
در اینجا یک وضعیت رایج است که بسیاری از استارتاپ ها با آن روبرو هستند. آنها پول ندارند ، اما باید بازاریابی کنند.
آن ها چه می توانند بکنند؟
چنین استارتاپ هایی به جای تمرکز بر روش های بازاریابی پرهزینه ، باید بر هک های بازاریابی کم هزینه تمرکز کنند.
زیبایی هک رشد در این است که از روش های متفاوتی برای رشد استفاده می کند ، روش هایی که گاهی هزینه کمتری دارند.
در جایی که بازاریابی و مهندسی با هم ملاقات می کنند ، هک رشد اتفاق می افتد.

بدیهی است ، هک رشد رایگان نیست. به بیان دقیق ، هیچ یک از تکنیک های این مقاله “رایگان” نیستند. هر زمان که افراد ، کارکنان شرکت را درگیر کنید ، حقوق و دستمزد و هزینه های مربوطه وجود خواهد داشت.
اما اینجاست که چرا این (عمدتا) تکنیک های بازاریابی رایگان بسیار قدرتمند هستند. آنها به بودجه بازاریابی زیادی احتیاج ندارند. تنها چیزی که شما نیاز دارید زمان ، کمی آگاهی و نوع دیدگاه متمرکز و هدایت شده ای است که بازاریابی هوشمند به آن نیاز دارد.
1. از ارائه دهندگان خدمات خود پیوند دریافت کنید
برای رتبه بندی خوب ، یک وب سایت نیاز به بک لینک با کیفیت بالا دارد. این بک لینک ها را از کجا تهیه می کنید؟ بدیهی است که خرید لینک توصیه نمی شود. چکار باید کرد؟
اگر با ارائه دهندگان خدمات یا شرکای تجاری مشارکت داشته اید ، یک منبع فوری از لینک های استفاده نشده دارید. با این ارائه دهندگان خدمات تماس بگیرید و از آنها بخواهید که به وب سایت شما پیوند دهند.
چند پیوند خوب به دست می آورید و تمام هزینه آن چند دقیقه ایمیل کردن است.
2. جستجوهای بدون پیوند را جستجو کنید
یکی دیگر از راههای عالی برای بدست آوردن پیوندها و تقویت اعتبار سایت خود این است که به دنبال نامهای نام تجاری یا نام شرکت خود باشید.
اگر چنین مواردی را در نشریات آنلاین یا وب سایت ها پیدا کردید ، به ویرایشگر سایت ایمیل بزنید و از آنها بخواهید پیوند ارائه دهند. ممکن است تعداد زیادی نام تجاری در سراسر وب پیدا کنید.
یک جستجوی سریع و چند ایمیل بعدا – presto. بک لینک رایگان. نوع خوبش.
3. میزبانی وبینار
وبینارهای رایگان نام تجاری و محصول شما را به مخاطبان بیشتری معرفی می کند. هرچه موضوع جذاب تر باشد ، علاقه بیشتری به شما جلب می شود.
وبینارها زمان می برند. شما باید به موضوعات طوفان فکری بپردازید ، وبینار را برنامه ریزی کرده و این موضوع را گسترش دهید. اما مزایای آن درجه یک است.
4. ارتقاء متقابل
یکی از روشهای بازاریابی انفجاری که برخی شرکتها از آن استفاده می کنند تبلیغات متقابل است. تبلیغات متقابل به شما امکان می دهد در ازای بازاریابی خدمات آنها ، با مشاغل مرتبط که می توانند خدمات شما را به بازار عرضه کنند ، مشارکت کنید.
به عنوان مثال ، اگر برای صاحبان مشاغل آنلاین خدمات مشاوره ارائه می دهید ، ممکن است توصیه کنید که آنها از طراح وب خاصی برای ایجاد وب سایت خود استفاده کنند. طراح وب شریک تبلیغات متقابل شما است. این طراح وب با مشتریان تجاری کار می کند و این مشتریان را برای مشاوره راهنمایی می کند.
این یک برد-برد است و جدا از یک سند امضا شده و یک مکالمه آسان ، اصلاً به کار زیادی نیاز ندارد.
5. یک مفسر وبلاگ باشید
ایده بازاریابی این است که تا آنجا که ممکن است حضور برند خود را به خوبی شناخته کنید. یکی از راه های این کار ، اظهارنظر در مورد وبلاگ ها است. در اینجا نحوه کار این است:
- 5 وبلاگ برتر در طاقچه خود را مشخص کنید.
- به طور منظم وبلاگ ها را بخوانید و نظر دهید.
- همانطور که افراد نام شما و نام تجاری مرتبط را می بینند ، با آن آشنا می شوند و شاید حتی در مورد آن کنجکاو می شوند.
با هر نظر ، شما در حال ایجاد یک نام تجاری مداوم هستید. فقط مطمئن شوید که نظرات احمقانه ای نمی دهید. درک مشتریان از نام تجاری شما با توجه به کیفیت نظرات شما شکل می گیرد.
6. به خبرنگار کمک کنید
گاهی اوقات ، شما قصد دارید با برخی از اطلاعات قابل توجه در زمینه یا مشاغل خود روبرو شوید. ثبت نام برای به گزارشگر کمک کنید (HARO)به این یک سرویس رایگان است که خبرنگاران اغلب برای یافتن داستان از آن استفاده می کنند. اگر داستانی دارید ، می توانید به خبرنگار کمک کنید و تبلیغات بیشتری کسب کنید.
7. شبکه شخصا
از فرصت بازاريابي شخصي غافل نشويد. شما شخصاً با افراد بزرگی ملاقات خواهید کرد که ممکن است هرگز به صورت آنلاین با آنها برخورد نکنید.
هر فردی که ملاقات می کنید یک امکان بازاریابی دیگر است. بدیهی است که شما نمی خواهید مشاغل خود را به چهره افراد وارد کنید ، اما با مطرح شدن موضوع کار در گفتگو ، این موضوع را به آنها بگویید.
کل ایده شبکه سازی اساساً است بازار یابیبه شما می توانید افراد دیگر را بصورت زنده و حضوری با مشاغل خود آشنا کنید.
8. یک مسابقه را اجرا کنید
به همان اندازه که مورد اهانت و کلاهبرداری قرار گرفته اند ، مسابقات آنلاین همچنان راهی عالی برای تبلیغات کم هزینه بازاریابی است. واگذاری iPad کلیشه ای ، جوایز نقدی یا کالاهای دیگر راهی آسان برای به دست آوردن پتانسیل ویروسی و بهبود تصویر نام تجاری شما است.
9. ایجاد یک برنامه ارجاع
بهترین شکل های بازاریابی آنهایی هستند که می توانید راه اندازی کنید ، فعال کنید و رشد کنید – به صورت ارگانیک ، خودکار و بدون تلاش زیاد. آ برنامه ارجاع یا برنامه وابسته ممکن است برای هر شغلی کار نکند ، اما ارزش امتحان کردن را دارد.
ایجاد یک برنامه وابسته اساساً مشتریان شما را به یک بخش بازاریابی عملا تبدیل می کند. شما پول بازاریابی را خرج نمی کنید مگر اینکه ابتدا از طرف شما فروش داشته باشند.
10. توییت کنید طوفان در طاقچه شما
توییتر یک بستر بازاریابی قاتل است. با دسترسی فوری و خروجی عظیم خود ، توییتر می تواند سطح بالایی از ترافیک ارجاع ، مقدار زیادی از نام تجاری و سر و صدای اجتماعی بی وقفه را ایجاد کند.
آنچه من پیشنهاد می کنم این است که حداقل ده فرد تأثیرگذار را در زمینه خود دنبال کنید ، دنبال کنندگان خود را دنبال کنید ، توییت های خود را مجدداً توییت کنید و در نظرات از آنها نام ببرید. همانطور که با پلت فرم آنها ارتباط برقرار می کنید ، شروع به ساختن پلت فرم خود می کنید.
11. مشتریان موجود خود را گران کنید
اغلب ما “بازاریابی” را تنها به عنوان روشی برای به دست آوردن مشتریان جدید می بینیم. در حقیقت ، برخی از بهترین بازاریابی با مشتریان موجود اتفاق می افتد.
بازاریابی با مشتریان خود نسبتاً آسان و کم هزینه است. مزایای آن فوق العاده است.
12. با افراد تأثیرگذار در طاقچه راحت باشید
در هر صنعتی گروهی از بازیگران قدرت وجود دارند. آنها مکالمه را کنترل می کنند ، خطوط بازار را شکل می دهند و مخاطبان زیادی را جذب می کنند.
این افراد را دوست خود کنید. نیازی نیست که در مورد آن مشکوک باشید. شما می توانید مستقیم باشید. ارائه محصول به آنها یا مشارکت در پروژه آنها راههای ساده و مفیدی برای تقویت نام تجاری شما و سوار شدن بر موج نفوذ آنها است.
13. یک هشتگ را ادعا کنید
هشتگ ها تابلوهای تبلیغاتی اینترنت هستند. از آنجا که هشتگ ها در حال حاضر در هر پلتفرم اصلی اجتماعی در دسترس هستند ، می توانید برای کسب و کار خود هشتگ ایجاد کرده و در هر جایی که پست می کنید از آن استفاده کنید.
هشتگ یک برنامه افزودنی قابل جستجو و تعاملی برای نام تجاری شما است و می تواند به صورت ویروسی گسترش یابد.
14. دریافت آدرس های ایمیل بیشتر
افزایش لیست ایمیل ها یکی از ماندگارترین و م effectiveثرترین روش های بازاریابی است. من پیشنهاد می کنم از Hello Bar به عنوان استفاده کنید راهی ساده و مقرون به صرفه برای برداشتن آدرس های بیشتربه
15. دریافت محتوای بیشتر تولید شده توسط کاربر
همه می دانند که بازاریابی محتوا برای بازاریابی ورودی مثر است. اگر مراقب نباشید ، بازاریابی محتوا می تواند گران باشد. چگونه می توانید بدون افزایش کل بودجه بازاریابی خود محتوای بیشتری به دست آورید؟
پاسخ محتوای تولید شده توسط کاربر است. به طرفداران و مشتریان فعلی خود انگیزه دهید تا داستان خود را بنویسند و محتوا بنویسند ، و بلافاصله دریچه های سیلاب را به سوی هزاران محتوای تازه و جذاب باز می کنید که مخاطبان شما آن را دوست خواهند داشت. طرفداران شما محتوایی را برای شما ایجاد و به اشتراک می گذارند.
16. با طرفداران خود صحبت کنید
مشتریان و طرفداران دوست دارند دوست داشته شوند. روشی که نشان می دهید عشق با بازنویسی مجدد ، ترجیح دادن توییت ها ، دوست داشتن نظرات و به اشتراک گذاشتن وضعیت آنها است. به سادگی انتظار نداشته باشید که حضور شما در شبکه های اجتماعی برای شما مفید واقع شود. باید با آن صحبت کنید ، برای آن کار کنید شما طرفداران
آنها این لطف را پس خواهند گرفت و در سطح عمیق تری شرکت خواهند کرد.
17. تولید مطبوعات با کیفیت بالا
بیانیه های مطبوعاتی روزهای اوج خود را به عنوان یک ابزار سئو سپری کرده اند ، اما هنوز هم در بازاریابی تاثیرگذار هستند. اگر از منبعی مانند PRWeb استفاده می کنید ، هر زمان که مطبوعاتی منتشر کردید چند صد دلار از شما خارج می شود.
منبعی مانند PRLog.org، با این حال ، رایگان است. میزان اتحادیه ای که دریافت می کنید ممکن است کیفیت بالایی نداشته باشد ، اما چیزی است. و هی ، این چیزی برای هیچ است.
فقط اطمینان حاصل کنید که نسخه های بسیار با کیفیتی بنویسید و هیچ پیوندی را به وب سایت خود باز نگردانید.
18. هک کریگ لیست
Craigslist یکی از محبوب ترین وب سایت ها در جهان است. از Airbnb و ارزش بالای پول آن استفاده می شود Craigslist برای رشد سرسام آور آنبه شما همچنین می توانید از Craigslist استفاده کنید. سعی کنید از تمرکز جغرافیایی Craigslist برای هدف قرار دادن مناطق و بازارهای خاص استفاده کنید.
مطمئن شوید که شرایط خدمات سایت را رعایت می کنید. از Craigslist به روشی که در نظر گرفته شده استفاده کنید. متخلفان از ورود به سایت منع خواهند شد.
19. وبلاگ
من نمی توانم لیستی از تکنیک های بازاریابی را بدون ذکر وبلاگ ایجاد کنم. وبلاگ تجاری یک استراتژی ضروری برای بازاریابی آنلاین است. از آن استفاده کنید ، در آن کار کنید و آن را برای شما کار کنید.
اگر از وضعیت فعلی وبلاگ تجاری خود ناامید شده اید ، این 35 نکته را که باعث بهتر شدن آن می شود بخوانیدبه اگر با ترافیک مشکل دارید ، این پست را بخوانید.
20. وبلاگ مهمان
اگر وبلاگ نویسی عالی است ، وبلاگ نویسی مهمان دو برابر عالی است. وقتی مقاله ای را در وبلاگ دیگری ارسال می کنید ، فوراً مخاطبان آن وبلاگ را به دست می آورید. هزینه وبلاگ نویسی مهمان رایگان است ، کمتر از زمانی که صرف می کنید. یک مقاله قاتل بسازید ، برای مخاطبان وبلاگ جذاب باشید ، و ممکن است از شما دعوت شود تا مشارکت بیشتری داشته باشید.
من از وبلاگ نویسی مهمان با موفقیت باورنکردنی استفاده کردم. 300 وبلاگ مهمان من همچنان در حال بازگشت به من از نظر ترافیک ارجاع ، مشتریان و مشتریان هستند.
21. ایجاد گروه LinkedIn
LinkedIn رایگان است و در عین حال فرصت های بازاریابی باورنکردنی را در اختیار شما قرار می دهد. بسیاری از متخصصان از LinkedIn به عنوان یک ابزار ثابت رسانه های اجتماعی استفاده می کنند – مکانی برای تهیه رزومه و نه موارد دیگر.
LinkedIn بسیار بیشتر از یک رزومه آنلاین است. من از LinkedIn برای انتشار محتوا ، ارتباط با افراد قدرتمند و ایجاد یک گروه بازاریابی با هزاران عضو استفاده کردم.
همه اینها برای من صفر دلار و صفر سنت هزینه داشت ، اما صعود بازاریابی باورنکردنی بود.
22. به دیگران کمک رایگان کنید
اگر همه چیز را درباره خود و کسب و کار خود بازاریابی کنید ، ناامید و ناتمام خواهید ماند. سعی کنید به دیگران رایگان بدهید.
بدیهی است که شما یک موسسه خیریه نیستید. شما یک تجارت هستید اما چرا یک محصول ، یک ساعت از وقت خود یا عضویت خود را به مشتری که توانایی پرداخت خدمات شما را ندارد ، هدیه نمی دهید؟
برخی از بهترین فرصت های تجاری که من داشتم ، مشورت با مشتریان بود که نمی توانستند پرداخت کنند. این فرصتها به طریقی مفید بوده است که من نمی توانستم پیش بینی کنم.
حتی امروز ، من تقریباً همه مطالب خود را بدون هیچ گونه هزینه ای در اختیار شما قرار می دهم. انجام این کار برای من شخصاً رضایت بخش است و فرصتی برای بهبود بازاریابی فراهم می کند.
تکنیک های بازاریابی رایگان سوالات متداول
چند ایده بازاریابی رایگان چیست؟
برخی از ایده های بازاریابی رایگان شامل وبلاگ نویسی مهمان ، ایجاد لینک ، ایجاد گروه های رسانه های اجتماعی ایجاد شده در صنعت یا مارک شما ، اظهار نظر در مورد وبلاگ های دیگر و ایجاد وبلاگ شخصی شما است.
آیا امکان انجام بازاریابی به صورت رایگان وجود دارد؟
بله ، بسیاری از تکنیک های بازاریابی وجود دارد که کاملاً رایگان هستند.
آیا بازاریابی چریکی کار می کند؟
آیا بازاریابی در شبکه های اجتماعی رایگان است؟
روش های زیادی برای بازاریابی رایگان در رسانه های اجتماعی وجود دارد. می توانید گروه ایجاد کنید ، با تأثیرگذاران ارتباط برقرار کنید ، از هشتگ های محبوب استفاده کنید ، محتوایی با CTA در وب سایت خود ایجاد کنید و موارد دیگر.
نتیجه گیری تکنیک های بازاریابی رایگان
بازاریابی مجبور نیست بانک شما را خراب کند ، بودجه شما را خراب کند یا هزاران دلار برای شما هزینه داشته باشد. همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردم ، بازاریابی چیزی جز سرمایه گذاری در زمان نیاز ندارد.
به احتمال زیاد ، شما می توانید حضور بازاریابی خود را افزایش دهید امروز با پیاده سازی یکی از این روش ها یکی را انتخاب کنید و با آن بدوید.
تکنیک بازاریابی بدون هزینه مورد علاقه شما چیست؟

ببینید چگونه نمایندگی من می تواند رانندگی کند عظیم میزان ترافیک وب سایت شما
- سئو – باز کردن حجم زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را ببینید.
- بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند دریافت می کند و ترافیک جذب می کند.
- رسانه های پولی – استراتژی های م paidثر پرداخت شده با ROI روشن.
رزرو تماس