
Yahoo Groups یکی از اصلی ترین انجمن های آنلاین بود. می توانید از آن برای ایجاد یا شرکت در گپ های آنلاین با افرادی از سراسر جهان که همان علایق و عقاید شما را دارند استفاده کنید.
در سالهای اخیر تعداد زیادی از ابزارهای ارتباطات آنلاین جدید منتشر شده است. بسیاری از این سیستم عامل های جدید ویژگی های Yahoo Groups را ارائه نمی دهند. گروه های یاهو پس از چند سال عقب ماندن از رقبای خود ، در دسامبر سال 2020 رسماً تعطیل شدند.
خوشبختانه اگر طرفدار بودید ، گزینه های زیادی برای Yahoo Groups وجود دارد. در زیر ، موارد مورد علاقه خود را بحث خواهیم کرد تا بتوانید بهترین سیستم عامل های گروه آنلاین را برای خود انتخاب کنید.
گروه های یاهو برای چه مواردی مورد استفاده قرار گرفتند؟
یاهو گروه ها را در ژانویه 2001 راه اندازی کرد. کاربران می توانند پیام ها ، نظرسنجی ها ، عکس ها ، رویدادها ، پرونده ها ، لیست های پستی ، پیوند به وب سایت ها و موارد دیگر را ارسال کنند. این پلت فرم به زودی به میزبان محبوب تابلوهای بحث و گفتگو آنلاین تبدیل شد.
اگر مالک گروهی هستید ، همچنین می توانید ناظران را برای کمک به شما در اداره و نظارت بر کلیه فعالیتهای گروه اختصاص دهید.
مشاغل و بازاریابان آنلاین از این پلتفرم استفاده کردند. این مکانی است که می توانید به راحتی وبلاگ ، تصویر یا پرونده اخیر خود را برای افزایش آگاهی از نام تجاری و افزایش بازدید وب سایت ارسال کنید.
من می دانم که شما چه فكر می كنید – این بسیار شبیه بسیاری از ابزارهای آنلاین امروز است. به این دلیل که گروه های یاهو مشابه بودند. در واقع ، می توانید استدلال کنید که Yahoo Groups پایه و اساس بسیاری از رسانه های اجتماعی محبوب و گروه های آنلاین بود.
در اوج محبوبیت ، یاهو اعلام کرد که چنین کرده است 115 میلیون کاربر و 10 میلیون گروه.
اما جستجوی سریع پلتفرم امروز این را به شما نشان می دهد:

از کجا میری؟
در اینجا لیستی از بهترین گزینه های Yahoo Groups برای ایجاد ارتباطات آنلاین ارزشمند با بازار خود آورده شده است.
بهترین گزینه ها برای گروه های یاهو چیست؟
اگر از Yahoo Groups استفاده کرده اید و می خواهید به ایجاد انجمن های آنلاین با افراد همفکر خود ادامه دهید ، به وب سایت خود مراجعه کنید یا آگاهی از نام تجاری خود ایجاد کنید ، جستجوی گزینه ای مناسب برای پاسخگویی به نیازهای شما – و نیازهای مخاطبان خود ضروری است.
در اینجا پنج گزینه برای بررسی وجود دارد.
1. گروه های فیس بوک
فیس بوک دارد بیش از 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه، و تمام 1 میلیارد کاربر هر ماه در گروه های فیس بوک شرکت کنید.
علاوه بر جلب نظر دوستان قدیمی و جدید ، ایجاد گروه در این سیستم عامل مخصوصاً برای مشاغل منطقی است. این می تواند به شما کمک کند نام تجاری خود را موقعیت یابی کنید ، مشتری های بالقوه پیدا کنید و روابط طولانی مدت با آنها برقرار کنید.
مانند گروه های یاهو ، گروه های فیس بوک به شما امکان می دهد رویدادهای گروهی را برنامه ریزی کنید ، پرونده ها ، تصاویر و سایر ابزارهای مفید را برای ادامه تعامل و ارتباط با بازار خود به اشتراک بگذارید.
اگرچه بسیاری از مارک ها ممکن است صفحات فیس بوک داشته باشند ، اما گروه های فیس بوک جایی است که جادو است زیرا آنها تعامل بیشتری نسبت به صفحات مشاهده می کنند.
گروه های فیس بوک به اعضا امکان می دهد تا مکالمات را به راحتی شروع و در آن ها شرکت کنند. آنها همچنین می توانند خصوصی باشند – هنگامی که شما یک گروه بسته دارید ، اعضا می توانند در یک محیط خصوصی که فقط توسط اعضای گروه قابل مشاهده است ، درگیر شوند و افکار خود را به اشتراک بگذارند.
سه گروه برای انتخاب وجود دارد. بسته به نیاز خود می توانید:
- یک گروه عمومی: هر کسی می تواند به گروه دسترسی پیدا کند و ببیند کاربران چه چیزی را ارسال می کنند.
- A Closed Group: این یک گروه خصوصی است. شما می توانید گروه را جستجو کرده و پیدا کنید ، اما اعضا قبل از دسترسی به گروه هنوز به تأیید نیاز دارند.
- یک گروه مخفی: این گروه ها فقط دعوت هستند که فقط کاربران دعوت شده می توانند گروه را پیدا کنند یا آنچه را که سایر کاربران ارسال می کنند مشاهده کنند.
در اینجا نحوه ایجاد یک گروه فیس بوک آورده شده است:
پس از ورود به حساب خود ، از بالا سمت راست روی دکمه + کلیک کرده و Group را انتخاب کنید.

در مرحله بعد ، نام گروه خود را وارد کنید ، گزینه های حریم خصوصی را انتخاب کنید و افراد را به عضویت در گروه دعوت کنید.
پس از تکمیل جزئیات ، ایجاد را انتخاب کنید.

با اضافه کردن توضیحات و عکس روی جلد ، می توانید گروه را بیشتر شخصی کنید.
اگر می خواهید یک گروه فیس بوک موفق برای برند خود راه اندازی کنید ، اولین قدم تصمیم گیری در مورد هدف گروه خود است.
- آیا شما برند جدیدی هستید و سعی در افزایش آگاهی از برند دارید؟
- آیا سعی در دستیابی به مشتریان جدید دارید؟
- آیا می خواهید گروهی برای مشتریان فعلی خود فراهم کنید که بتواند روابط طولانی مدت را در آن پرورش دهد؟
- آیا می خواهید تخصص خود را به نمایش بگذارید و اقتدار خود را در بازارهای ویژه ایجاد کنید؟
درک هدف گروه شما به هدایت کلیه محتوایی که ایجاد می کنید کمک می کند.
به عنوان مثال ، بیایید بگوییم شما یک برنامه مربیگری کاهش وزن را به مدت شش ماه به فروش می رسانید. شما می توانید یک گروه خصوصی برای مشتریانی که در حال مربیگری هستند ایجاد کنید تا محتوای منحصر به فرد خود را به اشتراک بگذارند و به اعضا اجازه دهند از یکدیگر پشتیبانی کنند.
ایجاد این نوع گروه به اعضا امکان می دهد تا در مورد مارک شما اطلاعات بیشتری کسب کنند و در هنگام استفاده از خدمات شما پشتیبانی مورد نیاز را دریافت کنند.
2. دیدار
مفهوم پشت ملاقات ساده است – آنچه را که به آن علاقه دارید یا به آن علاقه دارید ، انتخاب کنید ، یک گروه محلی را پیدا کنید که همان علاقه را داشته باشد ، در رویدادهایی که گروه برگزار می کند شرکت کنید و با افراد همفکر خود ارتباط برقرار کنید.
گروه هایی که در این سیستم عامل به آنها می پیوندید یا ایجاد می کنید ، می توانند در مورد هر چیزی باشند: باشگاه های کتاب ، دوچرخه سواری ، شبکه های تجاری ، موسیقی یا سایر فعالیت های اجتماعی خاص.
البته ، تفاوت اصلی بین Meetup و Yahoo Groups در این است که Meetup در ایجاد برخوردهای زندگی واقعی با افرادی که بصورت آنلاین ملاقات می کنید تمرکز دارد.
اگر تجارت یا نام تجاری شما به جوامع محلی می رسد ، Meetup می تواند مناسب باشد.
بیایید بگوییم شما یک کافی شاپ در نیویورک دارید. می توانید قشرهای دیگر قهوه را در این منطقه پیدا کرده و به آنها بپیوندید. پس از پیوستن به گروه ها ، می توانید با اعضا درگیر شوید ، روابط برقرار کرده و آنها را به یک رویداد شرکت دعوت کنید.
اگر نمی توانید یک گروه مرتبط پیدا کنید ، می توانید یک گروه ایجاد کنید.
پس از ثبت نام ، مراحل هفت مرحله ای را طی خواهید کرد. این شامل:
انتخاب مکان گروه خود:

انتخاب موضوعاتی که به بهترین وجه مربوط به گروه شما باشد:

انتخاب نام گروه:

توصیف اینکه گروه شما در مورد چه چیزی خواهد بود:

ثبت نام در این سرویس برای کاربران رایگان است. با این حال ، برگزارکنندگان جلسه ماهیانه هزینه پرداخت می کنند.
در حال حاضر دو گزینه قیمت گذاری وجود دارد:
- 4.99 دلار در ماه به مدت شش ماه. این طرح برای گروههای کوچکتر است.
- هر ماه 15.00 دلار به مدت شش ماه. این طرح شامل گروه های نامحدود است و به شما امکان دسترسی به ایمیل های شرکت کننده را می دهد.
هر کدام از برنامه ها را که انتخاب کنید ، ایجاد یک گروه Meetup به شما کمک می کند تا با افراد مرتبط در زندگی واقعی ارتباط برقرار کنید.
3. درب بعدی
مثل ملاقات ، بعدی بستری است که جوامع محلی در خارج از ارتباطات آنلاین در زندگی واقعی به هم متصل می شوند.
برای Nextdoor ، شما باید بخشی از یک محله خاص باشید ، زیرا تمرکز بیشتر روی ایجاد یک شبکه خوب با همسایگان است.
در سایت ، آنها توضیح می دهند:
“این جایی است که جوامع برای استقبال از تازه واردان ، تبادل توصیه ها و خواندن آخرین اخبار محلی دور هم جمع می شوند. در جایی که همسایگان از مشاغل محلی پشتیبانی می کنند و از آژانس های دولتی به روز می شوند ، ابزار قرض می کنند و کاناپه می فروشند. این چگونه می توان از همه چیز در نزدیکی بیشترین بهره را برد. خوش آمدید همسایه. “
Nextdoor چند ویژگی مشابه با Yahoo Groups مانند اشتراک فایل ، پیام چت و صفحات ویکی به اشتراک می گذارد.
برای یک کسب و کار یا مارک محلی ، ایجاد یک حساب Nextdoor منطقی است زیرا این پلت فرم به طور چشمگیری رشد کرده است. دیگر فقط به همسایگان مسکونی توجه نمی شود. مشاغل محلی ، آژانس های عمومی ، سازمان های غیرانتفاعی و مارک ها نیز در این سیستم عامل شناخته می شوند.
سپس می توانید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید یک گروه باز یا خصوصی ایجاد کنید.
برای یک گروه باز:
- هر کسی در این محله می تواند گروه را جستجو کند ، پیدا کند و به آن بپیوندد.
- اعضای بالقوه گروه خارج از انجمن در صورت ارسال پیوند برای آنها ، همچنان می توانند درخواست عضویت کنند.
برای یک گروه خصوصی:
- هر کسی در این محله می تواند گروه را پیدا کند و درخواست کند.
- سرپرستان گروه درخواست ها را تأیید می کنند.
- فقط اعضای گروه می توانند پیام ها و بحث ها را مشاهده کنند.
استفاده از این پلتفرم کاملاً رایگان است ، اما همچنین می توانید با استفاده از Local Deals برای جلب توجه ، تجارت یا برند خود را تبلیغ کنید. اینجا جایی است که می توانید تخفیف ها و تبلیغات را با محله خود به اشتراک بگذارید.
قیمت معاملات محلی به محله شما و مدت زمانی که می خواهید تبلیغ کنید بستگی دارد اما هزینه متوسط 75 دلار است.
4. Groups.io
مارک فلچر ایجاد کرد گروه ها. شاید قبلاً درباره او شنیده باشید. وی ONElist را تاسیس کرد که در نهایت به Yahoo Groups معروف شد.
زمانی که او Groups.io را معرفی کرد، فلچر توضیح داد که:
گروه های یاهو و گروه های گوگل هر دو هوای غفلت خوش خیم را ترشح می کنند. Google Groups سالهاست که به روز نشده است و برخی از تغییرات اخیر یاهو در واقع باعث بدتر شدن Yahoo Groups شده است! و با این حال ، میلیون ها نفر این عدم اطمینان و غفلت را تحمل می کنند ، زیرا گروه های ایمیل هنوز هم یکی از بهترین راه ها برای برقراری ارتباط با گروه های مردم هستند. و من برنامه ای برای بهتر کردن آنها دارم.
Groups.io یک سرویس مبتنی بر ایمیل با ویژگی هایی است که شامل:
- ادغام با سایر محصولات محبوب مانند Slack ، GitHub ، Facebook Pages و Dropbox
- هشتگ برای کمک به سازماندهی پیام های گروهی
- اتاق چت نامحدود
Groups.io یک محصول Freemium است ، به این معنی که از ویژگی های اساسی استفاده رایگان برخوردار است ، اما برای شخصی سازی صفحه اصلی ، دسترسی به فضای ذخیره سازی اضافی ، برنامه ریزی رویدادها و ارسال یادآوری می توانید هزینه بیشتری پرداخت کنید.
بهترین قسمت درباره Groups.io این است که هیچ تبلیغی وجود ندارد! اگر وقت زیادی را در اینترنت می گذرانید ، این را سپاسگزارید.
5. گفتمان
یکی دیگر از تالارهای گفتگوی آنلاین معروف است گفتمان. کاربران می توانند از آن به عنوان یک انجمن بحث ، لیست نامه های پستی یا اتاق گفتگو استفاده کنند.
ایجاد یک گروه آنلاین در یک سایت متفاوت و ناآشنا می تواند یک روند طاقت فرسا باشد. یک دوره آزمایشی 14 روزه رایگان وجود دارد که می توانید برای آشنایی با سیستم عامل و بررسی اینکه آیا مناسب شما و نیازهای شما است استفاده کنید.
مانند Yahoo Groups و سایر گزینه های موجود در لیست ما ، Discourse یک انجمن گفتگوی آنلاین است که به شما امکان می دهد بحث کنید ، پیوندها ، پرونده ها را به اشتراک بگذارید و با دستگاه های مختلف و ابزارهای آنلاین ادغام شوید.
اگر مدتی در انجمن های گفتگوی آنلاین بوده اید ، می دانید که برخی از کاربران از قوانین پیروی نمی کنند. بسترهایی که تاکنون تحت پوشش آنها بودیم به ناظران گروه اجازه می دهد تا محتوای نامناسب و کاربران را فیلتر کنند.
در گفتمان ، تمرکز بیشتر بر روی اعتدال جامعه است. با این حال ، آنها انواع مختلفی را ارائه می دهند ابزارهای اعتدال، از جمله توانایی انتقال پست ها به یک موضوع موجود ، ادغام با سایر پست ها یا حذف.
اعضایی که به طور مداوم رفتارهای مثبتی از خود نشان می دهند ، لایک و نشان کسب می کنند. علاوه بر این ، آنها می توانند به حفظ و تعدیل مطالب و حل اختلافات کمک کنند.
سه گزینه برنامه قیمت گذاری وجود دارد:
- استاندارد: 100 دلار در ماه
- تجارت: 300 دلار در ماه
- Enterprise: برای یک پیشنهاد شخصی باید با آنها تماس بگیرید
نتیجه
در دنیای ارتباطات آنلاین چیزهای زیادی تغییر کرده است. Yahoo Groups زمانی یکی از پیشگامان محبوب جوامع آنلاین بود ، اما مانند بسیاری دیگر از دنباله دارها بسته شد. خوشبختانه گزینه های پیشرفته یاهو زیادی برای انتخاب وجود دارد.
درباره هر چیزی که تصمیم می گیرید ، امیدوارم که اطلاعات فوق مفید واقع شده باشد.
آیا می توانید به سایر گروه های آنلاین جایگزین که برای ایجاد ارتباطات عالی هستند فکر کنید؟