این پست توسط Adchieve حمایت شده است. نظرات بیان شده در این مقاله مربوط به خود اسپانسر است.
گوگل میخواهد مدیریت کمپین PPC را آسانتر کند و بنابراین مدیریت پیشنهاد و مدیریت کلمات کلیدی را از دست شما دور میکند.
این روشی است که Google کمپینها را – از طریق یادگیری ماشینی – برای قیمتگذاری هوشمند و خرید هوشمند مدیریت میکند.
خرید هوشمند همچنین تضمین می کند که گوگل همچنان یک جعبه سیاه برای بازاریابان است.
با این حال، اگر ورودیها و خروجیهای آن جعبه سیاه را بهتر درک کنید، میتوانید به طور مؤثرتری با ورودیها برخورد کنید تا تأثیر مثبتی بر نتیجه داشته باشید.
خود گوگل امکانات بیشتری را برای تغذیه الگوریتم ارائه می دهد، به عنوان مثال، با امکان ارسال (بازگشت) داده های مطابقت مشتری یا داده های تبدیل (تبدیل های پیشرفته و قوانین ارزش تبدیل). فرصت های بیشتری برای استفاده مثبت از ورودی شما برای تغذیه جعبه سیاه وجود دارد.
در این مقاله، توضیح میدهیم که چگونه میتوانید از بینش ترکیبی بهدستآمده از انواع مختلف دادهها برای مطابقت بهتر با اهداف کسبوکار خود استفاده کنید.
اهمیت بی سابقه علم داده
قبل از اینکه بتوانید بینش ها را کشف کنید، ابتدا باید تمایز بین انواع مختلف داده ها را درک کنید
داده های گوگل: دادههایی که از Google دریافت میکنید
اگرچه گوگل داده های کمتری را از همیشه فاش می کند، هنوز اطلاعات مهم زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. به تبدیل ها، هزینه ها، نمایش ها و غیره فکر کنید.
داده های شرکت: دادههای خاص شرکت که نشان میدهد روی کدام KPI یا عوامل تمرکز میکنید
دادههای شرکت دادههایی هستند که خودتان دارید. به بینش در مورد حاشیه ها، داده های سهام و انواع داده های مشتری فکر کنید.
دادههای رقابت: دادههایی درباره آنچه در بازار شما اتفاق میافتد
سومین منبع داده، اطلاعات مربوط به بازاری است که در آن فعال هستید.
- آیا از رقبای خود جلوتر هستید یا عقب تر؟
- قیمت رقبای شما چقدر است و کدام محصولات را ارائه می دهند؟
- آنها برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند و شما نه؟
حالا بیایید جهشی به بینش کنیم.
4 مثال: چگونه تبدیل دادهها به بینش میتواند به شما یک شروع عالی بدهد
انواع مختلفی از داده ها برای رسیدن به بینش های ارزشمند مورد نیاز است.
گاهی اوقات این به اطلاعات بینشی مربوط می شود که برای آنها فقط به یک منبع داده نیاز دارید، اما ما فکر می کنیم بهترین اطلاعات بینش را می توان با ترکیب داده های Google، شرکت و رقابت پیدا کرد.
در زیر نمونههایی از بینشهایی وجود دارد که اکنون میتوانید با Adchieve برای بهینهسازی کمپینهای خود در Smart Shopping ایجاد کنید:
- درک سودآوری کمپین (POAS).
- بینش در مورد الگوهای فروش متقابل و فروش متقابل.
- بینش قیمت ها و اهمیت آنها برای رتبه بندی شما.
- بینش کلمات کلیدی در کمپین های خرید هوشمند.
1. بینش POAS
در سفر خود به درک الگوریتم خرید Google، ما از خود پرسیدیم که آیا ROAS هدف خوبی است یا خیر. ROAS فقط یک نسبت است که چیزی در مورد سودآوری شما نمی گوید.
ROAS ایده آل که در آن به حداکثر سود و گردش مالی دست یابید چیست؟ و آیا هدف ROAS برای هر محصول در کمپین خرید شما یکسان است؟
به همین دلیل است که اکنون تعداد بیشتری از تبلیغکنندگان از بینشهای POAS (سود صرف شده در آگهی) استفاده میکنند.
در جایی که قبلاً فقط درآمد ROAS را مدیریت میکردید، اکنون میتوانیم با ترکیب دادههای Google (دادههای هزینه) با دادههای شرکت (حاشیه) اطلاعات بینشی خودکار درباره سود کسب کنیم.
در اینجا مدرکی وجود دارد که نشان می دهد یک ROAS خوب لزوماً نباید یک POAS خوب باشد:
منبع: Adchieve
اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد و مزایای POAS را در این مقاله Adchieve بخوانید. تبلیغات گوگل: چرا هدف POAS را نسبت به ROAS انتخاب کنید.
2. بینش فروش متقابل و افزایش فروش
هنگام توسعه بینش POAS، ما همچنین متوجه شدیم که تبلیغات در محصول A همیشه به این معنی نیست که شما محصول A را نیز بفروشید. همچنین ممکن است علاوه بر A، محصول B را نیز بفروشید یا اصلاً محصول A را نفروشید. اما فقط محصول C.
به همین دلیل است که ما مدل مشارکت تبلیغاتی محصول را توسعه دادیم، که در آن پیام اصلی این است که تبلیغات محصول A همیشه منجر به فروش (فقط) محصول A نمی شود.
در اینجا تصویری از مدل مشارکت در تبلیغات محصول آمده است:
منبع: Adchieve
این در هنگام محاسبه حاشیه سود شما مهم است.
محصول C می تواند حاشیه بسیار متفاوتی نسبت به محصول A داشته باشد، و افزایش فروش به محصول B نیز ممکن است از نقطه نظر فنی حاشیه جالب باشد.
3. تاثیر قیمت شما بر رتبه بندی
آیا قیمت های شما بر رتبه بندی گوگل شما تاثیر می گذارد؟ ما می خواستیم کشف کنیم که آیا این ادعا واقعیت است یا خیالی، بنابراین شروع به تحقیق کردیم.
برای یک خردهفروش بزرگ در بریتانیا، قیمتهای خردهفروشی را برای گروهی از محصولات تصادفی در یک دوره چهار ماهه تنظیم کردیم. محصولات در یکی از پنج محدوده قیمتی حول قیمت معیاری که گوگل نقل میکند قرار میگیرند و قیمتها برای مثال یک هفته ۱۵ درصد ارزانتر و هفته بعد ۵ درصد گرانتر بودند.
ما حرکات را در خود معیار در نظر گرفتیم و برای هر محصول، بهطور تصادفی مشخص شد که محصول در آن هفته در کدام محدوده قیمت قرار میگیرد. نتیجه را می توانید در نمودار زیر مشاهده کنید.


منبع: Adchieve
ما یک اثر مخروطی واضح در برداشت ها دیدیم. محصولاتی در گروه کالایی که بیشترین تخفیف را داشته اند بیشترین تعداد را نشان داده و بیشترین کلیک را داشته اند.
برعکس، محصولاتی که بیشترین افزایش قیمت را داشتند، کمترین نمایش و کمترین کلیک را داشتند. وقتی ارزانتر هستید، گوگل بیشتر به شما نشان میدهد، اما تفاوت در نرخ تبدیل بسیار بیشتر از نمایشها است. بنابراین قیمت مهم است.
با ارائه بینشی از قیمتهای رقبا در Google Shopping، تصویر دقیقتری ارائه میکنیم.
4. بینش کلمات کلیدی
ما اخیراً ابزاری را توسعه دادهایم که با جمعآوری ساختاری و خودکار دادههای عبارت جستجو از طریق خزیدن، بینشهایی را در خرید هوشمند در سطح کلمه کلیدی ایجاد میکند.
این دادههای خزیدن به شما کمک میکند بفهمید در خرید هوشمند چه اتفاقی میافتد. شما می توانید اثرات را در سطح کلمه کلیدی مشاهده کنید:
- تنظیمات در ROAS شما.
- تغییرات در پیشنهاد قیمت شما
- اثرات بهبود در امتیازات محصول شما.
- تعدیل عناوین
- تاثیر محصولات جدید اضافه شده در رتبه بندی شما.
گروه Luqom، بزرگترین ارائه دهنده روشنایی آنلاین در اروپا نیز از ویژگی ما استفاده می کند. با داده های کلمه کلیدی بازگردانده شده، آنها می توانند بلافاصله کمپین ها را بهینه کنند یا تأثیر تنظیمات را ببینند.
داده ها همچنین از نظر استراتژیک مهم هستند زیرا به آنها اجازه می دهد تا موقعیت خود را در رابطه با رقابت از نزدیک نظارت کنند (ما به آن “سهم بازار” می گوییم). همچنین به Luqom آموزش داد که کدام محصولات در Google Shopping محبوب هستند و محصولاتی که فروشگاه اینترنتی هنوز در محدوده خود ندارد.
منبع: Adchieve
در این مقاله درباره موضوع بیشتر بدانید: Keyword Insights for Google Smart Shopping بازگشته است.
عوامل موفقیت برای مدیریت متفاوت کمپین ها
علاوه بر Luqom و خردهفروش بزرگ در بریتانیا، در Adchieve، در دو سال گذشته با سایر خردهفروشان پیشرو در مورد عوامل موفقیت برای استفاده از الگوریتم گشت و گذار تحقیقاتی انجام دادهایم.
آنچه ما آموختیم این است که چهار عامل به عنوان پیش شرط مهم هستند.
اهداف تجاری خود را روشن کنید
این ممکن است به نظر کلینچر باشد، اما این عمل سرکش تر است. شما می خواهید روی بهبود حاشیه سود خود تمرکز کنید، اما آیا این می تواند به ضرر گردش مالی شما باشد؟
یا می خواهید در یک بازار خاص رشد کنید، به عنوان مثال، بدون از دست دادن گردش مالی/سهم بازار خود؟
دانستن اهداف خود نه تنها برای روشن کردن این که می خواهید به کجا هدایت شوید مهم است. همچنین بر دادههایی که نیاز دارید و ساختارهایی که میتوانید در طول کمپین خود با آنها بهترین کار را انجام دهید، تأثیر میگذارد.
از بخش بازاریابی فراتر می رود
هرکسی که میخواهد در کوتاهمدت یا میانمدت در گوگل امتیاز کسب کند، باید در مورد محدوده خود و قیمتهای تعیین شده نیز فکر کند. برای موضوعات مرتبط با مجموعه، به مشارکت بخش خرید یا مدیریت دسته نیاز دارید.
آیا میخواهید از طریق Google اطلاعاتی درباره حاشیههای فروش خود ارائه دهید؟ سپس به تخصص بخش مالی نیاز دارید.
به عنوان یک مدیر PPC یا بازاریاب آنلاین، کمتر در رابط Google و بیشتر با همکاران (از بخشهای دیگر) کار میکنید.
برای آزمایش و یادگیری آماده باشید – نه صرفاً اقدامات مستقیم
مدیران PPC عادت دارند اقدامات زیادی انجام دهند، به عنوان مثال، با تنظیم مستقیم پیشنهادات و کلمات کلیدی. با خرید هوشمند میتوانید دکمههای بسیار کمتری را کنترل کنید.
بنابراین، کمتر به تعداد اقداماتی که انجام می دهید، بیشتر به کیفیت آن تصمیمات مربوط می شود. کدام اهداف ROAS و ساختار کمپین به شما کمک می کند تا به اهداف تجاری خود برسید؟
موارد فوق مستلزم آن است که با همگام شدن با تحولات بازار، و همچنین با آزمایش خود و یادگیری آنچه در موقعیت شما کار می کند و چه چیزی کار نمی کند، دانش جدیدی ایجاد کنید.
آزمایشها همیشه به موارد عملی منتهی نمیشوند، اما به بینشهای جدید جالبی منجر میشوند که ملاحظات جدیدی را برمیانگیزد – به شما کمک میکند به اهدافتان نزدیکتر شوید.
این امر همچنین مستلزم تعهد و مشارکت فردی بالا در سازمان است. این فرد اهداف تجاری را می شناسد، می تواند فکر کند و اقدامات بین بخشی را هدایت کند، و می تواند آزمایش هایی را آغاز کند که در سازمان مورد استفاده قرار نمی گیرند یا جرات کمتری دارند.
همه چیز را با نرم افزار مناسب در عمل قرار دهید
در نهایت، شما آماده هستید، و تعهدی از جانب فردی بالاتر در سازمان شما وجود دارد.
استفاده از نرم افزار اتوماسیون تبلیغات مبتنی بر داده به این معنی است که می توانید بر اساس بینش خود عمل کنید و کمپین های خود را به گونه ای متفاوت مدیریت کنید – نه فقط خوراک جعبه سیاه، اما به قول ما، “جعبه سیاه را رنگ کنید.”
در مورد چه چیزی بینش خواهید داشت؟
چند نمونه:
- شما می توانید تغییرات قابل قبولی در ROAS کمپین خود ایجاد کنید.
- میتوانید تأثیر تعدیل ROAS را بر درآمد و حاشیه سود خود پیشبینی کنید
- بر اساس بینش کلمات کلیدی خود، می توانید تخمین بزنید که هنوز چقدر فضا برای برنده شدن در عبارات جستجوی مهم وجود دارد.
- شما بینشی نسبت به محتوای خود و نحوه رتبه بندی آن دارید.
- می بینید که رقبای شما از چه محتوایی (عناوین و تصاویر) استفاده می کنند و آیا رتبه بهتری با آن دارند یا خیر. بر این اساس، میتوانید تغییرات قابل قبولی در محتوای خود ایجاد کنید.
- بهینه ترین قیمت های شما چیست؟ در کدام قیمت ها بیشترین حاشیه را دارید، اما در گوگل نیز بیشترین رتبه را دارید؟ در ترکیب با بینش فروش متقابل و فروش متقابل خود، و با داده های کلمات کلیدی، می توانید به نتایج جالبی برسید.
و در نهایت، چقدر عالی است اگر حتی بتوانید بر دامنه محصولات خود تأثیر بگذارید؟
بر اساس بینشهایی که از طریق Adchieve در دسترس قرار دادیم، Luqom دامنه خود را در یکی از برچسبها تا 50% افزایش داد.
آیا داده ها نیز در بالای ذهن شما هستند؟ در خبرنامه ما مشترک شوید و همه چیز را در مورد آخرین تحقیقات دانشمندان داده و بینش های جدید مبتنی بر داده که به طور منظم در نرم افزار خود پیاده سازی می کنیم، بخوانید. کمپین های تبلیغاتی خود را به طور مداوم بهبود بخشید و مشترک شوید.
اعتبار تصویر
تصویر ویژه: تصویر توسط Adchieve. با اجازه استفاده شده