مهاجرت وب سایت یکی از آن فرآیندهای طاقت فرسایی است که می تواند در طولانی مدت به نفع سایت شما باشد – اما در این روند بسیاری از مشکلات ممکن است رخ دهد.
تغییر مسیرهای نامناسب ، مشکلات موجود در پرونده های robots.txt ، مشکلات مربوط به نقشه سایت و حتی پیوندهای داخلی خراب ، ناخواسته باعث می شود مهاجرت سایت شما باعث کاهش ترافیک جستجوی ارگانیک شود.
شناسایی اینکه چرا بعد از مهاجرت سایت میزان بازدید شما کاهش یا کاهش قابل توجهی دارد ، می تواند یک آزمایش و خطا باشد.
از این ستون به عنوان چک لیست استفاده کنید تا این دلایل متداول را که سایت ها پس از مهاجرت سایت از دست می دهند ، دوباره بررسی کنید.
با ایجاد یک خزنده شروع به تولید لیست مشکلات متداول کنید
ابتدا اطمینان حاصل کنید که لیست کاملی از مشکلات موجود در سایت خود را در اختیار دارید تا بتوانید مشکلات پیش آمده را تأیید و اصلاح کنید.
ScreamingFrog ابزاری ابتدایی برای اسکن سایت شما و دیدن همه موضوعات خاص صفحه است.
اسکن را در سایت خود انجام دهید تا ببینید چه مشکلی ظاهر می شود. اسکن برای سایت های بزرگتر ممکن است مدتی طول بکشد ، اما ارزش آن را دارد که با این مشکلات روبرو شوید:
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
شاید شما مثل من هستید و ترجیح می دهید بیشتر کارها را به صورت دستی انجام دهید اما این ابزار می تواند شما را نجات دهد شما از زمان
داده های اسکن خود را در دسترس نگه دارید ، زیرا به شما امکان می دهد بسیاری از موارد زیر را به سرعت شناسایی کنید.
قبل از هرگونه انتقال یا طراحی مجدد وب سایت مهم ، باید یک اسکن و پشتیبان گیری عمده از داده های خود انجام دهید. با این کار داده هایی برای مقایسه در اختیار شما قرار می گیرد تا بتوانید تغییر دهید.
قبل از طراحی مجدد ، حتماً کپی از HTML / طرح سایت خود را ذخیره کنید ، بنابراین در صورت لزوم می توانید آن را مرور کرده و دوباره مرور کنید.
11 دلیل شایع سایتها پس از مهاجرت وب سایت ، ترافیک خود را از دست می دهند
ببینید آیا یکی از اینها (یا ترکیبی از آنها) می تواند باعث یا باعث خسارات ترافیکی شما بعد از مهاجرت شود.
1. تغییرات برچسب متعارف
کدام صفحه در سایت شما بازدید یا رتبه بندی را از دست داده است؟ از این صفحات بازدید کنید و برچسب های متعارف را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید آیا آنها به گونه ای تغییر کرده اند که بر بازدید شما تأثیر بگذارد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
چند مورد مشترک با برچسب ها:
- اشاره به صفحات غیر مرتبط
- مسائل مربوط به برنامه نویسی (به عنوان مثال: اسلش دنباله ای موجود نیست).
- با اشاره به URL های قدیمی که دیگر وجود ندارند.
2. Robots.txt و / یا محتوای غیر شاخص پذیر
خود را باز کنید فایل robots.txt یا صفحاتی که ترافیک خود را از دست داده اند تا ببینید آیا صفحات هنوز قابل فهرست هستند. ممکن است مساله ای در نمایه سازی مقصر از دست دادن ترافیک شما باشد.
گوگل خاص خود را دارد ابزار تست robots.txt که می تواند به شما در شناسایی و اصلاح مواردی که ممکن است در پرونده خود داشته باشید کمک کند.
بیشتر بخوانید: جان مولر از گوگل نحوه رتبه بندی صفحات مسدود شده توسط Robots.txt را توضیح می دهد
3. داده های متا از دست رفته
مهاجرت شما ممکن است باعث شده وب سایت شما داده های متا خود را در این روند از دست بدهد. برچسب های عنوان و توضیحات متا ممکن است به دلیل از دست رفتن یک ستون در انتقال پایگاه داده از بین بروند.
با استفاده از داده های اسکن ScreamingFrog خود ، بررسی کنید که عنوان و توضیحات متای سایت شما هنوز دقیق و سالم است.
اگر این داده ها را از دست داده اید ، باید این متاهای مهم را به سایت خود اضافه کنید. شاید بتوانید با استفاده از “site: URL.com” جستجوی سریع سایت خود را در Google انجام دهید تا نگاهی بیندازید به داده های متا قبل از انتقال.
یا از نسخه پشتیبان تهیه شده قبل از انتقال استفاده کنید.
در غیر این صورت ، شما باید عناوین و توضیحات سرشار از کلمات کلیدی خود را به صورت دستی اضافه کنید. بسته به اندازه سایت شما ممکن است زمان بر و تقریباً غیرممکن باشد.
PS اگر یک متخصص پایگاه داده را می شناسید یا کاری برای حفاری ندارید ، ممکن است بتوانید داده های متای قدیمی خود را به سایت جدید خود وارد کنید.
4. از دست دادن سرعت صفحه
اگر یک انتقال وب سایت کامل انجام داده اید یا سرورها را تغییر داده اید ، ممکن است سرعت صفحه را از دست داده باشید.
حتماً چند صفحه را که بازدید شما از دست رفته است بررسی کنید تا ببینید سرعت شما چگونه عمل می کند.
شاید لازم باشد:
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
- بررسی کنید CDN شما بخشی از انتقال بوده و به درستی کار می کند.
- تأیید کنید که سیستم caching شما درست است و به درستی کار می کند.
- بررسی بینش PageSpeed برای یافتن راه حل های آسان که می تواند سرعت سایت شما را افزایش دهد.
همچنین ممکن است مشکلات سرور آزار دهنده سایت شما باشد و اجازه بارگذاری سریع آن را ندهد.
5. پیوندهای داخلی خود را بررسی کنید
پیوندهای داخلی یک روش عالی و طبیعی برای نگه داشتن افراد در سایت شما است و همچنین به موتورهای جستجو کمک می کند تا از یک صفحه سایت شما به صفحه دیگری بروند.
اطمینان حاصل کنید که پیوندهای داخلی در پست های وبلاگ و صفحات شما به سایت فعلی شما پیوند دارند ، نه وب سایت قدیمی.
6. مشکلات دسترسی به محتوا
Google Search Console تمام صفحات نمایه شده در سایت شما را لیست می کند. وارد GSC شوید و به Index> Coverage بروید.
روی خطا کلیک کنید ، معتبر با هشدار ، معتبر یا حذف شده است.
در اینجا خواهید دید که آیا URL دارای مشکلی است یا خیر و می توانید آن را نشان دهید و کلیک کنید URL را بازبینی کنید برای یادگیری بیشتر
در صفحه بازرسی ، می توانید “URL زنده را امتحان کنید” و هر مسئله ای را که ممکن است Google هنگام دسترسی به صفحه با آن روبرو شود ، شناسایی کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
7. Redirects شکسته
سایت تغییر مسیر می دهد بخشی جدایی ناپذیر از هرگونه انتقال وب سایت هستند. اگر هنگام مهاجرت سایت خود برنامه هدایت 301 در دست اجرا ندارید ، پس از مهاجرت با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد.
شما بازدید نمی کنید زیرا به موتورهای جستجو گفته نمی شود که سایت شما به کجا مهاجرت کرده است.
بازدیدکنندگان نیز ممکن است در این روند گم شوند. مسائل تغییر مسیر می تواند یک کابوس باشد. این موردی است که متخصصان سئو از آن وحشت دارند.
گزارش ها را در ScreamingFrog ایجاد کنید تا حلقه های تغییر مسیر یا زنجیره ای را که با مشکل روبرو هستند پیدا کنید.
شما می خواهید:
- حلقه های تغییر مسیر را پاک کنید.
- برای اطمینان از دقیق تغییر مسیر ، زنجیره های تغییر مسیر را دنبال کنید.
- بررسی کنید که URL های قدیمی به درستی به URL های جدید شما هدایت نشده اند ، لینک ها را با استفاده از دایرکت 301 به روز کرده و در عوض به صفحه جدید پیوند دهید.
یک لیست کامل از URL های قدیمی را در ScreamingFrog بارگذاری کنید ، این URL ها را خزیده و گزارش را برای اطمینان از صحت URL شروع و URL مقصد تجزیه و تحلیل کنید.
هم وضعیت نهایی و هم کد وضعیت نهایی را تأیید کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
در حالی که در این کار هستید ، مطمئن باشید که همه صفحات قدیمی با استفاده از 301 تغییر مسیر و نه 302 تغییر مسیر می دهد ، که دائمی نیستند.
8. پیوندهای خارجی گمشده
پیوندهای خارجی همچنان سیگنالی قدرتمند برای موتورهای جستجو هستند. اگر سایتی عالی با پیوندهای ارگانیک زیاد ساخته اید ، انتظار می رود رتبه های بالایی داشته باشید.
پس از مهاجرت ، ممکن است ارزش داشته باشد که با این دارندگان سایت تماس بگیرید تا از آنها بخواهید پیوندهای خود را به سایت جدید شما به روز کنند.
اگر پیوندهای قدیمی آنها خراب است یا به صفحه ای در سایت قدیمی شما می روند که بخشی از هدایت مجدد شما نیست ، این امر می تواند در رتبه بندی جستجو مشکل ایجاد کند.
حتی ممکن است بخواهید این پیوندهای خراب را به صفحه مشابه یا همان سایت جدید خود هدایت کنید.
مثلاً اگر پیوند به بود سایت1.com / سگها ممکن است بخواهید پیوند خراب را مجدداً به آن هدایت کنید سایت2.com / سگها. همچنین می توانید پیوند خراب را به صفحه ای هدایت کنید که ماهیت آن مشابه باشد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
9. مسائل بستر های نرم افزاری / میزبانی
آیا دوباره سرور می زنید یا سیستم عامل خود را منتقل می کنید؟ تغییر یک چیز خوب است ، اما همچنین می تواند باعث مشکلات کمی شود که باعث کاهش بازدید سایت شما می شود:
- فایروال ها ربات های موتور جستجو را مسدود می کنند.
- بسترهای نرم افزاری با استفاده از JS که خزیدن برای ربات ها دشوارتر است.
- سرعت کم و عملکرد ضعیف.
- محدودیت های کشور
اگر مجدداً سیستم عامل خود را تغییر داده و یا سرورهای خود را تغییر می دهید ، تمام صفحاتی را که بازدید شما کاهش یافته است با دقت مرور کنید.
من توصیه می کنم قبل از ورود به سایت و مهاجرت به سایت خود ، به این سیستم عامل ها یا سرورها یک درایو تست بدهید.
کمی آمادگی می تواند به شما کمک کند تا از مشکلات سیستم عامل یا میزبانی که می تواند باعث کاهش بازدید شما شود جلوگیری کنید.
10. تصاویر
آیا سایت شما بازدید تصویر زیادی دارد؟ در این صورت ، ممکن است URL های تصویری شما در هنگام انتقال به درستی هدایت نشوند. برای اطمینان از اینکه URL های تصویر شما هستند بررسی کنید:
- پیوند دادن به تصاویر مناسب.
- پیوند به دامنه جدید شما.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اگر CDN دارید ، ممکن است بتوانید با تغییر سریع CDN ، تصاویر خود را به سایت جدید خود تغییر دهید.
در صورتی که از CNAME برای ایجاد URL های تصویری خود استفاده کرده اید ، مطمئن شوید که CNAME به سایت و / یا سرور جدید شما اشاره کرده است.
11. Google Updates
همچنین ممکن است تغییرات سایت شما همزمان با به روزرسانی گوگل باشد. به روزرسانی های Google بیشتر از تغییر الگوریتم های جستجوی آنها هستند – آنها می توانند تیم شما را دیوانه کنند.
گاهی اوقات ، یک بروزرسانی نزدیک به مهاجرت رخ می دهد و می تواند باعث تغییر رتبه بندی سایت شما شود.
بررسی کنید آیا Google موردی را فشار داده است یا خیر به روز رسانی های عمده. مسائلی که شما و تیمتان با آن روبرو هستید ممکن است مربوط به مهاجرت شما نباشد.
بازیابی و بازسازی از تلفات ترافیک
جمع آوری و محک زدن داده ها قبل از وقوع مهاجرت وب سایت ، با پیگیری کلیه تغییرات قبل یا بعد از آن ، امری حیاتی است.
من می خواهم از Google Analytics Annotations برای پیگیری تغییرات مرتبط با SEO استفاده کنم.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
من همچنین برنامه نویسان را تشویق می کنم که تغییرات خود را به روشی مشابه پیگیری کنند ، بنابراین متخصصان سئو می توانند دوباره بازدید کنند و ببینند چه اتفاقی افتاده است که منجر به افت بازدید می شود.
اصلاح کلیه مشکلات سایت شما به زمان و حوصله نیاز دارد. اگر خوش شانس باشید ، ممکن است در عرض چند دقیقه مقصر مسئول ترافیک سایت خود را پیدا کنید ، اما سئو همیشه به یک رویکرد طولانی مدت نیاز دارد.
سایت خود را مرور کنید ، این موارد را بررسی کرده و اصلاحات لازم را انجام دهید. وقتی از تغییرات خود راضی هستید ، چند روز یا چند هفته صبر کنید تا ببینید آیا میزان بازدید شما به سطح قبل از مهاجرت بهبود می یابد یا خیر.
اگر میزان ترافیک شما هنوز به شدت کمتر از قبل از مهاجرت است ، به کار خود در این لیست ادامه دهید و در مورد هرگونه مشکل آزاردهنده ای که به نظر نمی رسد شناسایی کنید ، به دنبال کمک باشید.
سپس ، آنچه را که آموخته اید بردارید و برای ایجاد ترافیک و تقویت سایت خود از همیشه ، آن را به جلو اعمال کنید برو با اعتماد به نفس!
منابع بیشتر: