“نصف پولی که برای تبلیغات هزینه می کنم هدر می رود. مشکل این است که نمی دانم کدام نیمه است. ” – مغازه بزرگ فروشگاه جان وانامیکر
ناگفته نماند که Wanamaker یک حساب Google Analytics برای بررسی نحوه عملکرد تبلیغات خود نداشت.
اینترنت ما را وارد عصری کرده است که بسیاری معتقدند همه چیز را می توان (و باید) اندازه گیری و بر اساس آن عمل کرد.
به قول مدرن تر: اگر آن را اندازه گیری نکنید ، به آن اهمیتی نمی دهید.
نکته این است که در حالی که ما به وضوح بیش از 100 سال پیش Wanamaker داده داریم ، همیشه نمی دانیم کدام داده ها بیشترین اهمیت را دارند.
بدتر از آن ، داشتن داده ها به این معنا نیست که ما از آنها برای تصمیم گیری درست استفاده می کنیم.
این می تواند در تمام کانال های بازاریابی دیجیتال – به ویژه SEO – اعمال شود. به طور دقیق ، درک نادرست و سوء استفاده از داده های مرتبط با ایجاد لینک بسیار آسان است.
وقتی نقاط و معیارهای داده اشتباه را اندازه گیری می کنیم ، ممکن است یک سری اتفاقات نه چندان بزرگ رخ دهد:
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
- ما فکر می کنیم که کار خوبی را انجام می دهیم اما در واقع اینطور نیست.
- رفتارهای نادرست را می توان برانگیخت و منجر به کار زیر استاندارد شد.
- ما تأثیر کار خود را به گونه ای اندازه گیری می کنیم که با نتایج واقعی تجارت مرتبط نباشد.
اجازه دهید نگاهی دقیق تر به برخی از معیارهای پیوندسازی موجود بیندازیم و نحوه استفاده – و نباید – آنها را ارزیابی کنیم.
1. معیارهای کیفیت دامنه و صفحه
بدیهی ترین نقطه برای شروع ، فراوانی معیارهایی است که ارائه دهندگان ابزار مختلف برای کمک به ارزیابی ارزش و کیفیت پیوند ایجاد کرده اند.
چندتایی این جاست:
- TrustFlow و CitationFlow از Majestic.
- قدرت دامنه و اختیار صفحه از Moz.
- رتبه دامنه از Ahrefs.
- امتیاز دامنه از Semrush.
اکثر این موارد به صورت رایگان در دسترس هستند. همه ما موارد دلخواه خود را داریم و بسیاری از آنها از بیش از یک یا حتی نسخه اختصاصی خود استفاده می کنند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
مهم نیست از کدام یک (ها) استفاده می کنید ، اگر می خواهید از آنها استفاده کنید ، باید به چند نکته فکر کنید و چند مشکل وجود دارد که باید مراقب آنها باشید.
به عنوان شاخص رتبه بندی بالقوه استفاده کنید
بسیاری از این معیارها برای تکرار نحوه عملکرد Google PageRank (که ما دیگر به آن دسترسی نداریم) طراحی شده اند ، اما با آنچه Google قادر به محاسبه و استفاده از آن در سراسر وب است ، بسیار کوتاه تر است.
آنها همچنین به طور کلی طراحی شده اند تا تصور کنند که یک دامنه یا صفحه در مقایسه با دیگری چقدر خوب رتبه بندی می شود.
آنها معیارهای دقیقی نیستند که بتوانند به یک س questionال پاسخ دقیقی بدهند و بنابراین نباید از آنها در این راه استفاده کرد.
در عوض ، از آنها برای درک یکی از دلایل احتمالی اینکه چرا یک دامنه یا صفحه ممکن است بهتر از دیگری رتبه بندی شود استفاده کنید: حجم و کیفیت پیوندهایی که به آنها اشاره می کند.
البته دلایل زیادی وجود دارد که چرا ممکن است یک دامنه بالاتر از دیگری قرار گیرد ، بنابراین بررسی معیارهایی مانند رتبه دامنه یا اعتبار دامنه می تواند به شما ایده دهد که چگونه پیوندها می توانند یک عامل باشند.
این یک نقطه شروع برای عمیق تر شدن آن پیوندها یا بررسی مناطق دیگری است که می توانید برای بهبود رتبه بندی جستجوی ارگانیک تحت تأثیر قرار دهید.
برای مرتب سازی و فیلتر کردن چشم اندازهای پیوند ساختمان استفاده کنید
استفاده خوب دیگر از معیارهایی مانند رتبه دامنه یا اعتبار دامنه این است که لیست های وسیعی از دامنه ها را مرتب کنید تا بتوانید تلاش های خود را برای ایجاد لینک متمرکز کنید.
در حالی که عوامل دیگری مانند ارتباط وجود دارد که باید در مورد آنها فکر کرد ، استفاده از یک معیار خام مانند این و مرتب سازی دامنه ها از بالاترین نمرات به پایین ترین آنها می تواند کمک کننده باشد.
فرض کنید که شما لیستی از 300 دامنه احتمالی را که مرتبط با تلاش های شما برای ایجاد پیوند هستند جمع آوری کرده اید ، باید مکانی را برای شروع پیدا کنید.
جذب معیار می تواند این کار را به خوبی انجام دهد تا بتوانید فرایند پیوندسازی خود را با دامنه هایی شروع کنید که احتمالاً از نظر ارزش ویژه پیوند قوی ترین هستند.
باز هم ، این یک قانون مشخص نیست ، اما این یک راه مفید برای استفاده از این معیارها است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
برای ممیزی پروفایل پیوند استفاده کنید
اگر می خواهید نمایه پیوند را ممیزی کنید ، به احتمال زیاد باید داده های صدها ، هزاران یا ده ها هزار دامنه پیوندی را جمع آوری و بررسی کنید.
هنگام مواجهه با چنین وظیفه ای ، استفاده از معیارها می تواند به شما در یافتن مشکلات احتمالی در پروفایل پیوند یا الگوهای غیر معمول کمک کند.
به عنوان مثال ، اگر داده های مربوط به نمایه پیوند خود را جمع آوری کنید و متوجه شوید که درصد بالایی از آنها دارای اعتبار دامنه یا رتبه دامنه کمتر از 10 هستند ، این به شما نقطه شروع خوبی برای پیوندهای با کیفیت پایین می دهد.
از سوی دیگر ، ممکن است نسبت غیرمعمول بالایی از پیوندهای شما در محدوده DA90+ باشد. این می تواند به این معنا باشد که برخی فعالیتهای دیجیتالی روابط عمومی قبلاً انجام شده است و منجر به پیوندهای زیادی از دامنه های سطح بالا شده است.
در هر صورت ، جمع آوری این نوع معیارها می تواند جهت بقیه ممیزی پیوند شما را راهنمایی کند و الگوهایی را نشان دهد که در غیر این صورت ممکن است آنها را تشخیص ندهید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
2. ویژگی های پیوند – Nofollow ، Sponsored و UGC
بعد ، بیایید به یک نقطه داده بسیار رایج که متخصصان SEO هنگام ایجاد پیوند استفاده می کنند نگاه کنیم – ویژگی های پیوند شامل nofollow ، حمایت شده و UGC.
ما قصد داریم در مورد nofollow صحبت کنیم زیرا این بسیار رایج است ، با توجه به اینکه حمایت مالی و UGC نسبتاً جدید هستند.
ارزش پیوندهای Nofollow را برای رتبه بندی اهداف نادیده نگیرید
از نظر تاریخی ، اعتقاد رایج این بوده است که پیوندهایی که از ویژگی nofollow استفاده می کنند ، هیچ تاثیری بر رتبه بندی جستجوی ارگانیک ندارند.
در حالی که برخی بحث ها و شواهد حدیثی بر خلاف آن وجود دارد ، به طور کلی پذیرفته شد زیرا گوگل صراحتا اعلام کرد که این نوع پیوندها از هیچ رتبه بندی برخوردار نیستند.
سپس ، در سال 2019 ، گوگل اعلام کرد که آنها این موضع را کمی ملایم کرده اند و در واقع ، پیوندها با ویژگی nofollow ممکن است به عنوان “اشاره” در نظر گرفته شوند.
در شیوه کلاسیک گوگل ، آنها تضمین نمی کردند که این کار را انجام می دهند یا نمی دهند – فقط این حق را برای خود محفوظ می دارند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
در واقع ، این بدان معناست که آنها از تعدادی سیگنال دیگر برای تعیین اینکه آیا باید پیوند nofollow را در نمودار پیوند خود حساب کنند یا نه استفاده می کنند.
به عنوان مثال ، اگر یک دامنه دارای سابقه خوب ، محتوای با کیفیت بالا و عاری از هرزنامه باشد ، ممکن است تصمیم بگیرند که این عوامل بیشتر از ویژگی nofollow هستند و PageRank باید در سراسر آن جریان داشته باشد.
از طرف دیگر ، آنها ممکن است ببینند که پیوند nofollow مورد نظر در دامنه ای است که به پیوندهای ایجاد شده توسط کاربر اجازه می دهد تا همیشه قرار داده شوند ، که منجر به استفاده از آن شده و در حال حاضر پر از پیوندهای اسپم است.
در این مورد ، آنها ممکن است ببینند که استفاده از nofollow مناسب است و تا حد زیادی این پیوند را برای اهداف رتبه بندی نادیده می گیرد.
به طور کلی ، به دلیل عدم اطمینان در مورد استفاده از پیوندهای nofollow (یا نه) در Google برای درک اینکه آیا یک صفحه باید رتبه بهتری داشته باشد یا خیر ، عاقلانه نیست که از یک قانون کلی استفاده کنید که همه آنها باید به صورت یکسان به عنوان پیوندهای استاندارد حساب شوند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
در عین حال ، می توان به طور منطقی مطمئن بود که گوگل آنها را تا حدودی شمارش می کند.
با فرض اینکه شما به طور کلی پیوندهای خوبی با بسیاری از ویژگی های مثبت دیگر ایجاد می کنید ، بنابراین شمارش هرگونه پیوند nofollow تا حدی برای اهداف رتبه بندی ، یک قاعده عادلانه است.
ارزش ترافیک را به خاطر بسپارید
یکی از مواردی که اغلب در مورد پیوندهای nofollow مورد غفلت قرار می گیرد این است که آنها هنوز توانایی ارسال ترافیک به دامنه شما را دارند.
کاربران نمی توانند تفاوت بین پیوندی که دارای ویژگی nofollow است را تشخیص دهند. آنها فقط پیوند قابل کلیک را می بینند.
اگر بسیاری از افراد بر روی پیوند nofollow کلیک کرده و وب سایت شما را مرور می کنند ، در اینجا ارزش مشخصی وجود دارد که نباید نادیده گرفته شود.
من دوست دارم به این فکر کنم که اگر پیوندها هیچ تغییری در رتبه بندی جستجوی ارگانیک ایجاد نکنند ، چگونه به ساخت پیوند نزدیک می شویم.
این واقعیت که پیوندها می توانند بر نتایج جستجوی ارگانیک تأثیر بگذارند به این معنا نیست که ما هنوز نمی توانیم ذهنیت و رویکرد یکسانی داشته باشیم. ایجاد پیوندهایی که ترافیک را ارسال می کنند ، می تواند لایه دیگری از ارزش را فراتر از رتبه بندی به کار شما اضافه کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
در شرایطی که جداسازی تأثیر رتبه بندی پیوندهای خاص به طور فزاینده ای دشوار می شود ، این که بتوانید ارزش خود را با ترافیک نشان دهید اهمیت بیشتری پیدا می کند.
3. پیوندها از دامنه های جدید در مقابل دامنه های موجود
بسیاری از آژانس ها و تیم های داخلی مراقب این هستند که آیا تلاش های پیوند سازی آنها به پیوندهایی از دامنه های جدید منجر می شود یا موجود.
اگرچه این چیز بدی نیست ، اما راه هایی برای بررسی وجود دارد که ممکن است فوراً آشکار نباشند یا در ابتدا ارزشمند تلقی نشوند.
تمرکز خود را بر پیوندهای دامنه های جدید و مرتبط افزایش دهید
با فرض اینکه کیفیت و ارتباط پیوندهای شما بسیار بالا است ، دریافت پیوندهایی از دامنه هایی که قبلاً قبلاً از آنها پیوند دریافت نکرده اید ، می تواند ارزشمندتر از یک پیوند موجود باشد – اما نه به دلایلی که ممکن است فکر کنید.
اگر پیوندی از دامنه ای دریافت کنید که قبلاً هرگز در آن حضور نداشته اید ، خود را در مقابل مخاطبان تازه ای قرار می دهید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
افزایش دسترسی شما به مخاطبین مربوطه می تواند مزایایی فراتر از جستجوی ارگانیک داشته باشد ، مانند افزایش آگاهی از نام تجاری و بازدیدکنندگان جدید.
حتی اگر از نظر جستجوی ارگانیک به هیچ ارزشی امیدوار نیستیم ، پیوندهایی مانند این به کار شما ارزش می بخشد و باید به عنوان بخشی از استراتژی دیجیتال شما در نظر گرفته شود زیرا ارزش واقعی را به کسب و کار اضافه می کنند.
پیوندها را از دامنه هایی که قبلاً دارید تخفیف ندهید
در سوی دیگر مقیاس ، من متخصصان سئو داخلی (و حتی برخی از آژانس ها) پیوندهای دامنه هایی را که قبلاً به آنها پیوند داده بودند کاملاً تخفیف می دهم.
به نظر می رسد منطق این است که وقتی آنها یک پیوند داشته باشند ، هیچ پیوند آینده ای ارزشمند نخواهد بود.
نکته این است که پیوندهای دامنه های یکسان به دلایل مختلف می توانند ارزش بیشتری را اضافه کنند:
- اعتمادی که با پیوند دادن به شما نشان داده می شود بارها و بارها تقویت می شود و به گوگل نشان می دهد که این فقط یکبار مصرف یا یک اشتباه نبوده است.
- صفحات دائماً از وب حذف می شوند. فقط به این دلیل که پیوندی دارید قبلاً به این معنی نیست که برای همیشه در آنجا باقی می ماند. دریافت پیوندهای بیشتر از صفحات بیشتر به مبارزه با این امر کمک می کند.
- هرچه پیوندهای بیشتری داشته باشید ، دید بیشتری در آن دامنه خواهید داشت و شانس بیشتری برای ایجاد ترافیک در وب سایت خود خواهید داشت.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
آخرین مورد برای من واقعاً مهم است.
اگر پیوندی را از یک دامنه ایجاد کنید ، می توانید به سرعت و با اطمینان ببینید آیا برای شما ترافیک ارسال می کند یا خیر.
اگر می بینید که ترافیک از راه می رسد و این ترافیک ارزشمند به نظر می رسد ، شما باید به دنبال راه هایی برای کار بیشتر با دامنه و دریافت پیوندهای بیشتر در آینده باشید.
برای جمع بندی
به طور خلاصه ، اجازه ندهید هیچ یک از معیارها یا داده های منحصر به فرد شما را از آنچه واقعاً سعی می کنید انجام دهید – ارزش افزوده به کسب و کار – منصرف کند.
معیارها می توانند به طرق مختلف به شما کمک کنند ، اما اگر مراقب نباشید ، می تواند علیه شما عمل کند.
اطمینان حاصل کنید که وقتی از معیارها و نقاط داده در ایجاد پیوند استفاده می کنید ، آنها:
- انواع مناسب رفتارها را پیش ببرید.
- در نهایت منجر به نتایج تجاری می شود.
- به شما اجازه دهید بفهمید که آیا کار خوبی انجام می دهید یا خیر.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: VZ_Art/Shutterstock