بسیاری از موارد در سئو سخت است.
خیلی چیزها وقت گیر هستند.
اما نه همه آنها.
در حقیقت ، برخی از موضوعات وجود دارد که ما همیشه مشاهده می کنیم – به خصوص در SEO تجارت الکترونیک.
آنچه در زیر می آید پنج مورد از رایج ترین مشکلات سئو است که رفع سریع دارند.
SEO Quick Fix 1: Nav Links
تا حد زیادی مسئله شماره یک که من با آن روبرو هستم جهت یابی.
سهم شیر از سایت های تجارت الکترونیکی به یکی از دو دسته تقسیم می شود:
Mega Mega Mega Menu
وقتی افراد از رویکرد “کمترین کلیک” استفاده می کنند ، در مقابل “کمترین زمان برای انجام یک کار” ، منوها می توانند از کنترل خارج شوند.
صاحبان سایت می دانند همه چیز کجاست – و بنابراین ، سیستمی مانند این:
اگر بدانید دقیقاً به کجا می روید بسیار مفید خواهد بود مگر اینکه پیوند موردنظرتان پیوندی باشد که حتی روی صفحه هم نباشد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اگر کاربران کنار بگذارند ، این ساختار اساساً همان پیج رنک / وزن پیوند داخلی را به هر دسته و زیر مجموعه اختصاص می دهد.
مهم است که به یاد داشته باشید اگر صفحه شما 100٪ از وزن خود را برای عبور دارد ، اگر آن را بر روی 10 پیوند تقسیم کنید ، هر پیوند 10٪ وزن دارد.
و اگر به همین صفحه به 263 صفحه لینک دهید ، هر یک 0.38٪ بدست می آورد.
بنابراین ، دسته ها و صفحات برتر را که می خواهید رتبه بندی کنید پیدا کنید و وزن را به آنجا فشار دهید.
پس از همه ، تصور کنید که آیا آمازون چنین کاری کرده است؟
و من می شنوم که آنها ممکن است یک یا دو متخصص SEO مناسب و معقول داشته باشند.
عدم جهت گیری
چیزی که باعث می شود هر بار سرم را خراش دهم این است که هیچ ساختار منطقی برای ورود وجود ندارد ، و اغلب حتی صفحات را برای رتبه بندی وجود ندارد.
به عنوان یک متخصص سئو ، این سوال برای من باقی مانده است که چه مکالمه ای منجر به ایجاد یک وب سایت powerports بدون پیوند به “ATV” شده است (به معنای واقعی کلمه دیروز ، تا زمان نوشتن این مقاله ، اتفاق افتاده است).
اگر از مالک بپرسم ، “چه چیزی می خواهی بفروشی؟” ، گیج کننده است ، آنها می گویند “ATV”.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
و اگر از آنها بخواهم که در سایت خود به آن دسترسی پیدا کنند ، معمولاً باید به یک صفحه محصول سر بزنند و شروع به خرابکاری با فیلترها کنند.
منجر به سوالات:
- چه نمونه صفحه ای برای ATV ها باید رتبه بندی شود؟
- چرا اینقدر از بازدیدکنندگان خود متنفر هستید؟
غالباً ، من معتقدم که این طراحی به سادگی ضعیف یا عجولانه و عدم درک صاحب مشاغل است.
عدم درک کاملاً قابل قبول است.
من ATV نمی شناسم ، آنها از طراحی و سئو خبر ندارند.
اما طراحی ضعیف یا عجولانه غیر قابل قبول است.
طراحان طرفداران SEO نیستند.
این گوشت گاو من نیست – و من یک طراح عوضی هستم.
اما آنها برای کمک به کاربران در رسیدن به مکان مورد نیاز خود هستند.
و ناوبری توسعه نیافته نشانه عدم درک طراح از نحوه انجام آن کار است.
شاید حرفه جدیدی مرتب باشد؟
رفع شد؟
رفع در هر دو مورد یکسان است.
در نظر بگیرید که بیشتر دوست دارید چه کالاها و خدماتی را بفروشید و آنها را به روشنی وارد ناوبری کنید.
به این فکر کنید که برای رتبه بندی بیشتر چه صفحاتی به وزن پیوند نیاز دارند.
اگر یک موج سوار معمولی باشد که از موقعیت مکانی زیر گروه فرعی X اطلاع نداشته باشد ، چه ساختار کاربر را از صفحه اصلی شما به محصول خود در اسرع وقت می رساند.
و در صورت تردید ، از آمازون یا سایت های دیگری که رتبه خوبی در مکان شما دارند بازدید کنید.
با تقلید خود آنها را چاپلوس کنید.
SEO Quick Fix 2: Schema
سایت های تجارت الکترونیکی معمولاً طرحواره محصول ، طرح سازمانی یا هر دو را از دست می دهند.
نمی توانم به اندازه کافی از اهمیت برخوردار باشم.
- طرحواره سازمانی برای تقویت اینکه چه کسی ، چه چیزی و کجا هستید کمک کنید.
- طرح محصول برای تقویت اینکه چیزهایی می فروشید ، نه تنها در جستجوی محصول ، بلکه در “شرایط خرید” تعمیم یافته نیز کمک می کند.
افزودن طرحواره به سایت شما بستگی به نحوه عملکرد CMS وب سایت شما می تواند آسان یا پیچیده باشد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اگر در وردپرس هستید ، کاملاً ساده است اصول را وارد کنید.
اما داشتن عملکرد پیشرفته تر برای جدا کردن واقعاً از خود سخت است.
صرف نظر از سیستم ، برای سازمان من شخصاً تمایل دارم که افزونه ها / افزونه ها و غیره را نادیده بگیرم و مستقیماً به منبع (کد) بروم.
من از ابزاری مانند مرکل استفاده می کنم تولید کننده نشانه گذاری طرح برای شروع کار در اصول اولیه طرحواره و سپس رفتن به منطقه سازمان از Schema.org تا آنجا که می توانم داده های مرتبط را اصلاح و اضافه کنم.
هرچه مشخصات شما بیشتر باشد ، سردرگمی احتمالی موتورها کمتر خواهد بود.
اگر به الگوها دسترسی دارید می توانید این مورد را به عنوان اضافه کنید.
اگر این کار را نمی کنید و از سیستمی مانند وردپرس که دارای آن است استفاده نمی کنید افزونه هایی که به شما امکان می دهند کد اضافه کنید می توانید در هدر و پاورقی وارد شوید آن را به Google Tag Manager اضافه کنید به عنوان HTML سفارشی و به سادگی تنظیم کنید که در همه صفحات ظاهر شود.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
طرحواره محصول کمی ریزتر است و مگر اینکه تعداد انگشت شماری از محصولات یا زمان زیادی را در اختیار داشته باشید ، لازم است نحوه ایجاد آن را به عنوان یک محصول خاص برای هر محصول به طور خودکار انجام دهید.
سیستم هایی مانند Shopify ، WooCommerce و … این کار را برای شما انجام می دهند.
اما اگر در سیستمی هستید که این کار را نمی کند ، باید با توسعه دهندگان خود کار کنید.
نمی توانم تأکید کنم که این مهم در تجارت الکترونیکی چقدر مهم است.
افزایش دید برای محصولات:
و افزایش رتبه بندی برای اهداف خرید ، س quالات کلی با روشن کردن اینکه شما فقط در مورد محصولات صحبت نمی کنید ، آنها را می فروشید ، آنها را دارید و آنها موجود هستند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
(یا نه به عنوان مثال بالا ، اما این روزها سخت است که ماشین قایقرانی دست شما را بگیرد … و بنابراین من صبر می کنم).
به نظر نمی رسد در حین کار با برنامه خود ، یا عیب یابی / تنظیم پلاگین ها یک راه حل سریع باشد اما اینگونه است.
شما به معنای واقعی کلمه ، تا حدی جدی ، هر صفحه محصول را در سایت خود بهبود خواهید بخشید.
بله ، ممکن است بیش از چند دقیقه طول بکشد ، اما در پایان – در هر صفحه / سطح محصول احتمالاً فقط چند ثانیه طول می کشد.
و این خیلی سریع است.
SEO Quick Fix 3: عنوان محصولات
این مورد آن را در بسیاری از لیست های من قرار می دهد زیرا بسیار آسان است و بسیار نادیده گرفته می شود.
اکثر سیستم های تجارت الکترونیکی با تنظیماتی از قبل پیکربندی شده برای چگونگی ایجاد عناوین ارائه می شوند – که صاحبان مشاغل به ندرت از آن بازدید می کنند.
و آنهایی که این کار را نمی کنند ، با گزینه های پیکربندی ارائه می شوند و تقریباً همیشه می توانند به راحتی در کد تنظیم شوند.
بیایید به عنوان مثال سیستمی را عنوان کنیم که عناوین محصول را قالب بندی می کند (تعدیل جزئی نام شرکت برای نقض حریم خصوصی):
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
”2021 Ford Shelby Mustang GT350 قرمز ، سفید ، نقره ای ، آبی ، مشکی موجود در انبار | Beanstalk Cars ”
این یک نمونه تصادفی نیست ، من بسیار قوی از سایتی که امروز زود مرور می کردم الهام گرفتم.
و این یکی از اولین زمینه هایی است که می خواهم به آن بپردازم.
در SERP که به صورت زیر است:
“2021 فورد شلبی موستانگ GT350 قرمز ، سفید ، نقره ای ، آبی ، …”
نه برای کاربران عالی است و نه سئو دوستانه.
در کد آن اساساً وجود داشت:
کد به سادگی باید به چیزی مانند:
<خودرو> موجود است | نام شرکت
بنابراین ، همان محصول اکنون به صورت زیر ظاهر می شود:
“2021 Ford Shelby Mustang GT350 موجود در انبار | Beanstalk Cars ”
100٪ عناوین کار نمی کنند ، اما براساس داده های خزنده ما ، 93٪ ، در مقابل 57٪ قبل از تغییر ، کار می کنند.
و در بسیاری از موارد ، “ماشین ها” را نیز خرد می کند ، به این معنی که گوشت واقعی عنوان سالم است.
مزایای آن دو برابر است:
CTR بهبود یافته
عناوین بهتر ، تمیزتر و با خواندن راحت تر ، از کلیک بالاتری برخوردار می شوند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
ما مشاهده کرده ایم که بسته به میزان ضعیف کار آنها ، از چند درصد افزایش ، تا 3 برابر است.
اما تعداد صفحات تحت تأثیر را در نظر بگیرید و حتی چند درصد آنها بسیار زیاد است.
رتبه بندی بهبود یافته
عناوین متمرکز ، سئو متمرکز.
قطع اصطلاحات کمتر یا بی ربط ارتباط کلی عنوان را با آنچه در واقع صفحه در مورد آن است – فورد شلبی موستانگ 2021 افزایش می دهد.
اگر این را کنترل نکنید یا نحوه کدگذاری را بلد نیستید ، ممکن است لازم باشد یک بار دیگر با شرکت خود تماس بگیرید ، و ممکن است بگویید … صفحات محصول من فقط سالانه به طور متوسط 20 ورودی دارد.
نقطه عادلانه
و اگر این میزان را فقط 5٪ افزایش دهیم ، این برای 1 بازدید کننده بسیار کار می کند.
اما احتمالاً فقط یک محصول ندارید.
سایتی که می دیدم حدود 6000 محصول داشت.
بیایید بگوییم فقط 10٪ از آنها مجری 20 سطح ورودی در سال هستند.
این هنوز 600 بازدید کننده اضافی است.
به علاوه ، SEO بهبود یافته برای افزودن به این ترافیک.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
ناگهان به نظر می رسد ارزش ارسال آن نامه الکترونیکی به توسعه دهنده شما وجود دارد ، نه؟
از آنجا که حدس می زنم شما برای به دست آوردن 600 بازدید کننده به طور مداوم در سال از طریق PPC ، بیش از هزینه ساخت آن ویرایش را پرداخت کنید.
یا حتی فقط بهبود رتبه بندی در زمینه های دیگر برای تسهیل این نوع پیشرفت.
SEO Quick Fix 4: قطعه های ویژه
اگر می دانید که به طور شایسته ای رتبه بندی می کنید اما برای سوالات به طور شگفت انگیزی رتبه بندی نمی شود ، زمان آن است که پیگیری کنید قطعه های برجسته.
در همه موارد اعمال نمی شود ، اما در بسیاری موارد اعمال می شود.
در بسیاری از موارد می توانید به پرس و جوهایی که در صفحه یک برای آنها رتبه بندی کرده اید و نه در سه مورد برتر نگاه نکنید ، ابتدا اگر قطعه ویژه ای برای برداشتن وجود دارد ، در نظر بگیرید و در غیر این صورت ، “آیا باید وجود داشته باشد؟”
من جدول زمانی را آزمایش کرده ام ، درست 3 هفته طول می کشد.
اگر یک پرس و جو قصد احتمالی دارد که می تواند در 300 کاراکتر یا کمتر یا در یک لیست خلاصه شود ، اگر شما فقط به جواب بهتر از هدف فعلی کاربر رسیده اید ، این شما هستید که می توانید آن را انجام دهید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
در یکی از تلاش های اخیر من ، ما می خواستیم این قطعه را از شخص دیگری بگیریم.
آنها یک صفحه قدیمی تر با جواب خوب داشتند.
ما یک صفحه جدیدتر را ویرایش کردیم تا شامل یک قسمت واضح باشد:
برچسب عنوان – <موضوع> چیست؟
با حدود 250 کاراکتر تعریف ، این کلمات کلیدی را شامل می شود که می دانستیم با یک جواب خوب مرتبط است.
همانطور که گفته شد ، در کمتر از 3 هفته ما قطعه ویژه را گرفتیم.
به طور کلی مسیری سریعتر از رسیدن به موقعیت بالا است پیوند ساختمان.
شما فقط باید محتوای برتر را در قالبی (و صوتی) متناسب با موقعیت صفر تولید کنید.
من پیشنهاد می کنم از Search Console شروع کنید و از جستجوی برتر خود در جایی که در موقعیت چهار تا ده هستید بازدید کنید.
مشخص کنید که کدام شخص دیگری قطعه ویژه را در دست دارد و پاسخ بهتری ارائه می دهد ، به وضوح ساختار یافته است.
اگر قطعه برجسته ای وجود ندارد ، به وجود بودن آن توجه کنید و ساخت آنها را امتحان کنید.
می خواهید برای “ابزارک های آبی” رتبه بندی کنید؟
افزودن بخش “ابزارک های آبی چیست؟” با تعریف 295 کاراکتر ممکن است مکان خوبی برای شروع باشد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
یا شاید لیستی از “انواع ابزارهای آبی” (یا کاربردها).
یا شاید هر دو.
شرط بندی های خود را حفظ کنید.
SEO Quick Fix 5: محصولات Google برای کسب و کار من
یکی از سنگهای قیمتی محبوب و محبوب من لیست محصولات در آن است Google برای کسب و کار من.
هنگامی که وارد سیستم می شوید به سادگی به موارد زیر مراجعه می کنید:
و وویلا! صفحه دانش شما ارائه می شود.
من دوست دارم که به آمار نگاه داشته باشم و بنابراین استفاده می کنم کدهای UTM در URL ها پسندیدن:
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
https://www.sampledomain.com/product/؟ utm_source = google & utm_medium = ارگانیک و utm_campaign = محصولات GMB
(می توانید به همان اندازه که دوست دارید استادانه عمل کنید)
سپس می توانم به راحتی آن را در تجزیه و تحلیل خود پیدا کنم و ببینم چگونه تبدیل می شوند.
جالب اینجاست که در بسیاری از موارد ، مردم محصولات متفاوتی را از آنچه کلیک می کنند می خرند.
خوشبختانه بیشترین علاقه را به من دارم که آنها پول خرج کردند و چقدر – و به طور کلی کمتر از آنچه آنها خریداری کرده اند.
این یکی از سریعترین مناطق برای تکمیل است و به مهارت فنی کم و زیاد احتیاج دارد.
فقط کالاهایی را که می خواهید تبلیغ کنید انتخاب کنید و شروع کنید.
در آستانه نزدیک شدن
حتی اگر مهارت کافی در کد نویسی ندارید و برای کارهای بزرگ وقت ندارید ، تقریباً همیشه کاری وجود دارد که می توانید انجام دهید.
امیدوارم که این پنج رفع سریع SEO برای سایت های تجارت الکترونیکی جایی برای شروع داشته باشد.
اما جایی برای پایان دادن نیست.
منابع بیشتر:
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اعتبار تصویر
تصویر ویژه: Adobe Stock
همه عکسهای صفحه گرفته شده توسط نویسنده ، اکتبر 2020