الگوریتم YouTube در طول سالها تغییر کرده است تا رضایت بینندگان را نسبت به کل کلیک ها و بازدیدها جبران کند.
بنابراین این برای بازاریابان چه معنایی دارد؟
این مقاله حاوی نمای کلی از نحوه کار الگوریتم YouTube و کارهایی است که برای انجام آن طراحی شده است.
در کل بخشهای زیر 20 واقعیت در مورد الگوریتم YouTube وجود دارد که همه آنها توسط خود شرکت تأیید شده اند.
خلاصه ای از تمام حقایق در انتها ذکر شده است.
بیایید با پاک کردن برخی باورهای غلط شروع کنیم.
تصورات غلط الگوریتم YouTube
یک سو major تفاهم عمده بازاریابان در مورد YouTube این است که همه مطالب با یک الگوریتم رتبه بندی می شوند.
YouTube چندین الگوریتم برای رتبه بندی محتوا در مناطق مختلفی که ویدیوها نمایش داده می شود ، دارد. این شامل صفحه اصلی ، فیلم های پیشنهادی و نتایج جستجو است.
این مقاله به نحوه عملکرد YouTube متمرکز است سیستم توصیه works ، که شامل صفحه اصلی و الگوریتم های پیشنهادی فیلم ها است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
یوتیوب می گوید سیستم پیشنهادی جایی است که بیشترین بازدید از فیلم ها ناشی می شود ، نه نوار جستجو.
سیستم پیشنهادی YouTube برای یافتن فیلم ها برای بینندگان ، به جای مشاهده کنندگان برای فیلم ها ، طراحی شده است.
برای فشار دادن یا تبلیغ ویدیوها برای بینندگان طراحی نشده است. سیستم توصیه برعکس عمل می کند.
وقتی کاربر از YouTube بازدید می کند ، سیستم پیشنهادی ویدیوها را جذب می کند و بهترین نامزدها را با توجه به آنچه که کاربر احتمالاً تماشا می کند رتبه بندی می کند.
YouTube قصد دارد به هر بیننده کمک کند ویدیوهایی را که می خواهد تماشا کند پیدا کند و رضایت بیننده را در طولانی مدت به حداکثر برساند تا آنها دوباره برگردند.
عامل برتر رتبه بندی YouTube: رضایت بیننده
چگونگی رتبه بندی محتوای YouTube برای کاربران با گذشت زمان تغییر کرده است. در اینجا یک تاریخچه مختصر آورده شده است:
- 2011: فاکتورهای رتبه بندی برتر کلیک ها و بازدیدها بودند.
- 2012: فاکتور رتبه بندی برتر زمان تماشا بود.
- 2015-امروز: فاکتور رتبه بندی بالا رضایت بیننده است.
رتبه بندی ویدئوها بر اساس کل کلیک ها و بازدیدها بی نتیجه بود زیرا منجر به تعداد زیادی کلیک با عناوین و تصاویر کوچک گمراه کننده می شود.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
کل زمان تماشای یک روش بهتر برای رتبه بندی فیلم ها به نظر می رسید. با این حال ، اشکالاتی وجود داشت زیرا درمورد اینکه آیا کاربران از محتوایی که تماشا می کنند لذت می برد یا نه.
اکنون ، اولویت اصلی YouTube رتبه بندی محتوا با توجه به آنچه باعث رضایت کاربر می شود ، است.
YouTube چگونه رضایت بیننده را اندازه گیری می کند
YouTube برای اندازه گیری رضایت بیننده از ترکیبی از نظرسنجی ها و سیگنال ها استفاده می کند.
YouTube با نمایش نظرسنجی های دوره ای که از آنها می پرسد چه احساسی نسبت به فیلم هایی که تماشا می کنند ، نشان می دهد که کاربران چه چیزی را دوست دارند.
داده های حاصل از نظرسنجی ها برای آموزش مدل های پیش بینی استفاده می شود تا مشخص شود کدام فیلم ها بسیار رضایت بخش هستند.
YouTube همچنین از سیگنال های تعامل برای اندازه گیری رضایت بیننده استفاده می کند ، مانند پسندیدن و دوست نداشتن و کلیک روی دکمه “علاقه مند نیست”.
YouTube چگونه محتوا را در صفحه اصلی رتبه بندی می کند
صفحه اصلی YouTube مجموعه ای از ویدیوها را که الگوریتم های آن مشخص کرده است که به احتمال زیاد تماشا می کنند به کاربران نشان می دهد.
الگوریتم رتبه بندی صفحه اصلی YouTube از ترکیبی از سیگنال های عملکرد و شخصی سازی استفاده می کند. هدف آن ارائه مناسب ترین توصیه ها به هر بیننده است.
رتبه بندی در صفحه اصلی YouTube بر اساس:
- کارایی: YouTube با استفاده از میزان کلیک و میانگین مدت زمان مشاهده ، میزان خوبی که یک ویدیو بینندگان را در صفحه اصلی خود مشاهده می کند اندازه گیری می کند.
- شخصی: YouTube توصیه های ویدئویی کاربر را براساس سابقه تماشا و تعداد دفعات ارتباط آنها با یک کانال یا موضوع خاص شخصی سازی می کند.
توصیه هایی برای بازاریابان
برای به حداکثر رساندن عملکرد در صفحه اصلی YouTube ، به ویدیوی خود نگاهی عینی بیندازید و وانمود کنید که بیننده جدیدی هستید که با کانال شما آشنایی ندارد.
اگر تمام زمینه هایی که داشتید عنوان و تصویر کوچک یک ویدیو بود ، مجبور شدید که کلیک کنید؟
بارگذاری به طور مداوم می تواند به حفظ علاقه مخاطبان کمک کند و به بینندگان کمک می کند تا روال تماشای کانال را ایجاد کنند. این کلید برای ایجاد سیگنال های رضایت بیننده است.
YouTube چگونه در بخش “پیشنهادی” ویدیوها را رتبه بندی می کند
فیلم های پیشنهادی ، که هنگام مشاهده محتوا در سمت راست صفحه ظاهر می شوند ، به کاربران مجموعه ای از ویدیوها را ارائه می دهد که احتمالاً در آینده مشاهده می کنند.
بخش فیلم های پیشنهادی فقط فیلم هایی را نشان نمی دهد که مربوط به ویدیوی در حال تماشا هستند. الگوریتم YouTube فعالیت قبلی کاربر را نیز در نظر می گیرد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
YouTube قصد دارد اطمینان حاصل کند که فیلم های کشیده شده در بخش پیشنهادی هم شخصی هستند و هم مربوط به آنچه کاربر در حال حاضر مشاهده می کند.
الگوریتم فیلم های پیشنهادی YouTube از سیگنال های رتبه بندی مانند:
- کدام فیلم ها اغلب با هم مشاهده می شوند.
- کدام فیلم ها با موضوع مرتبط هستند.
- کدام ویدیوها کاربر قبلاً تماشا کرده است.
با درک اینکه چه فیلم هایی اغلب با هم مشاهده می شوند ، YouTube می تواند ویدیوهایی را که احتمالاً کاربران تماشا می کنند شناسایی کند اما هنوز در معرض آنها قرار نگرفته است.
دانستن اینکه چه مقدار کانال یا موضوعی از کاربر در گذشته تماشا کرده است ، می تواند به YouTube کمک کند تا مشخص کند چه چیزی را بیشتر یا کمتر پیشنهاد می کند.
توصیه هایی برای بازاریابان
تهیه یک سری فیلم می تواند به شما کمک کند تا ویدیوهای بیشتری را در بخش پیشنهادی ارائه دهید.
داشتن مارک تجاری قابل شناسایی ، با عنوان ثابت و سبک بند انگشتی ، مشاهده فیلم های شما را در میان سایر پیشنهادات برای کاربران آسان تر می کند.
پایان دادن به هر ویدیو با یک فراخوان برای تماشای ویدیوی دیگر می تواند بینندگان را درگیر خود کند و سیگنال های مهم رضایت کاربر را ایجاد کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
استفاده از لیست های پخش و صفحه های انتهایی نیز می تواند به نمایش بیشتر فیلم های شما در بخش پیشنهادی کمک کند.
عوامل خارجی موثر بر رتبه بندی YouTube
برای بازاریابان مهم است که به خاطر داشته باشند که ممکن است عوامل خارجی در رتبه بندی ویدیوی آنها در صفحه اصلی YouTube و بخشهای پیشنهادی تأثیرگذار باشد.
این عوامل خارج از کنترل محتواساز است. آنها عبارتند از:
- علاقه موضوع: موضوعات مختلف دارای اندازه مخاطب بالقوه متفاوت هستند. به دلیل عدم علاقه گسترده ، موضوعات تخصصی ممکن است در معرض محدود قرار بگیرند.
- رقابت: مدت زمانی که مخاطبان شما با محتوای کانالهای دیگر می گذرانند می تواند در میزان توصیه شده محتوای شما به آنها تأثیر بگذارد.
- فصلی بودن: میزان مشاهده YouTube در طول سال نوسان دارد و معمولاً در تعطیلات کاهش می یابد. علاقه به موضوع می تواند با تغییر فصول تغییر کند. به عنوان مثال ، فیلم های فضای باز در تابستان محبوبیت بیشتری دارند.
توصیه هایی برای بازاریابان
اگرچه عوامل خارجی وجود دارد ، به طور خودکار تصور نکنید که کاهش میزان بازدید به دلیل عاملی خارج از کنترل شما است.
اگر مشاهده ها را به مدت 3 ماه یا بیشتر کاهش داده اید ، ممکن است نشانه امتحان مطلب جدیدی با محتوای شما باشد.
به آزمایش ادامه دهید زیرا منافع مردم با گذشت زمان تغییر می کند. اگر به طور مرتب محتوا را در مورد یک موضوع خاص تولید می کنید ، تمرکز بر روی موضوع دیگری ممکن است به بازگرداندن برداشت ها کمک کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
به طور خلاصه: 20 واقعیت در مورد الگوریتم YouTube
در اینجا خلاصه ای از 20 چیزهایی که اخیراً در مورد الگوریتم YouTube آموخته اید آورده شده است:
- الگوریتم YouTube در واقع دو الگوریتم است – الگوریتم صفحه اصلی و الگوریتم فیلم های پیشنهادی.
- از این دو الگوریتم به عنوان سیستم پیشنهادی یاد می شود.
- بیشتر ترافیک ویدیو توسط سیستم توصیه YouTube ایجاد می شود ، نه با نتایج جستجو.
- سیستم پیشنهادی به جای فشار دادن محتوا به بیرون برای همه کاربران ، فیلم ها را برای هر یک از کاربران جلب می کند.
- فیلم ها با توجه به آنچه یک کاربر خاص تماشا می کند کشیده می شود.
- اولویت های رتبه بندی الگوریتم های YouTube با گذشت زمان تغییر کرده است.
- در سال 2011 ، کلیک ها و بازدیدها یک سیگنال رتبه بندی برتر بودند.
- در سال 2012 ، کل زمان تماشای یک رتبه برتر بود.
- از سال 2015 تا امروز ، رضایت بیننده بالاترین سیگنال رتبه بندی است.
- YouTube از نظرسنجی برای اندازه گیری رضایت بیننده استفاده می کند.
- کلیک روی دکمه «علاقه مند نیست» سیگنال رضایت بیننده است.
- پسندیدن و دوست نداشتن سیگنال رضایت بیننده است.
- میانگین مدت زمان مشاهده سیگنال رضایت بیننده است.
- درصد متوسط مشاهده شده سیگنال رضایت بیننده است.
- رتبه بندی در صفحه اصلی YouTube براساس ترکیبی از عملکرد و شخصی سازی انجام می شود.
- عملکرد با چگونگی تعامل کاربران با یک ویدئو در زمینه ای که نشان داده شده اندازه گیری می شود.
- شخصی سازی براساس فعالیت قبلی کاربر انجام می شود.
- ویدیوهای نشان داده شده در بخش پیشنهادی YouTube هم شخصی هستند و هم مربوط به ویدیوی فعلی هستند.
- الگوریتم ویدیوهای پیشنهادی YouTube هدف این است که بفهمد کدام فیلم ها اغلب با هم مشاهده می شوند.
- عوامل خارجی می توانند بر توصیه های ویدیویی YouTube تأثیر بگذارند ، که شامل علاقه به موضوع ، فصلی بودن و رقابت است.
بینش کارشناسان صنعت
هنگام تهیه این مقاله ، من با چندین متخصص صنعت برای گرفتن الگوریتم YouTube و آنچه در حال حاضر برای آنها کار می کند ، تماس گرفتم.
گرگ جاربو، رئیس جمهور و بنیانگذار SEO-PR و نویسنده یوتیوب و بازاریابی ویدئویی ، می گوید:
وی گفت: “اهداف سیستم جستجو و كشف یوتیوب دو مورد است: كمك به بینندگان در یافتن فیلم هایی كه می خواهند تماشا كنند و به حداكثر رساندن تعامل و رضایت بینندگان در طولانی مدت. بنابراین ، برای بهینه سازی فیلم های خود برای کشف ، باید عنوان ها ، برچسب ها و توضیحات بهینه شده را بنویسید. این از ژوئیه 2011 ، زمانی که کتاب سازنده YouTube برای اولین بار در دسترس عموم قرار گرفت ، صادق است.
با این حال ، YouTube در اکتبر 2012 الگوریتم خود را تغییر داد – جایگزین “تعداد مشاهده” با “زمان تماشا”. به همین دلیل شما باید فراتر از بهینه سازی فراداده ویدیوی خود بروید. همچنین باید بینندگان را با تکنیک های مختلف به تماشا ادامه دهید. برای مبتدیان ، شما باید یک جلوی جذاب برای فیلم های خود ایجاد کنید و سپس از تکنیک های ویرایش موثر برای حفظ و ایجاد علاقه از طریق فیلم استفاده کنید.
البته عوامل رتبه بندی دیگری نیز وجود دارد ، اما این دو عامل مهم هستند. من برای کمک به کانال مجله سفر از فقط 1،510 به 8.7 میلیون بازدید ، از این بهترین روشهای SEO SEO استفاده کرده ام. و این تکنیک های SEO video به کانال SonoSite کمک می کند تا از 99،529 بازدید به 22،7 میلیون بازدید برسد.
بزرگترین روند اخیر ظهور YouTube Shorts است که در صفحه اصلی YouTube (در قفسه شورت جدید) و همچنین در سایر قسمت های برنامه قابل کشف است. برای جزئیات بیشتر ، به “آیا می توان از شورت YouTube درآمد کسب کرد؟ هشدار Spoiler: برخی از آنها در حال حاضر هستند!“”
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
بری اندرسون، یک مشاور سئو و بازاریابی دیجیتال ، می گوید:
“از نظر من ، مواردی وجود دارد که هنگام بهینه سازی برای YouTube بسیار مهم است ، که بیشتر آنها جای تعجب نخواهد داشت. واضح است که اولین کلمه کلیدی شما برای هدف قرار دادن است. شکستن کانال های واقعاً بزرگ و عالی بسیار دشوار است ، دقیقاً مانند آنچه در Google وجود دارد. همانطور که گفته شد ، استفاده از ابزاری مانند TubeBuddy می تواند به شما کمک کند تا کلمات کلیدی مورد نظر خود را درک کنید.
نکته مهم دیگر تمرکز بر SERP برای جستجوی YouTube است. تصویر بند انگشتی شما باید جلب توجه کند – این صادقانه چیزی است که ما بیشتر آزمایش می کنیم و یکی از تأثیرگذارترین تست هایی است که ما انجام می دهیم. بیشتر از این موارد شما به صورت بزرگ و حداکثر 4 کلمه نگاه می کنید. اما میزان کنتراست رخ داده در عکس کوچک و اینکه چقدر موضوع فیلم را به خوبی توضیح می دهد ، نگرانی اصلی است.
همچنین ، اضافه کردن مهر زمان “فصل ها” می تواند واقعاً مفید باشد. YouTube در واقع اینها را در SERP همانطور که در آن ذکر شد نشان می دهد این مقاله.
در آخر اینکه ، تهیه فایل .srt با زیرنویس ها به شما کمک می کند تا YouTube درک کند ویدئو شما چیست.
گذشته از بهینه سازی های واقعی روی ویدئو ، من معمولاً مردم را تشویق می کنم که پست های وبلاگ را بنویسند و فیلم های خود را تعبیه کنند یا حداقل به آنها پیوند دهند. این فقط به نمایه سازی و ایجاد برخی از اقتدار کمک می کند. همچنین این احتمال را افزایش می دهد که ویدیو به رتبه بندی سایت شما کمک کند (در مقابل YouTube). “
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
منابع: کانال Creator Insider YouTube (1، 2، 3، 4) ، YouTube چگونه کار می کند