بازاریابی SaaS اغلب در دسته های خاصی قرار می گیرد که می توان کلمات کلیدی مرتبط را محدود کرد و تمایز B2B از B2C می تواند یک چالش باشد.
با این وجود ، چندین روش مختلف برای استفاده از PPC برای دستیابی به مشتریان بالقوه و جذب مجدد افرادی که ممکن است در مرحله بررسی باشند وجود دارد.
در این مقاله ، شما شش روش PPC را یاد خواهید گرفت که شرکت های SaaS برای هدف قرار دادن افراد مناسب و بالا نگه داشتن محصولاتشان استفاده می کنند.
1. پیشنهاد قیمت کلمه کلیدی رقبا
گاهی اوقات ، جستجوی کلمات کلیدی غیر مارکی برای تولید محصولات SaaS دشوار است.
پیشنهاد قیمت اسامی رقبا می تواند تاکتیکی م effectiveثر برای هدف قرار دادن افرادی باشد که برای محصول شما در بازار خرید می کنند ، به ویژه هنگام ورود به صفحه جستجو.
شما می توانید با یک رقیب بزرگتر که ممکن است حجم جستجوی بیشتری نسبت به نام تجاری شما داشته باشد ، آشنا شوید.
در حالی که نباید مستقیماً در یک تبلیغ از نام رقبا خود نام ببرید (به دو دلیل تجاری و اخلاقی) ، می توانید تمایزات را برای برند خود برجسته کنید. از رقبای خود تحقیق کنید تا در مناطقی که ممکن است ضعیف باشند و شما قوی هستید ، زبانه بیندازید.
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
به عنوان مثال ، اگر رقیبی اخیراً قیمت گذاری خود را افزایش داده باشد ، کاربران فعلی و افرادی که در حالت تحقیق هستند ممکن است بیشتر در برابر گزینه های دیگر باشند. اگر این نقطه فروش برند شما باشد ، می توانید از ذکر قیمت کارآمدتر خود استفاده کنید.
همچنین ممکن است دریابید که یک رقیب شکایت مکرر در مورد خدمات مشتری خود دریافت می کند. اگر مارک شما به خدمات مثبت به مشتری معروف است ، آن جنبه از تجارت خود را در تبلیغات برجسته کنید تا در مقابل رقبا قرار گیرد.
2. فرمهای LinkedIn Lead Gen
هدف گذاری LinkedIn اغلب بهترین گزینه ها را برای دسترسی مستقیم به مخاطبان محصول B2B SaaS فراهم می کند. با این حال ، تبلیغات LinkedIn همچنین گران قیمت است.
اشکال ژن سرب می تواند به کاهش هزینه هر خرید کمک کند.
فرم های Lead Gen به کاربر این امکان را می دهد تا بدون رفتن به وب سایت ، مستقیماً در فید LinkedIn فرم را برای یک پیشنهاد ارسال کند.
همچنین فرم هرگونه اطلاعات مرتبط با حساب کاربر (مانند نام ، ایمیل ، عنوان شغلی و غیره) را به صورت خودکار پر می کند. Lead ها را می توان مستقیماً با چندین CRM و سیستم عامل اصلی اتوماسیون همگام سازی کرد.
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
فرم های ژن سرب اصطکاک را کاهش می دهند و اغلب تمایل دارند که نسبت به استفاده از صفحه فرود اختصاصی ، با نرخ بالاتر و هزینه کمتری برای خرید تبدیل کنند.
طبق LinkedIn ، متوسط نرخ تبدیل در فرم ژن سرب است 13٪ (در مقایسه با میانگین تخمینی 2.35٪ برای صفحات فرود).
به طور کلی ، فرم های جنس سرب برای ارتقا a یک دارایی دروازه دار به سمت مخاطبان بالاتر از قیف یا اواسط قیف به بهترین شکل کار می کنند. سپس می توانید با استفاده از یک سیستم اتوماسیون بازاریابی ، با افرادی که فرم را ارسال می کنند پیگیری کنید.
3. هدف گذاری متقابل کانال
بسیاری از مشاغل SaaS با تلاش برای دستیابی به مخاطبان محدود که ممکن است فقط چند گزینه هدفمند مرتبط در هر سیستم عامل داشته باشند ، سرو کار دارند. برای به حداکثر رساندن دسترسی به افراد مناسب ، مشتریان بالقوه را از طریق کانالها دوباره هدف بگیرید.
به عنوان مثال ، شما ممکن است از LinkedIn برای هدف قرار دادن افرادی استفاده کنید که عناوین خاصی دارند ، اعضای گروه های خاصی هستند یا برای شرکت هایی در لیست حساب کار می کنند.
اگرچه LinkedIn تنها مکانی است که می توانید مستقیماً از طریق این معیارها هدف قرار دهید ، اگر می توانید افراد را برای یک سیر بالاتر از قبیل خواندن یک محتوا یا ثبت نام در یک وبینار به سایت خود برسانید ، می توانید آنها را به مخاطبان اضافه کنید. برای هدف گیری مجدد
حتماً از پارامترهای مناسب UTM برای مشخص کردن مخاطبان خاصی که می خواهید دوباره هدف بگیرید استفاده کنید.
سپس می توانید از یک کانال مانند Google یا Facebook برای ایجاد مخاطب مجدد در گروه افرادی که از URL های حاوی آن پارامترها بازدید کرده اند استفاده کنید.
به عنوان مثال ، یک URL تبلیغات LinkedIn برای افرادی که از یک کمپین با استفاده از هدف گذاری مبتنی بر حساب از یک صفحه ثبت نام در وبینار بازدید کرده اند ، ممکن است دارای پارامترهای زیر باشد:
- utm_source = Linkedin
- utm_medium = دو طرفه اجتماعی
- utm_campaign = Webinar_AccountList4.
سپس می توانید مخاطبان مجدداً هدف گذاری کنید که این رشته را از URL “شامل” کند: utm_source = linkedin & utm_medium = paidsocial & utm_campaign = Webinar_AccountList
4. هدف گذاری لیست چشم انداز
ممکن است لیستی از افراد احتمالی که توسط کار فروش انجام می شوند یا افرادی که با ثبت نام در یک وبینار ابراز علاقه اولیه به نام تجاری شما کرده اند ، داشته باشید.
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
تا زمانی که این افراد دریافت ارتباطات بازاریابی را انتخاب کرده باشند ، می توانید این لیست ها را برای هدف قرار دادن آنها از طریق سیستم عامل تبلیغات بارگذاری کنید یا بسته به تنظیمات سیستم عامل اتوماسیون ، لیست ها را برای به روزرسانی خودکار همگام سازی کنید.
اکثر سیستم عامل های تبلیغاتی عمده از نوعی هدف گذاری لیست پشتیبانی می کنند تا بتوانید در سراسر Google ، Microsoft Advertising ، LinkedIn ، Facebook ، Quora و دیگران به افراد دسترسی پیدا کنید.
در اینجا چند پیشنهاد برای استفاده از لیست های احتمالی در کمپین های تبلیغاتی وجود دارد:
- چشم اندازها را با شکل دیگری از محتوا درگیر کنید. به عنوان مثال ، اگر کسی در ابتدا برای یک وبینار ثبت نام کرده باشد ، ممکن است علاقه مند به خواندن راهنمای خریدار باشد.
- مشتریانی را که در ابتدا ثبت نام کرده اند اما از برقراری ارتباط با فروش رادار کرده اند شناسایی کنید. می توانید تخفیف اضافی در مقابل آنها یا شاید یک دوره آزمایشی طولانی تر از آنچه معمولاً برای شیرین کردن معامله پیشنهاد می کنید ، قرار دهید.
- اگر یک دوره آزمایشی رایگان ارائه می دهید ، می توانید لیستی از افرادی را که در یک دوره آزمایشی هستند همگام سازی کنید تا تبلیغاتی را ارائه دهید که از مزایای اشتراک پولی استفاده می کند.
- لیست مشتری را بارگذاری کنید تا از هدف گذاری خارج شوید تا بودجه خود را صرف خرید مشتریان فعلی نکنید.
- با استفاده از لیست مشتری مخاطبان زیبایی برای هدف قرار دادن افرادی با ویژگی های مشابه مشتریان فعلی ایجاد کنید.
5. هدف گذاری لیست حساب
علاوه بر هدف قرار دادن افراد خاص ، می توانید از ABM (بازاریابی مبتنی بر حساب) برای دسترسی به شرکت های منتخبی که می خواهید آنها را هدف قرار دهید استفاده کنید.
در اینجا مزیت این است که برای آپلود لیست نیازی به انتخابهای آشکار ندارید. یک تیم فروش ممکن است لیستی از حساب های هدف “رویایی” تنظیم شده داشته باشد ، یا شما ممکن است به لیستی از شرکت های بزرگ در یک صنعت خاص دسترسی داشته باشید.
از سیستم عامل های اصلی تبلیغات سلف سرویس ، LinkedIn مسیر اصلی بارگذاری لیست های حساب است.
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
علاوه بر این ، شما همچنین می توانید با تکرارها برای همگام سازی لیست حساب ها در سیستم عامل های تبلیغاتی بومی مانند Taboola یا Outbrain کار کنید و برای خریدهای بزرگتر ، می توانید به سیستم عامل های اختصاصی ABM نگاه کنید.
همچنین می توانید هدف گذاری اضافی را روی لیست های حساب قرار دهید تا اطمینان حاصل کنید که به تصمیم گیرندگان مناسب در سازمان رسیده اید.
به عنوان مثال ، شما می توانید عملکرد شغلی فناوری اطلاعات و سابقه شغلی مدیر و به بالا را تبلیغ کنید تا تبلیغات خود را در برابر افرادی که تصمیم به خرید فناوری اطلاعات دارند ، قرار دهید.
6. هدفگذاری مجدد نمایش فیلم
گاهی اوقات ، محصولات SaaS راه حل های پیچیده ای ارائه می دهند که نمی توان به راحتی در یک پست کوتاه اجتماعی توضیح داد.
یک فیلم توضیحاتی می تواند مشکل و چگونگی حل محصول را ارائه دهد و همچنین شناخت اولیه برند را برای محصول ایجاد کند.
حتی اگر یک ویدئو برای تبدیل فوری کار نمی کند ، می توانید یک تبلیغ ویدیویی را در Facebook ، LinkedIn یا YouTube با هدف هدف قرار دادن مخاطبان عالی اجرا کنید و مخاطبان خود را بر اساس بینندگان ویدیو ایجاد کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
سپس می توانید با بارگیری دارایی یا CTA دیگر ، بینندگان درگیر را دوباره هدف بگیرید.
نتیجه
دستیابی به خریداران مناسب در بازار برای یک محصول SaaS می تواند چالش برانگیز باشد. اما خنثی کردن استراتژی صحیح از طریق آزمایش سیستم عامل های مختلف و قالب های تبلیغاتی ، غالباً در پایان می تواند پاداش آور باشد.
داشتن زیرساخت ردیابی مناسب برای اندازه گیری صحیح ثبت نام های آزمایشی / آزمایشی ، به روزرسانی ها و اشتراک های مکرر ، برای اطلاع از استراتژی بلند مدت نیز بسیار مهم است ، زیرا بررسی می کنید که چه تاکتیک هایی به احتمال زیاد به مشتریان طولانی مدت منجر می شود.
بنابراین اطمینان حاصل کنید که می توانید به درستی نتایج حاصل از هر سیستم عامل و کمپین را نسبت دهید و آزمایش برخی از تاکتیک های جدید را شروع کنید!
منابع بیشتر:
اعتبار تصویر
همه عکسهای صفحه گرفته شده توسط نویسنده ، ژوئیه 2021