“استعفای بزرگ” تقریباً در هر صنعت در سال 2021 تأثیر گذاشته است و صنعت بازاریابی دیجیتال نیز تفاوتی با آن ندارد.
با نرخ های گردش مالی بالاتر از متوسط ، گاهی اوقات ممکن است به دست آوردن نامزد ایده آل غیرممکن باشد.
هنگام استخدام برای نقش بازاریابی دیجیتال ، پرسیدن سوالات مناسب در واقع شناختن هر یک از نامزدها کلیدی است تا بتوانید گزینه های خود را تا حد ممکن به طور کامل ارزیابی کنید. بنابراین پس از گذراندن چند سال در یک وظیفه استخدامی در آژانس ما ، 15 سوال مصاحبه ضروری را مطرح کردم.
این مجموعه سوالات را می توان در موارد زیر دسته بندی کرد:
- دانش تاکتیکی.
- دانش راهبردی.
- فرهنگ/تناسب.
گاهی اوقات “چرا” پشت این س questionsالات مهمتر از خود سال است. در مصاحبه بعدی خود با نامزدها برای موقعیت های بازاریابی دیجیتال باز از این موارد استفاده کنید.
سوالات دانش تاکتیکی
اولین مجموعه سوالات بر دانش تاکتیکی فرد در مورد بازاریابی دیجیتال متمرکز است. بسیاری از این س questionsالات می تواند کاربردی باشد چه در مصاحبه برای PPC ، SEO ، نقش ایمیل و غیره.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
1. چه نوع بودجه ای را مدیریت کرده اید؟ (مخصوص PPC)
این س interviewال مصاحبه به شما کمک می کند تا پهنای باند فرد را بفهمید و احساس راحتی کنید.
چرا این مهم است: بازاریاب دیجیتال مناسب باید نحوه مدیریت بودجه را در هر سطحی بداند. گاهی اوقات ، مشتریانی که بودجه کمتری دارند اغلب به کارهای استراتژیک پیچیده تری نیاز دارند. این به دلیل بودجه محدود آنها است و بیشتر آنها را برای بودجه خود دریافت می کند.
2. در کدام پلتفرم ها بیشتر کار می کنید و چرا؟
پرسیدن این س helpsال به درک نقاط قوت افراد در کانال های خاص و اینکه در کجا می توانند از فضا برای رشد استفاده کنند ، کمک می کند.
چرا این مهم است: یک بازاریاب دیجیتال عالی باید بتواند به راحتی در سیستم عامل ها و ابزارهای مختلف کار کند. این درست است که آیا شما در مورد استخدام شخصی برای PPC یا SEO یا حتی یک بازاریاب بین کانال صحبت می کنید.
3. چگونه پروژه ها یا وظایف را اولویت بندی می کنید؟
اولویت بندی کار مشتری در مقابل کار داخلی چیست؟ وقتی چندین وظیفه با مهلت یکسان داشته باشند ، چه اتفاقی می افتد؟
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
چرا این مهم است: این مهم است که بفهمیم یک بازاریاب دیجیتال چگونه اولویت بندی پروژه ها را دنبال می کند. من در استخدام کسی با مهارتهای سازمانی کمی یا فاقد حس قوی از سیستمهای مدیریت پروژه مردد هستم.
به عنوان بازاریابان دیجیتال ، ما اغلب کارهای زیادی را در یک روز یا هفته انجام می دهیم ، جایی که اولویت بندی مناسب بسیار مهم است. به خصوص هنگام کار در محیط نمایندگی ، هر مشتری خود را در بالاترین اولویت می بیند.
همیشه نمی تواند چنین باشد.
برخی از علائم هشدار دهنده که باید به دنبال آنها باشید:
- آیا این نامزد کسی است که به راحتی دچار استرس می شود؟
- آیا نامزد قبلاً از نرم افزار مدیریت پروژه یا سیستم وظیفه استفاده کرده است؟
- آیا آنها در تعهد یا پایبندی به مهلت ها مشکل دارند؟
4. درباره پروژه ای که به آن افتخار می کنید به من بگویید؟
سعی کنید کاندیدای دیجیتال را مجبور کنید تا در مورد تجربه خود عمیق تر صحبت کند. آنها را از ابتدا تا انتها شروع کنید.
هدف در اینجا شناسایی چند حوزه کلیدی است:
- سطح جزئیات در کار آنها.
- روش روش تحقیق آنها
- نحوه همکاری آنها با اعضای تیم ، اگر اصلاً.
- آیا ماهیت کاملاً تاکتیکی دارند یا می توانند با استراتژی پشت اجرا صحبت کنند؟
در نهایت ، بازاریابان دیجیتالی خوب باید به کار خود اطمینان داشته باشند و بتوانند به طور م toثر با آن صحبت کنند.
سوالات دانش استراتژیک
این مهم نیست که بدانید چگونه کار را انجام دهید ، بلکه مهمتر از آن است چرا شما کاری را که انجام می دهید انجام می دهید
مجموعه سوالات بعدی به شما این امکان را می دهد تا عمیق تر به ذهنیت افراد بپردازید و اگر آنها می توانند قطعات استراتژیک را برای مشتریان کنار هم قرار دهند.
5. چگونه با تغییرات صنعت به روز می شوید؟
چرا این مهم است: چشم انداز دیجیتال هر روز تغییر می کند.
درک اینکه متقاضی از چه روش هایی برای آگاهی استفاده می کند مهم است. اگر کاندیدایی به من بگوید که برای مطالعه روندها بسیار مشغول است ، من نگران خواهم بود.
اگر کسی در بهترین شیوه ها و تغییرات پلتفرم در جریان نباشد ، می تواند برای موفقیت مشتری مضر باشد. شما باید فردی را در تیم داشته باشید که از هرگونه تغییر در صنعت که می تواند بر عملکرد تأثیر بگذارد کاملاً آگاه باشد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
6. آیا ترجیح می دهید در کانال های سیل زده کار کنید یا در بین کانال ها؟
بسته به وظیفه ای که برای آن استخدام می کنید ، این یک پرسش مهم است که مهم نیست.
چرا مهم است: چه این نقش PPC یا SEO باشد ، این س canال می تواند سطح راحتی آنها را با سایر کانال ها مشخص کند.
آیا نامزد می داند که چگونه یک کانال می تواند بر عملکرد یک کانال دیگر تأثیر بگذارد؟ آیا آنها هم در PPC و هم در پرداخت اجتماعی مهارت دارند؟
در صورت امکان از آنها بخواهید با کانال های مختلف صحبت کنند. این نوع س questionالات می تواند به شناسایی دانش آنها (یا عدم وجود آنها) در ایجاد یا اجرای استراتژی ها در کانال ها کمک کند.
7. چگونه پاسخهای پیچیده را به یک مشتری یا شخصی در نقش C-Suite توضیح می دهید؟
چرا این مهم است؟ این امر به ناچار در هر نقش بازاریابی دیجیتال رخ خواهد داد. آنها باید آماده شوند.
برخی از علائم هشدار دهنده که باید به دنبال آنها باشید:
- آیا نامزد در اطراف سوال می رقصد؟
- آیا این نامزد کسی است که ممکن است در فکر کردن روی پای خود مشکل داشته باشد؟
- آیا آنها به اشتراک گذاری داده های زیاد برای جلوگیری از سوالات اعتقاد دارند؟
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
من قبلاً در حرفه خود این اشتباه را انجام داده ام و آنچه می توانم بگویم این است که شما از اشتباهات خود درس می گیرید. من اغلب به تیمم می گویم که گاهی اوقات ، شما باید چیزی را توضیح دهید که با یک دانش آموز سوم دبستانی صحبت می کنید.
وقتی نوبت به نقش ها یا ذینفعان C-Suite می رسد ، گاهی کمتر بیشتر است. آنها نیازی به سنجش معیارهایی مانند CTR ، میانگین CPC و غیره ندارند. سعی کنید به س questionsالات مورد علاقه آنها پاسخ دهید ، مانند:
- نحوه عملکرد ROAS یا CPA آنها. اگر این معیار تغییر کرد ، چرا؟ (مثبت یا منفی)
- در صورت امکان KPI های سطح بالا را مرور کنید.
- صرف نظر از معیارهایی که ارائه می دهید ، همیشه “چرا” را توضیح دهید.
8. آیا فکر می کنید KPI ها باید در همه کانال ها یکسان باشند و چرا؟
معمولاً من طرفدار سوالات ترفند نیستم ، اما دوست دارم این را از نامزدهای دیجیتال بپرسم.
چرا این مهم است: پاسخ کوتاه این است نه
به عنوان بازاریاب های دیجیتال ماهر ، می دانیم که هیچ پلتفرم یا تاکتیکی قصد ، مخاطب یا پیام مشابهی ندارد. بنابراین ، چرا باید KPI آنها یکسان باشد؟
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
به عنوان مثال ، در استراتژی PPC ، فردی که تبلیغات TOF (بالای قیف) را برای مخاطبان جدید نمایش می دهد ، مانند کسی که در Google برای محصول یا خدمات جستجو می کند ، عمل نخواهد کرد.
چرا؟
اهداف آن دو تاکتیک کاملاً متفاوت است.
در مثال اول ، شما فردی را بر اساس مخاطب دسته بندی می کنید و مرور او را با تبلیغ قطع می کنید.
در مثال اخیر ، یک کاربر برای جستجو از راه خود خارج می شود. آنها انتظار دارند شما با آنها راه حلی برای مشکل خود ملاقات کنید.
بنابراین ، کدام یک به احتمال زیاد ROAS بالاتر یا CPA کمتری دارد؟ البته تبلیغات جستجو!
9. چه نوع تجربه ای در ایجاد استراتژی های کامل قیف برای مشتریان دارید؟
اگر برای یک پست دیجیتال سطح ابتدایی استخدام می کنید ، این س necessaryال ضروری نیست.
از سوی دیگر ، اگر به دنبال فردی هستید که یک موقعیت را با هر نوع دانش استراتژیک پر کند ، این بسیار مهم است.
برخی از س questionsالات بعدی که باید از این س askال بپرسید:
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
- در این استراتژی از چه کانال هایی استفاده شده است؟
- چگونه تصمیم گرفتید از چه چیزی برای این مشتری استفاده کنید؟
- آیا چیزی از انتظارات پیش بینی شده شما کمتر بوده است؟ از آن چه آموختید؟
فرهنگ و سوالات مناسب
این آخرین س ofالات ، به طور بحث برانگیز ، می تواند مهم ترین برای موفقیت بلند مدت باشد. شما به دنبال استخدام موقت نیستید ، بلکه برای مدت طولانی استخدام می کنید.
در پایان روز ، می خواهید از انتخاب خود بر اساس شخصیت ، توانایی همکاری و همدلی اطمینان داشته باشید.
10. سبک مدیریت حساب شما چیست؟
چرا این مهم است: نحوه انجام وظایف یک بازاریاب دیجیتال در یک حساب کاربری ، اطلاعات زیادی در مورد آنها دارد.
برخی از پاسخ هایی که ممکن است از این سال دریافت کنید عبارتند از:
- آیا آنها می دانند چگونه کار را به دیگران واگذار کنند؟
- آنها چقدر سریع به مشتریان پاسخ می دهند؟
- آیا در مواقع اضطراری پاسخگو هستند؟
- چگونه کارهای مشتری را منظم نگه می دارید؟ (مشابه سوال بالا.)
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
11. آیا به صورت فردی بهتر کار می کنید یا به صورت تیمی؟
هر کس در سناریوهای مختلف وظایف خود را به خوبی انجام می دهد. در برخی موارد ، بازاریابان دیجیتالی ملزم به کار به تنهایی ، یا در یک تیم ، یا هر دو هستند.
چرا این مهم است: این به کشف نحوه تعامل آنها با همسالان خود کمک می کند.
اگر نقش شما ایجاب می کند که نامزد یک بازیکن تیم واقعی باشد ، لازم است بدانید که چگونه می توانند با دیگران کار کنند.
- آیا اگر کسی نظر متفاوتی با آنها داشته باشد ، دفاعی می شوند؟
- آیا آنها کارهای زیادی را به همسالان خود واگذار می کنند و وزنه آنها را نمی کشند؟
- آیا آنها مستعد درگیری هستند؟
12. چگونه بهتر می آموزید؟
من شخصاً عاشق این هستم که این س askingال را از همه بپرسم ، سطح ابتدایی یا ارشد.
همانطور که همه وظایف خود را به خوبی در محیط انفرادی یا گروهی انجام می دهند ، هرکس به روش متفاوتی یاد می گیرد.
چرا مهم است: آیا این فرد می تواند با مدلهای آموزشی شرکت شما سازگار باشد؟ آیا آنها به شیوه ای متفاوت از آموزش قبلی نیاز دارند؟ آیا آنها یک یادگیرنده بصری هستند؟
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
دانستن اینکه چگونه داوطلب ایده ها یا تاکتیک های جدید را درک می کند ، می تواند در صورت آمادگی زودتر از موعد ، هرگونه شکاف آموزشی را کاهش دهد.
13. آیا تا به حال با مشتری ناراضی برخورد کرده اید؟ چگونه حل شد؟
این س canال در صورت نیاز می تواند با س styleال سبک مدیریت حساب همراه باشد.
چرا این مهم است: شما در زندگی خود با مشتری ناراضی برخورد خواهید کرد ، تضمین شده است.
شخص مناسب برای این نقش باید در برخورد با سختی های مشتری از سطح همدلی برخوردار باشد.
حتی اگر مشتری در موقعیتی “اشتباه” می کند ، آیا نامزد قبلاً احساسات مشتریان را مطرح کرده است؟ آیا به رسمیت شناخته شدند؟ گاهی اوقات آنها فقط نیاز به شنیدن دارند.
دانستن اینکه چگونه یک نامزد با تعارض برخورد می کند ، مهم است زیرا می تواند روابط مشتری را ایجاد یا خراب کند.
14. در این نقش به دنبال چه چیزی هستید؟
چرا این مهم است: بهتر است انتظارات برای نامزد و آنچه را که فوراً ارائه می دهید هماهنگ کنید.
این س alsoال همچنین می تواند انگیزه های نامزد را بیشتر نشان دهد:
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
- آیا آنها قصد دارند برای مدت طولانی در شرکت بمانند؟
- آیا آنها به دنبال پیشرفت در حرفه خود هستند؟ اگر چنین است ، چگونه می توانید به پیشرفت آنها کمک کنید؟
15. چرا می خواهید برای ما کار کنید؟
من عادت داشتم از این سال دلخور شوم. اکنون ، خود را در حال یافتن این سوال از هرکسی که مصاحبه می کنم می پرسم.
آوردن شخص جدید به سازمان هزینه و زمان زیادی را در بر می گیرد. به تمام آموزش هایی که برای استخدام جدید انجام می شود ، کارکنان مورد نیاز برای آموزش و راهنمایی آنها و غیره فکر کنید.
اگر نامزد پاسخ خوبی ندارد ، این یک پرچم قرمز است. آیا آنها به سادگی به دنبال موقعیت پله ای هستند؟ (در حالی که هیچ مشکلی در آن وجود ندارد ، خوب است که از قبل بدانید).
چرا مهم است: آیا در پایان روز انگیزه های آنها با فرهنگ و ارزش های شرکت شما همخوانی دارد؟ اگر نه ، آنها به احتمال زیاد نامزد مناسب نیستند.
خط پایین چیست؟
بازاریابان دیجیتال در حال حاضر تقاضای بسیار زیادی دارند. اگر از کاندیدایی می خواهید سه تا چهار مصاحبه با کارکنان مختلف انجام دهید ، احتمالاً آنها در حال جستجو در جای دیگری هستند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
وقت شما به عنوان مدیر استخدام نیز ارزشمند است. با داشتن یک لیست “ضروری” از قبل تعیین شده از سوالات مصاحبه برای یک نامزد دیجیتال ، می توانید در مدت زمانی که با آنها دارید اطمینان بیشتری داشته باشید.
به یاد داشته باشید ، هیچ کس کامل نیست. سعی کنید در مورد استخدام شخص مناسب ، مذاکره ناپذیر شرکت خود را تعیین کنید.
چه ویژگیها/مهارتها/ویژگیهای کلیدی لازم است از این لیست برای ایجاد برش داشته باشند؟
در نهایت ، با پرسیدن این سوالات مهم ، می توانید از تصمیم خود برای پیشروی با بازاریاب دیجیتال ایده آل خود اطمینان داشته باشید.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: tsyhun/Shutterstock