سئو یک جمع صفر شدید است بازی جنگ
به همین دلیل برخی از صاحبان مشاغل برای سرنگونی رقبا از بالای SERP ها به تاکتیک های کلاه سیاه متوسل می شوند.
در حالی که برخی از کلاه سیاه وجود دارد سئو تاکتیک هایی که به وضوح نباید از آنها استفاده کنید ، مانند هک کردن (زیرا غیرقانونی است) ، بقیه ریسک کمتری دارند. اما حتی آنهایی که شبیه آنها هستند ممکن ارزشمند است که برای کسب و کارهای قانونی هرگز ایده خوبی نیست – بنابراین باید به هر قیمتی از آنها دوری کنید.
در این مقاله ، ما شش کلاه سیاه معمولی را پوشش می دهیم سئو تاکتیک ها و در عوض چه باید کرد:
- خرید لینک
- کلمه کلیدی چاشنی
- هرزنامه نظر وبلاگ
- چرخاندن مقاله
- منفی سئو
- قطعات غنی هرزنامه
خرید پیوند به معنای پرداخت وب سایت دیگری برای پیوند به وب سایت شما است.
پرداخت برای پیوندها می تواند پول ، کالا یا خدمات باشد.
خرید پیوندها در بسیاری از سطوح بد است:
- این نقض دستورالعمل های مدیران وب گوگل است. گوگل این را توضیح می دهد اینجابه
- این می تواند منجر به مجازات گوگل شود. اگر گوگل سایت شما را در حال خرید یا خرید لینک بداند ، سایت شما را مجازات خواهد کرد. برخی از سئوکاران س questionال می کنند که الگوریتم گوگل در تشخیص لینک های پولی چقدر خوب است ، اما حقیقت این است که آنها دائماً در آن بهتر می شوند. بنابراین در حالی که ممکن است همه آنها را شناسایی نکنند ، به احتمال زیاد برخی از لینک هایی که خریداری می کنید در بهترین حالت هیچ تاثیری ندارند و در بدترین حالت به رتبه شما آسیب می رسانند.
- پیوندهای پولی گران هستند. طبق مطالعه موردی ما در سال 2018 ، به طور متوسط 361.44 دلار.
بجای آن چه باید بکنید؟
دسترسی به پیوند
اینجاست که منبع ارزشمندی ایجاد می کنید ، سپس با صاحب وب سایتی که می خواهید پیوندی از آن داشته باشید تماس بگیرید و دلیل قانع کننده ای برای پیوند دادن به آن ارائه دهید.
یک راه عالی برای شروع این روش استفاده از آن است تکنیک آیسینگ روی کیک:
- یک منبع مفید ایجاد کنید.
- صفحاتی را پیدا کنید که منبع شما مکمل آنها باشد.
- منابع خود را به صاحبان سایت بسپارید.
بیایید به یک مثال نگاه کنیم…
بگویید لیستی از الگوهای رزومه تهیه کرده اید. این یک منبع ارزشمند است ، بنابراین گام بعدی این است که صفحاتی را پیدا کنید که منبع شما مکمل آنها باشد. در این مورد ، ممکن است پست هایی در مورد “نحوه نوشتن رزومه” باشد. به هر حال ، راهنمای نوشتن رزومه خوب است ، اما راهنمای نوشتن رزومه با الگوها بدون شک حتی بهتر است.
شما می توانید این صفحات را به راحتی در Content Explorer ، پایگاه داده ای که از میلیاردها صفحه وب قابل جستجو است ، بیابید. در اینجا نحوه:
- به Content Explorer بروید
- جستجو کنید
title:"topic" -"what your page is about"
- تغییر وضعیت یک صفحه در هر دامنه بر
به عنوان مثال ، اگر جستجو می کنید title:“how to write a resume” -“templates”
، بیش از دو هزار پست در مورد نوشتن رزومه ها مشاهده می کنید که هیچ چیزی در مورد الگوها ذکر نمی کند:
به راحتی می توانید با این سایت ها تماس بگیرید و توضیح دهید که:
- با راهنمای آنها برای نوشتن رزومه برخورد کردید.
- متوجه شدید که آنها هیچ الگویی برای شروع افراد ندارند.
- شما اخیراً لیستی گسترده از بهترین قالب های رزومه در وب تهیه کرده اید.
- منابع شما ممکن است برای افزودن به مقاله آنها مفید باشد.
همه به شما لینک نخواهند داد ، اما برخی به شما پیوند می دهند (تا زمانی که صدای شما منطقی باشد).
پر کردن کلمات کلیدی عبارت است از تکرار کلمات کلیدی مشابه (یا عبارات مشابه) در محتوای شما برای دستکاری رتبه ها.
در دهه 90 ، این تاکتیک کار می کرد. دیگر نه.
پر کردن کلمات کلیدی بد است سئو تمرین کنید زیرا:
- این باعث می شود شما غیر طبیعی به نظر برسید. جمع آوری هرچه بیشتر کلمات کلیدی در محتوای خود باعث می شود نوشتار شما روباتی و مضحک به نظر برسد. بنابراین برای خوانندگان تبدیل به یک تغییر فوری می شود.
- این می تواند منجر به مجازات گوگل شود. گوگل می گوید که “پر کردن صفحات با کلمات کلیدی یا اعداد […] می تواند به رتبه سایت شما آسیب برساند ، “بنابراین خود را اذیت نکنید مگر اینکه بخواهید رتبه شما دچار افت شود.
بجای آن چه باید بکنید؟
پادزهر پر کردن کلمات کلیدی محتوای جامع است.
شما می توانید این را به دو روش ایجاد کنید.
ابتدا محتوای عمیقی بنویسید که موضوعی را به طور دقیق پوشش دهد. نتیجه؟ شما به طور طبیعی بیشتر عبارات و کلمات کلیدی طولانی را که مردم برای بحث در مورد موضوع استفاده می کنند ، قرار می دهید.
دوم ، سعی کنید موضوعات فرعی را که جستجوگران می خواهند و انتظار دیدن آنها را دارند ، پوشش دهید.
هر دوی این موارد می تواند به شما کمک کند رتبه بالاتری داشته باشید زیرا گوگل تنها بر اساس تعداد دفعاتی که از عبارت جستجو نام می برد محتوا را قضاوت نمی کند. همچنین نگاه می کند آیا این صفحه حاوی سایر مطالب و کلمات کلیدی مرتبط است:
راههای زیادی برای یافتن زیرمجموعه های احتمالی برای پوشش وجود دارد ، مانند:
- به دنبال عناوین فرعی مشترک بین صفحات دارای رتبه برتر برای کلمه کلیدی مورد نظر باشید.
- با تیم خود موضوعات مرتبط را مورد بحث و بررسی قرار دهید.
- بررسی قسمت “مردم همچنین س askال می کنند” در SERP ها.
اما این روش ها بسیار کارساز هستند.
ساده ترین و کارآمدترین راه این است که یک تحلیل شکاف محتوا برای صفحه خود انجام دهید. این کلمات کلیدی را نشان می دهد که صفحات دارای رتبه برتر نسبت به موارد دیگر هستند ، که برخی از آنها تمایل به ارائه موضوعات فرعی دارند.
در اینجا نحوه انجام آن آمده است:
- وارد کن آدرس اینترنتی به سایت اکسپلورر
- در منوی سمت چپ ، روی کلیک کنید شکاف محتوا
- نشانی های اینترنتی 2-3 صفحه برتر مشابه را برای کلمه کلیدی اصلی هدف خود در فیلدهای ورودی وارد کنید.
- جستجو را اجرا کنید و کلمات کلیدی را که نمایانگر موضوعات فرعی هستند جستجو کنید.
به عنوان مثال ، اگر این کار را برای راهنمای وبلاگ نویسی مهمان انجام دهیم ، چند کلمه کلیدی مربوط به “دستورالعمل ها” را مشاهده می کنیم:
اگر به یکی از پست های دارای رتبه بالا نگاه کنیم ، به زودی می بینیم که این کلمات کلیدی مربوط به توصیه هایی در مورد مرور دستورالعمل های وبلاگ نویسی مهمان یک سایت قبل از تعیین موارد زیر است:
ما این توصیه را از پست خود حذف کردیم. بنابراین ممکن است ارزش افزودن مقاله جامع تری را داشته باشد که (امیدوارم) بتواند رقبای ما را شکست دهد.
هرزنامه نظرات وبلاگ جایی است که شما نظرات نامربوط را روی پست های وبلاگ ارسال می کنید و تنها هدف آن بازگشت پیوند به سایت شما است.
حتی اگر نادیده بگیریم که چقدر این موضوع برای وبلاگ های دریافت کننده آزاردهنده است ، برای آن خوب نیست سئو زیرا پیوندهای نظر وبلاگ تقریباً همیشه دنبال نمی شوند. این بدان معناست که پیوندها به احتمال زیاد به شما در رتبه بندی کمک نمی کنند.
بجای آن چه باید بکنید؟
نوشتن مفید نظرات وبلاگ در مورد پست های پر بازدید.
انجام این کار منجر به پیوندهای با ارزش تر از گذاشتن نظرات بلاگ وبلاگ نمی شود زیرا هنوز دنبال نمی شوند. با این حال ، افراد به احتمال زیاد یک نظر ارزشمند و مفید را می خوانند و روی وب سایت شما کلیک می کنند. که منجر به مستقیم نمی شود سئو اما افراد ممکن است محتوای شما را به اشتراک بگذارند و در نهایت به شما لینک دهند – بنابراین می تواند به طور غیر مستقیم منجر شود سئو فواید.
در اینجا یک راه خوب برای یافتن صفحات برای گذاشتن نظر در مورد استفاده از Explorer Content وجود دارد:
- یک موضوع مرتبط وارد کنید
- حالت جستجو را به در عنوانبه
- جستجو را اجرا کنید.
- یک اضافه کنید ترافیک صفحه فیلتر با حداقل مجموعه 100.
- تغییر وضعیت صفحات اصلی را حذف کنید بر.
- به دنبال پست های وبلاگ در نتایج با بخش نظرات باشید که می توانید نظر ارزشمندی در آن اضافه کنید.
به عنوان مثال ، بگویید که شما یک متخصص در dropshipping هستید. ممکن است برای “کسب درآمد آنلاین” در Content Explorer جستجو کنید و این نتایج را ببینید:
پست برجسته دارای تعداد زیادی ترافیک ارگانیک و نظرات زیادی است:
این پست یک نامزد عالی برای یک نظر قدرتمند است که می تواند باعث ایجاد ترافیک در سایت شما شود.
چرخش مقاله ، به اصطلاح چرخش محتوا ، جایی است که شما یک قطعه محتوا را می گیرید و آن را بازنویسی می کنید تا بسیاری از قطعات “جدید” محتوا ایجاد شود.
چرخانندگان مقاله به ندرت از محتوای چرخیده در وبلاگ های خود استفاده می کنند. در عوض ، آنها از آن برای ایجاد تعداد زیادی پست مهمان “منحصر به فرد” برای انتشار در چندین سایت و ایجاد پیوند سریع و آسان استفاده می کنند.
چرخاندن مقاله برای آن بد است سئو زیرا:
- به ندرت منجر به خواندن مقاله ای جذاب می شود. محتوای چرخیده اغلب غیر طبیعی و عجیب به نظر می رسد ، بنابراین احتمالاً فقط سایت های بی کیفیت پست های مهمان چرخیده را منتشر می کنند.
- این باعث ایجاد بک لینک با کیفیت پایین می شود. از آنجا که فقط سایتهای با کیفیت پایین تمایل به انتشار مقالات چرخیده دارند ، پیوندهایی که از پستهای مهمان چرخانده دریافت می کنید به ندرت دارای تعداد زیادی است سئو ارزش.
بجای آن چه باید بکنید؟
برای ایجاد از تکنیک پرسپکتیو استفاده کنید منحصر بفرد تغییرات پست مهمان از دیدگاه های مختلف.
برای مثال ، فرض کنید شما یک پست مهمان با عنوان “آینده ایجاد لینک” می نویسید.
به راحتی می توانید دیدگاه آن پست را تغییر دهید تا چندین پست مهمان منحصر به فرد و با ارزش ایجاد کنید:
آیا این بیشتر از چرخاندن مقاله کار می کند؟ البته. اما این کار بسیار کمتر از نوشتن پست های مهمان در موضوعات کاملاً غیر مرتبط است زیرا شما قبلاً بیشتر تحقیقات و کارهای سخت را برای پست اصلی انجام داده اید.
حتی بهتر ، تغییر دیدگاه به شما کمک می کند تا از طیف وسیع تری از وب سایت ها بک لینک بگیرید.
در مورد آن فکر کنید: “آینده ایجاد پیوند برای استارتاپ ها” به سختی برای وبلاگ SME ها جذاب خواهد بود ، اما یک پست در مورد “آینده ایجاد لینک برای مشاغل کوچک” خواهد بود.
همچنین می توانید به یک موضوع از زوایای متضاد نزدیک شوید. به عنوان مثال ، بگویید که شما یک پست در مورد “X مزایای ایجاد لینک برای استارتاپ ها” نوشته اید. می توانید اسکریپت را ورق بزنید و یک پست مهمان برای سایت دیگری بنویسید “X Link Building اشتباهاتی را که استارتاپ ها مرتکب می شوند.”
بیشتر بدانید: وبلاگ نویسی مهمان برای سئو
منفی سئو یک تکنیک زیرکانه برای تخریب رتبه وب سایت یا صفحه وب رقابتی است.
منفی سئو بد است زیرا:
- این غیر اخلاقی و گاهی غیرقانونی است. تاکتیک هایی مانند گذاشتن نظرات منفی یا بمباران رقیب با بک لینک های با کیفیت پایین ، مبهم و غیراخلاقی است. اما هک و دیگر انواع حملات سایبری به معنای واقعی کلمه جنایتکارانه هستند.
- به ندرت کار می کندبه یا حداقل در مورد رایج ترین نوع منفی اینطور است سئو حمله: اشاره به بک لینک های بی کیفیت به وب سایت یا صفحه وب رقیب. گوگل در شناسایی و تخفیف این پیوندها در کل بسیار خوب عمل می کند.
- این فقط یک راه حل کوتاه مدت است. حتی اگر منفی باشد سئو کار می کند ، صفحه دیگری به زودی ظاهر می شود و از صفحه بی کیفیت شما پیشی می گیرد.
بجای آن چه باید بکنید؟
محتوایی ایجاد کنید که در واقع شایسته رتبه بندی است – و این واقعیت را به Google نشان دهید.
گفتن این امر آسان تر از انجام آن است ، اما معمولاً دو عنصر مهم وجود دارد:
- مطابقت با هدف جستجو
- گرفتن بک لینک
بیایید با هدف جستجو شروع کنیم…
هدف جستجو دلیل جستجو است. مگر اینکه صفحه شما با نیت جستجو مطابقت داشته باشد و به جستجوگر آنچه را که بدنبال آن هستند ارائه دهد ، شانس شما برای رتبه بندی بسیار کم است.
شما می توانید با تجزیه و تحلیل صفحات دارای رتبه بالا برای سه کلمه C هدف جستجو ، هدف جستجو برای یک کلمه کلیدی را مشخص کنید:
- نوع محتوابه آیا بیشتر نتایج رتبه بندی شده ، پست های وبلاگ ، صفحات محصول ، صفحات دسته بندی یا چیز دیگری هستند؟ از او پیروی کنید.
- قالب محتوا. آیا بیشتر نتایج رتبه بندی بالا فهرست ها ، روش ها ، آموزش ها ، نظرات یا چیزهای دیگر هستند؟ از او پیروی کنید.
- زاویه محتوا آیا نتایج رتبه بندی یک زاویه مشترک دارند ، مانند “برای مبتدیان” یا “در سال 2021″؟ از او پیروی کنید.
در مورد بک لینک ها ، شما نیاز آنها – حداقل اگر می خواهید برای هر چیزی از راه دور رتبه بندی کنید.
ما این را می دانیم زیرا گوگل گفت که پیوندها یکی از سه عامل رتبه بندی برتر هستند. ما مطالعه بیش از یک میلیارد صفحه با رتبه بندی و بک لینک ها همبستگی مشخصی پیدا کردند:
منابع زیر را مطالعه کنید تا درباره ایجاد پیوند به صفحات خود بیشتر بدانید.
هرزنامه های غنی زمانی است که شما از داده های ساختار یافته به منظور سوء استفاده (سعی کنید) در SERP ها سوء استفاده کنید.
هرزنامه قطعه غنی بد است زیرا:
- این می تواند منجر به مجازات گوگل شود. گوگل می گوید صفحات یا سایت هایی که دستورالعمل های داده ساختار یافته خود را نقض می کنند “ممکن است رتبه مطلوب تری دریافت نکنند.” آنها همچنین اقدامات دستی را برای صفحاتی که حاوی “داده های ساختاری ناخواسته” هستند ، اعمال می کنند.
- این می تواند منجر به عدم انتخاب قطعه غنی شود. قطعات غنی اغلب نرخ کلیک در SERP ها را بهبود می بخشند. به همین دلیل است که مردم آنها را می خواهند ، و به همین دلیل است که هرزنامه غنی از قطعه مهم است. اما گوگل می گوید اگر دستورالعمل های نشانه گذاری ساختار یافته آنها را نقض کنید ، صفحه یا سایت شما ممکن است “برای نتایج غنی در جستجوی Google فاقد شرایط” باشد.
- به ندرت کار می کند. این روزها گوگل در تشخیص داده های ساختاری ناخواسته و بی ربط (برخلاف چند سال پیش) بسیار خوب عمل می کند. بنابراین بعید است که به هر حال قطعات غنی بر اساس نشانه گذاری نامربوط یا ناخواسته در نتایج جستجوی Google ظاهر شود.
بجای آن چه باید بکنید؟
با پیگیری موارد زیر ، داده های ساختار یافته دقیق را در صفحات خود قرار دهید دستورالعمل های داده های ساخت یافته گوگلبه
گوگل می گوید این به آنها کمک می کند تا “محتوای صفحه را درک کنند”.
پیروی از قوانین همچنین شانس شما را برای مشارکت در آن افزایش می دهد ویژگیها و پیشرفتهای ویژه نتایج جستجوبه
منابع زیر را مطالعه کنید تا در مورد پیاده سازی داده های ساختار یافته و برنده شدن قطعات غنی بیشتر بدانید.
افکار نهایی
کلاه سیاه سئو تاکتیک ها ارزش ریسک ندارند ، بنابراین آنها را دور نگه دارید.
آنها می توانند سایت شما را جریمه کرده و به اعتبار برند شما لطمه وارد کنند.
بهتر است روی گزینه های مناسب کلاه سفید تمرکز کنید. مسلماً ، تاکتیک هایی که در این راهنما پیشنهاد کردم نیاز به تلاش بیشتری نسبت به تاکتیک های تاریک سریع دارد. اما خبر خوب این است که آنها کار می کنند و نتایج ماندگاری را به همراه دارند.
سوالات دارید؟ به من پینگ بزن در توییتربه