سال 2022 برای بازاریابان جستجو امیدوارکننده به نظر می رسد، به ویژه در کنار پیشرفت های فنی عالی، نسخه های جدید و بهبود ویژگی هایی که امسال در دنیای بازاریابی جستجو و سایر پلتفرم های تبلیغات پولی دیده ایم.
چه به دنبال بهینهسازیهایی برای تجدید استراتژی موجود خود باشید و چه در جستجوی راههای کاملاً جدید برای دستیابی به مخاطبان خود باشید، این روندها مناطق فوقالعادهای هستند که میتوانید در تلاشید تا بازده PPC خود را در سال آینده افزایش دهید.
1. اقدامات تبدیل
اندازه گیری اهداف فعلی و ابتکارات اصلی، پایه ای برای استراتژی PPC شما است. با پیچیدهتر شدن ردیابی در پلتفرمهای تبلیغاتی و پلتفرمهای تحلیلی، تعداد و نوع اقداماتی که تبلیغکنندگان میتوانند پیگیری کنند نیز افزایش مییابد.
به طور معمول، تبلیغکنندگان چندین اقدام تبدیل را در هر حساب دنبال میکنند.
به عنوان مثال، اهداف رایج تبدیل PPC عبارتند از:
- معاملات.
- فرم های تماس آنلاین
- درخواست نسخه ی نمایشی یا تخمینی.
- تماس های تلفنی: اولین بار/تکرار.
- تبدیل چت
- اقدامات محلی: جهت.
- تبدیلهای آفلاین: مطابق با یک کلیک آگهی.
- اهداف سفارشی
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
آیا همه چیزهایی را که می توانید اندازه گیری کنید اندازه می گیرید؟
ارزشی که شرکت شما با هر هدف تبدیل مرتبط می کند چقدر است؟
2. اتوماسیون های خود را مدیریت کنید
در حالی که پلتفرمهای تبلیغاتی به ارائه گزینههای اتوماسیون برای سادهسازی مدیریت تبلیغات ادامه میدهند، این کار به آسانی چرخاندن سوئیچ نیست. مدیران PPC انسانی باید اتوماسیون را راهنمایی و نظارت کنند تا از آن نهایت استفاده را ببرند.
برای مثال، کمپینهایی که از استراتژیهای پیشنهاد قیمت هوشمند استفاده میکنند، باید هر از چندگاهی نظارت و اصلاح شوند تا CPA یا Target ROAS را تنظیم کنند.
خلاقیتهای هوشمند مانند تبلیغات جستجوی واکنشگرا و تبلیغات نمایشی واکنشگرا باید از نظر عملکرد در داراییهای فردی بررسی شوند که در ادامه این پست به آنها خواهیم پرداخت.
به عنوان بخشی از استراتژی PPC خود، تعیین کنید کدام مؤلفههای حساب شما میتوانند از پیشنهاد به خلاق و احتمالاً استفاده از اسکریپتها خودکار شوند. سپس نتایج را ارزیابی و پایش کنید.
ممکن است بخواهید کمپین های «دستی» قبلی را در نقاط مختلف داده مقایسه کنید.
3. استراتژی های تطبیق کلمات کلیدی
تغییرات بزرگی در عملکرد فنی نوع تطبیق کلمه کلیدی از Google Ads و Microsoft Ads در سال جاری رخ داده است، و این نیاز به تغییر جزئی در استراتژی دارد.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
تعدیل کننده تطابق گسترده متوقف شده است و سایر انواع مطابقت برخی از آنها را دیده اند تغییر می کند، همچنین. حسابهای تبلیغاتی زیادی وجود دارد که کمپینهایی هنوز از نسخه قدیمی سازمان کلمات کلیدی استفاده میکنند که نیاز به راهاندازی مجدد استراتژی کلیدواژه جدی دارند.
برخی از تغییرات ساختار حساب را ساده میکند و امکان انعطافپذیری بیشتری را در زمینهها فراهم میکند. به عنوان مثال، گروه بندی کلمات کلیدی بر اساس نوع تطابق یا استفاده از یک کلمه کلیدی با چندین نوع تطابق، احتمالاً استراتژی مناسبی برای اکثر تبلیغ کنندگان نیست.
ترسیم چگونگی تطبیق کلمات کلیدی و هرگونه تغییر ساختاری که ممکن است مورد نیاز باشد، تمرینی ضروری برای آماده شدن برای چیزهای بعدی خواهد بود.
4. بررسی کپی آگهی (دوباره)
درست است – دوباره! پس از بررسی استراتژی کلمه کلیدی خود، زمان خوبی است که دوباره از نسخه تبلیغاتی حساب خود بازدید کنید.
به نظر می رسد این یک کار پایان ناپذیر است، اما به این دلیل است که شما باید نسخه تبلیغاتی را برای بهترین عملکرد ممکن تبلیغات PPC آزمایش کرده و به طور منظم به روز کنید.
این امر به ویژه در سال 2022 ضروری خواهد بود، زیرا خود قالب های تبلیغاتی دستخوش چنان تغییری می شوند که قالب های قبلی مانند تبلیغات متنی گسترش یافته منسوخ می شوند.
تبلیغات گوگل و تبلیغات مایکروسافت به سرعت در حال حرکت به سمت قالب تبلیغات جستجوی پاسخگو (RSAs) هستند.
این قالب شامل حداکثر 15 عنوان و 4 توضیحات است که برای آزمایش در ترکیبات مختلف ترکیب شده و تطبیق داده شده است. مؤلفه یادگیری ماشین در اینجا به ترکیب دارایی که بهترین عملکرد را دارد خدمت میکند.
دو یا چند عنصر تبلیغاتی را می توان “پین کرد”، به این معنی که شما نشان می دهید که یک دارایی خاص باید ارائه شود.
این یک راه خوب برای اطمینان از وجود تماس مورد علاقه شما (یا سایر پیام های مهم) است. بیش از حد از پین ها استفاده نکنید، زیرا گوگل تمایل دارد آن تبلیغات را کمتر از ستاره ای ارزیابی کند.
گوگل توصیه هایی را برای بهبود سرفصل ها یا اضافه کردن کلمات کلیدی بیشتر ارائه می دهد.
در همین حال، Microsoft Ads برچسب عملکردی را نشان میدهد که «کم»، «خوب» یا «بهترین» را در رابطه با نحوه عملکرد داراییهای تبلیغات واکنشگرا نشان میدهد.
اگر برنامه PPC شما در حال حاضر شامل RSA است، رتبهبندی اجزای تبلیغات را مرور کنید تا داراییهای «ضعیف» یا «متوسط» را با خلاقیتهای جدید جایگزین کنید – شاید شبیه به مؤلفههای «عالی».
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
اضافه کردن مقدار بیشتر یا دارایی مشابه را در نظر بگیرید.
5. تبلیغات نمایشی واکنش گرا
برخی از تبلیغکنندگان از تبلیغات نمایشی به عنوان بخش اصلی استراتژی خود در پلتفرمهای PPC یا از روی عادت یا به دلیل تمایل به کنترل پیامهای برند استفاده میکنند.
تبلیغات نمایشی واکنشگرا میتوانند دسترسی بهتری داشته باشند در حالی که فرآیند ایجاد را ساده میکنند و همچنان پیامهای برندسازی را که تبلیغکنندگان میخواهند دریافت کنند.
علاوه بر سادهسازی فرآیند خلاقانه، تبلیغات نمایشی واکنشگرا فرصتهای موجودی بیشتری را در شبکه نمایش باز میکند. این به این دلیل است که آنها به صورت پویا سرفصل ها، توضیحات و تصاویر را با هم ترکیب می کنند تا در هر فضایی از وب که مخاطبان شما در آن حضور دارند، جا شوند.
در مقایسه، تبلیغات نمایش تصویر ایستا را فقط می توان در ابعاد دقیق فضای تبلیغاتی که برای آن ایجاد شده اند ارائه کرد.
مزیت دیگر تبلیغات نمایشی واکنشگرا این است که به شما این امکان را می دهد که از بازخورد عملکرد Google Ads برای بهینه سازی دارایی های تبلیغاتی استفاده کنید.
تبلیغات نمایشی واکنشگرا را می توان در کنار هر تبلیغات نمایش تصویری اجرا کرد، که به شما فرصتی برای آزمایش و مقایسه دسترسی و نتایج می دهد.

6. مطابقت با مشتری
یافتن مخاطب مناسب در زمان مناسب سالها پیش از آن که پلتفرمهای تبلیغاتی PPC هدفگذاری را در شبکههای نمایشی بهبود بخشند، یک شعار بوده است. استراتژی PPC 2022 شما باید شامل بازگشت عمیق به این مخاطبان باشد.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
با سرکوب فعلی کوکی ها، داده های شخص اول برای تبلیغ کنندگان بسیار مهم است. این استراتژی هدف گیری بسیار دست کم گرفته شده را وارد کنید: مطابقت مشتری.
استفاده از دادههای داخلی خود (که مشتریان با شما به اشتراک گذاشتهاند) به شما امکان میدهد دوباره به آنها دسترسی پیدا کنید یا با تبلیغات خود به دنبال آنها باشید.
یک لیست مشتریان را در پلتفرم تبلیغات آپلود کنید و سعی خواهد کرد آن مشتریان را با کاربران شناخته شده مطابقت دهد.
مفهوم تطابق مشتری تقریباً در همه پلتفرمها در دسترس است، بنابراین استراتژیهای جدید شما در مورد نحوه برش و تقسیم آن و پیامهای هدف میتواند تکرار شود.
نکته ای که باید در نظر داشت این است که نرخ تطابق در پلتفرم های تبلیغاتی متفاوت است، بنابراین انتظارات را واقع بینانه نگه دارید.
پیشرفتهای اخیر در Google Ads باعث شده است قابلیت دسترسی بیشتر.
علاوه بر این، 9 روش برای بهبود کمپین های PPC با اطلاعات مشتری، مکمل خوبی برای این استراتژی هدف گیری خواهد بود.
فکر نهایی
استراتژیهای PPC در اینجا از فناوریهای تبلیغاتی اخیر الهام گرفته شدهاند که در سال گذشته عرضه شدهاند، بنابراین لطفاً با بررسی 10 بهترین روش جستجوی پولی و برنامهریزی PPC به اصول اولیه بازگردید.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
جایزه
شرایط خاص در دو سال گذشته باعث شده است که تبلیغکنندگان در مورد نحوه تفسیر دادههای گذشته و آنچه برای توسعه استراتژیهای PPC خود از آنها حذف کنند، کمی سردرگم شوند.
این منبع عالی آن را تجزیه می کند: برنامه ریزی SEM برای سال 2022: زیرا سال 2020 برای سال 2021 به شما کمک نکرد.
منابع بیشتر
تصویر ویژه: Shutterstock/Sammby