نظرات نویسنده کاملاً متعلق به خودش است (به استثنای رویداد غیرمحتمل هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه منعکس کننده نظرات Moz نباشد.
پترا تجربه زیادی در صحبت با تصمیم گیرندگان سطح C در مورد مشکلات تجاری آنها و تبدیل آنها به راه حل های SEO دارد. بنابراین در اپیزود امروز جمعه تخته سفید، او شما را با ملاحظات اصلی که باید هنگام توضیح ارزش کار خود به آنها توجه کنید، آشنا می کند: تعهد، نگرانی ها و اعتراضات، وضعیت در مقابل هدف، و اولویت بندی.

روی تصویر وایت برد بالا کلیک کنید تا یک نسخه با وضوح بالا در یک تب جدید باز شود!
رونویسی ویدیو
سلام، من پترا کیس هرکزگ هستم و به پنج نکته کلیدی برای خرید سئو در روز جمعه به تخته سفید خوش آمدید. من یک مهندس سئو و راه حل هستم، به این معنی که می توانم با تصمیم گیرندگان سطح C در مورد مشکلات تجاری آنها صحبت کنم و آنها را به راه حل های SEO ترجمه کنم. امروز، شما را با پنج ملاحظات کلیدی آشنا خواهم کرد که عبارتند از: مخاطب، تعهد، نگرانی ها و اعتراضات، وضعیت در مقابل هدف و اولویت بندی. ما در مورد مشکلات رایج و مواردی که باید به آنها توجه کنید صحبت خواهیم کرد و چگونه می توانید مطمئن شوید که این فرآیند را بهینه می کنید تا بتوانید در زمان صرفه جویی کنید و کاری را که بهترین انجام می دهید انجام دهید و زمان بیشتری را برای اجرای استراتژی سئو خود صرف کنید.
بنابراین برای شروع با مخاطب، اولین چیزی که می خواهید بفهمید این است که با چه کسی صحبت می کنید. شما میخواهید مطمئن شوید که سهامداران کلیدی، تصمیمگیرندگان و همچنین مسدودکنندهها را شناسایی میکنید، زیرا چالش اینجاست که گاهی ممکن است با افراد مناسب صحبت نکنید یا روند درست را دنبال نکنید. بنابراین ممکن است از مسدودکنندهها عبور کنید، مستقیماً به سراغ تصمیمگیرندگان بروید، که باعث ناراحتی مردم میشود، یا ممکن است ذینفعان مربوطه را در ابتدا درگیر نکنید. بنابراین آنچه که باید در اینجا در نظر بگیرید این است که چه کسی و چه زمانی در آن شرکت کنید. راه حل در اینجا این است که شما می خواهید رابطه برقرار کنید تا مطمئن شوید که سهامداران و مسدود کننده ها و تصمیم گیرندگان به شما اعتماد دارند و می خواهید مطمئن شوید که فرآیند پیگیری آن را همانطور که باید در کسب و کار کاملاً درک کرده اید.
مورد بعدی تعهد است. بنابراین با تعهد، باید مطمئن شوید که وقتی خرید میکنید، تشخیص میدهید که خرید واقعی یا تقلبی دریافت میکنید. خرید جعلی زمانی است که شما یک بله دریافت می کنید، اما بدون تعهد آن را دریافت می کنید. ما اغلب تمایل داریم این کار را بدون اینکه متوجه باشیم با فشار دادن به یک بله، با پرسیدن سؤالاتی که هیچ گزینه دیگری ارائه نمی دهند، انجام دهیم. بنابراین می توانید مواردی مانند این را بپرسید: آیا می خواهید محتوای شما رتبه بندی و تبدیل بهتری داشته باشد؟ یا می خواهید ترافیک بیشتری داشته باشید؟ اینها واقعاً سؤالاتی نیستند، و کاری که شما واقعاً انجام می دهید این است که به روابط آسیب می زنید، به این معنی که در چرخه ای قرار می گیرید که نمی توانید آنچه را که واقعاً می خواستید به دست آورید، زیرا هیچ پاسخگویی واقعی در سطح اجرا وجود ندارد. . بنابراین در اینجا شما می خواهید تفکر انتقادی را به کار ببرید، به این معنی که باید واقعاً در مورد اینکه چگونه به آن بله می رسید شک داشته باشید.
این ما را به نقطه بعدی، نگرانیها و اعتراضها سوق میدهد، زیرا باید مطمئن شوید که زودتر به این موارد رسیدگی کردهاید. بنابراین مشکل رایج در اینجا سوگیری تأیید ما است زیرا سوگیری تأیید ما واقعاً ما را به شروع یک تحقیق سوق می دهد. فرض کنید در حال فکر کردن به یک پروژه سئوی محلی یا یک پروژه سئو فنی هستید تا به موارد استفاده ای که حرف شما را ثابت می کند نگاه کنید. اما کاری که شما انجام میدهید، زمانی که این کار را انجام میدهید، این است که فراموش میکنید که ممکن است نگرانیها و اعتراضهایی از سوی ذینفعان مختلف و تیمهای مختلف وجود داشته باشد. بنابراین روشی که می توانید در مورد این موضوع فکر کنید این است که می خواهید درگیر درگیری سالم باشید. میخواهید مطمئن شوید که تحقیقات خود را با این ایده انجام میدهید که از این نگرانیها و اعتراضها جلوگیری کنید و سؤالاتی از این قبیل بپرسید: خوب، اگر این پروژه بسیار مهم است، چرا قبلاً انجام نشده است؟ سوالاتی که سایر ذینفعان می توانند با تغییرات در وب سایت مطرح کنند، چیست، چگونه می تواند بر تیم های دیگر تأثیر بگذارد؟ اگر مثلا یک ابزار جدید معرفی کنیم، آیا برای تیم های مربوطه آموزش هایی لازم است؟ بنابراین میخواهید مطمئن شوید که متوجه میشوید چه نوع نگرانیهایی ممکن است به وجود بیاید تا بتوانید واقعاً راحت و مطمئن باشید وقتی در مورد آنها صحبت میکنید و به آنها رسیدگی میکنید و آنها را مطرح میکنید.
این ما را به نقطه بعدی هدایت می کند که موقعیت در مقابل هدف است. بنابراین دلیل واقعی شما برای تلاش برای خرید یک استراتژی، پروژه یا ایده سئو چیست؟ چه چیزی آن را هدایت می کند؟ زیرا شما واقعاً می خواهید مطمئن شوید که هدف آن است که آن را به جای منیت شما هدایت می کند، به همین دلیل است که باید با خودتان بررسی کنید. راه حل واقعی در اینجا این است که شما می خواهید در مورد شاخص های کلیدی عملکرد SEO خود فکر کنید و آنها را به نیازهای کلی کسب و کار متصل کنید، زیرا در آن زمان می توانید به یک سطح کل نگر نگاه کنید و به این فکر کنید که چگونه استراتژی واقعی شما به جای وضعیت، هدف را هدایت می کند، که ما را به سمت خود هدایت می کند. نکته آخر که اولویت بندی است. زیرا اگر همه چیز مهم است، پس هیچ چیز مهم نیست. معنی آن این است که اگر به یکباره روی همه چیز تمرکز کنید، این احتمال وجود دارد که هیچ کاری انجام نشود.
بنابراین در اینجا شما در واقع می خواهید از یک چارچوب اولویت بندی استفاده کنید. بنابراین می توانید به چارچوب اولویت بندی مورد علاقه خود بروید. چیزهایی مانند ICE وجود دارد که بر تاثیر، اطمینان و تلاش لازم برای اجرای راه حل شما تمرکز دارد. اما احتمالاً میخواهید معیاری را نیز در مورد احتمال و شانس دریافت خرید واقعی از رهبری خود اضافه کنید تا مطمئن شوید که زمان زیادی را برای اجرای ایدهها و استراتژی خود تلف نمیکنید.
امیدوارم این جلسه برای شما مفید بوده باشد، و امیدوارم بتوانید برخی از این موارد را برای بهینه سازی فرآیند خرید سئو خود تطبیق دهید، به این معنی که اکنون زمان بیشتری برای اجرای استراتژی سئوی خود خواهید داشت.