آیا سعی کرده اید از محصولات GMB برای تبلیغ صفحات مهم محصولات در وب سایت خود استفاده کنید؟
در غیر این صورت ، ممکن است فرصتی ارزشمند را برای نمایش محصولات و ایجاد تعاملات مشتری در جستجوی Google از دست بدهید.
گوگل به طور رسمی این ویژگی را “ویرایشگر محصول” می نامد ، اما احتمالاً در محافل بازاریابی آن را با عنوان “محصولات GMB” می شناسید.
در هر صورت ، گرچه محصولات GMB از سال 2018 وجود دارد ، اما هنگامی که در اوایل سال 2020 از بتا خارج شد ، ابتدا در داشبوردهای Google My Business بسیاری از مشاغل ظاهر شد.
محصولات GMB چیست؟
محصولات GMB گاهی اوقات توسط “پست های محصول” اشتباه گرفته می شوند ، اما اینها در واقع اکنون یک چیز هستند.

“افزودن محصول” در بخش پست های GMB اکنون محصول را به جای یک پست پر می کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
“نوشته های محصول” قبلاً یک نوع پست مستقل بود ، اما وقتی محصولات GMB از بتا بیرون آمد ، به محصولات تبدیل شد.
اگر محصولاتی در GMB دارید که در اصل از طریق پست های GMB اضافه کرده اید ، اکنون آنها را در دسته ای به نام “از پست های محصول” مشاهده خواهید کرد.

صبر کنید ، من محصولات را در داشبورد GMB خود نمی بینم
اگر به محصولات GMB دسترسی ندارید ، این گزینه را در داشبورد خود مشاهده نخواهید کرد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
درست است ، مانند بسیاری دیگر از ویژگیها و ویژگیهای GMB ، آنها برای همه انواع مشاغل در دسترس نیستند.
برای مثال ، اقامتگاه ها و فهرست های صنعت هتل یا هر مشاغل با دسته اصلی مرتبط با حشیش ، قمار ، اسلحه ، الکل یا سرگرمی بزرگسالان باید بدون آن انجام شود.
نحوه راه اندازی محصولات GMB
در اینجا راهنمای مرجع سریع پنج نقطه ای شما برای جذب بازدیدکنندگان جدید و تبدیل آنها به مشتریان با استفاده از محصولات GMB آمده است!
1. محصولاتی را که از ویژگی های آنها برخوردار خواهید بود ، شناسایی کنید
هیچ چیزی در دستورالعمل ها گفتن اینکه نمی توانید خدمات را در محصولات GMB گنجانید. بنابراین اگر شما دندانپزشک ، لوله کش یا در صنعت دیگری مبتنی بر خدمات فعالیت می کنید ، “محصولات” شما می تواند خدمات باشد نه محصولات فیزیکی.
هنگام انتخاب محصولات مورد نظر ، به خاطر داشته باشید که این ویژگی برای مشاغل کوچک و متوسط طراحی شده است. محصولات GMB از طریق API پر نمی شوند و باید به صورت دستی از طریق داشبورد تنظیم شوند.
با در نظر گرفتن این نکته ، ایده خوبی است که محصولات همیشه سبز را انتخاب کنید – یعنی محصولاتی که اغلب نیازی به به روز رسانی ندارند.
هر فهرست محصول شامل فیلدهای زیر است:
- تصویر محصول.
- نام محصول.
- رده محصولات.
- قیمت محصول (اختیاری)
- توضیحات محصول (اختیاری).
- یک دکمه (اختیاری) اضافه کنید.

حتما اضافه کنید *همه چیز.*
در مورد توصیف محصول یا خدمات شما و اینکه چرا به درستی نیازهای مشتریان را برآورده می کند ، “اختیاری” وجود ندارد. علاوه بر این ، چرا پیوندی را به صفحه مربوطه در وب سایت خود اضافه نمی کنید؟
راستش را بخواهید ، ذهن درگیر است.
در حالت ایده آل ، شما نمی خواهید محصولات GMB شما دارای اطلاعاتی باشد که با جزئیات صفحات فرود محصول یا خدمات ناسازگار است ، بنابراین محصولاتی را انتخاب کنید که نام ، قیمت و توضیحات آنها اغلب تغییر نمی کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
یا ، فقط آماده باشید که در به روزرسانی محصولات GMB خود در مواقع تغییر جزئیات محصول ، دقیق عمل کنید.
اطمینان حاصل کنید که آدرس های اینترنتی خود را بررسی کرده و هنگام تغییر آنها را نیز به روز کنید.
به تغییر مسیرها تکیه نکنید ، زیرا گاهی اوقات می توان ردیابی UTM را از آدرس های اینترنتی شما حذف کرد (بیشتر در این مورد در زیر) و اگر این اتفاق بیفتد ، چارچوب اندازه گیری شما متوقف می شود.
آن زمان برای شما غم انگیز خواهد بود
2. تصاویر خود را آماده کنید
بسیاری از مفسران صنعت پیشنهاد می کنند از تصاویر با رزولوشن 1200 در 900 پیکسل استفاده کنید.
با این حال ، از آنجا که گوگل تمایل دارد نحوه نمایش محصولات GMB را در دستگاه ها تغییر دهد ، من همیشه توصیه می کنم مطمئن شوید که ظاهر محصولات شما در سیستم عامل ها و دستگاه ها بررسی شده و در صورت لزوم اصلاح کنید.
همچنین می توانید از GIF استفاده کنید که می تواند در SERP چشم نواز باشد.
هرچند با استفاده از GIF ها زیاده روی نکنید. در اینجا دلیل آن است:
- در صورت خرابی عملکرد و Google دیگر اجازه استفاده از GIF ها را نمی دهد ، و
- زیرا GIF های زیاد آزاردهنده هستند (در صورت شارژ مجرم هستند).
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
جای تعجب نیست که شما بخواهید از یک تصویر جذاب و واضح با کیفیت بالا برای هر محصول استفاده کنید. لطفا، بدون تصویر موجودی!
در اینجا ارزش بازنگری در برخی از دستورالعمل های تصویر Google Shopping را دارد:
- پیوند به تصویر اصلی محصول شما.
- تصویر باید محصولی را که می فروشید به طور دقیق نشان دهد.
- از یک قالب پذیرفته شده (jpg ، PNG ، GIF ، BMP یا TIFF) استفاده کنید.
- تصویری بزرگتر از 64 مگاپیکسل یا پرونده ای بزرگتر از 16 مگابایت ارسال نکنید.
- متن تبلیغاتی ، علامت واتر مارک یا حاشیه را درج نکنید.
جالب خواهد بود ببینیم در رابطه محصولات GMB و تبلیغات خرید Google چه اتفاقی می افتد!
3. کپی خود را آماده کنید
توضیحات محصول شامل حداکثر 1000 کاراکتر است – اما به احتمال زیاد ، از تمام آن فضا استفاده نخواهید کرد.
اگر کپی یک آگهی را در کنار هم قرار می دهید ، به این فضا فکر کنید.
جستجوی اصلی خود را به صورت استراتژیک وارد کنید و نسخه خود را مختصر اما قانع کننده نگه دارید.
شامل مزایای محصول و عناصر ارزش افزوده مانند “ارسال رایگان” ، “بازگشت رایگان” یا هر چیز دیگری که مرتبط است و به شما کمک می کند از رقبای خود متمایز شوید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
هرچه نسخه شما آموزنده تر باشد ، قانع کننده تر خواهد بود. و اگر محصولات همیشه سبز را برای محصولات GMB خود انتخاب می کنید ، احتمالاً از مفهوم کمیابی استفاده نمی کنید.
این راهنمای عالی برای نوشتن کپی آگهی را ببینید تا به شما در توصیف محصولات GMB خود کمک کند.
همچنین توجه داشته باشید که بر خلاف پست های GMB ، محصولات GMB ممکن است شامل ایموجی نباشند:

همانطور که تصاویر شما باید با خط مشی تبلیغات Google Shopping مطابقت داشته باشند ، کپی شما نیز باید رعایت شود.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
را بخوانید سیاست تبلیغات کامل در اینجابه
4. برچسب زدن UTM را به آدرس های محصول اضافه کنید
اگر قبلاً از برچسب زدن UTM در همه نشانی های وب خود در GMB استفاده نمی کنید (پیوند وب سایت ، پیوند قرار ملاقات ، پیوند تماس و غیره) ، پیش بروید و با استفاده از این قالب رایگان که URL های برچسب گذاری شده شما را به صورت خودکار تولید می کند.
در صورت تعجب ، “UTM” مخفف “Urchin Track Module” است. فقط برچسب های UTM را به عنوان کدهای ردیابی در نظر بگیرید که ما آنها را به انتهای پیوندهای خارجی خود اضافه می کنیم تا در مورد اینکه این ترافیک از کجا آمده است و چگونه به وب سایت های ما رسیده است ، بیشتر به ما بگویید.
وقتی یک کد رهگیری UTM را به انتهای آدرس محصول یا خدمات خود اضافه می کنیم ، به ما اجازه می دهد تا ببینیم تعداد بازدید از وب سایت GMB از طریق محصولات GMB به جای سایر عناصر نمایه GMB چقدر است.
معمول است که پیوند اصلی وب سایت سهم بزرگی از ترافیک را از طریق نمایه کسب و کار شما به خود اختصاص می دهد. اما وقتی از برچسب زدن UTM خود مطلع هستید ، احتمالاً (با انگشتان دست) متوجه خواهید شد که محصولات GMB بازدیدکنندگان ارزشمندی را به وب سایت شما ارجاع می دهند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
هنگامی که آنها در وب سایت شما قرار دارند ، می توانید ببینید آیا آنها قصد خرید چیزی (woo-hoo) را دارند یا هرگونه تبدیل خرد مانند کلیک برای تماس ، کلیک روی ایمیل ، ثبت نام خبرنامه را تکمیل می کنند. این می تواند هر رویداد یا هدفی باشد که در Google Analytics تنظیم کرده اید.
نشانی اینترنتی برچسب خورده UTM شما کمی شبیه به این خواهد بود:
در اینجا شایان ذکر است که برخی افراد ممکن است برچسب گذاری منبع را مانند موارد زیر انتخاب کنند:
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
utm_source = محلی
یا
utm_source = gmb
هر آنچه را که انتخاب می کنید ، فقط مطمئن شوید که در چارچوب هرگونه گزارش موجود که در آن وجود دارد منطقی است و رسانه و منبع خود را در یک آشفتگی قرار نمی دهید.
وقتی این اتفاق می افتد = روزگار غم انگیزبه
استفاده کنید این برگه Google برای تولید خودکار URL های دارای برچسب UTM برای محصولات GMB خود.
5. اندازه گیری از طریق GA (و چند آزمایش کوچک را امتحان کنید)
بنابراین هنگامی که شخصی روی URL برچسب زده شده UTM کلیک می کند ، جزئیات منبع ، رسانه و کمپین بازدید از وب سایت به Google Analytics منتقل می شود.
اگر محصولات خود را بر اساس قالب پیشنهادی برچسب گذاری کرده اید ، جزئیات بازدید از سایتهایی که از طریق محصولات GMB در GA وارد شده اند را مشاهده خواهید کرد خرید> همه کمپین هابه
اگر از فیلتر پیشرفته استفاده می کنید و از GA می خواهید فقط کمپین هایی از جمله “gmb” را به شما نشان دهد ، تمام ترافیک خود را که از طریق GMB وارد شده است مشاهده خواهید کرد:

سپس می توانید ببینید که GMB چقدر درآمد (یا تبدیلات دیگر) دارد:

روی “محصولات Gmb” کلیک کنید و یک بعد ثانویه “صفحه فرود” را اضافه کنید تا به شما این امکان را دهد که ببینید کدام محصولات شما روی آنها کلیک شده است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
با توجه به تبدیل تجارت الکترونیک یا “همه اهداف” تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید کدام محصولات برای شما خوب عمل می کنند و کدام را می توان بهبود بخشید.
اکنون این شانس شما وجود دارد که آزمایشهای ساده ای را برای کسب و کار خود انجام دهید.
چه نوع تصاویری از محصول بهترین کار را می کند؟
آیا GIF خوب CTR بهتری دارد؟
کدام CTA ها بیشترین کلیک را می بینند؟
توضیحات محصول طولانی تر چطور؟ توضیحات محصول کوتاه تر؟
این یک چارچوب فرضیه بزرگ و ساده است:

می توانید آن را بارگیری کنید اینجابه
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
عیب یابی تأییدات محصول GMB
محصولات GMB باعث a کف زدن اخیراً با تبدیل بخشی از محصولات GMB که قبلاً زنده بوده اند “تایید نشده”.
بسیاری از این رد شده ها مربوط به تصاویر مورد استفاده است:

محصولات GMB اکنون دارای یک فرآیند تصویب دقیق و باید به سیاست های کلی خرید و تبلیغات Google Ads و الزامات فنی پایبند باشد.
اگر محصول شما تأیید نشده است ، در داشبورد GMB خود برای اطلاع از دلایل آن بررسی کنید:

اگر محصولی دارید که تأیید نشده است ، می توانید دوباره آن را برای تصویب ارسال کنید هنگامی که مسائل را برطرف کردید
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
نتیجه
محصولات GMB به مشاغل تحت هدایت محصول و خدمات این فرصت را می دهد تا تعدادی از محصولات و خدمات خود را در نمایه کسب و کار به نمایش بگذارند و یک تن از املاک و مستغلات ارزشمند را در جستجو به دست آورند.
بر خلاف بسیاری از ویژگی های دیگر Google برای کسب و کار من ، محصولات همچنین به یک شرکت تجاری امکان می دهد مستقیماً به آن خدمات یا صفحات محصول در وب سایت خود پیوند دهد.
به خاطر داشته باشید که مانند بسیاری از عناصر Google My Business ، محصولات GMB نیز با تغییراتی که گوگل می افزاید ، حذف می کند ، عملکردها را تغییر می دهد و روابط جدیدی بین ویژگی ها و پلتفرم های داخلی آنها ایجاد می کند (و شاید حتی سایت های شخص ثالث)
شما باید این موضوع را با دقت کنترل کرده و محصولات GMB خود را متناسب با آن تغییر دهید.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: Katy Flaty/Shutterstock
تصویر شماره 7 ایجاد شده توسط نویسنده ، سپتامبر 2021