرتبط با بیشترین افزایش دفعات جستجو از آخرین دوره زمانی.
نتایج با علامت “Breakout” افزایش فوق العاده ای داشت ، احتمالاً به این دلیل که این موضوعات جدید هستند و جستجوهای قبلی کمی (در صورت وجود) داشته اند. “
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
پرس و جوهای مرتبط
شرح پرسش های مرتبط با موضوعات مرتبط مشابه است.
به طور کلی پرس و جوهای اصلی محبوب ترین هستند و درخواست های در حال ظهور ، پرسش هایی هستند که در حال محبوب شدن هستند.

4. روندهای کوتاه مدت می توانند ترافیک عظیمی را به همراه داشته باشند
مشاهده روند کلمات کلیدی در نمای کوتاه ، مانند 90 روز یا حتی 30 روز نمای می تواند بینش های ارزشمندی را برای استفاده از روندهای سریع در حال تغییر جستجو نشان دهد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
تعداد زیادی ترافیک در آنجا وجود دارد Google Discover و همچنین در اخبار گوگلبه
درحالیکه Google Discover نسبت به موضوعات پرطرفدار نسبت به Google News حساسیت کمتری دارد ، در بالای علایق کنونی برای جذب حجم زیادی از ترافیک در حال حاضر از طریق Google Discover و Google News بسیار مفید است.
به عنوان مثال ، دو مورد از اصلی ترین گرایش های کلیدی کلیدی عبارتند از How To و Near Me.
هنگامی که به نمای 90 روزه کاهش می یابید ، می توانید ببینید کدام روزهای هفته ها این جستجوها محبوب هستند.
دانستن اینکه چه روزهایی از هفته برای یک موضوع خاص افزایش می یابد ، می تواند در برنامه ریزی زمان انتشار انواع خاصی از موضوعات نیز مفید باشد ، بنابراین محتوا زمانی که مخاطب در حال جستجوی آن است ، در آنجا قرار می گیرد.
5. کلمات کلیدی بر اساس طبقه بندی
Google Trends این قابلیت را دارد که کلمات کلیدی شما را بر اساس دسته بندی ها محدود کند تا داده های دقیق تری ارائه شود.
برگه دسته ها مهم است زیرا تحقیقات کلمات کلیدی شما را در زمینه درست اصلاح می کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
اگر زمینه کلمه کلیدی شما اتومبیل است ، منطقی است که Google Trends را به طور مناسب اصلاح کنید تا فقط داده ها را برای زمینه خودرو نشان دهد.
با محدود کردن داده های Google Trends بر اساس طبقه بندی ، می توانید اطلاعات دقیق تری در رابطه با موضوعاتی که برای محتوا در حال تحقیق هستید پیدا کنید.
6. استفاده از داده های کلید واژه بر اساس جغرافیا
از اطلاعات کلید واژه های Google Trends بر اساس موقعیت جغرافیایی می توان برای تعیین مناطق مناسب برای تبلیغات سایت یا متناسب سازی محتوا با مناطق خاص استفاده کرد.
به عنوان مثال ، اگر انواع خاصی از محصولات در واشنگتن دی سی و تگزاس محبوب هستند ، هدف گذاری فعالیت های تبلیغاتی و محتوای محلی در آن مناطق منطقی است.
اطلاعات محبوبیت کلمات کلیدی بر اساس منطقه برای ایجاد پیوند ، ایجاد محتوا ، تبلیغ محتوا و پرداخت به ازای هر کلیک بسیار ارزشمند است.
بومی سازی محتوا می تواند آن را برای افراد علاقه مند به آن محتوا بیشتر مرتبط کند.
گوگل صفحات را بر اساس افرادی که بیشتر برای آنها مناسب هستند رتبه بندی می کند ، بنابراین گنجاندن تفاوت های جغرافیایی در محتوای شما می تواند به رتبه بندی بیشتر افراد کمک کند. به خصوص اگر این افراد شروع به تبلیغ محتوای شما در رسانه های اجتماعی ، وبلاگ ها و پادکست ها کنند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
مربوط: سئوی بین المللی برای سال 2021 و فراتر از آن: چک لیست 9 نقطه ای برای موفقیت
7. کشف اهداف جستجو با دسته ها
Google Trends به شما این امکان را می دهد که داده های کلمات کلیدی را با تقسیم بندی بر اساس نوع جستجو ، بیشتر اصلاح کنید ، که روشی فوق العاده مفید برای تحقیق در مورد محبوبیت انواع مختلف اهداف جستجو است.
انواع جستجو هنگامی که به شدت بر روی نوع خاصی از هدف متمرکز می شوند ، به شما بینش می دهند.
تصحیح تحقیقات به شما امکان می دهد “سر و صدا” را که ممکن است تحقیقات کلمات کلیدی شما را آلوده کند حذف کنید و مستقیماً به سراغ سیگنال بروید – داده هایی که بیشترین اهمیت را دارند.
داده های Google Trends را می توان با موارد زیر اصلاح کرد:
- جستجوی وب.
- جستجوی تصویر
- جستجوی اخبار
- Google Shopping.
- جستجوی YouTube.
جستجوی YouTube یک روش فوق العاده برای شناسایی محتوای “چگونه” است.
جستجوی Google Trends برای چگونه ، چه ، کجا ، کی ، چرا ، و سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که عبارتهای جستجو با کلمه “شروع می شودچگونه”تا کنون محبوب ترین در YouTube هستند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
Google Trends مقایسه را با پنج کلمه کلیدی محدود می کند ، بنابراین تصویر زیر این کلمه را حذف می کند.

اگر عبارات کلیدی شما شامل محتوای آموزشی است که از کلماتی مانند آن استفاده می کند [how to]، تصحیح تحقیقات شما در YouTube ممکن است بینش مفیدی ارائه دهد.
به عنوان مثال ، من متوجه شده ام که جستجوی YouTube اطلاعات مربوط به “موضوعات مرتبط” و “پرس و جوهای مرتبط” را بیشتر از تحقیق با “جستجوی وب” انتخاب شده نشان می دهد.
در اینجا یک مثال دیگر وجود دارد که چگونه استفاده از انواع مختلف انواع جستجو به بهبود داده های Google Trends کمک می کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
من هم همینکار را انجام دادم چگونه ، چه ، کجا ، کی ، چرا ، و سازمان بهداشت جهانی جستجو می کند اما این بار از پالایش جستجوی خبری استفاده می کند.

روندهای جستجو در Google News با الگوهای جستجو در YouTube بسیار متفاوت است. این به این دلیل است که مردم می خواهند بدانند اطلاعات “چه” و “چگونه” در Google News تایپ می شود.
موارد فوق نمای پرسش های جستجو در 90 روز گذشته است. وقتی کلمات کلیدی یکسانی با استفاده از چشم انداز 5 ساله جستجو می شود ، مشخص می شود که کلمات کلیدی نوع “چه کسی” با توجه به رویدادهای جاری تمایل به افزایش دارند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
بزرگترین جهش در روزهای پس از انتخابات ریاست جمهوری 2020 رخ داد.
همه اصلاحات مختلف جستجوی نوع جستجو به تصفیه نتایج کمک می کند تا اطلاعات دقیق تری را نشان دهد.
بنابراین این گزینه ها را امتحان کنید زیرا اطلاعاتی که ارائه می دهند می تواند دقیق تر و مفیدتر از نسخه عمومی تر و پر سر و صدا “جستجوی وب” باشد.
غذای آماده: Google Trends مفید است
Google Trends یک ابزار مفید است و کمی خلاقیت بینش های مهم بازاریابی جستجو را به ارمغان می آورد.
مدتی را با Google Trendsبه من مطمئن هستم که بینش هایی خواهید یافت که نحوه ایجاد و تبلیغ محتوای آنلاین را بهبود می بخشد.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: alphaspirit.it/Shutterstock