هر سال این اتفاق میافتد – تعطیلات به ما سر میزند.
چه در نهایت برای یافتن هدیه مناسب برای کسی تلاش کنید و چه عجله کنید تا مطمئن شوید محصولات عالی که می فروشید در مقابل خریداران قرار می گیرند، باید از زمانی که در دسترس دارید حداکثر استفاده را ببرید.
بنابراین، اگر هنوز خرید خود را شروع نکرده اید، شروع کنید.
و اگر تا به حال استراتژی های بازاریابی تعطیلات خود را به کار نگرفته اید، وقت آن است که اولویت بندی کنید و دست به کار شوید.
به هر حال، تعطیلات اساساً از 26 نوامبر شروع می شود. این بدان معناست که تا آن زمان باید استراتژی های خود را در جای خود داشته باشید تا بتوانید به دقت تنظیم کنید، آزمایش کنید و روی انجام سفارشات تمرکز کنید.
محدودیت سئو
ژانویه زمان شروع برنامه ریزی استراتژی های کلیدی بزرگ برای تعطیلات آن سال است.
سئو زمان می برد. اگر نیاز به توسعه بک لینک و ایجاد محتوا برای رتبه بندی ایمن دارید، احتمالاً زمان آن رسیده است که برنامه ریزی و استراتژی سئو را برای فصل 2022 شروع کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
این بدان معنا نیست که همه امیدها از بین رفته است.
استراتژیهایی (از جمله ارگانیک) وجود دارد که همچنان میتواند به شما کمک کند تا بهترین استفاده را از امسال ببرید، حتی با وجود هفتهها باقی مانده تا شروع تعطیلات.
در اینجا پنج تاکتیک برتر وجود دارد که به شما کمک می کند تا بهترین استفاده را از فصل تعطیلات 2021 ببرید.
تاکتیک بازاریابی تعطیلات 1: پیشنهادات
این هدیه ای از طرف Google به صاحبان مشاغلی است که با فهرست های Google My Business خود فعال هستند. برودی کلارک برای اولین بار تغییری را در نتایج جستجوی محلی مشاهده کرد که شامل پیشنهادات در نتایج نقشه است.
جدیدترینها در سئوی محلی: پستهای پیشنهادی خود را آماده کنید – Google اکنون در حال آزمایش است تا آنها را در جستجوی بیشتر قرار دهد.
اکنون یک نماد “پیشنهاد” + برچسب در بسته نقشه/یاب محلی (جدید) نشان داده می شود، با فهرستی که همه پیشنهادات را با هم نشان می دهد (عادی).
جدول زمانی به روز شد: https://t.co/j6IUtkSa1z pic.twitter.com/HUoOWXV76F
– برودی کلارک (@brodieseo) 30 سپتامبر 2021
دلایل بسیار خوبی برای افزودن پستهای پیشنهادی در «Google برای کسبوکار من» وجود دارد، اما تا زمانی که این تغییر تغییر کرد، بسیاری از مزایا حول پرسوجوهای مارکدار میچرخید.
اکنون، پستها اطلاعات بیشتری را در نتیجه نقشه شما راهاندازی میکنند که به ویژه برای سئوی محلی مهم است.
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
احتمالاً با افزایش ارتباط شرایط موجود در پیشنهادها و همچنین بهبود نرخ کلیک، به رتبه بندی کمک می کند.
این ویژگی اخیراً به کار گرفته شده است و به همین دلیل احتمالاً بسیاری از رقبای شما هنوز به آن دسترسی پیدا نکرده اند.
من ممکن است پیشنهاد کنم تاریخهای شروع را برای نزدیکتر به جمعه سیاه تنظیم کنید، بنابراین از قبل شروع نمیشود – هنوز نیازی نیست دست خود را روی تاکتیک بگذارید.
برای تنظیم این موارد، کافی است به Google برای کسب و کار من بروید، یک پست ایجاد کنید و انتخاب کنید:

و پیشنهاد خود را ایجاد کنید.
تاکتیک بازاریابی تعطیلات 2: صفحات خود را تغییر دهید
اگر جمعه سیاه یا فروش تعطیلات دیگر را پیشنهاد می کنید، صفحه را همیشه سبز کنید.
منظور من از این این است که اگر فروش های تعطیلات معمولی دارید، می خواهید همیشه آدرس فعلی را در همان URL قبلی میزبانی کنید.
بسته به تعداد تعطیلاتی که برای میزبانی صفحات فرود نیاز دارید، چند راه مختلف برای رسیدگی به این موضوع وجود دارد.
میتوانید همه فروشها را در یک URL (ex – domain.com/sales/)، فروشهای مختلف به عنوان URLهای مختلف (ex – domain.com/black-friday/) و غیره میزبانی کنید.
برای دریافت ایده ای از ساده ترین مزیت، اجازه دهید به صفحه جمعه سیاه آمازون نگاه کنیم:

آنها هر سال آن را در همان URL میزبانی می کنند و اکنون از آن سود می برند. وقتی فروش بعدی آنها شروع شود، صفحه قوی و مرتبطی خواهند داشت.
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
همانطور که در بالا ذکر شد، می توانید یک صفحه برای هر تعطیلات یا فقط یک صفحه داشته باشید که بر روی صفحه غالب برای کسب و کار شما تمرکز دارد.
اگر میخواهید پیشنهادهای قبلی خود را به هر دلیلی آنلاین نگه دارید، میتوانید آنها را به یک صفحه فرعی جدید منتقل کنید.
برای مثال، اگر آمازون بودید، میتوانید میزبانی سال گذشته را در این آدرسها انجام دهید:
https://www.amazon.ca/blackfriday/2020
تاکتیک بازاریابی تعطیلات 3: تمرکز بر ویژگی های SERP
ممکن است پرس و جوهایی وجود داشته باشد که بخواهید اما نتوانید داشته باشید. سوالاتی که خیلی خارج از کلاس وزنی شما هستند (زمان شروع برای سال 2022، درست است؟).
برای برخی از این پرس و جوها، بهتر است روی ویژگی های SERP تمرکز کنید و در مورد نحوه هدف قرار دادن آنها خارج از چارچوب فکر کنید.
به عنوان مثال، رتبه بندی برای “cod Vanguard” شما را در مقابل توسعه دهندگان بازی قرار می دهد و “buy cod paravangar” شما را در مقابل سایت هایی مانند مایکروسافت و پلی استیشن قرار می دهد.
اگر بتوانید سایت هایی مانند Best Buy را شکست دهید، ممکن است با نتایج محلی خوب عمل کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
یا، می توانید مناطقی از نتایج جستجو را با تمرکز کمتری هدف قرار دهید.
پسندیدن:

هر یک از کادرهای قرمز نشان دهنده یک فرصت است.
ویدیوها را ایجاد کنید. روی توییتر و اخبار گوگل تمرکز کنید. هر پرس و جو متفاوت است.
به این فکر کنید که مردم چگونه سؤالات خود را اصلاح می کنند و آنها را هدف قرار دهید.
اگر روی حوزه ای مانند مثال بالا تمرکز می کنید، به این فکر کنید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و آنچه را که می خواهند بسازید.
به عنوان مثال، تعطیلات است و بسیاری از ویدیوهای مربوط به این بازی فقط تریلر و بازی است.
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
در حال حاضر خوب است، اما در اواخر نوامبر و دسامبر، این والدین هستند که به دنبال خرید بازی به عنوان هدیه هستند. ویدئویی متمرکز بر رتبه بندی با مثال هایی از نحوه دریافت آن و اینکه برای چه کسانی مناسب است، ممکن است تمرکز بهتری باشد.
از این گذشته، شما سعی نمی کنید کسی را که هدیه می خواهد به دست آورید – آنها قبلاً آن را می خواهند.
شما در حال تلاش برای ارائه محتوا و زمینه برای هدیه دهنده هستید.
نکته اضافی: برای سناریویی مانند این که ممکن است در واقع به شخص اجازه دهید بداند که نمیخواهد بازی را به کودک 8 ساله خود بدهد، ممکن است بخواهید صفحهای در سایت خود ایجاد کنید تا او را به آن هدایت کنید. اینجاست که میتوانید برخی از بازیهای محبوب را با این معیار بررسی کنید و به آنها پیشنهاد دهید و همچنین به صفحهای که میتوانند بازی را خریداری کنند، لینک دهید.
تاکتیک بازاریابی تعطیلات 4: روندها
همانطور که با اضافه شدن قابلیت های پیشنهادی در بالا اشاره کردیم، به نظر می رسد گوگل در این فصل تعطیلات ابزارهای مفیدی را برای بازاریابان ارائه می کند.
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
یکی دیگر از ویژگی های جدید تاکتیکی را اتخاذ می کند که قبلاً در مورد آن صحبت کردم – توجه به اصطلاحاتی که روند تعطیلات را دارند – و آن را حتی آسان تر می کند.
تا همین اواخر، برای برون یابی این اطلاعات باید به داده های کلمه کلیدی خود نگاه می کردید:

در حالی که هنوز می خواهید این کار را انجام دهید، Google اکنون به مردم نشان می دهد که در 3 ماه گذشته پرس و جوهای فردی چگونه روند داشته اند:

هنوز هم می توانید به گذشته نگاه کنید، و من استفاده از آن را توصیه می کنم Google Trends همینطور، اما خیلی خوب است که بتوانید ببینید در حال حاضر چه خبر است.
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
تاکتیک بازاریابی تعطیلات 5: تبلیغات
ممکن است بودجهها کم باشد، اما واقعاً برای کسب درآمد پول لازم است.
وقتی مردم به تبلیغات گوگل یا تبلیغات مایکروسافت فکر می کنند، عموماً به تبلیغات جستجو فکر می کنند که می تواند گران باشد.
اگر بودجهای ندارید، هنوز جایی برای شما در تبلیغات از طریق شبکه نمایش وجود دارد. یعنی: بازاریابی مجدد.
دو زاویه وجود دارد که میتوانید در این زمینه اتخاذ کنید (و من هر دو را توصیه میکنم، اگر بتوانید آن را مدیریت کنید).
اولین مورد بازاریابی مجدد ساده است. شما تبلیغات خود را در مقابل افرادی که به سایت شما رفته اند قرار می دهید.
بهتر است، تبلیغات خود را روی بخشی از سایتی که در آن بوده اند متمرکز کنید (منظورم این است که من به دنبال COD Vanguard بودم، نه یک ماشین ظرفشویی جدید، Walmart!).
این هزینه کم است و راهی عالی برای ارسال پیام های تعطیلات خود به افرادی که به سایت شما رفته اند.
همین حالا شروع کنید تا بتوانید مخاطبان خود را بسازید.
علاوه بر این، از نظر من یکی از قهرمانان گمنام بازاریابی مجدد، لیست مشتریان است. لیست مشتریان خود را در گوگل آپلود کنید و برای آنها بازاریابی مجدد کنید. همچنین میتوانید این فهرست را با بازاریابی مجدد به افراد مشابه در فهرستها/مخاطبان خود گسترش دهید.
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
از این در ترکیب با کمپین های ایمیل خود استفاده کنید تا مطمئن شوید که پیام های تعطیلات شما در چندین نقطه تماس به مخاطبان شما می رسد.
مانند بازاریابی مجدد سنتی، معمولاً بسیار مقرون به صرفه است، زیرا با پیشنهادات تعطیلات خود در مقابل افرادی قرار می گیرید که از قبل با شما آشنا هستند.
تعطیلات شاد
اطلاعات بالا قرار است در ارتباط با استراتژیهای دیگری که امیدواریم در اینجا در ژورنال موتور جستجو در مورد آنها استفاده و مطالعه کنید، استفاده شود.
اکنون زمان آن است که همه چیز را مرتب کنید، زیرا کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، و برای آزمایش این استراتژی ها و ادغام آنها با سایر استراتژی ها به زمان نیاز دارید.
و به یاد داشته باشید، به محض پایان یافتن تعطیلات، زمان شروع برنامه ریزی برای سال 2022 فرا رسیده است.
از این گذشته، هر استراتژی با موفقیت دیگران تقویت می شود. شما بیشتر میدانید و این انگیزه را خواهید داشت که شروع به استفاده از اصطلاحات بزرگتر کنید و با مخاطبان بیشتری کار کنید.
منابع بیشتر:
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
تصویر ویژه: Jemastock/Shutterstock