SEO به عنوان یک کانال ضروری در ترکیب بازاریابی دیجیتال برای مارک ها و سازمان ها تبدیل شده است و دائما در حال پیشرفت است.
تلاش برای پیش قدم ماندن می تواند بسیار خیره کننده باشد ، به ویژه برای کسانی که فقط SEO را یاد می گیرند یا کانال یا رشته دیگری را به نقش خود اضافه می کنند.
هر چند نگران نباشید. با بالا آمدن سرعت ، چرخه یادگیری مداوم یکی از مواردی است که بسیاری در SEO بیشتر دوست دارند.
در اینجا ، شما با 15 حوزه دانش SEO آشنا می شوید که در طول حرفه شما بسیار مفید خواهد بود.
1. نحوه عملکرد موتورهای جستجو را بشناسید
برای هرکسی که در زمینه SEO فعالیت می کند یا به عنوان بخشی از نقش بازاریابی گسترده تر وارد آن می شود ، این نقطه شروع شما است.
زمانی را صرف آشنایی با موتورهای جستجو کنید ، اهداف آنها چیست ، چه کسی سهم بازار موتورهای جستجو را دارد ، چه محصولات مختلفی را ارائه می دهند و چگونه نتایج جستجوی ارگانیک را نمایش می دهند.
آگاهی از تاریخچه تغییر صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) زمینه خوبی را برای اینکه چرا آنها محتوایی را که در حال حاضر انجام می دهند ، نشان می دهد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
به عنوان مثال ، هنگامی که Google عمداً مشخص نیست ، ویژگی های مختلفی را در نتایج نشان می دهد. هنگامی که فکر می کند قصد خاصی وجود دارد ، مجموعه ای باریک تر از انواع محتوا را نشان می دهد.
با ده پیوند آبی و محتوای تبلیغاتی فاصله زیادی داریم. اما در عین حال ، ما در همان مکانی هستیم که همیشه در آن مطمئن بوده ایم که محتوای ما برای جستجوکننده مناسب است.
2. تحقیقات مخاطبان
آنچه قبلاً “تحقیق کلمات کلیدی” بود ، تکامل یافته است.
در حالی که ما هنوز تحقیقات کلمات کلیدی را انجام می دهیم ، انجام آن در غیاب افراد ، در نظر گرفتن سفر مشتری یا تمرکز موضعی کوته بینانه است.
این که بتوانید مخاطبان خود – جمعیت شناسی و روان شناسی آنها را درک کنید – و دانستن اینکه چه محتوایی تا انتهای هدف نهایی آنها (به عنوان مثال ، مشارکت ، فروش ، رهبری) برای آنها طنین انداز خواهد شد ، بسیار مهم است.
چه برای یک نام تجاری واحد و چه برای طیف وسیعی از مشتریان کار کنید ، باید درک خود را از اهداف کسب و کار خود تسلط داشته باشید و برای درک مخاطبان هدف خود و نحوه انتقال آنها از عبارت جستجو به هدف نهایی ، عقب نشینی کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
3. تحقیقات رقبا
درک چشم انداز رقابتی در اکثر مراحل SEO بسیار مهم است.
فقط رعایت “بهترین شیوه ها” و نگاه به درون وب سایت شما منجر به نتایج متفاوتی و احتمالاً خیره کننده می شود.
نمایه سازی وب سایت ها و مارک های بلند رتبه و برتر که در حال حاضر سهمی از مخاطبان مورد نظر شما را جذب می کنند ، مهارت و توانایی مهارتی است.
تحقیقات رقبا از ممیزی خارجی به صورت دستی – و از طریق ابزارها – تا تعیین عوامل رتبه بندی که باعث موفقیت وب سایت رقبا می شود.
این شامل عوامل داخلی و خارجی برای سایت های رقیب به طور کلی ، و همچنین به صورت صفحه به صفحه برای موضوعات و پرسش های جامع تر است.
4. تجزیه و تحلیل وب
به طور طبیعی انتظار می رود که متخصصان سئو بتوانند عملکرد تلاش های خود را تجزیه و تحلیل کنند.
این مهم است که:
- تاثیر استراتژی و تلاش خود را درک کنید.
- تلاش خود را به ذینفعانی که در قبال آنها پاسخگو هستید گزارش دهید.
تسلط به Google Analytics الزامی است.
بسیاری از سفارشی سازی ها و جنبه های اضافی وجود دارد که به طور پیش فرض یا خارج از جعبه نیستند که متخصصان SEO باید از آنها استفاده کرده و از آنها استفاده کنند.
چند نمونه:
- مدلهای انتساب برای مشاهده بیشتر سفر مشتری.
- گزارش تبدیل های کمکی
از تمام داده های تحلیلی که می توانید استفاده کنید تا تصویری کامل و مرتبط با قصد جستجوگر و پرسونای مختلف به دست آورید. این به شما کمک می کند تا تاثیر سئو را در تجارت کاملاً بشناسید.
5. پیگیری
اینکه بتوانید با توسعه دهندگان وب یا تیم های فناوری اطلاعات به عنوان فرد اصلی وب سایت خود عمل کنید ، برای اطمینان از اجرای مناسب اسکریپت ها و پیکسل های ردیابی مهم است.
به همین دلیل است که دانش در مورد تجزیه و تحلیل ، نقشه های حرارتی ، Google Tag Manager و سایر مکانیسم های ردیابی ضروری است.
در حالی که بسیاری از پیاده سازی ها و به روزرسانی ها ساده هستند ، نیاز به عیب یابی و همکاری با دیگران یک مهارت کم ارزش است. توسعه دهندگان و متخصصان فناوری اطلاعات همیشه در پیاده سازی و اطمینان از ردیابی مناسب در ابزارهایی که بیشتر توسط بازاریابان استفاده می شود ، آشنایی ندارند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
6. SEO فنی
این می تواند برای افراد خلاق و با محتوای بیشتر ترسناک باشد. کلاه های زیادی وجود دارد که متخصصان سئو بر سر می گذارند و برخی از متخصصان فوق العاده موفق سئو که در زمینه فنی آن مهارت ندارند.
حتی اگر قرار نیست در کد وارد شوید ، وارد تنظیمات سرور شوید یا افزونه ها را در وب سایت پیکربندی کنید ، باید از عوامل فنی م thatثر بر SEO مطلع باشید.
مواردی مانند تجربه صفحه ، زمان بارگذاری صفحه ، اتوماسیون ، برچسب گذاری پویا و نمایه سازی و خزیدن (بیشتر در یک لحظه) ، در یکی از دسته های مهم SEO قرار می گیرند.
مطمئناً شما می توانید بهترین محتوا در جهان و معتبرترین پیوندهایی را که به سایت شما در صنعت شما اشاره می کنند ، داشته باشید. این ممکن است برخی از نقایص جزئی فنی را برطرف کند. با این حال ، آنها به احتمال زیاد در برخی سطوح موانع باقی می مانند یا در طول راه با شما همراه می شوند.
برای یادگیری عوامل فنی وقت بگذارید و برنامه ای برای اجرا در حال حاضر و آینده داشته باشید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
7. نمایه سازی و خزیدن
درک نمایه سازی و نحوه عملکرد آن هنوز مهم است.
در قدیم ، گوگل مدت زمان بیشتری طول می کشید تا محتوا را جستجو کند و سپس در نتایج جستجو با آن کار کند. با سرعت خزیدن به نتایج جستجو ، بدیهی تلقی می شود زیرا به خودی خود یک عامل رتبه بندی نیست.
هنوز مهم است که کاملاً نحوه عملکرد نمایه سازی را درک کنید. این دانش پایه منجر به اقدامات راهبردی یا عیب یابی در وب سایت های خود ما می شود.
سایت های بزرگ ، سایت های تجارت الکترونیک ، و آنهایی که محتوای تکراری زیادی دارند ، به استراتژی های خاصی در مورد بودجه خزیدن ، استفاده متعارف ، استفاده از دستورات روبات ها و موارد دیگر نیاز دارند.
به علاوه ، سایت ها و تغییرات بین المللی دارای پیچیدگی بیشتری هستند.
8. HTML
انجام سئو بدون دانش پس زمینه وسیع از HTML در حال حاضر با سیستم های مدیریت محتوای منبع باز و ابزارهایی که به ما نشان می دهد یا برچسب ها را برای ما بر می دارد بسیار ساده تر است.
با این حال ، تسلط سطح پایه بر HTML هنوز هم مهم است. هنگامی که مجبور به رفع مشکلات ناشی از CMS یا کدی هستید که از نظر معنایی برای SEO سفت و سخت نیست ، به آن نیاز خواهید داشت.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
توانایی تشخیص مشکلات موجود در کد با برچسب های تکراری ، پیگیری پیاده سازی اسکریپت و همکاری در AJAX ، JavaScript و سایر جنبه های مکالمه در مورد سرعت سایت مهم است.
9. جستجوی محلی
نقشها و مسئولیتها بسته به ساختار سازمانی که مسئولیت فهرستهای محلی و بهینه سازی جستجوی محلی بر عهده آنهاست ، متفاوت است.
جستجوی محلی به قدری پیچیده است که SEJ یک راهنمای کامل برای SEO محلی دارد و جنبه های مختلفی را برای تسلط بر آن ترسیم می کند.
متخصصان SEO باید بدانند:
- اکوسیستم جستجوی محلی کامل.
- عوامل رتبه بندی
- اهمیت داده های نام ، آدرس و تلفن (NAP).
- روند ادعا و مدیریت چگونه کار می کند.
10. عوامل روی صفحه
خوشبختانه ، اکثر متخصصان SEO دیگر به طور نامتناسب روی عناصر داخلی صفحه تمرکز نمی کنند.
در حالی که تمرکز بر محتوا و زمینه تغییر کرده است ، هنوز جایی برای عوامل درون صفحه ای وجود دارد و اطمینان حاصل می شود که برچسب ها منحصر به فرد و در هر صفحه وجود دارند. اطمینان حاصل کنید که محتوا حداقل به گستردگی کامل موضوع بپردازد ، حتی اگر بر فراوانی و تراکم کلمات خاص تمرکز زیادی نداشته باشد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
داشتن یک درک کامل از عوامل درون صفحه ، نحوه همکاری آنها برای کمک به ایجاد زمینه و آنچه واقعیت در مقابل داستان در مورد تأثیر واقعی آنها بر رتبه بندی ها مهم است.
11. لینک سازی
در حالی که همه ما می خواهیم محتوایی را توسعه دهیم که به طور طبیعی پیوندها را جذب می کند و هرگز نگران ایجاد لینک نباشید ، هنوز باید بدانید که پیوند چگونه بر رتبه بندی تأثیر می گذارد.
جنبه ای که معمولا درک نمی شود کمیت در مقابل کیفیت است و اینکه آیا تمرکز زیاد یا کم بر پیوندها و اختیارات می تواند تلاش های بهینه سازی را متوقف کند.
درک کامل کیفیت پیوندها ، استراتژی های جذب و به دست آوردن پیوندهای مرتبط و با کیفیت بالا ، و نحوه پیاده سازی آنها در استراتژی بهینه سازی کلی ، چند نکته است که باید به آنها تسلط داشته باشید.
دریافت لینک سازی برای SEO: راهنمای کامل برای کسب اطلاعات بیشتر.
12. بخورید
تخصص ، اعتبار و قابلیت اطمینان مخفف EAT گوگل است. این عوامل سیگنال های رتبه بندی نیستند ، اما برای یادگیری و درک آنها مهم هستند.
این مفهومی است که گوگل بارها در مستندات خود درباره آن صحبت کرده است و به سال 2014 باز می گردد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
من اغلب در مورد ضرورت ایجاد ارتباط از طریق محتوا و وضعیت اعتبار از طریق پیوندها و عوامل خارجی صحبت می کنم.
با این حال ، EAT یک قدم عمیق تر می رود زیرا بیشتر به زمینه و معنا می رسد. با چرخه های پیوسته به روزرسانی الگوریتم گوگل ، داشتن دانش قوی در مورد EAT و توانایی استفاده از آن به عنوان یک فیلتر در صورت افت عملکرد پس از یک به روز رسانی اصلی مهم است.
13. توسعه فرایند
پرداختن به همه جنبه های SEO در یک زمان دشوار است.
توانایی ایجاد یک استراتژی منسجم ، اولویت بندی فعالیتها و کار از طریق پیاده سازی مرحله ای برای موفقیت ضروری است.
بدون روشی برای انجام وظایف یک بار و مکرر ، حتی بهترین و درخشان ترین افراد در بین ما به جای پیشبرد فعالانه تلاش ، به تعقیب می پردازند.
ایجاد یک فرایند استاندارد و تکرارپذیر نیز برای اینکه بتوانیم با ذینفعان در کجا و در کجا قرار داریم در مورد ماهیت بلند مدت کمپین ها و تلاش های SEO صحبت می کنیم.
14. سازگاری
این ممکن است ظاهری به نظر برسد ، اما اینکه بتوانیم فرآیندی را که در بالا ذکر شد داشته باشیم با تعادل سازگاری همراه است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
مانند روشهای چابک ، ما باید بتوانیم بر اساس موارد زیر عمل کنیم:
- تغییر اولویت ها برای ذینفعان
- تغییرات در چشم انداز رقابتی
- تغییرات در مخاطبان هدف ما.
- به روز رسانی هایی که توسط خود موتورهای جستجو انجام شده است.
در حالی که سازگاری بیشتر یک استعداد است تا یک مهارت ، باز هم یافتن راهی برای تسلط بر روش ها برای نحوه چرخش و تغییر مهم است. شما باید بتوانید تشخیص دهید که چه چیزی باید در استراتژی ، رویکرد ، تاکتیک ها یا اهداف شما به روز شود.
حتی وقتی همه چیز بدون مشکل پیش می رود ، رتبه و ترافیک ممکن است کاهش یابد. توانایی ورود به سیستم و عیب یابی و حسابرسی در یک لحظه بسیار مهم است.
تشخیص تغییرات سایت ، به روزرسانی الگوریتم موتورهای جستجو یا تغییرات بازار برای جداسازی متغیرها و به روز رسانی سریع اغلب تأثیر منفی بر تجارت دارد.
15. سئوی بین المللی
ملاحظات بین المللی SEO چیزی است که بسیاری از متخصصان SEO در صورت نداشتن سایت یا تمرکز در خارج از کشور خود از آن چشم پوشی می کنند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اگر فرصتی وجود دارد که تمرکز بین المللی خود را برای سایت یا مشتریان خود داشته باشید ، باید حداقل اصول زیر را فرا بگیرید:
غذاهای آماده کلیدی
طیف وسیعی از عوامل که بر کمپین های موفقیت آمیز سئو تأثیر می گذارند ، با مناطق 15 حوزه ای که برای تسلط بر سئو مشخص شده اند ، به خوبی مطابقت دارد.
و هنگامی که به سرعت رسیدید ، می توانید بسیار موفق باشید – اما یادگیری شما به پایان نرسیده است. راحت نباشید و قدیمی نشوید!
هنگام یادگیری و تسلط بر جنبه های SEO ، به یاد داشته باشید که با درک نحوه عملکرد موتورهای جستجو شروع کنید. این یک چارچوب و چشم انداز عالی ارائه می دهد.
در یادگیری آنچه می توان اندازه گیری کرد ، نحوه نقش آن و کار شما در سئو چگونه عمل می کند و سپس به جنبه های خاصی مانند دانش بهینه سازی فنی ، درون صفحه و خارج از صفحه بپردازید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
منابع معتبر و روشهای یادگیری خود را بیاموزید ، چه آموزش حضوری ، چه دوره های آنلاین ، پادکست ها ، مقاله ها یا سایر رسانه ها برای پر کردن شکاف ها و کار در زمینه هایی که باید به آنها تسلط داشته باشید.
منابع SEO بیشتر: