هیچ چیز هیجان انگیزتر از آوردن مشتری جدید SEO نیست. با این حال ، برای اینکه رابطه جدید خود را از آغاز درست شروع کنید ، باید سوالات درستی بپرسید و اطلاعات حیاتی کسب کنید.
27 س followingال زیر برای پرسیدن از هر مشتری جدید مورد علاقه من است تا اطمینان حاصل کند که روند پردازش صحیحی دارم و برای بهبود ROI و رسیدن به اهداف تجاری آنها تنظیم شده ام.
هر س questionال به دسته های زیر تقسیم شده است:
- پیاده سازی.
- دسترسی
- استراتژی
- اهداف و اهداف
- چالش ها.
- تیم
- تاریخ.
پیاده سازی
یکی از بزرگترین موضوعاتی که صنعت SEO با آن روبرو است ، این است اجرای سئو توصیه ها ، به ویژه هنگامی که مشتری انتظار دیدن نتایج را دارد و فقط بخشی از توصیه های شما را اجرا کرده است.
س toالاتی برای پرسیدن:
1. آیا منابعی برای اعمال تغییرات در CMS و ایجاد تغییرات فنی در سایت دارید؟
همچنین بپرسید آنچه CMS قادر به انجام آن است (به عنوان مثال ، تغییر عناوین صفحه ، افزودن موارد متعارف و غیره)
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اگر مشتری شما منابع داخلی یا از طریق شخص ثالث برای انجام این تغییرات را ندارد ، نمایندگی یا تیم داخلی شما می توانند برای شما این کار را انجام دهند اگر شما مهارت های مربوط و تجربه اکثر آژانس ها به دلایل مسئولیت نمی خواهند چیزی را که مربوط به کد باشد لمس کنند.
2. نقش ها و مسئولیت های این تعامل چیست؟
همیشه چه کسی چه کاری را انجام می دهد و چگونه بلیط ردیابی می شود ، مانند یک سیستم مدیریت پروژه مانند جیرا.
3. ترجیح می دهید اسناد را در کجا ذخیره کنیم؟
مدیریت ارتباط با مشتری از طریق ایمیل می تواند سخت باشد و باعث سقوط همه چیز شود.
داشتن یک مکان مرکزی برای ذخیره اسناد می تواند همه چیز را منظم نگه دارد و به همه کمک می کند تا به سرعت و به راحتی اطلاعات را پیدا کنند.
دسترسی
دستیابی به داده های مشتری کلیدی در تنظیم استراتژی SEO شماست ، از جمله ایجاد گزارش ، انجام یک بررسی سایت و تجزیه و تحلیل عملکرد در طول زمان.
س questionsالاتی که باید در اینجا بپرسید:
4- آیا می توانیم به حساب های Google Analytics ، Search Console و Google Ads شما دسترسی پیدا کنیم تا یادگیری ها و کارایی ها را بین جستجوی پولی و ارگانیک به اشتراک بگذاریم؟
5- آیا می توانیم به تقویم محتوا دسترسی پیدا کنیم؟
شما می خواهید کارهای آینده ، پرونده ها را وارد کنید و هر سیستم مدیریت پروژه ای را که مشتری برای ردیابی پروژه ها استفاده می کند ، مرور کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
6. آیا شما پلت فرم SEO دارید؟
کشف کنید – در صورت موفقیت ، به آن نیز دسترسی پیدا کنید.
7. آیا می توانیم به اسناد دیگری دسترسی پیدا کنیم؟
اگر مشتری هر سه ماه گذشته از نظر بازرگانی (QBR) ، اسناد استراتژی ، بلیط های فنی باز و بسته و ثبت تغییرات فنی در سایت طی چند سال گذشته ، ایده خوبی است که درخواست دسترسی به آن را داشته باشید ، هم.
اهداف و اهداف
این خیلی سرراست است. به سادگی از مشتری بپرسید:
8- اهداف و اهداف شما چیست؟
همیشه موارد خاصی مانند این را بخواهید:
- شماره های ترافیک
- تبدیل ها
- درآمد
- رتبه بندی ها
- چگونه مشتری موفقیت این تعامل را تعیین می کند.
این یکی از مهمترین س questionsالاتی است که شما باید بپرسید تا مطمئن شوید که شما و تیمتان درک می کنید آنچه مشتری امیدوار است به انجام برساند.
دانستن خواسته مشتری به آژانس یا برند شما کمک می کند تا استراتژی موفقیت را تنظیم کند.
اگر هدف این است که ترافیک بیشتری ایجاد کنید و به عنوان مثال 25٪ منجر شود ، پس باید تلاش خود را انجام دهید تا مشتری خود را به هدف برساند ، در غیر این صورت ممکن است خود را در قطعه خرد کنید.
استراتژی
تنظیم یک استراتژی SEO به مشتری کمک می کند تا بفهمد که نقشه حمله برای رسیدن به شاخص های اصلی عملکرد خود چیست.
به همین دلیل یکی از مهمترین س questionsالاتی که همیشه می پرسم پیرامون کلمات کلیدی است:
9. چه کلمات کلیدی برای رتبه بندی و افزایش ارزش تجاری برای برند شما مهم است؟
به نظر می رسد بعضی اوقات آنچه مشتری فکر می کند کلمات کلیدی مهمی هستند ، آنقدر مهم نیستند – یا هیچ حجم جستجو ندارند.
هنگامی که تحقیق کلمات کلیدی خود را انجام دادید یا به داده های تاریخی نگاه کردید ، می توانید بفهمید چه عواملی مفید بوده و چه عواملی مثر نیست.
چند سوال خوب دیگر برای پرسیدن:
10. شما با آژانس سابق خود چه فرایندهایی انجام داده اید که دوست دارید ادامه دهید و دوست دارید چه چیزی را تغییر بدهید؟
این به مشتری این فرصت را می دهد تا در مورد کارهایی که برای آنها مفید است و از آنچه راضی بوده اند و همچنین آنچه که دوست ندارند را باز کند و این به شما کمک می کند از اشتباهاتی که سلف مرتکب شده است جلوگیری کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
11- رقبای برتر شما چه کسانی هستند؟
دریافت توضیحات در مورد رقبای برتر مشتری مهم است. با این کار می توانید سایت ها ، قابلیت مشاهده ، پیوندها ، حضور اجتماعی ، سرعت صفحه و غیره را مرور کنید تا ببینید چرا رقبا مشتری شما را کتک می زنند.
این همچنین به شما می آموزد که هر روش دیگری که ممکن است برای آنها موفقیت آمیز باشد که مشتری شما نیز می تواند از آنها بهره مند شود.
در اینجا چند سوال اضافی برای پرسیدن در مورد استراتژی آورده شده است:
- مهمترین محصولات و خدمات کدامند و ارزش پیشنهادی شما چیست؟
- آیا انجماد کدی وجود دارد که در یک نقطه از سال اتفاق بیفتد؟
- مهمترین بخشهای سایت چیست؟
- ابتکارات برتر تجاری شما در 90 روز آینده چیست؟
- روند شما برای افزودن محتوای جدید چیست و معمولاً چه مدت طول می کشد؟
- نام تجاری در برابر پوشش نام تجاری – کدام یک از اهمیت بیشتری برخوردار است؟
- آیا دامنه دیگری دارید؟ این یک چیز قدیمی است اما یک چیز خوب است. گاهی ممکن است متوجه شوید مشتری ها دامنه های تکراری با همان محتوا یا دامنه های دیگر دارند که باعث ایجاد پیوند شرکای عالی می شود.
- بازار هدف و مخاطب ایده آل شما کیست؟ داشتن مشتری در مورد بازار هدف و مخاطبان ایده آل خود ، می تواند به شما در استراتژی SEO نیز کمک کند. به عنوان مثال ، فرض کنید شما یک بانک کوچک دارید که فقط در تگزاس فعالیت می کند. دریافت این اطلاعات بسیار مهم است زیرا می تواند به شما کمک کند تا روی استراتژی های صحیح مانند جستجوی محلی و غیره تمرکز کنید.
- شاخص های اصلی عملکرد شما چیست؟ آیا این برای افزایش ترافیک ماه به ماه و سال به سال است؟ نقاط اصلی تبدیل چیست (به عنوان مثال ، بارگیری بروشور ، نسخه آزمایشی رایگان ، ثبت نام در خبرنامه ، ارسال فرم یا موارد دیگر)؟
چالش ها
همیشه بپرس:
21. بزرگترین چالش های شما چیست؟
پرسیدن در مورد چالشهایی که مشتری با آنها روبرو است به آنها این فرصت را می دهد تا در مورد مسائل شناخته شده گشوده شوند.
به عنوان مثال ، بیایید بگوییم مشتری با تأیید پنج صفحه محتوای زیر دو ماه مشکل دارد.
اگر محتوا همان چیزی است که قصد دارد سوزن را به حرکت در بیاورد ، پس شما و مشتری باید ببینید که گلوگاه ها چیست و راه حل هایی برای ساده سازی روند ارائه دهید تا سریعتر تأیید شود.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
تیم
همیشه از مشتری بپرسید:
22- نقش ها و مسئولیت های تیم شما چیست؟
شناختن نقش ها و مسئولیت های همه برای دانستن اینکه اعضای اصلی تیم چه کسانی هستند و نقش ها و مسئولیت های آنها چیست ، بسیار حیاتی است.
این نیز مهم است ، بنابراین مشخص است که در صورت وجود هرگونه مشکل ، چه کسی را باید تشدید کند.
گردآوری ماتریس نقشها و مسئولیتها امری حیاتی است.
همچنین از مشتری بخواهید:
23- چگونه می خواهید ارتباط برقرار کنید؟
آیا از طریق Slack ، تیم ها ، تماس های تلفنی یا جلسات حضوری انجام می شود؟ و چند بار می خواهید جلساتی داشته باشید؟
تاریخ
دانستن تاریخچه آنچه در سایت انجام شده بسیار مهم است. برخی از مهمترین سوالاتی که باید بپرسید:
- آیا سایت شما تا به حال توسط an مجازات شده است به روز رسانی الگوریتم؟ اگر پاسخ مثبت است ، بفهمید کدام یک از آنها و چه موقع است.
- آیا قصد دارید در سال آینده یک طراحی مجدد ، مهاجرت یا برنامه ریزی مجدد انجام دهید؟ دریافت پاسخ به این سوال به برنامه ریزی و حفظ برخی ساعات کار با تیم کمک می کند.
- آیا تاکنون لینک های پولی خریداری کرده اید یا بخشی از طرح های پیوند بوده اید؟
- چگونه اطلاعات سطح کلمات کلیدی را در سطح تبدیل و ترافیک بدست می آوریم؟ این مهم است تا دریابید چگونه آنها از جستجوی ارگانیک به تبدیلات نگاه می کنند و می بینند که کلمات کلیدی چه چیزی را تبدیل می کنند. اگر در این مورد راه حل خاص خود را دارید ، عالی است. اما همچنین می توانید به برآورد ابزارهای شخص ثالث اعتماد کنید.
بسته بندی کردن
پرسیدن سوالات صحیح برای درک دقیق اهداف مشتری و همچنین کارهایی که در گذشته انجام شده است ، نحوه ارتباط آنها و ثبت نام در استراتژی SEO شما حیاتی است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
به نوبه خود ، این به تیم یا نام تجاری شما کمک خواهد کرد که یک تجربه ارزشمند را جمع آوری کرده و رابطه ای ایجاد کند که می تواند سالها دوام داشته باشد.
منابع بیشتر: