در حال حاضر بیش از وجود دارد 3 میلیون کسب و کارها به طور فعال فقط در فیس بوک تبلیغات می کنند.
اگر سعی می کنید برای دیده شدن در شبکه های اجتماعی رقابت کنید ، این اعداد بسیار دلهره آور هستند.
اما به وضوح نشان می دهد که بازاریابی فیس بوک امروزه برای مشاغل چقدر اهمیت یافته است – بدون ذکر همه شبکه های اجتماعی محبوب دیگر که هر کدام میلیون ها (یا میلیاردها) کاربر دارند.
شغل مدیر رسانه های اجتماعی قبلاً حوزه کارآموزان یا متخصصان بود و فقط آنها را ملزم می کرد تا مطالبی ارگانیک ارسال کنند تا از بسترهای مختلف رسانه های اجتماعی بهره مند شوند.
اما امروز ، شما با چشم انداز جدیدی در شبکه های اجتماعی روبرو هستید.
در اینجا فقط چند تغییر عمده که امسال شاهد آن بودیم آورده شده است:
برای به روز بودن در مورد این تغییرات ، نیاز به یک متخصص موضوعی دارد که مراقب باشد و مطمئن شود که مارک هایی که برای آنها کار می کنند همچنان در بسترهای رسانه های اجتماعی موفق بوده اند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
داشتن یک کارمند موجود که احتمالاً روی سایر وظایف در شرکت کار می کند و به تلاش های رسانه های اجتماعی کمک می کند بسیار خوب است.
با این حال ، بهتر است یک مدیر رسانه های اجتماعی را استخدام کنید تا به مدیریت ، نگهداری و اجرای کمپین های رسانه های اجتماعی کمک کند و بازدهی بهتری از هزینه ها و سرمایه گذاری شما ارائه دهد.
در اینجا پنج دلیل اصلی نیاز به داشتن مدیر رسانه اجتماعی آورده شده است.
1. منظر اجتماعی همیشه در حال تغییر است
مدیر رسانه های اجتماعی می تواند تغییرات الگوریتم و روندهای جدید را در پلتفرم پیگیری کند ، اما استراتژی شما و محتوا را بر اساس آخرین به روزرسانی ها تطبیق دهد.
علاوه بر این ، یک مدیر رسانه های اجتماعی باید در مورد پلتفرم های جدید ذهن باز داشته باشد و در نظر بگیرد که چه استراتژی هایی را باید بلافاصله برای موفقیت در آن بسترهای جدید در نظر بگیرید.
برای مثال TikTok را در نظر بگیرید. از اکتبر 2020 ، TikTok بیش از 2 میلیارد بارگیری تلفن همراه در سراسر جهان داشت ، بنابراین می توان گفت که نام تجاری شما باید وجود داشته باشد زیرا می توانم به شما اطمینان دهم که رقیب شما وجود دارد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
همین امر در مورد ویژگی های جدید در یک پلت فرم رسانه های اجتماعی موجود نیز صدق می کند. به یاد دارید زمانی که Reels and Shops اواخر سال گذشته در اینستاگرام پخش شد؟ آیا تیم شما گرد هم آمدند تا دریابند چگونه میتوان استفاده از آن مناطق جدید را با این پلتفرم به حداکثر رساند؟
یک مدیر رسانه های اجتماعی می تواند تغییرات را که در حال وقوع است یا به زودی اتفاق می افتد ، در نظر بگیرد و چابک باشد ، بنابراین می تواند با مشتریان خود به صفحه طراحی برگردد و اهداف کمپین را تغییر دهد و محتوا را برای موفقیت مستمر در ارتباط با اهداف آنها فراهم کند.
2. مشارکت در رسانه های اجتماعی ضروری است
کارمندی که به طور تصادفی در پروفایل رسانه های اجتماعی شما پست می کند ، بدون برنامه ، به نام تجاری شما آسیب می رساند.
اگر وضعیت فعلی شما این است ، من اکیداً توصیه می کنم که به صفحه طراحی برگردید.
رسانه های اجتماعی یک تاکتیک تعیین شده و فراموش کننده نیست. از بسیاری جهات ، این رویکرد می تواند آسیب بزرگتری را به دنبال داشته باشد. به همین دلیل است که تعامل بسیار مهم است.
تعامل با کاربران خود – چه در یک صفحه یا گروه باشند – دارد اتفاق افتادن. چرا؟ رسانه های اجتماعی یک مکالمه دو طرفه است و کاربران برند شما می خواهند بدانند که مارک مورد علاقه آنها نیز به آنها اهمیت می دهد.
یک مدیر رسانه های اجتماعی می تواند و باید صفحات مارک را نه تنها برای مدیریت شهرت (در ادامه در مورد آن موضوع بیشتر بخوانید) بلکه برای به دست آوردن بینش های اضافی که می تواند به نام تجاری شما کمک کند ، نظارت کند.
آیا کنجکاو هستید که چه محصول جدیدی را بفروشید یا در مورد آنچه کاربران شما می خواهند در مورد آن بخوانند نیاز به راهنمایی دارید؟ از آنها بخواهید!
مدیر رسانه های اجتماعی شما قادر خواهد بود در مبارزات انتخاباتی خود به سایر کمپین های دیگری که در حال کار بر روی آنها هستید ، بپردازد.
پاسخ دادن به بازخورد کاربران شما، چه مثبت یا منفی، ضروری است و راه دیگری برای نشان دادن این است که برند شما گوش می دهد و بازخورد را جدی می گیرد.
استفاده از رسانه های اجتماعی به عنوان یک ابزار افزایش تجربه مشتری به کاربران کمک می کند تا به آنها نیاز داشته باشند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
می گویید اندازه اشتباه یک کالا را خریداری کرده اند؟ با اطمینان مشتری برای حل مشکل خود ابتدا به سمت رسانه های اجتماعی حرکت می کند.
مفید بودن در فضای رسانه های اجتماعی همچنین تجربه بهتری را برای کاربران شما فراهم می کند زیرا آنها می توانند مشکل خود را در بستری که راحت هستند حل کنند.
3. از شهرت خود محافظت کنید و به مشتریان خود کمک کنید
مدیران رسانههای اجتماعی به طور مداوم نسبت به هر پیام، بررسی و نظری که در رسانههای اجتماعی در رابطه با یک برند اتفاق میافتد، هوشیار هستند.
آنها نه تنها فرآیند صحیح را در رابطه با آزمایش انجام می دهند ، بلکه از نحوه رفتار خود در بستر ، به عنوان نماینده مارک نیز آگاه هستند.
استخدام فردی که تجربه زیادی در این زمینه دارد بسیار زیاد است، زیرا در عرض چند ثانیه یک مدیر رسانه اجتماعی می تواند به کاهش و حل مشکلی کمک کند که در غیر این صورت اگر یک فرد کم سابقه این نقش را ایفا می کرد به فاجعه تبدیل می شد. به
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
بسیار مهم است که مدیر رسانه های اجتماعی نه تنها صدا و زبان مناسب برند را در رسانه های اجتماعی توسعه دهد ، بلکه با سایر افراد در مشاغل – مانند پشتیبانی مشتری و روابط عمومی – همکاری کند ، بنابراین برنامه های احتمالی ، قبل از یک رسانه اجتماعی ، در نظر گرفته می شود. بحران رخ می دهد
عمل پاسخ به یک نظر ، خوب یا بد ، نیز باید در یک بازه زمانی مشخص انجام شود. هر چه زودتر بهتر.
نام تجاری شما یا می تواند به حل مشکلی برای مشتری یا مشتری فعلی یا آینده کمک کند ، یا باعث شود کسی به نحوه رفتار برند شما در رسانه های اجتماعی احترام بگذارد.
4. افزایش مخاطبان
کسی که مسئول افزایش مخاطبان شماست باید تحت KPI های مدیر رسانه های اجتماعی زندگی کند. افزایش مخاطبان رسانه های اجتماعی در اصل یک مگافون در فضای دیجیتال است.
بر اساس یک مطالعه در سپتامبر 2020 ، 51٪ از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که تصمیمات خرید آنها تحت تأثیر رسانه های اجتماعی است و 29 درصد از افراد تحت تأثیر رسانه های اجتماعی قرار دارند که در همان روز با استفاده از رسانه های اجتماعی اقلامی را خریداری کنند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
مخاطبان رسانه های اجتماعی خود را به عنوان سفیران خود در نظر بگیرید که به اشتراک گذاری مزایای استفاده از محصولات برند شما کمک می کنند.
با افزایش مخاطبان ، اعتبار برند شما نیز افزایش می یابد.
نه تنها این ، بلکه اعتماد به نام تجاری شما نیز افزایش می یابد.
آیا کسب و کار یا نام تجاری شما به دنبال مشارکت با مارک های دیگر است؟ داشتن مخاطب زیاد در رسانه های اجتماعی همچنین “اعتبار خیابان” شما را بهبود می بخشد و در نتیجه فرصت های بیشتری را برای نام تجاری شما به ارمغان می آورد.
آیا یک پست وبلاگ نوشتید یا یک ویژگی جدید را در سایت خود راه اندازی کردید و می خواهید کلمه را به اشتراک بگذارید؟
داشتن مخاطب زیاد می تواند به انتشار خبر خوب کمک کند ، که به نوبه خود نه تنها پایگاه رسانه های اجتماعی شما را افزایش می دهد بلکه منجر به افزایش درآمد و درآمد شما نیز می شود.
5. گزارش و ردیابی
داشتن مدیری که مسئول تمام تلاشهای رسانههای اجتماعی شما باشد، میتواند به شما در بهبود کمپین موجود کمک کند.
اما مدیر رسانه های اجتماعی همچنین می تواند مارک شما را چابک نگه دارد – تغییر اهداف ، خلاقیت یا محتوا اگر تلاش های فعلی شما به خوبی انجام نمی شود.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
یک مدیر رسانه های اجتماعی به طور مرتب کمپین های خود را بررسی می کند – تبلیغات ضعیف را خاموش کرده و کمپین های دیگر را بهینه می کند تا مطمئن شوید پول شما به خوبی هزینه شده است و اهداف شما برآورده می شوند.
یک مدیر رسانه های اجتماعی به مرور کمپین ها را بررسی می کند و می داند که آیا تاکتیکی در حال خسته شدن است یا آیا استراتژی باید تعدیل شود.
این ارزش فوق العاده ای در پایان گزارش ماه ارائه می دهد زیرا آنها اسناد و مدارکی را ارائه می دهند که داستان زیر را بیان می کند:
- آن ماه چه چیزی اعدام شد؟
- نسبت به ماه های قبل چقدر خوب بود.
- بعد باید چکار کرد؟
گاهی اوقات کمپین ها موفقیت مداوم خواهند داشت و می توانند به ایده های عالی دیگری منجر شوند ، که اگر شما فردی را به طور شبانه روزی به این تلاش ها اختصاص ندهید لزوماً چنین نخواهد بود.
نتیجه
به امید خدا ، اکنون می بینید که بهتر است یک مدیر رسانه های اجتماعی را استخدام کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
کسی که بتواند 100٪ به استراتژی و اهداف برند شما کمک کند ، نتیجه بسیار بهتری نسبت به داشتن یک کارآموز یا کارمند سطح پایین دارد که به طور تصادفی از طرف نام تجاری شما محتوا ارسال می کند.
منابع بازاریابی رسانه های اجتماعی بیشتر:
تصویر ویژه: ایرینا استرلنیکووا/شاتر استوک