به گزارش اهرفس، 91% محتوای وب باعث ایجاد ترافیک ارگانیک از Google نمی شود.
این تعجب آور است.
همچنین می دانیم که بازاریابی محتوا بیشترین سهم بودجه را برای کارشناسان سئو تشکیل می دهد.
این بدان معناست که بخش بزرگی از کار سازنده محتوای شما ممکن است ترافیک جستجوی ارگانیک را به سایت شما هدایت نکند.
این آمار بسیاری از مشاغل را به تعجب وا می دارد:
- چگونه می توانم مطمئن شوم که محتوای من ترافیک ارگانیک از Google ایجاد می کند؟
- چه مراحلی را می توانم انجام دهم تا زمان صرف شده توسط تیم سئو را به مناطق دیگری که سوزن را حرکت می دهند تغییر دهم؟
پاسخ: با استفاده از هوش مصنوعی.
هوش مصنوعی میتواند زمانبرترین وظایف را در تولید محتوا، مانند تحقیقات شکاف محتوا و ایجاد مختصر محتوا، خودکار کند. اتوماسیون این پتانسیل را دارد که به طور موثر پهنای باند تیم شما را آزاد کند و کارهای مهم بهینه سازی را اولویت بندی کند.
به همین دلیل ما ایجاد کردیم سمجی.
راه حل ما به تیم های سئو و بازاریابی کمک می کند تا محتوای با عملکرد بالاتر را در زمان کمتری تولید کنند.
در اینجا چهار کار ایجاد محتوا وجود دارد که میتوانید امروز آنها را برای تیم سریعتر، موفقیت بیشتر و حاشیه سود بیشتر خودکار کنید.
وظیفه 1: استراتژی اولویت بندی محتوای برتر خود را خودکار کنید
هنگام راه اندازی یک استراتژی محتوا، یکی از اولین ملاحظات این است که تلاش خود را برای افزایش عملکرد سئو کجا متمرکز کنید.
اتوماسیون می تواند به شما کمک کند به سرعت کشف کنید که کدام قسمت از محتوا را اولویت بندی کنید و چگونه استراتژی خود را برای نتایج بهتر تغییر دهید.
به طور خودکار برای هر قسمت از محتوا یک امتیاز اولویت دریافت کنید
کدام قطعه محتوا باید منتشر شود؟ چه چیزی را باید بهینه کنید؟ از کجا باید شروع کرد؟
شناسایی اولویتهای اصلی هنگام ایجاد استراتژی بهروزرسانی محتوا همیشه آسان نیست – بهخصوص زمانی که وبسایت شما صدها یا حتی هزاران صفحه دارد.
خوشبختانه، تکنیکهای حسابرسی ثابت شده وجود دارد – مانند اختصاصی ما نمودار جریان، که به شما نکاتی را در مورد اینکه در فرآیند بازبینی محتوای خود اولویت بندی کنید، می دهد.
مشکل
انجام یک ممیزی دستی برای شناسایی شکافهای محتوا، یک فرآیند طولانی است که در صورت بازخوانی محتوای اشتباه میتواند منجر به اتلاف زمان شود.
راه حل
راه حل های خودکار مانند Semji از داده های بی طرفانه استفاده می کنند تا فوراً قطعات مناسب محتوای با پتانسیل بالا را شناسایی کنند. با Semji، می توانید برنامه بهینه سازی محتوای خود را بر اساس آنچه که واقعاً بر ROI تأثیر می گذارد، اولویت بندی کنید.
چگونه کار می کند؟ درست بعد ایجاد حساب کاربری شما، پلت فرم فوراً محتوای وب سایت شما را با بالاترین پتانسیل برای بهبود عملکرد فهرست می کند.
با کمک فناوری هوش مصنوعی، Semji کل وب سایت شما را اسکن می کند، داده های ابزارهای تجزیه و تحلیل شما (مانند Google Analytics، کنسول جستجوی گوگل و AT Internet) را پردازش می کند و به هر قسمت از محتوا یک امتیاز اولویت اختصاص می دهد.
با این امتیاز اولویت، می توانید به سرعت متوجه شوید که کدام محتوا به کمترین کار بهینه سازی نیاز دارد تا بالاترین بازگشت سرمایه را داشته باشد.

برای اطلاع از استراتژی خود، پرس و جوهای با اولویت را به طور خودکار هدف قرار دهید
همه استراتژی های خوب سئو با شناسایی پرس و جوهای مناسب برای هدف شروع می شوند.
بسته به اهداف خود، ممکن است لازم باشد چندین نوع مختلف پرس و جو را شناسایی کنید تا به اهداف فردی خود برسید.
به عنوان مثال، اگر بخشی از هدف استراتژیک شما افزایش آگاهی از برند باشد، باید کلمات کلیدی عمومی را هدف قرار دهید.
اگر هدف جداگانه افزایش تبدیل است، باید در استراتژی کلی خود کلمات کلیدی طولانی را نیز هدف قرار دهید.

مشکل
همانطور که استراتژی خود را ایجاد می کنید، متوجه خواهید شد که مخاطبان هدف شما ممکن است ده ها درخواست مختلف برای بیان نیازهای مشابه داشته باشند.
این منجر به مرحله ضروری اما وقت گیر می شود: تعیین کلمات کلیدی با اولویت بالا. اگر کلمات کلیدی اشتباهی انتخاب شوند، ممکن است شاهد کاهش ROI باشید.
راه حل
با اتوماسیون و Semji، استراتژی سئو و محتوای شما بر اساس جستارهای استراتژیک بر اساس مضامین کلمات کلیدی ساخته شده است. این نوع استراتژی به طور موثر وب سایت شما را برای الگوریتم MUM گوگل آماده می کند.
Semji مرحله تحقیقات خسته کننده را حذف می کند و ایده هایی برای کلمات کلیدی و سوالاتی ارائه می دهد که بیشترین پتانسیل ترافیک را به شما می دهد.

به عنوان مثال، برای پرس و جو [lose belly fat]، Semji چندین کلمه کلیدی مکمل را ارائه می دهد مانند [how to lose belly fat]، [best way to lose belly fat]، یا [exercises to lose belly fat].
با Semji، دقیقاً خواهید دید که کدام پرس و جوها حجم جستجوی بالایی ایجاد می کنند و فرصت های جدیدی را کشف خواهید کرد که ممکن است به آن فکر نکرده باشید.
وظیفه 2: تجزیه و تحلیل رقبا را خودکار کنید
تجزیه و تحلیل رقیب به دو دلیل ضروری است. به شما کمک می کند:
- نقاط قوت / ضعف رقبای خود را شناسایی کنید.
- با انتظارات مخاطبان و گوگل از موضوع مورد نظر خود آشنا شوید.
با ورود بازیکنان جدیدی که هر روز به این فضا وارد میشوند و بهروزرسانیهای منظم از Google، تجزیه و تحلیل رقبا نیازمند نظارت مداوم است.
اتوماسیون می تواند به شما کمک کند محتوای رقیب خود را متمرکز کنید و به سرعت فرصت های جدیدی را برای افزایش عملکرد SEO خود و کسب سهم بازار پیدا کنید.
به راحتی ساختار محتوای رقیب را ببینید
تجسم ساختار محتوای رقیب به شما این امکان را میدهد تا تجزیه و تحلیل کنید که چگونه افراد برتر موضوعات را پوشش میدهند و گوگل چه محتوایی را ترجیح میدهد.
همچنین به این معنی است که بدانید کاربران آنلاین چه انتظاراتی دارند یا چه چیزی هدف جستجو پشت پرس و جو آنها، بر اساس صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) قرار دارد.
در پایان، به درک هدف پشت SERP می رسد تا بدانید دقیقاً چه محتوایی باید ایجاد کنید.
مشکل
تحقیق دستی در محتوای رقبا زمان زیادی می برد و تجزیه و تحلیل بد محتوای رقبا خطر از دست دادن علامت را ایجاد می کند.
ممکن است زمانی را صرف محتوایی کنید که بازدیدکنندگان آن صفر است.
راه حل
با Semji، می توانید ده قطعه محتوای با بهترین عملکرد را در گوگل در ثانیه مشاهده کنید. با یک کلیک، می توانید به راحتی تشخیص دهید که چه موضوعاتی را به استراتژی محتوای خود اضافه کنید.

به طور خودکار بفهمید کدام موضوعات اشباع شده اند و شکاف ها را پر کنید
برای اطمینان از تولید محتوایی که باعث افزایش ترافیک و بازگشت سرمایه می شود، باید مطمئن شوید که مخاطبان شما علاقه مند هستند و محتوای شما با نیازها و هدف جستجوی آنها مطابقت دارد.
هزاران وبسایت وجود دارند که محتوا را ارائه میدهند و به سؤالات مخاطبان شما پاسخ میدهند. این به شما بستگی دارد که بهترین پاسخ را ارائه دهید.
مشکل
تحقیقات رقیب برای دانستن اینکه چه موضوعاتی پوشش داده شده است و در کجا شکاف ها وجود دارد نیاز به زمان دارد.
تجزیه و تحلیل و تصمیم گیری در مورد رویکردی که باید در محتوای خود داشته باشید نیز زمان می برد.
تجزیه و تحلیل ضعیف می تواند منجر به صرف زمان برای یک مقاله خارج از موضوع شود که ترافیک صفر را برمی گرداند.
راه حل
خودکارسازی تحقیقات شکاف موضوعی به شما کمک می کند توجه مخاطبان و گوگل را به خود جلب کنید.
با استفاده از هوش مصنوعی، نقشه های حرارتی Semji می تواند به شما کمک کند فوراً برنده محتوا را شناسایی کنید.
اینها میتوانند هدف جستجوی مشتریان بالقوه، موضوعاتی که در محتوای با رتبهبندی بالا پوشش داده میشوند و زمینههایی که توسط رقبای شما بیپاسخ هستند را به شما نشان دهند.

در مثال بالا، Semji آن را برای پرس و جو نشان می دهد [lose belly fat]، کاربران آنلاین بیشترین علاقه را به یافتن دارند [exercises] برای خلاص شدن از شر چربی شکم (+ 300 هزار جستجو در این موضوع).
موضوعی که به طور گسترده توسط همه رقبا در صفحه پوشش داده شده است (صورتی تیره) موضوع ضروری برای پوشش دادن است.
با این حال، موضوعی که زیاد به آن پرداخته نشده است (سفید، جعبه صورتی روشن)، موضوعی متمایز کننده است که می تواند برای افزایش ترافیک سایت شما نیز استفاده شود.
وظیفه 3: ایجاد محتوای بهینه شده را برای گوگل و مخاطبان خود به صورت خودکار انجام دهید
در حالی که دستورالعمل های سئو برای بهینه سازی محتوا وجود دارد، همه کپی رایترها از این قوانین پیروی نمی کنند. در این سناریو، خلاصههای محتوا میتواند به حفظ تیم شما کمک کند.
متخصصان سئو می دانند که مهم ترین مرحله ایجاد قالب های مختصر در ابتدای استراتژی شما است. این الگو باید شامل موارد زیر باشد:
- لیست کلمات کلیدی
- قالب مورد انتظار
- هدف مقاله شما
- پیوندهای منابع مفید برای نویسندگان برای به روز ماندن.