
بک لینک ها به پیوندهای URL از وب سایت های دیگر اشاره دارند که به وب سایت شما باز می گردند. بله ، همه چیز در نام است. آنها پیوندهایی به وب سایت شما هستند.
بک لینک یکی از م componentلفه های مهم استراتژی موفقیت آمیز SEO است. پرورش شبکه ای از لینک های مختلف از منابع مختلف می تواند ارتباط و اعتبار سایت شما را با موتورهای جستجو بهبود بخشد.
با این حال ، همه بک لینک ها برابر نیستند. برخی می توانند ترافیک عمده ای ایجاد کنند و SEO شما را بهبود ببخشند. دیگران منفی در سایت شما منعکس می کنند.
خوشبختانه ، روشهایی برای یافتن آن لینکهای بد و پاک کردن مشخصات پیوند شما وجود دارد تا بهینه سازی کلی شما بهبود یابد و کاربران بتوانند سایت شما را پیدا کنند.
خوب در مقابل لینک های بد و چرا مهم است
در مبارزه حماسی بین بک لینک خوب و بک لینک بد ، منبع مهم است. این در واقع خوب یا بد بودن پیوند است که به آن می رسد.
بیایید چند قدم به عقب برگردیم و درمورد اینکه چرا موتورهای جستجو در وهله اول اهمیت می دهند صحبت کنیم. چرا آنها به برخی از لینک های برگشتی شایستگی می دهند در حالی که دیگران را مورد استفاده قرار می دهند؟
این به تجربه کاربر برمی گردد.
همه ما می خواهیم بهترین تجربه را در مورد محصولات یا خدمات خود به مشتریان خود ارائه دهیم.
موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ هیچ تفاوتی ندارند. آنها همچنین مشتریانی می خواهند که بارها و بارها بازگردند زیرا تجربه آنها عالی بود.
چگونه تجربه خوبی در موتور جستجو دارید؟ شما به نتایج مورد نظر خود می رسید و وب سایت های معتبری پیدا می کنید که به س questionsالات شما پاسخ می دهند.
موتورهای جستجو وب سایت های دارای اعتبار آنلاین را در اولویت قرار می دهند. با این حال ، برای لینک دهی موثر ، وب سایت هایی که به شما لینک می دهند نیز به شهرت خوبی نیاز دارند.
از کجا می دانید بک لینک خوب چیست؟
بهترین پیوندها به صورت ارگانیک اتفاق می افتد (به این معنی که شما برای آنها هزینه نمی کنید یا معامله نمی کنید) ، به وب سایت ارزش افزوده و به کاربر در درک بهتر یک موضوع کمک می کنید. سایت هایی که محتوای مفیدی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند به طور کلی منبع لینک دهی خوب هستند.
بک لینک های بد توسط موتورهای جستجو مشخص می شوند و ظاهر شما را در نتایج موتور جستجو پایین می آورند ، عکس این هستند. آنها مصنوعی ، اجباری یا بی ربط هستند. ممکن است منسوخ شده باشند ، از سایت های هرزنامه آمده باشند ، یا ممکن است از سایت دیگری متعلق به شما باشند.
5 نوع لینک بد برای تماشای
همانطور که روی بهینه سازی موتور جستجو در وب سایت خود کار می کنید ، به خاطر داشته باشید چندین نوع بک لینک بد وجود ندارد که نمی خواهید.
به طور کلی ، شما می خواهید از هر چیزی که غیرقابل اعتبار یا بیش از حد خوب بودن واقعیت باشد ، اجتناب کنید. سئو زمان می برد و یک شبه اتفاق نمی افتد. در حالی که بازی SEO خود را مرور می کنید ، این پنج مورد از مهمترین انواع بک لینک است که باید از آن جلوگیری کنید.
1. پیوندها از سایت های هرزنامه
تعریف نامه اسپم همیشه آسان نیست ، با این وجود بیشتر ما می دانیم که این چیست. این تبلیغات برای شما یا سایتهایی که در مورد محصولات غیرقانونی یا درنده صحبت می کنند بی ربط است. با بک لینک های هرزنامه ، تفاوتی ندارد.
اینها پیوندهایی به سایت شما از مکانهایی است که شما فقط نمی خواهید با نام تجاری شما مرتبط شود.
این معمولا بیش از این است. این فقط یک بک لینک از یک رقیب تصادفی نیست. این پیوندهای بی ربطی از مکانهایی است که می تواند اعتبار برند شما را خدشه دار کند.
برخی این نوع سایتهای ناخواسته را بصورت آنلاین به عنوان سه P – پورنوگرافی ، داروها و پوکر توصیف کرده اند. همه ما مجبور شده ایم این نوع نظرات را از پست های وبلاگ و نظرات شبکه های اجتماعی حذف کنیم.
وب سایت شما ممکن است از این نوع مکان ها بک لینک دریافت کند و موتورهای جستجو ممکن است شما را جریمه کنند ، به خصوص اگر شروع به دریافت تعداد زیادی بک لینک اسپم کنید.
اگر هرگز در مورد بک لینک خود تحقیق نکرده اید ، زمان آن فرا رسیده است. از ابزار Backlinks ما استفاده کنید تا لیستی از بک لینک های سایت خود را بدست آورید. با خواندن آنها ، متوجه موارد ناخواسته خواهید شد.

وقتی می توانید متوجه این بک لینک های ناخواسته شوید ، چه کاری می توانید انجام دهید؟
گوگل توصیه می کند شما اول دقت خود را به با وب سایت ها تماس بگیرید از کجا بک لینک شما می آید و درخواست حذف دارد.
پس از انجام این کار ، می توانید از ابزار جستجوی Google Console Disavow برای درخواست حذف آن پیوندها.
با این حال به یاد داشته باشید که یک یا دو پیوند ناخواسته سئو سایت شما را از بین نمی برد ، بنابراین آن را مطابق با آن مدیریت کنید.
الگوریتم گوگل تمایل دارد که هنگام ارزیابی SEO شما ، از این نوع بک لینک های بد چشم پوشی کند. با این حال ، اگر شما یا یک متخصص SEO که با آن کار می کنید تعداد گزافی از این بک لینک ها را پیدا کنید ، ممکن است ارزش رد کردن آنها باشد.
2. پیوندها از وب سایت های Link-Mill
سالهاست که وب سایت های لینک دهنده یا پیوندهای پرداختی رایج هستند. فهمیدن دلیل آن آسان است. آنها تعداد بک لینک هایی را که بسیاری از صاحبان سایت فکر می کنند برای ارتقا بازی SEO خود نیاز دارند ، به ارمغان می آورند.
مشکل این است که پیوندهای بیشتر همیشه چیز خوبی نیستند ، خصوصاً وقتی از منابع مشکوکی مانند کارخانه های پیوند تولید می شوند.
به طور کلی ، گوگل و سایر موتورهای جستجو تلاش کرده اند تا الگوریتم های خود را کمتر دستکاری کنند. به عبارت دیگر ، آنها نمی خواهند نتایج موتور جستجو به شخصی که بیشترین بک لینک را خریداری کرده است برود.
گوگل به این موارد اشاره می کند طرح های پیوند، و می تواند شامل پیوندهایی باشد که در ازای دریافت پول یا منابع دیگر بدست آورده اید. این امر خصوصاً در مورد تعداد پیوندها یا ایجاد پیوند سریع و آسان بیشتر صدق می کند.
این فرصت خوبی وجود دارد که با انواع فرصتهایی که در این گروه قرار می گیرند روبرو شوید. هرکسی امیدوار باشد که تعداد زیادی بک لینک داشته باشد و مطمئناً SEO شما را برای پول نقد سریع بهبود بخشد ، در این گروه قرار می گیرد.
مقدار زیادی بک لینک بد و بی کیفیت در آخر ارزش آن را ندارد. موتورهای جستجو همچنان هوشمندتر می شوند و مهم نیست که آخرین طرح چقدر هوشمندانه باشد ، در نهایت مشخص خواهد شد.
چه گزینه ای وجود دارد؟ در همان مقاله درباره طرح های پیوندی که در بالا پیوند داده شده است ، Google ایجاد محتوای بازاریابی با کیفیت بالا را توصیه می کند. پیوندها در مورد کمیت نیستند. این در مورد کیفیت است.
البته ، شما می خواهید با گذشت زمان محتوای سازگار ایجاد کنید ، اما آن را عالی نگه دارید. وقتی محتوایی را ایجاد می کنید که افراد واقعی بخواهند آن را بخوانند ، آنها شروع به اشتراک گذاری آن می کنند و از آن به عنوان مرجع در محتوای خود استفاده می کنند. به همین ترتیب بک لینک گیری طبیعی و با کیفیت بالا اتفاق می افتد.
3. پیوندهای انتشار روابط عمومی
اطلاعیه های مطبوعاتی می توانند منبعی برای بازگشت بک لینک باشند. اما این بدان معنا نیست که هر فرصتی برای انتشار مطبوعات وب سایت شما را مجازات می کند.
مشکل این است که چگونه این کار را انجام می دهید. گوگل اعلام کرد که آنها اطلاعیه مطبوعاتی را دوست ندارند با بک لینک هایی که ارزش افزوده ندارند چکه می کند.
اما در اینجا مشخصات ذکر شده است. بله ، شما هنوز هم می توانید نسخه های خبری با کیفیت ایجاد کنید و آنها را در اختیار منابع خبری مربوط قرار دهید.
با این حال ، باید از پر کردن یک صفحه انتشار مطبوعات با ده ها لینک سنگین کلمات کلیدی به سایت خود جلوگیری کنید و سپس آن را به دهها شبکه خبری ارسال نکنید. این مشکل زمانی رخ می دهد که مارک ها این کار را به طور مکرر انجام می دهند و سعی می کنند برای ارتقا SEO SEO خود بک لینک ایجاد کنند.
این در مورد تلاش برای دستکاری موتورهای جستجو است. سئو زمان می برد. تلاش برای تحقق بخشیدن به آن با راه حل های به ظاهر ساده ، مانند پمپاژ بیانیه های مطبوعاتی پر از لینک ، فقط کارساز نخواهد بود.
موتورهای جستجو بسیار هوشمند شده اند و این روش ها را نادیده می گیرند یا آنها را مجازات می کنند.
4. پیوندهایی از سایت های غیر مرتبط با صنعت شما
ما در مورد بک لینک های ناخواسته و لزج بسیار صحبت کرده ایم ، اما گاهی اوقات بک لینک های بد فقط مربوط به تجارت شما نیستند یا برای خوانندگان شما ارزشمند نیستند.
به عنوان مثال ، اگر فروشگاه حیوانات خانگی تجارت الکترونیکی را اداره می کنید ، پیوندی از یک سایت نظافت حیوانات خانگی ممکن است مفید باشد – برای مخاطبان شما مرتبط است. یک لینک از یک پنیر ساز ایتالیایی ، نه خیلی.
اگر بک لینک کاملاً بی ربط باشد یا از جایی کاملاً غیرمرتبط با کاری باشد که انجام می دهید ، هیچ پیوند خوبی نیست. من فقط در مورد آن سه PS که در بالا ذکر کردیم صحبت نمی کنم.
وقتی شروع به ساخت بک لینک برای وب سایت خود از زمینه ها و صنایعی می کنید که مربوط به صنعت شما نیستند ، می تواند سردرگمی ایجاد کند.
اگر تعداد زیادی بک لینک از مکانهای غیرمرتبط با مارک تجاری شما ایجاد شود (یعنی استفاده از اصطلاحات کلیدی غیرمرتبط با مارک تجاری شما) ، همه چیز بهم می خورد. ناگهان ، موتورهای جستجو فکر می کنند کلمات کلیدی نامرتبط با برند شما مرتبط هستند و شما می توانید نتایج کلمات کلیدی را که در واقع مهم هستند کاهش دهید.
در NeilPatel.com ، ما در مورد هر چیزی که مربوط به بازاریابی دیجیتال است ، از جمله نحوه ایجاد بیوگرافی اینستاگرام ، نحوه ساخت بک لینک و حتی چگونگی کمک به رتبه بندی سریعتر سایت موبایل شما می نویسیم.

اگر من شروع به نوشتن در مورد بهترین بندهای سگ کنم ، این احتمالاً موتورهای جستجو را گیج می کند. آنها فکر می کنند که من باید برای آن رتبه بندی کنم و رتبه بندی را برای اصطلاحاتی که می خواهم برای آنها رتبه بندی کنم ، کم می کنند.
چگونه می توانید این یکی را اصلاح کنید؟ اگر این بک لینک ها هرزنامه باشند ، همانطور که در بالا بحث کردیم ، دیگر لازم نیست زیاد نگران باشید. موتورهای جستجو به اندازه کافی هوشمند هستند که نمی توانند از آنها چشم پوشی کنند و در صورت لزوم می توانید از آنها صرف نظر کنید.
با این حال ، این نوع پیوندها معمولاً مربوط به استراتژی بازاریابی محتوای شما هستند. اگر شروع به نوشتن در مورد موضوعی کاملاً بی ارتباط با نام تجاری خود کرده اید ، ممکن است شروع به دریافت بک لینک زیادی از سایر مکان های مرتبط با آن موضوع کنید. موتورهای جستجو ممکن است بیشتر بر روی موضوع اصلی برند شما متمرکز شوند.
اگر این به نظر شما می رسد ، وقت آن است که برند خود را به مسیر خود برگردانید. شروع به انتقال آن محتوای غیرمرتبط به وب سایت های دیگر کرده و ضمن ایجاد محتوای بیشتر مرتبط با صنعت خود ، این اعتبار را در یک بستر جدید ایجاد کنید.
5. پیوندهای انجمن گفتگو و نظرات وبلاگ
در روزهای ابتدایی اینترنت ، انجمن های گفتگو بسیار عصبانی بودند. حتی در عصر آنلاین مدرن تر ما ، سایت هایی مانند Reddit ثابت می کنند که انجمن های گفتگو مکانی محبوب برای گپ زدن با دیگران علاقه مند به موضوعات مشابه هستند.
این یک روش عالی برای کسب اطلاعات در مورد مدل اتومبیل خود ، چگونگی ایجاد جدیدترین مدل DIY برای ساختن DIY یا در مورد موضوعی که دوست دارید واقعاً عجیب باشید.
بنابراین پیش بروید و در فروم هایی که هیجان زده می شوند پست و اشتراک بگذارید. گفتگوی واقعی داشته باشید. اینها فعالیت هایی نیستند که شما را حتی با یک بک لینک به عقب بیاندازند.
با این حال ، همانطور که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم ، از حرکات دستکاری اسپمی خودداری کنید. شما می خواهید از پرتاب لینک به طور تصادفی در سراسر صفحه ، با استفاده از جناس ، جلوگیری کنید.
مانند این ، در یکی از پست های من در مورد نحوه بارگذاری سریعتر سایت:

مرتبط نیست و این پیوندها به هیچ وجه به سایت آنها کمک نمی کنند.
موتورهای جستجو می توانند متوجه شوند که بک لینک فقط کلمات کلیدی است که با پیوندهایی در انجمن پس از انجمن پر شده است. آنها به لطف هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی هوشمندتر می شوند و متوجه می شوند که این مکالمه نیست بلکه پخش است.
همانطور که در مورد بک لینک به سایت خود تحقیق می کنید ، اگر دسته ای از انجمن های بحث را پیدا کنید ، می توانید همانطور که در بالا بحث کردیم ، آنها را رد کنید. اگر هرکسی را که استخدام می کنید این نوع پیوندها را ایجاد می کند ، ممکن است وقت آن باشد که به فکر استخدام شخص جدیدی باشید.
نتیجه
ایجاد پیوند عامل مهمی در ایجاد استراتژی بازاریابی آنلاین شماست. شما می خواهید یک شبکه پیوند طبیعی در سراسر اینترنت ایجاد کنید تا به موتورهای جستجو بگویید که نام تجاری شما چیست و ثابت کند که شما با بازار هدف خود مرتبط هستید.
با این حال ، برای موثر بودن ، بک لینک ها باید ارگانیک باشند و هرزنامه نباشند. شناسایی و حذف بک لینک های بد می تواند به شما کمک کند در مسیر بهبود رتبه خود در موتورهای جستجو باشید.
برای شروع حذف از وب سایت خود کدام نوع بک لینک را لازم دارید؟

ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند عظیم مقدار ترافیک به وب سایت شما
- سئو – باز کردن مقدار زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را مشاهده کنید.
- بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند می گیرد و ترافیک را جذب می کند.
- رسانه پرداخت شده – استراتژی های موثر پرداخت شده با بازگشت سرمایه روشن.
تماس بگیرید