
آیا امیدوار هستید که روندهای MarTech را شناسایی کنید که می تواند به کمپین های شما کمک کند تا موثرتر و روان تر اجرا شوند؟
همانطور که قابلیت های بازاریابی ما تکامل می یابد ، ابزارهایی که برای سنجش موفقیت های ما و چگونگی دستیابی به این موفقیت استفاده می کنیم ، نیز توسعه می یابد.
در این وبلاگ ، ما شش بزرگترین روند MarTech که در صنعت بازاریابی در حال ظهور است را بسته بندی می کنیم و اینکه چگونه می توانید از آنها به نفع خود استفاده کنید.
MarTech چیست؟
فناوری بازاریابی یا MarTech ، همانطور که بیشتر شناخته می شود ، به نرم افزارها و پلتفرم هایی اطلاق می شود که به افراد یا سازمان ها در دستیابی به اهداف بازاریابی کمک می کند.
این عبارت بسیار جامع است و همه چیز را از الگوهای ایمیل گرفته تا تجزیه و تحلیل داده ها را در بر می گیرد.
در حالی که هر فرد ، آژانس یا شرکتی نیازهای منحصر به فردی به MarTech دارد ، این زمینه به طور مداوم در حال رشد است و جهش های بزرگی را برای پر کردن هر طاقچه باز انجام می دهد.
در گذشته بیست سال، این میدان واقعاً رشد نمایی داشته است. امروزه بازاریاب بودن لزوماً به این معنا نیست که باید به طور فوق العاده ای از فناوری مطلع باشید ، اما این بدان معناست که باید مزایای ابزارهایی را که می توانند استراتژی شما را بهبود بخشند و به شما در رسیدن به اهداف خود کمک کنند ، درک کنید.
رقبای شما به احتمال زیاد از MarTech برای کمک به موفقیت کمپین های خود استفاده می کنند. اگر به دنبال نحوه خودکارسازی ، بهینه سازی و ایده پردازی کمپین های خود از طریق MarTech نیستید ، زمان شروع آن فرا رسیده است.
نمونه هایی از MarTech
همانطور که در بالا اشاره کردیم ، MarTech یک چتر بسیار گسترده است. با این حال ، برخی از اشکال MarTech بیشتر از بقیه رایج هستند. این شامل:
بازاریابی ایمیلی
با بیش از 50 درصد از پاسخ دهندگان نظرسنجی که بیش از ده بار در روز ایمیل خود را بررسی می کنند ، تعجبی ندارد که بازاریابی ایمیلی راهی آسان برای تلاش برای رسیدن به مخاطبان هدف است. در حالی که کلمه عملی در آن جمله امتحان شده بود ، ابزارهای اتوماسیون بازاریابی می تواند شما را به اهداف شما بسیار نزدیک کند.
برای دسترسی به آنها ، به ابزارها و بسترهایی نیاز دارید که نه تنها ایمیل های شما را منتشر می کنند ، بلکه تجزیه و تحلیل های عمیقی را ارائه می دهند که به شما امکان می دهد در زمان واقعی شیوه ها و تعاملات خوانندگان را مشاهده کنید. با پیشرفت و تکامل بازاریابی ایمیلی ، تقاضا برای شخصی سازی در این رسانه نیز همچنان در حال رشد است.
بازاریابان باید از اتوماسیون و AI برای استقرار ایمیل های هدفمند طراحی شده برای جذب بخش خاصی از مخاطبان استفاده کنند. برای دستیابی به شخصی سازی موفق ، از داده ها برای ارزیابی عادات و ترجیحات مشتری برای هر بخش مخاطب استفاده کنید و سپس الگوهای مربوطه را بسازید. سپس ابزار MarTech شما می تواند بقیه کارها را انجام دهد.
مدیریت محتوا
در حالی که مدیریت محتوای وب سایت شما یک فرایند زمان بر و جامع بود که چندین ساعت کدگذاری می کرد ، فناوری جدید بازاریابی فرآیندهای دست و پاگیر را خودکار کرده است و به بازاریابان اجازه می دهد زمان خود را به سایر کارهای مهم اختصاص دهند.
سیستم های مدیریت محتوا (CMS) در طول سالها تکامل یافته اند ، در حال حاضر مجهز به قابلیت هایی برای توسعه انواع وب سایت های زیر (به همراه بسیاری دیگر) هستند:
- شبکه اجتماعی
- بستر وبلاگ نویسی
- وب سایت استاتیک
- اخبار
- فروشگاه آنلاین
برای دستیابی به نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) پیش بینی شده است 16.7 درصد، با افزایش قابلیت های CMS ، ابزارهای برنامه ریزی و همکاری که گردش کار را با یکدیگر متحد می کنند ، امکان مدیریت کامل محتوا را از توسعه خلاق تا توسعه پشتیبان فراهم می کند.
تجزیه و تحلیل داده ها
امروزه بازاریابان می توانند از قدرت تجزیه و تحلیل داده ها برای درک ترجیحات و رفتارهای مشتریان – از جمله نحوه خرید ، زمان صرف وقت خود و نحوه کشف پیشنهادات جدید – و همچنین روند بازار استفاده کنند.
ابزارهای MarTech که به بازاریابان اجازه می دهد تا عمیقاً وارد این مجموعه داده ها شوند ، بسیار ارزشمند هستند ، زیرا نقشه هایی را ارائه می دهند که قبلاً دیده نشده است از نحوه عملکرد مصرف کنندگان به صورت آنلاین. با ردیابی رفتارهای آنلاین ، بازاریابان درک عمیق تری از مشتریان خود به دست می آورند.
همانطور که ابزارهای داده MarTech حتی بصری تر می شوند ، بازاریابان از سفرهای مشتری از دیدگاه اولیه تا خرید نهایی ، دید بیشتری خواهند داشت. این بینش ها از طریق کوکی ها و CTR و سایر ردیاب ها ثبت می شود. با اصلاح ابزارها ، درک رفتار مصرف کننده نیز افزایش می یابد و به بازاریابان اجازه می دهد استراتژی های خود را دوباره تنظیم کنند.
6 روند MarTech
برای کمک به شما در تصمیم گیری در مورد پیشنهادات MarTech که می خواهید به پشته خود اضافه کنید ، ما شش روند اصلی را که احتمالاً فراتر از سال جاری هم بر دنیای MarTech و هم بر دنیای بازاریابی تأثیر می گذارد ، شکستیم.
1. افزایش هزینه برای تجزیه و تحلیل
اگر وسوسه شده اید از افزودن یک ابزار تجزیه و تحلیل بصری به پشته MarTech خود جلوگیری کنید ، این کار را نکنید. این ابزارها می توانند به شما کمک کنند تقریباً از هر جنبه ای از کمپین های بازاریابی خود ، از رفتارهای خریداران گرفته تا نرخ تبدیل ، درک بهتری داشته باشید.
در حقیقت ، محققان انتظار دارند که بودجه تجزیه و تحلیل بازاریابی افزایش یابد 61 درصد طی سه سال آینده
که عظیم است. شما نمی خواهید از ابزار اولیه ای که می تواند نگرش شما را نسبت به کسب و کار شما به طور واقعی تغییر دهد ، غافل شوید.
برخی از مزایای ابزارهای تجزیه و تحلیل بازاریابی عبارتند از:
- مشاهده نتایج واقعی و جامع تلاش های بازاریابی در کانال ها
- بهبود تولید سرب از طریق بینش های عملی
- به دست آوردن بینش در مورد رفتار و ترجیحات مشتری
- با استفاده از تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده می توانید کسب و کار خود را فعال کنید تا واکنش پذیر
2. تأکید بیشتر بر شخصی سازی
ما کمی به اهمیت و رواج فزاینده شخصی سازی در کمپین های بازاریابی اشاره کردیم.
به طور خلاصه ، این استراتژی به معنای ارائه محتوای شخصی به اعضای مخاطب است. این مسیر شخصی با مصرف کنندگان ارتباط برقرار می کند و با آنها به عنوان یک فرد فردی رفتار می کند تا یک بازار انبوه.
برخی از فرصت های رایج (و رو به رشد) برای شخصی سازی عبارتند از:
- ایمیل های هدفمند
- پیام های ویدئویی سفارشی
- توصیه های محصول
- رسانه های اجتماعی
در سالهای آینده ، این شیوع فقط افزایش می یابد و بازاریابانی که از ابزارهایی برای کمک به آنها در شخصی سازی استفاده نمی کنند ، عقب می افتند.
در حقیقت، 99 درصد بازاریابان ادعا می کنند که شخصی سازی به پیشرفت روابط با مشتریان کمک می کند و 44 درصد مصرف کنندگان می گویند که مایل به تغییر نام تجاری هستند که محتوای بازاریابی آن را بهتر شخصی سازی می کند.
اگر از اطلاعات بیشتر در مورد مشتریان احتمالی خود از طریق ابزارها و داده ها استفاده نمی کنید ، از دست می دهید-نه تنها در راهبردی تر به مشتریان دست پیدا می کنید ، بلکه در ایجاد روابط نیز از دست می دهید.
3. انتقال به دور از کوکی های شخص ثالث
اگر تبلیغ کننده یا بازاریابی هستید که به کوکی های شخص ثالث بسیار اعتماد کرده اید ، ممکن است کمی شوکه شوید.
در سال 2020 ، گوگل برنامه خود را برای حذف شدن کوکی های شخص ثالث ظرف دو سال. با ترکیب Google Chrome تقریبا 65 درصد با توجه به داده های statcounter زیر ، از بازار مرور وب ، این حرکت تأثیر چشمگیری بر نحوه جمع آوری داده های بازاریابان خواهد داشت.

اگر در گذشته ، برای درک رفتار و هویت مصرف کننده ، به اطلاعات کوکی ها اعتماد می کردید ، باید استراتژی خود را دوباره تنظیم کنید.
به تازگی، Adobe دو مورد از پنج مارک را پیدا کرد آمادگی گذر از کوکی ها را ندارند ، این نشان می دهد که مشاغل استراتژی ای برای جمع آوری داده های مصرف کننده پس از کوکی ندارند.
پس از نهایی شدن انتقال ، بازاریابان دیگر نمی توانند داده های فردی مصرف کننده را ضبط کنند. برای آماده شدن برای این آینده ، بازاریابان دیجیتال باید با روند شخصی سازی هماهنگ شوند تا به مصرف کنندگان مورد نظر خود برسند و آنها را درک کنند.
4. نیاز بیشتر به حریم خصوصی و امنیت داده ها
اگر مراقب اخبار بوده اید ، می دانید که نقض اطلاعات در حال افزایش است. ایالات متحده به تنهایی شاهد افزایش تعداد نقض اطلاعات از 660 به سالانه بوده است بیش از هزار به گفته Statista ، در دهه گذشته
اگر فکر می کنید این عدد برای شما صدق نمی کند ، دوباره فکر کنید. وب سایت و داده های مصرف کننده شما از جمله دارایی های ارزشمند کسب و کار شما هستند. شما باید به هر قیمتی از آنها در برابر حملات مخرب محافظت کنید.

5. افزایش اهمیت ابزارهای اتوماسیون کمپین
اتوماسیون بازاریابی می تواند همه جنبه های کمپین بازاریابی شما را آسان کند. با استفاده از این ابزارها ، زمان صرف شده ، خطا و هزینه های غیر ضروری را کاهش می دهید.
ما تنها کسانی نیستیم که اینگونه فکر می کنیم: بازار اتوماسیون بازاریابی در حال رشد است 8.55 درصد سالانه 51 درصد از شرکتها از این ابزارها استفاده می کنند.
- صرفه جویی در زمان: با استفاده از ابزارهایی که فرآیندهای وقت گیر مانند مدیریت پروژه را به صورت خودکار انجام می دهند ، همه اعضای تیم شما از زمان بسیار زیادی که می توانند پس از اجرای این ابزارها بازیابی کنند ، خوشحال خواهند شد.
- هزینه م effectiveثرتر: با مشخص کردن فرایندهایی که زمان ارزشمندی را می بلعند و با نرم افزار اتوماسیون آنها را درمان می کنید ، می توانید از بودجه خود بسیار موثرتر استفاده کنید و هم در زمان و هم در هزینه خود صرفه جویی کنید.
- مقیاس پذیری: ابزارهای اتوماسیون MarTech با شما مقیاس می شود. اگر چشم انداز بزرگی برای سازمان خود دارید ، این ابزارها متناسب با نیازهای امروز و فردای کسب و کار شما هستند.
- اقدامات دقیق موفقیت: ما در این مقاله در مورد اهمیت داده ها و معیارها بسیار صحبت کرده ایم. همه ابزارهای اتوماسیون MarTech دارای اطلاعات آماری هستند که به شما امکان می دهد همه چیز را از بهره وری گرفته تا هزینه کمپین ردیابی کنید.
همانطور که نیازهای سازمان خود را ارزیابی می کنید ، ببینید چگونه ابزارهای اتوماسیون بازاریابی فرآیندهای شما را ساده کرده و ایجاد کمپین را ساده می کند. مزایای ابزارهای تجزیه و تحلیل بازاریابی عبارتند از:
6. افزایش اهمیت پست مستقیم
فکر می کردید پست مستقیم مرده است؟ دوباره فکر کن: چهل و دو درصد گیرندگان نامه مستقیم از طریق خواندن یا اسکن با ارسال شما درگیر می شوند.
علاوه بر این ، 73 درصد از آمریکایی ها بازاریابی از طریق پست مستقیم را ترجیح می دهند ، زیرا به آنها اجازه می دهد تا این قطعه را در اوقات فراغت خود بخوانند تا اینکه مجبور به مصرف فوری شوند.
امسال و بعد از آن ، شما باید استراتژی پست مستقیم سازمان خود را مجددا ارزیابی کنید تا ببینید آیا راههای جدیدی (یا نادیده گرفته شده) برای شما وجود دارد که می توانید مستقیماً از طریق آنها با مشتریان خود تماس بگیرید. صندوق پستی فیزیکی، با توجه به Who’s Mailing What:

خارج از آمار فوق ، مزایای پست مستقیم شامل موارد زیر است:
- فرصت های شخصی سازی
- باعث ایجاد آشنایی و اعتماد می شود
- پیگیری آسان
- کمپین دیجیتالی شما را تکمیل می کند
- مقرون به صرفه
سوالات متداول MarTech
MarTech چیست؟
فناوری بازاریابی یا MarTech ، همانطور که بیشتر شناخته می شود ، به نرم افزارها و پلتفرم هایی اطلاق می شود که به افراد یا سازمان ها در دستیابی به اهداف بازاریابی کمک می کند. این اصطلاح بسیار جامع است و همه چیز را از الگوهای ایمیل گرفته تا تجزیه و تحلیل داده ها را پوشش می دهد.
آیا MarTech سرمایه گذاری خوبی برای تجارت من است؟
آره. با آرایش MarTech 30 درصد از بودجه تجاری بازاریابان آمریکای شمالی ، به شما توصیه می شود از ابزارها و بسترهای اتوماسیون بازاریابی استفاده کنید که می تواند به شما کمک کند تا کمپین های خود را به سطح بعدی برسانید.
چه روندهای MarTech بر بازار تسلط خواهد داشت؟
در حالی که تعدادی از روندهای MarTech وجود دارد که سال به سال بازار را تغییر می دهند ، ما می توانیم با اطمینان گزارش دهیم که این شش روند در دنیای MarTech تغییر دهنده بازی خواهند بود:
- افزایش هزینه های تجزیه و تحلیل
- تأکید بیشتر بر شخصی سازی
- انتقال از کوکی های شخص ثالث
- افزایش نیاز به حریم خصوصی و امنیت داده ها
- اهمیت ابزارهای اتوماسیون کمپین افزایش یافته است
- اهمیت روزافزون پست مستقیم
آیا پست مستقیم هنوز یک استراتژی بازاریابی خوب است؟
در یک کلام بله. پست مستقیم هنوز یک استراتژی بازاریابی بسیار م effectiveثر است. در حالی که صحبت های زیادی در مورد بازاریابی دیجیتال وجود دارد ، این روش کلاسیک برای دستیابی به مشتریان بالقوه مانند همیشه مثر است.
مدرک می خواهید؟ چهل و دو درصد دریافت کنندگان نامه مستقیم در واقع آنچه را که برای آنها ارسال می کنید می خوانند. آن را با میانگین نرخ کلیک ایمیل (CTR) مقایسه کنید و ارزش واقعی و قابل اندازه گیری پست مستقیم را متوجه خواهید شد.
روندهای MarTech 2021: نتیجه گیری
با تغییر نیازهای بازاریابی و تمایلات مشتریان ، ابزارهایی که برای برآوردن آنها استفاده می کنیم نیز تغییر خواهند کرد.
با این حال ، شش گرایش بازاریابی که در این پست بیان شده است ، همچنان باقی است.
برای کمک به رشد سازمان خود با این روندهای MarTech ، مطمئن شوید که بر روی نرم افزاری سرمایه گذاری می کنید که می تواند به شما در دستیابی به تمام اهداف بازاریابی شما کمک کند. ابزارها باید مورد استفاده قرار گیرند – مطمئن باشید که از آنها برای برتری بیشتر از رقبای خود استفاده می کنید.
پیش بینی شما برای بزرگترین روند بازاریابی در سال 2021 و پس از آن چیست؟

ببینید چگونه نمایندگی من می تواند رانندگی کند عظیم میزان ترافیک وب سایت شما
- سئو – باز کردن حجم زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را ببینید.
- بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوندها را جذب می کند و ترافیک را جذب می کند.
- رسانه های پولی – استراتژی های م paidثر پولی با ROI روشن.
رزرو تماس