
برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی پولی به طور موثر ، شما به یک استراتژی جامع برای سازماندهی داده ها و ردیابی عملکرد تبلیغات خود نیاز دارید.
صفحات گسترده اکسل می توانند این کار را انجام دهند.
اگرچه ممکن است یک صفحه گسترده بصری ترین ابزار برای مدیریت تلاش های بازاریابی شما به نظر نرسد ، اما ترفندهای اکسل بسیاری وجود دارد که می توانید برای ساده سازی داده ها ، پیگیری معیارها و بهبود تبدیل ها استفاده کنید.
برای تسلط بر این ترفندها نیازی به وجود متخصص اکسل نیست. تمام آنچه شما نیاز دارید دسترسی به a است نسخه اکسل و تمایل به یادگیری.
شاید این س you’reال داشته باشید که اگر از ابزارهای دیگر مانند نرم افزار CRM یا Google Analytics برای مدیریت مبارزات بازاریابی خود استفاده می کنید ، آیا باید خود را با یادگیری اکسل اذیت کنید؟
راستش ، شما احتمالاً باید
صفحه گسترده فروتن اکسل یک روش ساده و در عین حال بسیار موثر برای سازماندهی تمام داده های خود از ابزارهای مختلف مدیریت پروژه به صورت یک جا به شما ارائه می دهد. این که بخواهید از صفحه گسترده خود برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی استفاده کنید یا داده ها را به نمودار میله ای تبدیل می کنید ، یک ترفند اکسل برای سهولت کار شما وجود دارد.
بعلاوه ، شما هرگز نمی دانید: شما می توانید در شرکتی ظاهر شوید که هنوز هم به شدت برای این موارد از اکسل استفاده می کند!
با توجه به همه اینها ، بیایید به استفاده از Excel برای تقویت تبلیغات پرداختی یا کمپین های پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) بپردازیم.
آیا باید استفاده کنم اکسل یا Google Sheets؟
اکسل و Google Sheets یک چیز نیستند
Google Sheets یک گزینه عالی (و رایگان) برای اکسل است. برای کنترل مجموعه داده های عظیمی که ممکن است بخواهید در اکسل مانند تحقیقات کلمات کلیدی در اختیار داشته باشید ، طراحی نشده است ، اما برای مدیریت مهلت ها ، تجزیه و تحلیل داده های ارتباط با مشتری و فیلتر کردن آمار برای به دست آوردن برخی از بینش های اساسی در مورد عملکرد تبلیغات ، عالی است.
من از اکسل برای استفاده از مثالهایی در اینجا استفاده خواهم کرد ، البته اگر این چیزی است که در دسترس شماست ، می توانید برای بسیاری از این کارها از Google Sheets استفاده کنید. همچنین می توانید مراجعه کنید کالک از OpenOffice از آنجا که عملکردهای ارائه شده بسیار مشابه هستند.
5 ترفند اکسل برای استفاده در تبلیغات تبلیغاتی پولی
هنگام ایجاد کمپین های تبلیغاتی پولی ، باید فکر کنید که کدام کلمات کلیدی را استفاده کنید و پیشنهاد دهید ، چگونه نرخ کلیک خود را افزایش دهید و پس از ورود افراد به صفحه شما ، چگونه می توانید تبدیلات خود را افزایش دهید. علاوه بر این ، شما برای مقایسه تبلیغات مختلف در یک خانواده به ابزاری برای مقایسه تبلیغات مختلف در یک خانواده نیاز دارید.
اکسل ، خوشبختانه ، می تواند به شما کمک کند تا همه این مسائل را برطرف کنید و موارد دیگر ، بنابراین در اینجا پنج ترفند برتر اکسل آورده شده است که می توانید برای طراحی ، ردیابی و تجزیه و تحلیل تبلیغات تبلیغاتی پرداخت شده خود استفاده کنید.
1. داده های کلیدی را فیلتر و مرتب کنید
همانطور که صحبت کردم ، هدف از ایجاد یک کمپین PPC دریافت هرچه بیشتر کلیک و تبدیل است. چگونه شانس موفقیت خود را به حداکثر می رسانید؟ ابتدا باید کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید.
اگر از ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Ubersuggest استفاده می کنید ، احتمالاً صدها ، اگر نه هزاران پیشنهاد کلمات کلیدی را مشاهده می کنید. اکسل می تواند به شما کمک کند این داده ها را مرتب کنید تا کلمات کلیدی مورد استفاده خود را شناسایی کنید.
بسته به اهداف کمپین خود ، می توانید داده ها را بر اساس عواملی فیلتر کنید:
بگویید شما در حال ایجاد یک کمپین PPC پیرامون بازاریابی ویدیویی هستید. شما کلمه کلیدی “بازاریابی ویدیویی” را در Ubersuggest وارد می کنید. وقتی روی «مشاهده همه ایده های کلمات کلیدی» کلیک کنید ، 342 کلمه کلیدی پیشنهادی و بیش از 11000 کلمه کلیدی مرتبط مشاهده خواهید کرد.
چگونه این را به اکسل ترجمه می کنید؟ ابتدا با کلیک روی دکمه “صادرات به CSV” یک نسخه از کلمات کلیدی را بارگیری کنید:

اکنون ، نتایج را فیلتر کنید تا فقط کلمات کلیدی مرتبط با شما و کمپین خود را ببینید. برای انجام این کار ، صفحه گسترده را بارگذاری کنید ، به برگه “داده” بروید و گزینه “فیلتر” را کلیک کنید:

برای مثال ، بیایید کلمات کلیدی را بر اساس دشواری SEO فیلتر کنیم. به سرصفحه ستون بروید و روی پیکان کلیک کنید. از منوی کشویی علامت کادرهای مربوط به کلمات کلیدی بی ربط را بردارید. آنها از نتایج جستجوی شما ناپدید می شوند تا بتوانید روی کلمات کلیدی مهم تمرکز کنید:

پس از اتمام تجزیه و تحلیل داده ها بر اساس یک فیلتر ، می توانید با استفاده از این ترفند اکسل به سرعت به فیلتر دیگری بروید.
همچنین می توانید کلمات کلیدی “منفی” را از نتایج جستجوی خود فیلتر کنید. بگویید نمی خواهید تبلیغ PPC شما در نتایج جستجو برای “املاک و مستغلات” نشان داده شود زیرا این مخاطب را هدف قرار نمی دهید. از منوی کشویی روی “فیلترهای متن” کلیک کنید و سپس “شامل نمی شود” را کلیک کنید. کلمات “املاک و مستغلات” را در جعبه وارد کنید.
2. از یک جدول محوری برای ردیابی و مقایسه جمعیت شناسی مخاطبان استفاده کنید
ترفند بعدی اکسل که به شما نشان می دهم نحوه ایجاد جدول محوری است.
جدول محوری چیست؟ آن را نوعی گزارش تعاملی بدانید. به شما امکان می دهد مجموعه داده های عظیم را تجزیه و تحلیل کرده و داده های مهم را استخراج کنید تا فرایند تصمیم گیری خود را مطلع سازید. در اینجا جدول PivotTet چگونه به نظر می رسد:

از دیدگاه بازاریابی ، جدول های محوری بسیار ارزشمند هستند. آنها می توانند با یک نگاه به شما نشان دهند که چه کسی روی تبلیغ شما کلیک می کند و محل استقرار وی چیست. علاوه بر این ، اگر چندین تبلیغ را اجرا می کنید ، می توانید تشخیص دهید که اطلاعات خاص برخی از تبلیغات بر روی یک تبلیغ بیشتر کلیک می کند و غیره.
به عبارت دیگر ، اگر بازاریابی هستید که می خواهید موفقیت کمپین خود را پیگیری کنید ، یک جدول محوری می تواند بهترین دوست جدید شما باشد.
برای استفاده م aثر از PivotTable ، ابتدا منبع داده خود را شناسایی کنید. شما ممکن است از داده های Google Analytics یا ابزار تجزیه و تحلیل دیگری استفاده کنید.
بعد ، این داده ها را به صفحه گسترده اکسل وارد کنید. ساده ترین راه برای این کار وارد کردن CSV به Excel است. برای وارد کردن CSV به یک کتاب کار جدید Excel ، کافیست روی برگه “داده” کلیک کنید ، سپس روی “دریافت داده های خارجی” کلیک کنید و “متن” را از گزینه های منو انتخاب کنید:

هنگامی که بررسی کردید داده ها به درستی منتقل شده اند ، جدول محوری خود را ایجاد کنید. ستون هایی را برای داده های جمعیتی مانند مکان ، سن و جنسیت و ستون هایی را برای ردیابی معیارها مانند تبدیل ها و نمایش ها درج کنید.
سلولهای حاوی داده های مورد علاقه خود را برجسته کنید ، سپس به برگه “Insert” بروید و “PivotTable” را کلیک کنید. برای تولید جدول ، فیلدهایی را که می خواهید وارد کنید تأیید کنید.
در مرحله بعد ، تصمیم بگیرید که چه داده هایی را می خواهید در جدول محوری خود قرار دهید. به عنوان مثال ، اگر اطلاعات جمعیتی مخاطب را ردیابی می کنید ، ستونی برای داده ها مانند مکان ، سن و جنسیت داشته باشید.
شما همچنین به ستونهایی برای اندازه گیری ها مانند کلیک ها ، نمایش ها و تبدیل ها نیاز دارید زیرا می خواهید عملکرد را ردیابی کنید.
سرانجام ، نتایج را تجزیه و تحلیل کنید و برای افزایش تبدیل و بهبود موفقیت در مبارزات انتخاباتی PPC ، هر تغییری را که نیاز دارید ایجاد کنید.
3. برای ردیابی معیارها از VLOOKUP استفاده کنید
آیا می خواهید دو مجموعه داده از صفحه گسترده یا ابزار ردیابی مختلف را در یک صفحه واحد ترکیب کنید؟ سپس باید عملکرد VLOOKUP را بررسی کنید.
اساساً ، VLOOKUP به شما امکان می دهد ستونی عمودی از داده ها را از یک صفحه گسترده به صفحه دیگر ترکیب کنید. آگاه باشید: هر دو منبع داده باید حداقل یک ستون مشترک داشته باشند ، در غیر این صورت این روش کار نمی کند.
بگویید که به دنبال کلمات کلیدی جدید برای کمپین PPC خود هستید. شما نمی خواهید کلمات کلیدی را کپی کنید ، بنابراین می خواهید ببینید که آیا هر یک از کلمات کلیدی جدیدی که پیدا کرده اید از قبل در صفحه گسترده یا PivotTable کلمات کلیدی موجود است.
می توانید با استفاده از ترفند VLOOKUP Excel کلمات کلیدی جدید جدید را شناسایی کرده و در صفحه گسترده خود وارد کنید.
ابتدا ستون جدید را در صفحه گسترده موجود خود که می خواهید با کلمات کلیدی جدید پر کنید ، شناسایی کنید. سپس ، “VLOOKUP” را از تب “فرمول ها” انتخاب کنید.
بعد ، فرمول VLOOKUP را تکمیل کنید. شما به چهار چیز نیاز دارید:
- ارزش جستجو: این مقداری است که هر دو مجموعه داده مشترک دارند ، مانند کلمه کلیدی.
- آرایه جدولی: آرایه جدول محدوده ستونی است که شما از آن بیرون می کشید.
- شماره ستون: شماره ستون همان شماره ستونی است که از آن داده می گیرید. به عنوان مثال ، اگر داده ها را از ستون دوم آرایه جدول خود می کشید ، شماره ستون “2” است.
- دامنه: سرانجام ، بهتر است اگر دامنه “FALSE” را حفظ کنید تا فقط مطابقت دقیق داشته باشد.
پس از تکمیل فرمول ، مجموعه داده ها ادغام می شوند.
VLOOKUP کاملاً فنی است ، بنابراین به بخش زیر مراجعه کنید: صفحه پشتیبانی دفتر برای کمک به ایجاد فرمول های بیشتر.
4- از نمودارها برای افزودن عناصر بصری به تبلیغات خود استفاده کنید
بازاریابی بصری کار می کند. تصاویر بصری می توانند میزان جذب مخاطب را توسط تا 40 درصد، و 40 درصد بازاریابان معتقدند که اینفوگرافیک موفق ترین محتوای تصویری آنها بود.
هنگام ایجاد تبلیغات PPC ، ارزش افزودن گرافیک یا ابزار تجسم داده اصلی ، مانند نمودارهای میله ای یا نمودارها را دارد که به طور بالقوه می توانید نرخ کلیک و تبدیل خود را افزایش دهید. خوشبختانه اکسل می تواند در این کار به شما کمک کند.
اگر پیش از این PivotTable دریافت کرده اید ، تبدیل آن به نمودار تنها با چند کلیک طول می کشد. به سادگی بر روی برگه “تجزیه و تحلیل” کلیک کنید ، “PivotChart” را انتخاب کنید و تصمیم بگیرید که کدام نوع نمودار را می خواهید استفاده کنید. خودشه!
جدول محوری ندارید؟ نترس
ابتدا داده هایی را که می خواهید در نمودار خود قرار دهید انتخاب کنید ، روی “درج” کلیک کنید ، سپس دکمه “نمودارهای پیشنهادی” را بزنید:

طرحی را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید و نمودار را ایجاد کنید:

مایکروسافت صفحه پشتیبانی نکات و نکات بیشتری برای سفارشی کردن نمودار شما دارد.
5. با ماکروهای اکسل وقت صرفه جویی کنید
هنگامی که تبلیغات پولی ایجاد می کنید ، اغلب هر بار مراحل مشابه را انجام می دهید. اکسل به شما امکان می دهد کارهای تکراری را خودکار انجام دهید تا در وقت خود صرفه جویی کنید.
چگونه این کارها را خودکار می کنید؟ از طریق این ویژگی ظریف و کوچک اکسل که ماکرو نامیده می شود.
ماکروها در اصل توالی های خودکار یا ضبط شده هستند. شما مجموعه ای از اقدامات را که می خواهید اکسل خودکار کند ، مانند ضربات کلید “ضبط” می کنید. درصورت نیاز به انجام مجدد این عمل ، شما به راحتی ماکرو را اجرا می کنید و Excel بقیه کارها را برای شما انجام می دهد.
خوب ، محدودیتی برای استفاده از آنها وجود ندارد ، اما در اینجا چند پیشنهاد برای مراحل تبلیغات تبلیغاتی پولی که ممکن است خودکار کنید وجود دارد.
- تکمیل تحقیقات کلمات کلیدی
- ایجاد کمپین های جدید
- تبدیل داده ها به PivotTable
- ساخت الگوهای جدید
تنظیم ماکرو باید یک فرآیند کوتاه باشد ، اگرچه همیشه می توانید Microsoft را بررسی کنید صفحه راهنما اگر به راهنمایی بیشتری نیاز دارید
ابتدا اطمینان حاصل کنید که می توانید برگه “توسعه دهنده” را در اکسل مشاهده کنید. از اینجا ، “Visual Basic” را فشار دهید و سپس روی دکمه “ضبط” کلیک کنید. اگر نمی توانید برگه Developer را مشاهده کنید ، کافیست روی برگه “View” کلیک کنید و به جای آن “Record Macro” را بزنید:

برای ماکرو خود یک نام انتخاب کنید و سپس ضبط را شروع کنید. با کلیک روی “تأیید” ، اکسل هر اقدامی را که در صفحه گسترده انجام می دهید ضبط می کند تا زمانی که “توقف ضبط” را فشار دهید. اکنون ماکروی تنظیم شده است تا هر زمان که به آن نیاز داشتید از آن استفاده کنید.
قبل از اینکه یک ماکرو واقعی و پیچیده را اجرا کنید ، سعی کنید ماکرو آزمایشی ساده خود را تنظیم کنید تا از نحوه کار آنها مطلع شوید.
نتیجه
اگر بازاریاب هستید ، این ترفندهای اکسل به شما کمک می کند کمپین های تبلیغاتی پولی خود را به طور م thanثرتر از قبل ایجاد ، ردیابی و مدیریت کنید. نیازی به متخصص اکسل هم نیست. تنها چیزی که باید بدانید چند دستور ساده است و شما می توانید خیلی سریع فعال و فعال باشید.
از تحقیقات کلمات کلیدی گرفته تا مدیریت ارتباط با مشتری ، اکسل می تواند ابزاری باشد که به دنبال آن می گردید. چند بار که این ترفندهای اکسل را امتحان کردید ، احتمالاً تعجب خواهید کرد که چگونه توانسته اید بدون آنها کمپین های PPC خود را اجرا کنید!
اگر در زمینه اکسل به کمک بیشتری نیاز دارید ، حتماً انجمن اکسل مایکروسافت را بررسی کنید صفحه پشتیبانی.
آیا از هیچ یک از این ترفندهای اکسل برای تبلیغات تبلیغاتی پولی خود استفاده کرده اید؟

ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند عظیم مقدار ترافیک به وب سایت شما
- سئو – باز کردن مقدار زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را مشاهده کنید.
- بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند می گیرد و ترافیک را جذب می کند.
- رسانه پرداخت شده – استراتژی های موثر پرداخت شده با بازگشت سرمایه روشن.
تماس بگیرید