آیا می خواهید ارزشی را برای مشتریان خود فراهم کنید تا آنها شما را در نگهدارنده نگه دارند؟
اگر چنین است، یکی از داده های ارزشمندی که می توانید برای مشتریان آژانس خود ارائه دهید، بازگشت سرمایه (ROI) برای استراتژی های بازاریابی خاص است.
نشان دادن اینکه چگونه آژانس شما ارزشی برای مشتریان ارائه میکند بسیار مهم است زیرا صاحبان مشاغل کوچک همچنان با اثرات مداوم همهگیری مبارزه میکنند.
بیشتر آژانس شما می تواند به آنها کمک کند تا در مسیر عادی جدید حرکت کنند و تأثیرات ناشی از آن بر تلاش های بازاریابی آنها، بهتر است.
در این مقاله، سه راه برای کمک به آژانسها برای اندازهگیری بازگشت سرمایه (ROI) بازاریابی را خواهید آموخت.
چرا اندازه گیری بازگشت سرمایه برای مشتریان شما اهمیت دارد؟
برای کسب و کارهایی که به صورت آنلاین سرنخ تولید می کنند، بسیار مهم است که بدانیم کدام فعالیت های بازاریابی بیشترین سرنخ را دارند. در حالی که ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت رایگان وجود دارد، آنها در توانایی خود محدود هستند برای ردیابی منابع ارجاعی خاص – به خصوص وقتی صحبت از سرنخ های تلفن ورودی به میان می آید.
دانستن منابع خاص سرنخ ها به مشتریان شما این امکان را می دهد که بودجه بازاریابی خود را به موثرترین استراتژی ها اختصاص دهند. اینکه بتوانید منبع واجد شرایط ترین سرنخ های مشتری خود را مشخص کنید، تضمین می کند که تیم فروش آنها زمان بیشتری را با سرنخ های تبدیل بالاتر می گذرانند – و آژانس شما داده های ارزشمندی را ارائه می دهد که می تواند به یک قرارداد تمدید شود.
اندازه گیری بازگشت سرمایه چقدر مهم است؟ با توجه به الف مطالعه از CallRail، کسب و کارهای کوچک عاشق کار با آژانس هایی هستند که کارهای زیر را انجام می دهند:
- بررسی تجزیه و تحلیل با شرکای مشاور خود (46٪)
- استفاده از ردیابی تماس برای نشان دادن اثربخشی استراتژی های خاص (39%)
- به صاحبان SMB کمک کنید تا مشتریان خود را درک کنند (31%)
- شفافیت خوبی در ROI (31%) ارائه دهید
- بهبود کیفیت سرنخ های تولید شده (26%)
- ایجاد ROI مثبت (23%)
در مجموع، این پاسخ های نظرسنجی داستان قانع کننده ای را بیان می کنند.
مشتریان مشتاق استخدام و ایجاد روابط حرفه ای پایدار با آژانس هایی هستند که فراتر از پارامترهای تعامل معمولی هستند. ما ابزارهایی را در اختیار شما قرار میدهیم که نه تنها محتوا ایجاد کنید، بلکه به مشتریان این امکان را میدهیم که عملکرد را اندازهگیری کنند تا انتخابهای آگاهانهای در مورد محل سرمایهگذاری و تغییر استراتژیهایشان داشته باشند.
1. ROI SEO را اندازه گیری کنید
اکثر کسب و کارها می دانند ارزش ترکیب بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به تمام جنبه های یک برنامه بازاریابی، از وب سایت و محتوا گرفته تا تبلیغات آنلاین.
مطالعات نشان داده است که موتورهای جستجو حرکت می کنند بیش از 50% ترافیک وب به وب سایت ها در بیشتر صنایع، با گوگل هشت برابر بیشتر از مجموع همه شبکه های اجتماعی ترافیک به ارمغان آورده است. با توجه به اینکه گوگل دارد این امر منطقی است بیش از 92 درصد از سهم بازار جهانی موتورهای جستجو
نتایج استراتژی سئو را دنبال کنید
راه های مختلفی برای پیگیری نتایج استراتژی های سئوی شما وجود دارد.
میتوانید با ابزارهای سئو مانند Semrush یا Ahrefs شروع کنید که تغییرات در رتبهبندی کلمات کلیدی، تعداد لینکهای ورودی و امتیاز کلی اعتبار وبسایت شما را بررسی میکنند. اینها به شما بینشی در مورد اینکه چقدر تلاشهای سئوی شما باعث افزایش دید شما در جستجوی کلمات کلیدی هدفمند شما میشود، میدهد.
ردیابی تبدیل
کسبوکارهای کوچکی که از Google Analytics با تنظیمات تبدیل استفاده میکنند نیز میتوانند تعیین کنند که آیا جستجوی ارگانیک باعث افزایش ترافیک به وبسایتشان میشود که تبدیل میشود یا خیر. 93 درصد صاحبان مشاغل کوچک می گویند که برای تعیین بهترین استراتژی های بازاریابی که باید دنبال کنند، برای تجزیه و تحلیل وب سایت خود زمان صرف می کنند.
- با استفاده از گزارش کانال های زیر کسب > همه ترافیک، می توانید نرخ تبدیل ترافیک جستجوی ارگانیک را با ترافیک مستقیم، ارجاع، اجتماعی، جستجوی پولی و ایمیل مقایسه کنید.
- در گزارش منبع/متوسط، می توانید تعیین کنید که کدام موتور جستجو بیشترین ترافیک و تبدیل را به وب سایت شما هدایت می کند. فراتر از گوگل، بیشتر مشاغل ممکن است ترافیک موتورهای جستجو مانند مایکروسافت بینگ، یاهو و داک داک گو را تشخیص دهند.
از نرم افزار ردیابی تماس استفاده کنید
در حالی که می توانید راهنمایی دریافت کنید، هنوز چندین نقطه کور در داده ها در Google Analytics وجود دارد، بنابراین شما نباید تنها بر اطلاعات به دست آمده از این ابزار تکیه کرد.
این شامل کلمات کلیدی خاصی است که کاربران جستجوی ارگانیک را به وب سایت شما هدایت می کند و تعداد افرادی که پس از یافتن کسب و کار شما در جستجوی ارگانیک تصمیم گرفتند با آن تماس بگیرند.
استفاده كردن نرم افزار ردیابی تماس، آژانس ها می توانند ارزش و اثربخشی تاکتیک های خاص سئو را نشان دهند. به عنوان مثال، زمانی که میتوانید کلمه کلیدی خاصی را که در جستجو استفاده میشود توسط یک سرنخ واجد شرایط نسبت دهید، میتوانید یک استراتژی SEO را تنظیم کنید که بر روی کلمات کلیدی متمرکز شود که احتمال تبدیل آنها بیشتر است.
سوالاتی که می توان با استفاده از نرم افزار ردیابی تماس و تجزیه و تحلیل بازاریابی پاسخ داد عبارتند از:
- سرنخ های واجد شرایط به دنبال چه هستند؟
- چه سوالاتی اغلب توسط سرنخ های واجد شرایط پرسیده می شود؟
- سرنخ های واجد شرایط به دنبال حل چه نقاط درد هستند؟
هنگامی که بتوانید به این سؤالات برای صاحبان مشاغل کوچک پاسخ دهید، میتوانید به آنها در ایجاد محتوای بیشتر برای جذب سرنخهای واجد شرایط، پاسخ به بزرگترین سؤالات آنها و کمک به حل مشکلات آنها کمک کنید.
2. ROI PPC را اندازه گیری کنید
صاحبان مشاغل کوچک که در کمپین های تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک (PPC) سرمایه گذاری می کنند، باید بیشتر از اینکه کدام تبلیغات بیشترین کلیک را دریافت می کنند، بدانند. آنها باید بدانند که کدام کمپین های تبلیغاتی و کلمات کلیدی منجر به بیشترین تماس تلفنی یا ارسال فرم در وب سایت آنها می شود.