آیا امسال به دنبال بازاریابی تعطیلات هستید؟
در 18٪ در سطح جهانی ، خرید آنلاین درصد بالایی از خرده فروشی را نشان می دهد و انتظار می رود افزایش یابد.
این که آیا شما در حال فروش آنلاین هستید یا از بازاریابی دیجیتال برای افزایش فروش در فروشگاه استفاده می کنید ، می خواهید از این 14 اشتباه بازاریابی در تعطیلات که می تواند برای بازدید آنلاین ، مشتریان و درآمد شما هزینه داشته باشد ، اجتناب کنید.
1. استفاده از وب سایت استاندارد خود به جای صفحات فرود
مصرف کنندگان را به مرتبط ترین صفحات سایت خود هدایت کرده و پیشنهاد خود را برجسته کنید. اما چگونه؟
از صفحات فرود هدفمند برای جذب مشتریان با پیشنهادات خاص در این تعطیلات به خوبی استفاده کنید.
هیچ کس زمان یا ظرفیت لازم برای طراحی مجدد بخش عمده ای از سایت خود را ندارد اما استفاده از صفحات فرود محتوا را تازه ، به موقع و مرتبط نگه می دارد در حالی که از طراحی و توسعه چشمگیر است.
چند نکته برای شروع:
- طراحی را با سایت بزرگتر مطابقت دهید.
- علاوه بر صفحه فرود ، پیشنهادات تعطیلات را در صفحه اصلی یا بنر قرار دهید.
- در صورتی که کاربران پیشنهاد یا خدمات مورد نظر خود را پیدا نکرده اند ، پیوندها یا ناوبری را به سایت اصلی وارد کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
2. برای بازنگری در قیف فروش و فرآیند تسویه حساب ، آن را به آخرین دقیقه واگذار کنید
آیا مطمئن هستید که تجربه مشتری شما بهترین تجربه ممکن است؟ آیا حاضرید اهداف رشد تعطیلات خود را بر روی آن شرط بندی کنید؟
هنگام در نظر گرفتن بازاریابی تعطیلات ، بسیار مهم است که فرایند فروش را از ابتدا تا انتها به گونه ای طی کنید که گویی مشتری جدیدی هستید (به احتمال زیاد).
ببینید در فرایند تبدیل شکافهایی وجود دارد یا اصطکاک پرداخت کجا کاهش می یابد. به عنوان مثال ، آیا جستجوی سایت یا ناوبری اصلی شما آسان است تا آنچه را که بدنبال آن هستید پیدا کنید؟
بررسی کنید که همه قسمت های فرایند پرداخت سریع و کارآمد در نسخه های دسکتاپ و تلفن همراه سایت شما کار می کند. شما می خواهید این کار را قبل از دوره تبلیغاتی تعطیلات خود تکمیل کنید تا هرگونه تغییر یا به روزرسانی قبل از راه اندازی ایجاد و آزمایش شود.
اگر SEO یک اولویت کلیدی برای راه اندازی است ، ماه ها پیش برنامه ریزی کنید تا صفحات شما در نتایج جستجو هنگامی که مشتریان به دنبال آنها هستند (در حالت ایده آل 6-8 ماه دیگر ، اما برای شروع دیر نشده است) قابل مشاهده باشد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
3. عدم بهینه سازی سایت تلفن همراه خود
دسترسی به موبایل برای بازاریابی مهم است ، و به ویژه در دوره های شلوغ خرید.
خرید برای تعطیلات برای بسیاری از مصرف کنندگان در حال خرید است و انتظار می رود که فروش تجارت الکترونیکی حداقل باشد 50٪ در سال 2021 برای اولین بار توسط موبایل رانده شد. تجربیات خوب تلفن همراه نیز احتمالاً نرخ تبدیل سایت را افزایش می دهد.
همه ما نیز آگاه هستیم که گوگل رتبه بندی سایت های بهینه شده برای موبایل را در اولویت قرار می دهد. به طور خلاصه ، مطمئن شوید که تجربه شما در تلفن همراه به اندازه تجربه دسکتاپ برای مشتریان است.
4. نادیده گرفتن فرصت ها برای بهینه سازی جستجوی صوتی
جستجوی صوتی ممکن است آن زلزله صنعت مورد انتظار نبوده باشد ، اما این بدان معنا نیست که باید نادیده گرفته شود. این امر به ویژه در دسته بندی های کلیدی سرگرمی ، مانند دستور العمل ها ، که در هر فصل تعطیلات جزء داغ هستند صادق است.
هنوز مهم است که در مورد چگونگی بهینه سازی سایت یا صفحات محصول خود برای Alexa ، Siri و Google Home مهم باشید.
با استفاده از نوع مناسب داده های ساختار یافته و پاسخ کامل به پرسش های کاربران به شیوه ای طبیعی که می تواند برای نتایج صوتی در نظر گرفته شود ، به س questionsالات مربوط به استفاده از محصول و پرسش های متداول که ممکن است به قطعه برجسته تبدیل شوند ، پاسخ دهید.
5. عدم آماده سازی سایت برای هجوم ترافیک
قبل از اینکه مشتریان احتمالی علاقه خود را از دست بدهند ، وب سایت شما باید بارگیری شود. این کار را با اطمینان از اینکه سرورهای شما قادر به تحمل سطوح بالاتر از حد معمول ترافیک وب هنگام راه اندازی فروش یا تبلیغ شما هستند ، انجام دهید.
در حالت ایده آل ، نباید افزایش ترافیک بر مشتریان استفاده کننده از سایت شما تا حد زیادی وجود داشته باشد:
- با توجه به احتمال وجود یک سایت “failover” ، یک سایت سرور پشتیبان که می تواند ترافیک را مدیریت کند اگر در صورت خرابی سایت شما نتوانید با میزبان خود تماس بگیرید.
- تأیید اینکه پردازنده پرداخت شما می تواند حجم زیادی از سفارشات را در مدت زمان کوتاهی اداره کند.
- قبل از تعطیلات با خدمات بازرگان خود تماس بگیرید تا بدانید که سیستم در این شرایط چگونه کار می کند و گزینه های پشتیبان آنها چیست ، یا چه روشهای ادغام دیگری را برای توزیع بخشی از بار پرداخت ارائه می دهند.
6. با فرض اینکه همه مشتریان شما در تعطیلات بزرگ یکسانی را جشن می گیرند
این گاف عموماً در تعطیلات پایان سال است. به طور خلاصه ، فقط روی تعطیلات بزرگ مانند کریسمس و روز شکرگزاری تمرکز نکنید.
همه مشتریان شما این تعطیلات را جشن نمی گیرند ، بنابراین پیامها را نسبت به این واقعیت حساس نگه دارید.
علاوه بر این ، اگر مخاطب بین المللی دارید ، می خواهید روده بزرگتری را در طول سال برای ایمیل های دسته جمعی خوب در تعطیلات ایالات متحده انجام دهید. (به عنوان مثال ، روز مادر در انگلستان در ماه مارس و مه در ایالات متحده است)
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
رقابت در بازار تجارت الکترونیک بین جمعه سیاه/دوشنبه سایبری و سال نو غیر واقعی است.
همچنین تأثیری را که تعطیلات کوچکتر و مرتبط می تواند بر نام تجاری شما بگذارد ، در نظر بگیرید. روز جهانی جین احتمالاً برای اکثر قریب به اتفاق شرکت ها جشن گرفتن منطقی نیست ، مگر اینکه ، البته ، شما یک مشروب سازی مبتنی بر جین هستید. در این صورت ، می توانید به یک “تعطیلات” متصل شوید که تقریباً هیچ کس دیگری در آن صدا ندارد و نام تجاری شما را ارائه می دهد و به شیوه ای سرگرم کننده و تازه ارائه می دهد.
شنبه مشاغل کوچک ، دوشنبه سبز ، روز سه شنبه و روز حمل و نقل رایگان فرصت های خوبی برای بازار در مورد سایر تعطیلات است که به تعطیلات مذهبی یا فدرال مرتبط نیست.
7. تمایل به “بازاریابی مقصر”
شاید محصولات بیشتری بفروشید ، اما آیا این هزینه طولانی مدت برای برند شما ارزش دارد؟ هیچکس نمی خواهد برندی بخرد که حال او را بد کند.
به طور کلی ، شما می خواهید بر روی چیزهای خوب در مورد محصولات یا خدمات خود تمرکز کنید تا این که باعث احساس گناه در خرید مشتریان شوید. این امکان وجود دارد که پس از تعطیلات بازدهی بیشتری داشته باشید در صورتی که مشتریان فقط با قیمت ارزان تر یا پیام های سرزنش شده فروخته شوند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
در عوض ، بر پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود ، چرا محصول شما متمایز است و چگونه زندگی مشتری را بهتر می کند ، تمرکز کنید. بر بهبود وضعیت آنها تأکید کنید و تمرکز خود را روی این نگذارید که چگونه اوضاع به این نقطه رسیده است.
در نهایت ، مشکل مشتری راه حل برند شما است. به جای احساس گناه به این موضوع تکیه کنید.
8. نداشتن موجودی کافی/موجودی
مصرف کنندگان شما محصولات شما را دوست دارند و تعطیلات انگیزه بیشتری برای خرید به آنها می دهد. فروش را با موجودی کم توپ کوتاه نکنید.
سرخوردگی مشترک مشتریان از ناتوانی در به دست آوردن محصولات با تبلیغات زیاد ناشی می شود. تقاضا را بر اساس فروش قبلی پیش بینی کنید و بر اساس آن قبل از موعد سطح موجودی/موجودی خود را دوباره پر کنید.
اتمام برخی از ذخایر اجتناب ناپذیر است ، اما برای جلوگیری از این امر در محبوب ترین اقلام خود و اطلاع از موجودی کم به مشتریان ، آنچه می توانید انجام دهید.
9. کارکنان کوتاه مدت در خدمات به مشتریان
مصرف کنندگان انتظار دارند بتوانند به سرعت مشکل را حل کنند ، به ویژه از طریق چت وب سایت و رسانه های اجتماعی. سعی می کنید جلوتر از تجربه مشتری باشید؟
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
با این نکات شروع کنید:
- ایجاد صفحات متداول که به راحتی از طریق سبد خرید/پرداخت و کلیه صفحات فرود قابل دسترسی هستند. اینها باید به سوالات اساسی در مورد مراحل حمل و نقل و بررسی پاسخ دهند و به کاهش نیاز پرسنل برای پاسخگویی به سوالات در زمان واقعی کمک کنند.
- یک ویژگی چت زنده را در نظر بگیرید در طول دوره های تبلیغاتی کلیدی به جای تکیه بر پشتیبانی مستقیم تلفن یا ایمیل ، سریعاً به سوالات مشتریان پاسخ دهید. (همچنین می توانید پاسخ های متداول را در برنامه چت زنده خود برای ادامه خدمات به مشتریان در حالت آفلاین پیش برنامه کنید!)
- نظارت بر مشارکت رسانه های اجتماعی برای هر گونه سوال باقی مانده مشتریان احتمالی ممکن است به عنوان پیام فیس بوک یا اینستاگرام سوالات خود را بپرسند نه اینکه مستقیماً به مارک پیام دهند. مطمئن شوید که هر روز یک جارو را انجام می دهید تا مشتریان (و فروش) منتظر نمانند.
10. عدم اطلاع از تاریخ تحویل
سریعترین راه برای ناامید کردن مشتریان ، قول دادن تاریخ تحویل است ، به ویژه زمانی که تحویل را در تعطیلات با تاخیر زیاد تضمین می کند ، و سپس در زمان مقرر نمی رسد.
به ویژه در روزهای تعطیل ، هنگامی که کالاها برای یک مهلت سفارش می شوند ، در مورد تاریخ های مورد انتظار برای حمل و نقل و تحویل ، حتی اگر نامطلوب باشد ، با مشتریان در جریان باشید.
بهتر است انتظارات را برآورده کنید و آنها را برآورده کنید تا با عصبانیت از خود بپرسید که چرا هدیه آنها به موقع نمی رسد.
در صورت امکان ، هنگام تخلیه حمل و نقل ، تخمین زمان واقعی ایجاد کنید که به مشتریان اجازه می دهد تاریخ حمل و نقل خود را بر اساس مکان و نوع حمل و نقل خود بررسی کنند.
به خصوص در مورد تعطیلات شلوغ هدیه مانند کریسمس ، به مشتریان زودتر اطلاع دهید که آخرین تاریخ چه زمانی برای تحویل تضمینی است و چه زمانی برای اطمینان با اطمینان از رسیدن به موقع دیر خواهد بود.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
11. فرصت های فروش یا فروش متقابل محصولات خود را از دست ندهید
مارک ها می توانند هم از گران فروشی (تشویق مشتریان به خرید کالایی که گرانتر از انتخاب اصلی آنها بود) و هم از فروش متقابل (تشویق مشتریان برای خرید کالای اضافی در یک گروه مرتبط) استفاده کنند.
این به افزایش میانگین ارزش سفارش کمک می کند و مشتریان را در معرض طیف وسیع تری از پیشنهادات تجاری قرار می دهد. تجربه کامل تر محصول کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که مشتری خوشحال برای خریدهای آینده باز خواهد گشت.
در واقع ، بر اساس داده های نظرسنجی اخیر ، خریداران اولین بار هستند 27٪ به احتمال زیاد به تجارت شما باز می گردد اما پس از خرید دوم یا سوم این میزان به 54 درصد افزایش می یابد.
12. عدم تنظیم مجدد تبلیغات
ساده ترین فروش به مشتریانی است که از قبل با نام تجاری و محصولات شما آشنا هستند. به خصوص کسانی که قبلاً به وب سایت شما مراجعه کرده اند و ابراز علاقه کرده اند.
در حقیقت ، گاری های رها شده به طور متوسط به حساب می آیند 69.57 بازدید از سایت تجارت الکترونیک
هدف گیری مجدد تبلیغات می تواند به بازگرداندن بخشی از ترافیک از دست رفته و افزایش فروش کمک کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
همه خریداران فوراً خرید نمی کنند ، حتی در تعطیلات. بسیاری از آنها در مقایسه با رقبا قیمت دارند ، که اغلب منجر به رها شدن چرخ دستی ها یا بازدید بدون خرید می شود.
هدف گیری مجدد تبلیغات به شما کمک می کند تا نام تجاری و محصولات خود را در ذهن داشته باشید و خرید را تشویق کنید.
13. بودجه تبلیغات دیجیتال خود را خیلی زود خرج کنید
این می تواند وسوسه کننده باشد که بودجه تبلیغات خود را بارگذاری کنید تا از رقبا جلو بیفتید.
نکته مهم این است که ممکن است مشتریان هنوز به دنبال خرید نباشند و شما قبل از اینکه واقعا برای رقابت به آن نیاز داشته باشید ، بودجه خود را مصرف کرده اید.
این یک رقص ظریف بین افزایش بودجه تبلیغاتی است وقتی مشتریان محصولات را با محصول آماده خرید مقایسه می کنند.
برای کمک به گسترش بودجه خود ، هزینه های بالاتری را در نظر بگیرید که به تعطیلات نزدیک می شوید و در مورد زمان بندی خرید کاربران و آنچه که می تواند آنها را تحریک کند فکر کنید.
هزینه های کلیک روی آگهی به احتمال زیاد افزایش می یابد زیرا خرده فروشان بیشتر در برابر آن کلمات کلیدی پیشنهاد می دهند و برای جلب توجه برای آن سطل مصرف کننده در کانال های اجتماعی پولی رقابت می کنند. به طور مداوم تبلیغات را در طول کمپین خود زیر نظر داشته باشید و کلمات کلیدی بلندمدت را هدف قرار دهید که می توانند مبدلهای بالا اما هزینه کمتری باشند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
نترسید که کمپین های کم کار را رها کنید تا مطمئن شوید بودجه ای برای کمپین هایی که پیش از برنامه در حال پیشرفت و تغییر هستند ، وجود دارد.
14. تبلیغات عمومی و غیر شخصی
در عصری که مصرف کنندگان انتظار پیشنهادات متناسب را دارند و می دانند که بازاریابان داده های خود را به همین منظور جمع آوری می کنند ، یک پیشنهاد کلی احساس می شود ناقص و تنبل است. مطمئن نیستم از کجا شروع کنم؟
این ایده ها را امتحان کنید:
- ببینید رقبا چه کار می کنند و چگونه می توانید از آنها متمایز و جدا از هم باشید.
- تبلیغات خود را مکرراً ، مخصوصاً برای محصولات یکسان ، به روز کنید تا بازاریابی برای مشتریان شما قدیمی و غیر شخصی نشود.
- در صورت امکان شخصی سازی کنید. بازاریابی ایمیلی یک مکان عالی برای شروع است ، زیرا می توانید از داده هایی که از مشتریان خود جمع آوری کرده اید مانند نام یا اطلاعات جمعیتی که می توانید در ایمیل استفاده کنید استفاده کنید.
- توصیه های خرید را بر اساس خریدهای قبلی ارائه دهید.
در نتیجه
بازاریابی در تعطیلات ستون بسیاری از مارک ها است و به افزایش فروش کمک می کند. بسیاری از مشتریان می دانند که به دنبال پیشنهادات هیجان انگیز و تخفیف های عمیق هستند ، بنابراین کاهش قیمت و اعلام فروش دیگر کافی نیست.
با استفاده از این نکات در مورد اشتباهات بازاریابی در تعطیلات ، از مارک تجاری خود پررنگ می شوید و از اشتباهاتی که مشتریان را دور می کند اجتناب می کنید.
منابع بیشتر: