گوگل آنالیتیکس وب سایت و پلت فرم اندازه گیری بازاریابی است که برای بسیاری انتخاب می شود.
گزارش ها و ابزارهای جدید به طور منظم اضافه می شوند. به علاوه، میتوانیم سایر محصولات دادههای Google مانند کنسول جستجو و تبلیغات گوگل را به هم متصل کنیم.
این موارد مهم هستند و همچنین مراحل پیکربندی تنظیمات سایت خاص خود را انجام دهید.
من شما را تشویق میکنم که راههای باز کردن کامل پتانسیل دادهها را به طور کامل کشف کنید.
این می تواند به معنای پیکربندی ردیابی تبدیل از طریق اهداف، ردیابی رویدادهای اقدامات مهمی باشد که می خواهید در صفحات ردیابی کنید، اتصال سایر محصولات Google که ذکر کردم، آشنایی با تنظیمات دیگر و موارد دیگر.
این اولین قدم های عالی هستند.
اکنون، اجازه دهید ۱۱ گزارش خاص گوگل آنالیتیکس را که ممکن است از آنها اطلاعی نداشته باشید، بررسی کنیم. اینها می توانند کلید بینش های ارزشمندی باشند که می توانید در تلاش های وب سایت و بازاریابی خود از آنها استفاده کنید.
1. داشبوردهای سفارشی
چند بار وارد Google Analytics می شوید تا همان گزارش، آمار یا تکه ای از داده ها را بیابید؟
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
چند بار باید به یک سوال برای یک ذینفع پاسخ دهید؟
اگر بیش از یک بار باشد، داشبوردهای سفارشی برای شما مناسب هستند.
میتوانید داشبوردهای سفارشی را از تقریباً هر نمای دادهای که میتوانید در گوگل آنالیتیکس بررسی کنید، ایجاد کنید. به علاوه، می توانید داده ها و گزارش ها را در قالب ویجت از چندین گزارش به یک صفحه اضافه کنید.
این یک صرفه جویی بزرگ در زمان است. همچنین میتوان آن را برای صادرات و تحویل خودکار به شما یا سهامداران کلیدی برنامهریزی کرد، پس از اینکه آن را به روشی که میخواهید تنظیم کردید.
این یک نقطه شروع عالی قبل از پرش به Google Data Studio است، جایی که می توانید کارهای بیشتری انجام دهید.
-
اسکرین شات توسط نویسنده، نوامبر 2021
2. ارزش مادام العمر
این گزارش همچنان دارای برچسب “بتا” در Google Analytics است. با این حال، با گذشت زمان، استفاده بیشتری از آن در سایتهایی پیدا کردم که در پنجره کوکی 30 تا 90 روزه که Google Analytics میتواند ردیابی کند، تعامل زیادی دارند.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
اگر سایتی دارید که کاربران را درگیر می کند و آنها اغلب برای انجام یک یا چند خرید به آن بازمی گردند، می توانید ارزش کاربران خاص را ردیابی کنید و آن را با سایر جنبه های سفر خریدار که در حال اندازه گیری آن هستید در نظر بگیرید.
توجه داشته باشید که وقتی چیزی در نسخه بتا است، به خاطر میآورم که گزارش میتواند بهروزرسانی، بهبود یابد، حذف شود یا اینکه دادهها در طول زمان تغییر میکنند، پس مراقب باشید.
-
اسکرین شات توسط نویسنده، نوامبر 2021
3. User Explorer
کاوشگر کاربر به ما اجازه می دهد تا سفرهای بازدیدکنندگان وب سایت خاص را بررسی کنیم.
در حالی که ما نمیتوانیم شخصاً کاربر را در Google Analytics به طور پیشفرض شناسایی کنیم (و مراقب باشید اگر سعی میکنید دادهها را مطابقت دهید، زیرا Google دستورالعملهای خاصی در این مورد دارد)، میبینیم که چگونه کاربران تکی محتوا را مصرف کرده و در یک دوره زمانی در وبسایت عمل کردهاند. زمان.
-
اسکرین شات توسط نویسنده، نوامبر 2021
این اطلاعات لزوماً به اندازه برخی از ابزارهای ضبط کاربر شخص ثالث و نقشه برداری حرارتی قدرتمند نیست، اما برخی از تجمیع و بینش را ارائه می دهد که داده های درآمد و سایر معیارهای استاندارد Google Analytics را در یک گزارش جمع آوری می کند.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
توانایی دیدن سفرهای کاربر – از جمله تعداد جلسات، صفحات/فعالیتهایی که در طول آن انجام دادهاند، و در نهایت زمانی که خرید میکنند یا تصمیم میگیرند- میتواند به تجربه کاربر و بهینهسازی نرخ تبدیل کمک کند.
همچنین می تواند به تعیین انتظارات برای فعالیت های بازاریابی و اینکه چند مرحله به طور واقعی بخشی از سفر مشتری است کمک کند.
-
اسکرین شات توسط نویسنده، نوامبر 2021
4. مقوله های علایق/میل
گزارش علاقهمندیها/گروههای وابستگی میتواند در طیف وسیعی از کاربردها واقعاً جالب و مفید باشد.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
اگر دادهها را بهطور پیشفرض نمیبینید، باید به سادگی با شرایط موافقت کنید و به Google اجازه دهید آنها را برای حساب شما نشان دهد.
دسته بندی های نشان داده شده ممکن است با آنچه شما انتظار دارید مطابقت داشته باشند یا نباشند.
شما می توانید این دسته ها را با استفاده از:
- برای درک رفتار آنها را بیشتر بررسی کنید.
- اشتراکگذاری این دادهها با کسانی که کمپینهای جستجوی پولی یا رسانههای اجتماعی را اجرا میکنند و محتوایی را با هدف مخاطبین خاص مینویسند.
- مقایسه بخش ها با یکدیگر
یافتن فرصتهایی برای استفاده از مخاطبان و بخشهای خاص هنگام تنظیم استراتژی محتوای شما بسیار قدرتمند است.
این داده ها گزینه های زیادی را برای افزودن ابعاد و برش و برش نماها فراهم می کند. این می تواند نقطه شروع خوبی برای گذراندن زمان عمیق به بررسی موارد زیر باشد:
- مخاطب فعلی شما واقعا چه کسانی هستند.
- چگونه تبدیل می کنند.
- جایی که باید تلاش های خود را در طیف بازاریابی دیجیتال اولویت بندی کنید.
-
اسکرین شات توسط نویسنده، نوامبر 2021
5. معیار – کانال ها
اگر تا به حال از شما سوال شده است که عملکرد وب سایت شما چگونه با سایرین در صنعت شما مقایسه می شود، گزارش معیار یک گوهری پنهان است که می تواند کمک کند.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
شما می توانید برخی از عمودهای صنعت بسیار دقیق را انتخاب کنید و ببینید که سایت شما چگونه در کانال های مختلف در معیارهای استاندارد ترافیک Google Analytics مقایسه می شود.
اگر در تلاش برای تعیین نحوه انجام این کار هستید، این دادههای عالی برای تعیین یک خط پایه و تعیین اهداف است.
قرار دادن برخی از اهداف رقابتی واقعی به جای نگاه کردن به درون یا تعیین دلخواه اهدافی که ممکن است واقع بینانه یا غیرواقعی باشند، می تواند بسیار مفیدتر و سرگرم کننده تر باشد.
-
اسکرین شات توسط نویسنده، نوامبر 2021
6. کاربران جریان
این گزارش مدت زیادی است که مرا از نظر بصری غرق کرده است. در نگاه اول، به نظر شلوغ و سخت به نظر می رسد.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
هر چند لحظه ای به آن اختصاص دهید و از نوار لغزنده بزرگنمایی استفاده کنید و در صفحه حرکت کنید. همچنین از منوی کشویی بالای ستون اول برای تغییر ابعادی که می خواهید مرور کنید استفاده کنید.
هنگامی که به آن دست پیدا کردید، این صفحه میتواند بینش کاملی را ارائه دهد، به گونهای که برای دریافت اطلاعات مشابه، باید در گزارشهای دیگر سطح به سطح را بررسی کنید.
مشاهده اینکه چگونه کاربران شما در مجموع در سایت پیمایش می کنند و مسیرهای پرطرفدار در صورت وجود شگفتی می تواند منجر به بررسی بیشتر شود.
همچنین میتوانید الگوها و گرایشهایی را در سفر کاربر ببینید که به شما کمک میکند محتوای خود را شکل دهید تا تغییرات مسیرها را در طول زمان شکل دهید.
-
اسکرین شات توسط نویسنده، نوامبر 2021
7. محتوای سایت – صفحات فرود
اگرچه این گزارش بسیار ابتدایی است، اما اغلب نادیده گرفته می شود.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
دانستن صفحات فرود برتر برای وب سایت شما می تواند به اعتبارسنجی و اتصال نقاط بین تلاش های بازاریابی خاص، جستجوی ارگانیک، محتوای ویروسی و موارد دیگر کمک کند.
با استفاده از ابزار ابعاد، میتوانید منبع هر صفحه را نیز ببینید و به سرعت بدانید چه چیزی بیشترین ترافیک را به آن میآورد.
برای سئوکاران، میخواهید تأیید کنید که با گذشت زمان مجموعهای متنوع از صفحات فرود را بر اساس استراتژی بهینهسازی خود دریافت میکنید.
این احتمال وجود دارد که شما سعی نکنید تمام ترافیک را به صفحه اصلی و از طریق آن هدایت کنید.
شما می خواهید تعداد صفحات فرود ممکن را به عنوان نقاط ورودی داشته باشید تا مرتبط ترین ترافیک به ترتیب از طریق آنها وارد شود.
-
اسکرین شات توسط نویسنده، نوامبر 2021
8. جستجوی سایت – شرایط جستجو
در حالی که اکثر سیستمهای مدیریت محتوا و پلتفرمهای تجارت الکترونیک، گزارشهایی را درباره عباراتی که از طریق توابع جستجو در سایت جستجو میشوند، ارائه میکنند، Google Analytics میتواند به شما کمک کند عمیقتر بگردید.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
با گزارش عبارتهای جستجوی Google Analytics، میتوانید همان عباراتی را ببینید که پلتفرم وب شما احتمالاً به شما نشان میدهد.
از آنجا، شما همچنین می توانید تمام ابعاد معمولی Google Analytics را اعمال کنید و اطلاعات بیشتری در مورد منبع، رفتار و کارهایی که کاربران در سایت انجام داده اند را به روشی بسیار گسترده تر و دقیق تر ببینید.
سپس میتوانید از این دادهها برای UX، CRO و سایر پیشرفتها استفاده کنید تا پیدا کردن محتوا را آسانتر کنید و اطمینان حاصل کنید که جستجوی شما همانطور که میخواهید کار میکند.
-
اسکرین شات توسط نویسنده، نوامبر 2021
9. قیف های چند کانالی – تبدیل های کمکی
در بسیاری از موارد، اگر نه در بیشتر موارد، تبدیلهای هدف خرید برای ارسال سرنخ یا تجارت الکترونیک در اولین بازدید اتفاق نمیافتد. توانایی دادن اعتبار به بازدیدهایی که قبل از بازدیدی که در آن تبدیل اتفاق افتاده است بسیار قدرتمند است.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
Google Analytics یک گزارش تبدیل کمکی ارائه میکند تا به ما نشان دهد هر کانال چگونه در سفر شرکت میکند، در حالی که مسئول بازدید واقعی از تبدیل نیست.
در برخی موارد، همان کانالی را میبینید که عمده تبدیلهای آخرین کلیک شماست. با این حال، توانایی اعطای اعتبار در جایی که لازم است، مهم است.
به عنوان مثال، ممکن است در حال آماده شدن برای حذف یک کانال خاص مانند شبکه اجتماعی باشید، زیرا این کانال منجر به جذب مشتری یا درآمد نمی شود.
اما گزارش تبدیل کمکی (بهعلاوه موارد دیگر که مسیرها و سفرهای کاربر را نشان میدهند) ممکن است چیز دیگری به شما بگوید.
بخش بزرگی از راه اندازی ردیابی درآمد این است که می توانید مقادیر دلاری مرتبط با ترافیک خاص و ارزش کمک ها برای کمک به بستن معامله را ببینید.
-
اسکرین شات توسط نویسنده، نوامبر 2021
10. قیف های چند کانالی – مسیرهای تبدیل برتر
یک گام فراتر از تبدیلهای کمکی، میتوانیم دادههای انبوهی را ببینیم که محبوبترین ترکیبها و سفارشهای کانالهایی را که منجر به تبدیل در سفر مشتری میشوند، نشان میدهند.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
این دوباره راه قدرتمند دیگری برای مشاهده نحوه کار کانال ها و درآمد حاصل از آن است.
-
اسکرین شات توسط نویسنده، نوامبر 2021
11. اسناد – ابزار مقایسه مدل
Attribution برای مدت طولانی یکی از دغدغه های بازاریابان دیجیتال بوده است.
گوگل آنالیتیکس ابزاری برای مقایسه مدل های مختلف مانند اولین کلیک در مقابل پیش فرض آخرین کلیک ارائه می دهد. شما حتی می توانید مدل های دیگر را پیدا کنید، آنها را وارد کنید و مدل های خود را مطابق با نیازهای تجاری خود ایجاد کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
دانستن اینکه این گزارش وجود دارد و اینکه مدلهای مختلف چگونه دادههای شما را نشان میدهند، اولین قدم عالی است که Google Analytics برای ما فراهم میکند.
-
اسکرین شات توسط نویسنده، نوامبر 2021
نتیجه
دلایل زیادی وجود دارد که ما وقت نداریم در گوگل آنالیتیکس زندگی کنیم و از همه گزارش ها و داده هایی که در آن نگهداری می شود مطلع باشیم.
من نمی گویم که باید مقدار قابل توجهی از زمان جدید را در آنجا سرمایه گذاری کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
با این حال، من میخواهم شما را وادار کنم تا لحظهای به گزارشهایی که ممکن است از آنها اطلاعی ندارید یا در حال حاضر از آنها استفاده نمیکنید، فکر کنید.
راههای بسیار خوبی برای ادغام این دادهها در پلتفرمهای گزارش شخص ثالث یا ارائه یک داشبورد سفارشی به شما وجود دارد.
هدف من این است که هوشمندانه تر کار کنم و نه سخت تر. اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات مرتبط با کسب و کار یا سازمان خود را در اختیار دارید.
گزارش های کمتر استفاده شده یا شناخته شده در GA را نادیده نگیرید، زیرا قدرت زیادی در شناخت بیشتر سفر، رفتار و کسب مشتری برای تعیین اهداف جدید و شکل دادن به آینده شما وجود دارد.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: Shutterstock/Fonstra