تغییر مسیرها بخشی طبیعی از تکامل یک سایت هستند.
می توانید یک صفحه خدمات یا پست وبلاگ ایجاد کنید که مربوط به امروز باشد. اما ممکن است در آینده زمانی برسد که دیگر زنده نگه داشتن آن منطقی نباشد.
خوب ، شما چکار می کنید؟ آن را به صفحه مشابهی در سایت خود هدایت کنید.
اگر در حال مهاجرت سایتی هستید یا ساختار سایت خود را تغییر می دهید ، می توانید ده ها ریدایرکت در محل داشته باشید.
صبر کن. تغییر مسیر چیست؟
تغییر مسیر راهی برای ارسال یک URL به آدرس دیگر است. برای مثال ، فرض کنید شما ابزارک می فروشید و چندین صفحه دارید:
- example.com/products/widgets
- example.com/products/bjue-widgets
- example.com/products/ سفید-ابزارک
اگر دیگر فقط ابزارک های آبی یا سفید نمی فروشید یا می خواهید همه صفحات را در یک صفحه ترکیب کنید ، ممکن است صفحات ابزارک آبی و سفید خود را به صفحه اصلی ویجت های خود هدایت کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
این به سازماندهی سایت شما کمک می کند ، برای قرار گرفتن در صفحه به کلیک های کمتری نیاز دارید و به شما امکان می دهد تمام تلاش های بهینه سازی خود را به جای بسیاری از موارد ، روی یک صفحه متمرکز کنید.
می توانید انواع مختلفی از تغییر مسیرها را استفاده کنید – 301 ، 302 ، 307 ، 308 – و می توانید با استفاده از refa refresh ، جاوا اسکریپت ، هدرهای HTTP و موارد دیگر ، تغییر مسیر دهید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مختلف تغییر مسیرها ، به راهنمای فنی SEO برای هدایت ها مراجعه کنید.
6 اشتباهی را که می تواند به بازدید سایت شما آسیب برساند تغییر مسیر دهید
هر نوع تغییر مسیر یا روشی که برای تغییر مسیر استفاده می شود می تواند برای بازدید سایت و سئو سایت شما مفید باشد – یا باعث افت بازدید و رتبه بندی می شود.
این یکی از مناطقی است که حتی یک اشتباه ساده می تواند عواقب عمده ای را برای بازدید سایت شما به همراه داشته باشد.
اطمینان حاصل کنید که از این اشتباهات تغییر مسیر جلوگیری کرده و در صورت کاهش ترافیک مراقب آنها باشید.
1. هدایت همه چیز به صفحه اصلی خود

اگر در تلاش برای رتبه بندی از نظر رقابتی هستید ، هر صفحه را به صفحه اصلی خود هدایت می کنید ، ممکن است بیشتر از این که صدمه داشته باشید ، صدمه بزنید. گوگل جان مولر چند سال پیش در این مورد صحبت کرد:
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
“هدایت مجدد همه چیز فقط به صفحه اصلی یک عمل واقعا بد است زیرا ما تمام سیگنال های مرتبط با محتوای قدیمی را از دست می دهیم.”
او توضیح می دهد که وقتی بسیاری از صفحات به صفحه اصلی شما هدایت می شوند ، این یک پرچم قرمز برای خزنده های جستجو است.
چه اتفاقی می افتد؟
Google همه آن سیگنالهای مثبتی را که در URL های قدیمی ایجاد کرده اید ، نمی بیند. ارزش آن محتوا از بین می رود.
2. حلقه هایی را که هرگز پایان ندارند هدایت کنید

با آزمایش هر ریدایرکت جدید می توان به راحتی از حلقه تغییر مسیر جلوگیری کرد. این حلقه ها هنگام هدایت صفحات مانند این اتفاق می افتد:
صفحه 1> صفحه 2> صفحه 3> صفحه 1
در این حالت ، هدایت مجدداً شخص را به صفحه 1 بازمی گرداند و احتمالاً توسط مرورگر شما که حلقه را تشخیص می دهد ، متوقف خواهد شد. از دیدگاه خزنده جستجو ، به احتمال زیاد صفحات را از حالت فاقد رمز عبور خارج کنید زیرا خزنده نمی داند چه خبر است.
اگر این صفحات اصلی ترین صفحات اصلی باشند یا ترافیک زیادی برای سایت شما ایجاد کنند ، در این صورت درآمد زیادی از دست خواهید داد.
3. ارسال خزنده ها از طریق کابوس های زنجیره ای تغییر مسیر

آیا می خواهید تجربه کاربر را کاهش داده و بر رتبه بندی سایت خود تأثیر بگذارید؟ زنجیره های تغییر مسیر ایجاد کنید. این موارد زیاد اتفاق می افتد و اگر چندین نفر در سایت خود کار می کنند ، ایجاد آنها بسیار آسان است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
چطور؟
تغییر مسیرهای متعدد در یک زنجیره انجام می شود.
مثلا:
- / about به / aboutus هدایت می شود
- / aboutus به / شرکت ما هدایت می شود
- / شرکت ما به / aboutourcompany هدایت می شود
شما می خواهید یک ایجاد کنید تنها جهت جلوگیری از زنجیره تغییر مسیر که می تواند:
- سرعت سایت کم است.
- افزایش نرخ گزاف گویی.
نکته: اگر تا نکته 6 پایین بیایید ، راهی مطمئن برای جلوگیری از این کابوس های زنجیره ای تغییر مسیر پیدا خواهید کرد.
4. فراموش کردن آن حساسیت مورد مهم است
حساسیت مورد هنگام نوشتن قوانین تغییر مسیر اهمیت دارد.
خوشبختانه، جان مولر در توئیتر خود نوشت: “URL ها به حروف کوچک و بزرگ حساس هستند ، اما هر موردی را که می خواهید انتخاب کنید.”
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
URL ها به حروف کوچک و بزرگ حساس هستند ، اما هر موردی را که می خواهید انتخاب کنید.
– 🍌 جان 🍌 (JohnMu) 22 ژوئن 2017
اگر بخواهید می توانید “/ about” یا “/ About” داشته باشید.
اما اگر کسی آدرس URL شما را در مرورگر تایپ کند ، به احتمال زیاد به خاطر نمی آورد که شما از چه پرونده ای استفاده کرده اید یا نه. بیشتر افراد حروف کوچک URL را حفظ می کنند.
روش های زیادی برای ایجاد تغییر مسیر وجود دارد ، اما بسیاری از افراد از .htaccess در سرورهای Apache استفاده می کنند. یک روش برای کمک به از بین بردن موارد حساس به بزرگ ، استفاده از پارامتر “NC” هنگام استفاده از RewriteRule است.
به عنوان مثال ، می توانید بدون استفاده از حساسیت حروف کوچک ، صفحه زیر را هدایت کنید:
Redirect 301 /about http://www.domain.com/about-new [NC]
و اگر فرد “About، About، ABout” یا سایر موارد ترکیبی را تایپ کند ، همه آنها بدون مشکل به “About-new” هدایت می شوند.
5. استفاده از 302 Redirect به جای 301 Redirect
آیا شما در حال برنامه ریزی هستید یا از ریدایرکت 302 استفاده می کنید؟ در عوض آیا باید یک تغییر مسیر 301 باشد؟
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
بسیاری از دارندگان سایت فکر نمی کنند مهم است که از چه نوع تغییر مسیر استفاده می کنند زیرا صفحه A هنوز به صفحه B هدایت می شود.
اما این دارندگان سایت اشتباه می کنند.
301 تغییر مسیرها دائمی هستند
آیا می خواهید به موتورهای جستجو اطلاع دهید که تغییر مسیر است دائمی؟ در این صورت ، از تغییر مسیر 301 استفاده کنید.
مقدار SEO صفحه یا وب سایت اصلی در جای خود حفظ می شود و فهرست یا سایت اصلی از فهرست شدن متوقف می شود.
302 تغییر مسیر موقت است
تغییر مسیر 302 می گوید: “سلام گوگل ، این صفحه به طور موقت هدایت می شود اما به زودی باز می گردد.”
شما می خواهید هنگام انتقال موقت از این تغییر مسیرها استفاده کنید ، مثلا هنگام آزمایش طراحی جدید یا ارسال کاربران به صفحه جدید به دلیل انجام مجدد طراحی.
شما به موتورهای جستجو می گویید که صفحه باز خواهد گشت ، بنابراین:
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
صفحه جدیدی که به آن هدایت می شوید ، خواهد بود نه هر یک از ارزش پیوند صفحه اصلی را دریافت کنید. شما با تغییر مسیر 302 PageRank را پشت سر می گذارید.
خب چکاری باید انجام بدی؟
اگر صفحه به زودی باز خواهد گشت ، از تغییر مسیر 302 استفاده کنید. در غیر این صورت ، تغییر مسیر 301 ایده آل است.
اگر 302 هدایت مجدد برای مدت طولانی نگه داشته شود ، موتورهای جستجو مانند Google ممکن است آن را در واقع تغییر مسیر 301 بدانند.
6. پیگیری نکردن از هدایت های شما
اگر یک سایت سازمانی ، صدها یا هزاران صفحه دارید یا با بسیاری از متخصصان سئو کار می کنید ، باید پروتکل هایی را برای پیگیری تغییرات سایت خود ایجاد کنید.
چرا؟
برای پیگیری تغییرات ایجاد شده به نقاط مرجع نیاز دارید تا بتوانید تجزیه و تحلیل و رمزگشایی خود را انجام دهید که تغییراتی منجر به افزایش یا کاهش ترافیک شده است.
از آنجا که تغییر مسیرها می توانند در سطح صفحه یا سرور انجام شوند ، پیگیری آنها ضروری است.
شما می توانید فایل .htaccess خود را باز کنید ، هدایت صفحه خاصی را مشاهده نکنید و تصور کنید که یکی از آنها در محل نیست.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
ممکن است شخص دیگری در تیم شما از JavaScript یا meta refresh در صفحه استفاده کرده و باعث ایجاد حلقه هدایت شود.
پیگیری هدایت های شما به متخصصان فعلی و آینده جستجوگرها کمک می کند تا از مشکلات مشترک تغییر مسیر که می توانند بر بازدید و درآمد سایت شما تأثیر بگذارند ، جلوگیری کنند.
همچنین باید پروتکل هایی را تنظیم کنید که برای اطمینان از عملکرد صحیح آنها نیاز به آزمایش و تأیید همه تغییر مسیرهای جدید است.
بسته بندی کردن
هدایت سایت یک ابزار قدرتمند است که به شکل گیری میزان بازدید شما کمک می کند و می تواند برای بهبود تجربه کاربر مورد استفاده قرار گیرد. با افزایش سایز و پیچیدگی سایت شما ، احتمالاً شما باید در بعضی از مواقع از ریدایرکت ها استفاده کنید.
اجتناب از اشتباهات کلیدی فوق می تواند به شما کمک کند تا در آینده از مسائل پرهزینه و وقت گیر جلوگیری کنید.
منابع بیشتر:
اعتبار تصویر
تصاویر در پست ایجاد شده توسط نویسنده ، ژوئیه 2021
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید