بهترین شیوه های SEO باید برای هر وب سایتی یکسان باشد. با این حال ، وقتی صحبت از SEO بین المللی می شود ، اغلب متوجه می شویم که بهترین شیوه هایی که با یک سایت خوب کار می کنند برای سایت دیگر کافی نیست.
چرا حتی متخصصان SEO با تجربه برای بهینه سازی و مدیریت وب سایت های جهانی تلاش می کنند؟ چه چیزی آن را اینقدر چالش برانگیز کرده است؟
دلایل متعددی برای این امر وجود دارد و هر سایتی مسائل متفاوتی را تجربه می کند. در این مقاله ، شما چهار مورد از رایج ترین مسائلی را که صاحبان وب سایت های بین المللی (و بازاریابان که به آنها کمک می کنند) بیدار نگه می دارد ، در شب بررسی می کنید.
برای سهولت در توضیح ، به سایتی اشاره می کنم که ابتدا برای کشوری ایجاد شده بود که در آن شرکت HQ سایت “اصلی” و سایر سایتهای جهانی “محلی” قرار دارد.
1. سایتهای محلی محلی و بهینه نشده اند
این ممکن است احمقانه به نظر برسد ، زیرا همه سایت ها باید محلی سازی و بهینه سازی شوند.
متأسفانه سایت های محلی بیشتر از آنچه که باید نیمه پخته می شوند. به عنوان مثال ، شاید زمان کافی برای ترجمه کامل سایتهای محلی قبل از راه اندازی سایت وجود نداشت.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
پس از راه اندازی ، محتوای جدید به عنوان نسخه کپی شده از همان محتوا در سایت اصلی به محلی اضافه می شود.
سایتها و صفحات در نهایت به زبان محلی ترجمه می شوند ، اما هیچ کار محلی سازی یا بهینه سازی دیگری انجام نمی شود … زیرا سایت اصلی بهینه سازی شده است.
چرا این یک مشکل است
وقتی صفحات کپی شده بدون ترجمه در سایت های محلی فعال می شوند ، به محتوای تکراری در سایت تبدیل می شوند. این مشکل حتی اگر سایت های محلی در دامنه های مختلف باشند.
همچنین:
- صفحات ترجمه شده یا محلی شده ممکن است برای کلمات کلیدی مناسب بهینه نشده باشند.
- ممکن است سایتهای محلی به دلیل ساختارهای مختلف گرامری یا ویرایشهای مترجمان برای سهولت خواندن جملات یا پاراگرافها برای مخاطبین محلی ، بهینه سازی نشوند.
- گاهی اوقات ، آنها باید متن هدر را تغییر دهند تا نسخه ترجمه شده در کلمات کلیدی حذف شده در فضا متناسب شود.
راه حل ها
در صورت امکان ، وب سایت یا صفحات را پس از انجام کار ترجمه یا محلی سازی راه اندازی کنید.
همچنین ، تحقیقات سریع و بهینه سازی کلمات کلیدی محلی را به سایت و روند راه اندازی محتوا برای سایت های محلی اضافه کنید.
فرایند بهینه سازی نباید پیچیده باشد ، به ویژه اگر سایتهای محلی از طراحی وب سایت و الگوهای مشابه استفاده کنند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
بودجه تیم های محلی معمولاً بسیار کمتر است. به عنوان یک شرکت ، تیم HQ ممکن است نیاز داشته باشد تا با هزینه های ترجمه به بهترین نتیجه کمک کند.
2. سایت های محلی برای مخاطبان محلی ایجاد نشده است
فارغ از این که کسب و کار شما در چه صنعتی است ، مخاطبان مورد نظر شما ممکن است علایق و نیازهای متفاوتی از کشور به کشور و از بازار به بازار داشته باشند.
آنچه برای سایت اصلی که برای یک کشور طراحی شده است خوب عمل می کند ، لزوماً برای سایر کشورها کار نمی کند.
چرا این یک مشکل است
فرض بر این است که مخاطبان و بازار در همه کشورهای جهان دارای علایق و نیازهای یکسانی هستند ، یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که شرکت ها بصورت آنلاین و خاموش انجام می دهند.
وقتی مخاطبان محلی را درک نمی کنید ، از جمله نحوه جستجو و جستجوی آنها ، تلاش های SEO شما ممکن است بر محتوا ، موضوعات و غیره متمرکز شود.
در این صورت ، حتی اگر برای کلمات کلیدی ردیابی شده رتبه یک را کسب کنید ، تجارت شما در بازارهای محلی رشد نخواهد کرد.
راه حل ها
تحقیق ، مطالعه و یادگیری مخاطبان هر کشور مورد نظر.
ممکن است به دلیل محدودیت منابع ، تحقیقات همزمان در همه بازارهای محلی واقع بینانه نباشد. در این صورت ، کشورها را بر اساس اندازه کسب و کار اولویت بندی کنید.
بسیاری از شرکت ها در حال حاضر دارای کشورهایی هستند که طبق ردیف اولویت بندی شده اند. استفاده از کلماتی که مخاطبان محلی به تنهایی بر روی محتوای شما استفاده می کنند ، تأثیر بسزایی در دید و تبدیل ها خواهد داشت.
انتقال مواردی که بین مخاطبان محلی محبوب است به بالای لیست راه دیگری برای بهبود تبدیل است.
3. پروژه های SEO چندین سایت را به حساب نمی آورند
وب سایت های جهانی ساختارها و محتواهای مشابهی از سایت اصلی در سایت های محلی دارند.
در این مورد ، پیروی از بهترین شیوه های SEO که برای یک سایت طراحی شده است کافی نیست. اکنون باید در نظر بگیرید که چگونه چندین سایت می توانند بدون دخالت در یکدیگر وجود داشته باشند.
چرا این مشکل است:
داشتن وب سایت های جهانی به این معنی است که بلافاصله محتوای تکراری را در چندین سایت ایجاد می کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
حتی اگر همه سایتهای جهانی شما زبانهای مختلف را مورد هدف قرار دهند ، همانطور که در دلیل اول اشاره کردم ، سایتهای محلی اغلب بدون ترجمه و بومی سازی کامل راه اندازی می شوند.
من وب سایت های چینی را دیدم که نیمی از محتوا هنوز به زبان انگلیسی است. گاهی اوقات ، صفحات به مدت طولانی ترجمه می شوند.
هنگامی که سایت های محلی شما نیمه کاره هستند ، احتمال خوبی وجود دارد که صفحات اصلی سایت در بازار محلی از رتبه بالاتری برخوردار باشند ، به ویژه برای عبارات مارک دار ، که از سایت های محلی همخواری می کنند.
یکی دیگر از مشکلات رایج سایت های جهانی این است که بارگیری صفحات وب سایت های محلی برای همیشه طول می کشد ، در نتیجه موتورهای جستجو آنها را جایگزین سایت اصلی سریعتر می کنند.
بسیاری از شرکتها سرعت بارگذاری و سایر معیارهای عملکرد وب سایت را در همه سایتهای جهانی آزمایش نمی کنند. آنها فقط سایت اصلی را آزمایش می کنند و فرض می کنند که همه سایت های محلی نیز خوب کار می کنند.
آن اشتباه را نکنید.
راه حل ها
در اکثر ابزارهای تجزیه و تحلیل می توانید مکان ترافیک جستجوی ارگانیک به هر سایت را بررسی کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
به عنوان مثال ، اگر به جای سایت های محلی مناسب ، بازدیدهای زیادی از استرالیا یا ژاپن از وب سایت ایالات متحده خود پیدا کرده اید ، ممکن است هم مشکل سرعت و هم هدف جغرافیایی را داشته باشید.
نام محصولات و شماره قطعات بهترین کلمات کلیدی برای آزمایش این است که آیا یک صفحه صحیح در یک کشور خاص رتبه بندی شده است یا خیر ، زیرا آنها معمولاً ترجمه نمی شوند.
روشهای متعددی برای کمک به هدف گذاری جغرافیایی وجود دارد ، اما پیاده سازی عناصر Hreflang موثرترین راه برای کمک به رتبه بندی سایت محلی است.
اگر سرعت بارگذاری صفحه را در همه کشورهای مورد نظر آزمایش کنید ، ممکن است متوجه شوید که بارگیری صفحه در برخی از کشورها 15 ثانیه یا بیشتر طول می کشد در حالی که بارگیری آن در ایالات متحده تنها 2 ثانیه طول می کشد. در بدترین موارد ، صفحات حتی بارگیری نمی شوند و زمان آنها تمام می شود.
یکی از راه های حل این مشکل استفاده از میزبانی محلی برای کاهش زمان بارگذاری برای کاربران محلی است. بسیاری از شرکت ها خدمات میزبانی CDN محلی ارائه می دهند که به طور خودکار بازدیدکنندگان محلی را به بهترین سرور هدایت می کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
4. سایتهای محلی در محدوده آزاد نگهداری می شوند
با استفاده از ساختارهای یکسان وب سایت ، طرح های قالب صفحه وب ، محتوا و غیره در همه سایت های جهانی ، می توانید تلاشها و کیفیت SEO را به طور نسبی حفظ کنید.
وقتی همه سایتها از یک الگوی صفحه وب یکسان استفاده می کنند ، فقط باید آن را برای سایت اصلی بهینه کرده و آن را به همه سایتهای محلی منتقل کنید.
اگر همه آنها از یک الگو یکسان استفاده می کنند و در زمینه های یکسان با عناصر محلی قرار می گیرند ، نیازی نیست چندین بار آن را برای هر سایت جهانی بهینه کنید.
با این حال ، تیم های محلی می توانند بسیار خلاق باشند و نسخه های محلی الگوها ، محتوا و سایت های کوچک را برای برآوردن نیازهای محلی خود ایجاد کنند.
با گذشت زمان ، تیم HQ کنترل بهینه سازی سایت های محلی را کم کم از دست می دهد.
چرا این یک مشکل است
هر یک از سناریوهای مثال ذکر شده در بالا می تواند منجر به مشکل بسیار بزرگ و پیچیده ای از تکرار ، به روز رسانی چالش ها و اتلاف منابع شود.
این صفحات وب ، محتوا و میکروسایت های محلی ایجاد شده احتمالاً با توجه به بهترین شیوه های SEO شرکت بهینه نشده اند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
ممکن است از طرح ها ، پیام ها و غیره قدیمی استفاده کنند ، زیرا الگوهای جدید به سایت های محلی منتقل نمی شوند.
این امر به ویژه اگر آنها یک میکروسایت با محتوای مشابه ایجاد کنند ، چالش برانگیز است ، زیرا آنها در حال حاضر محتوای تکراری یا نزدیک تکراری دارند.
تیم های محلی ممکن است از برخی از تاکتیک ها یا حیله های قدیمی استفاده کنند که برخلاف بهترین عملکرد شرکت است ، که می تواند به عملکرد سایت های محلی آسیب برساند.
راه حل ها
وقتی تیم های محلی احساس نیاز به ایجاد صفحات و وب سایت های خود می کنند ، معمولاً به این دلیل است که آنها احساس می کنند وب سایت های جهانی برای توسعه مشاغل محلی خود طراحی نشده اند.
هنگامی که مدیریت وب سایت و اقدامات SEO توسط تیم HQ اجرا می شود ، مهم است که با تیم های محلی ارتباط برقرار کنید تا نیازهای آنها را درک کنید.
برای درک دلایلی که احساس می کنند سایت فعلی برای آنها مناسب نیست اقدام کنید و در صورت امکان اقامت کنید.
ایجاد بهترین راهنماها و استانداردهای جهانی SEO برای همه تیم های محلی که باید از آنها پیروی کنند. استانداردهای اولیه SEO و دلایل مورد نیاز آنها را به آنها آموزش دهید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
همچنین مهم است که به تیم های محلی اطلاع دهید که انحراف آنها از این استانداردها می تواند مسائل مهمی را نه تنها برای سایت محلی بلکه برای همه سایت ها ایجاد کند.
در برخی موارد ، تیم های محلی ممکن است بخواهند میکروسایت ایجاد کنند.
در این صورت ، لیستی از “باید” ها و “نباید ها” را برای میکروسایت ها ارائه دهید.
دادن الگو یا ناحیه محتوا ویژه در سایت که در آن تیم محلی بتواند محتویات محلی ایجاد کند ، یکی از راه های حل مشکل و برآوردن آنها در نیمه راه است.
شاید یکی از راه حل های مهم این است که تیم های محلی را در بحث برنامه ریزی بگنجانید ، به طوری که آنها فرصتی برای بیان نگرانی های خود ، درک اهداف و آمادگی بهتر برای تغییرات آینده در وب سایت داشته باشند.
غذای آماده کلیدی
دلایل متعددی وجود دارد که SEO بین المللی ممکن است شکست بخورد ، اما تعدادی راه حل برای جلوگیری و بهبود عملکرد جهانی و محلی سایت نیز وجود دارد.
هنگامی که وب سایت های جهانی راه اندازی می کنید ، پیش بینی کنید که با برخی از این مسائل منحصر به فرد در سئوی بین المللی روبرو هستید و طرحی را برای به حداقل رساندن نقاط شکست تا آنجا که ممکن است ، توسعه دهید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: NikVector/Shutterstock