وقتی در حال بازاریابی محتوا با تمرکز بر ایجاد هستید ، پاسخ هر سناریویی ایجاد محتوای جدید است.
اگر می خواهید برای یک کلمه کلیدی جدید رتبه بندی کنید ، یک قطعه جدید از محتوا ایجاد می کنید که آن را هدف قرار می دهد.
اگر یک محتوا قدیمی قدیمی می شود ، می گذارید بمیرد و نسخه جدیدی ایجاد کنید.
اما این رویکرد شما را در یک تردمیل بی پایان برای ایجاد محتوای ثابت نگه می دارد.
یک قدم از این رویکرد رویکردی است که در آن شما کمتر منتشر می کنید و بیشتر روی محتوای همیشه سبز خود تمرکز می کنید.
اما “همیشه سبز” به این معنی نیست که همیشه در حال رشد باشید ، بنابراین اگر محتوای همیشه سبز را منتشر کنید و آن را فراموش کنید ، به مرور زمان به آرامی می میرد.
هر نوع محتوا باید با به روز رسانی منظم محتوا ، که اغلب به آن تازه سازی محتوا گفته می شود ، پرورش داده و نگهداری شود.
در اینجا به این دلیل است که این رویکرد بسیار قدرتمند است و در زیر ، شما یک فرایند گام به گام برای تازه سازی کامل محتوای خود پیدا خواهید کرد.
چرا تجدید محتوا مهم است
من اغلب برای درس های توزیع محتوا به صنعت سرگرمی نگاه می کنم. به محتویات بیلی جوئل که در حال بیرون آمدن است به مطالب تازه فکر کنید یکی دیگر از نسخه بازسازی شده از بزرگترین موفقیت های او یا یک آلبوم کنسرت زنده.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
برای اطمینان از اینکه محتوای همیشه سبز خود را به طور مداوم پرورش می دهید ، به ایجاد سیستم هایی برای به روز رسانی و تازه سازی محتوا کمک می کند که اخیراً به آنها توجه نشده است.
این امر به ویژه در صورت کاهش ترافیک ، رتبه بندی یا تبدیل ها (و قطعاً هر سه مورد) بسیار مهم است.
جان مولر گوگل اخیراً به س questionsالات مربوط به محتوای قدیمی و محتوای بد و نحوه برخورد با هر دو پاسخ داده است. تازه سازی ها یک گزینه است.
بنابراین برای به روز رسانی محتوا چه چیزی به سیستم وارد می شود؟
مرحله 1. یک حسابرسی محتوا را انجام دهید
اولین قدم برای تازه کردن محتوا ، چه یک پروژه یکبار باشد و چه یک روال معمول بازسازی ، انجام یک ممیزی محتوا است. اینکه کدام معیارها را می خواهید بررسی کنید بستگی به اهداف شما برای بازاریابی و استراتژی محتوا دارد.
یک حسابرسی به شما می گوید که کدام محتوا با معیارهای منحصر به فرد کسب و کار شما موفق یا شکست خورده است.
به این ترتیب می توانید تصمیم بگیرید که کدام محتوا را تازه کنید و کدام به روز رسانی ها باید از اولویت بیشتری برخوردار باشند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
برای مثال ، فرض کنید شما دو پست وبلاگ دارید که چند سال از عمر آنها می گذرد.
- یکی هنوز ترافیک را به طور مداوم افزایش می دهد.
- با ثابت ماندن ترافیک ، نرخ تبدیل دیگری ماه به ماه کاهش می یابد.
پست دوم باید اولویت داشته باشد.
این اشتباه را نکنید که در تصمیم گیری فقط به رتبه بندی جستجو و ترافیک فکر کنید. این می تواند شما را به محتوایی برساند که مورد توجه و تمجید زیادی قرار می گیرد ، اما هیچ نتیجه ملموسی برای شرکت شما ندارد.
در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد که بر اساس اهداف بازاریابی باید به معیارهای آنها توجه کرد:
- برای پست های وبلاگ قیف/هدایت آگاهی، مراقب کاهش ترافیک ، جستجوی نرخ کلیک و رتبه بندی باشید.
- برای وسط قیف/محتوای پرورش دهنده، به دنبال کاهش نرخ مشارکت مانند نرخ کلیک روی صفحات فرود یا نرخ تبدیل در فراخوان به اقدام باشید.
- برای پایین محتوای قیف/تبدیل، به دنبال کاهش خرید یا ثبت نام باشید.
پس از جمع آوری بینش ها ، می توانید تغییرات و به روزرسانی های محتوا را طبقه بندی و اولویت بندی کنید.
من دوست دارم ابتدا بر دو دسته تمرکز کنم:
- “بزرگترین اما نه جدیدترین بازدیدها” ، اینها محتواهای قدیمی شما هستند که هنوز هم برای مخاطبان و هم استراتژی تجاری شما بسیار مرتبط هستند.
- “جواهرات پنهان” ، یا محتوایی که کیفیت بالایی دارد و با استراتژی کسب و کار شما مطابقت دارد ، اما هرگز با مخاطبان شما جلب نشد و به نتایجی که انتظار داشتید نرسید.
اولویت بندی این دسته ها به شما کمک می کند تا زمان و انرژی خود را از دست ندهید که ارزش صرفه جویی را ندارد.
در عوض ، می توانید آن محتوا را هرس کرده یا آن را با قطعات دیگر ادغام کنید.
مرحله 2. شناسایی شکاف های محتوا
هنگامی که یک ممیزی محتوا را برای کمک به اولویت بندی محتوا برای به روزرسانی انجام دادید ، آماده اید تا به استراتژی برنامه ریزی به روزرسانی ها ادامه دهید.
این در درجه اول در مورد تشخیص این است که چه شکاف هایی را باید پر کنید.
در مورد شکاف های اطلاعاتی و استراتژیک فکر کنید ، به این معنی که چگونه می توان محتوا را آموزنده تر و با کارایی بیشتر کرد.
در قسمت اطلاعات ، موارد زیر را در نظر بگیرید:
- آیا چیزی وجود دارد که باید به آن اضافه یا گسترش دهید؟
- آیا می توانید چیزی را حذف کنید تا تمرکز را محکم کنید؟
- چگونه می توانید قالب بندی و خوانایی آن را بهبود بخشید؟
- آیا می توانید متن را با رسانه تصویری تکمیل کنید؟
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
شما می خواهید مطالب را تا حد امکان برای خوانندگان خود مفید کنید.
سپس در بخش استراتژیک به این موارد فکر کنید:
- کجا می توانید به طور طبیعی محصول یا کسب و کار خود را ارجاع دهید؟
- گام بعدی کنونی برای مصرف کننده این محتوا چیست؟
- آیا مرحله بعدی را واضح بیان می کنید؟
فراموش نکنید که علاوه بر رتبه بندی بالاتر و ترافیک بیشتر ، بر بهبود نرخ تبدیل به مرحله بعدی تمرکز کنید.
من می بینم که مردم اغلب این موضوع را فراموش می کنند و در نهایت محتواهایی با رتبه بالا با یک فراخوان برای اقدام منسوخ (در صورت وجود اصلاً وجود دارد) به پایان می رسانند.
مرحله 3. بازنویسی محتوا
هنگامی که نحوه محتوا و نیاز به ترکیب مجدد محتوای قدیمی را استراتژی کرده اید ، زمان آن رسیده است که بازسازی آن را به چیزی جدیدتر و بهتر شروع کنید.
این که چقدر طول می کشد و دوباره شامل چه مواردی می شود تا حد زیادی بستگی به شکاف هایی دارد که پیدا می کنید.
اگر به روزرسانی ها عمدتا زیباشناختی هستند – مانند بهبود خوانایی و قالب بندی – ساده ترین راه این است که فقط به CMS خود وارد شوید و به روزرسانی ها را انجام دهید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اما در صورت نیاز به به روز رسانی بزرگتر – مانند نوشتن نسخه جدید – احتمالاً استفاده از سند Word برای ویرایش بخشهای موجود و نوشتن بخشهای جدید آسانتر خواهد بود.
به این ترتیب ، می توانید بدون نگرانی در مورد خراب شدن نسخه زنده ، متوقف شوید و شروع کنید. پس از اتمام توسعه تمام محتوای به روز شده ، می توانید آن را در CMS تغییر دهید.
بحث های زیادی پیرامون تغییر تاریخ پست های وبلاگ هنگام به روز رسانی آنها وجود دارد. انتخاب شما به محتوا و کسب و کار شما بستگی دارد.
به طور کلی ، من طرفدار درج تاریخ انتشار و آخرین به روز رسانی هستم ، زیرا بیشترین وضوح را برای خواننده فراهم می کند.
در این مرحله موارد دیگری را نیز باید در نظر داشته باشید: وقتی در حال انجام به روزرسانی های بزرگتر هستید که به تیم نیاز دارند ، مانند طراحی اینفوگرافیک یا تولید یک ویدئو ، نوعی از آن را می خواهید سند کلی پروژه که ردیابی می کند:
- چه تغییراتی در حال ایجاد است.
- چه کسی مسئول هریک است
- و در مرحله تولید است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
هر سیستمی که برای ایجاد محتوای جدید توسعه داده اید ، می تواند برای تازه سازی محتوا نیز استفاده شود.
مرحله 4. قطعه جدید را دوباره تبلیغ کنید
سرانجام ، هنگامی که محتوای بازخوانی شده زنده شد ، زمان کارکردن آن فرا رسیده است.
شما باید یک قطعه بازسازی شده و تازه را به همان اندازه که یک محتوای جدید ، اگر نه بیشتر ، تبلیغ کنید.
شما می توانید آن را در وب سایت خود با استفاده از:
- آن را در بالای بایگانی وبلاگ خود پین یا فشار دهید.
- اطمینان حاصل کنید که پیوندهای داخلی به آن از هر محتوای مرتبط وجود دارد.
- استفاده از بنر اعلانات در وب سایت شما که آن را تبلیغ می کند.
هرگونه تبلیغ خارج از سایت را که برای محتوای دیگر انجام می دهید ، برای قطعات بازسازی شده نیز انجام دهید.
به عنوان مثال ، برخی از گزینه ها عبارتند از:
- ارسال آن به لیست ایمیل شما
- ارسال آن برای هرکسی که به آن ارجاع داده شده یا نقل قول شده است.
- پیوند را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
- گزیده ای را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
- اجرای تبلیغات بر روی آن
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
همچنین لازم نیست همه این کارها روزی انجام شود که محتوا به روز شود.
اکنون که قطعه کاملاً به روز شده و تازه است ، می توانید آن را مکرراً بدون نگرانی در مورد قدیمی بودن به اشتراک بگذارید.
ایجاد یک عادت تازه سازی محتوا
محتوای تازه کردن هرگز به پایان نمی رسد. این کاری است که باید به طور مداوم با تمام محتوای همیشه سبز شما انجام شود.
من پست های وبلاگی پنج ساله دارم که سالی یکبار ، هر سال آنها را بازخوانی می کنم.
وقتی نتایج را مشاهده کردید که به روز رسانی محتوا (و با چنین انرژی و تلاش کمی) می تواند اعتیاد آور باشد.
که در این مورد چیز خوبی است.
ایجاد عادت برای تازه کردن یک یا دو قسمت قدیمی از محتوا در هر ماه احتمالاً یکی از بالاترین تلاش ها و کمترین پاداش برای فعالیت های محتوایی است که می توانید پیدا کنید.
منابع بیشتر: