جستجوی اخبار پیچیده شده است، و به روز ماندن با آخرین بهترین شیوه ها در سئوی اخبار بیش از هر زمان دیگری مهم است.
کریستین لیانگ، مدیر سئو در مجله نیویورک تایمز، راه حل هایی را برای اجلاس سئوی اخبار و سرمقاله 2021 آورده است (NESS) از طریق ارائه او، “هرآنچه باید در مورد سئوی سرمقاله بدانید.”
همانطور که لیانگ گفت: «فضای اخبار پیچیده است. داستانهای برتر، Google News، الگوریتمهای داخلی و بینالمللی وجود دارد، این فهرست همچنان ادامه دارد. می تواند کاملاً طاقت فرسا باشد.»
اما، او افزود، “من اینجا هستم تا مسائل را بدون عارضه حل کنم.”
لیانگ تعدادی از نکات سئوی خبری را به اشتراک گذاشت که مجله نیویورک تایمز و سایر نشریات بزرگ مانند نشریه آنها برای بهینه سازی محتوا برای حداکثر دیده شدن در جستجو استفاده می کنند. در اینجا 10 موردی وجود دارد که می توانید برای سایت خود کار کنید.
1. کلمه کلیدی تحقیق: تمرکز بر هدف جستجو
لیانگ به 600 متخصص انتشار و بازاریابی خبر که در NESS حضور داشتند توصیه کرد که تحقیقات کلمات کلیدی خود را با ویژگی تکمیل خودکار گوگل آغاز کنند. او توصیه کرد: “انواع نتایج جستجویی که برای کلمه کلیدی شما نشان داده می شوند را ارزیابی کنید.”
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
برای مثال از خود بپرسید:
- جستجوگران چگونه در مورد موضوع صحبت می کنند؟
- رقبا چگونه به موضوع می پردازند؟
- چه نوع محتوایی برای موضوع ارائه می شود؟
او گفت: «انجام تحقیق به شما کمک میکند کلمه کلیدی و هدف جستجو را محدود کنید.»
لیانگ همچنین توصیه می کند که علاقه به کلمات کلیدی را با Google Trends اندازه گیری کنید. “با مشاهده بازه های زمانی مختلف تقاضای جستجو برای یک موضوع را درک کنید.”
و او از شرکت کنندگان خواست تا به پایین پیمایش کنند تا «شرایط شکست را پیدا کنند … و بفهمند که آیا یک موضوع پرطرفدار هنوز تقاضا دارد یا خیر».
2. سرفصل های قانع کننده صنایع دستی
لیانگ گفت: «سرفصل سئو (برچسب عنوان) یکی از مهمترین فاکتورهای رتبهبندی است. کلمات کلیدی در تیتر به کاربران و گوگل پیام می دهند که محتوای شما در مورد چیست.
او توصیه کرد موارد زیر را انجام دهید:
- آن را کمتر از 65 کاراکتر و حتی برای موبایل کوتاهتر نگه دارید.
- کلیدواژه های اصلی را نزدیک تر به جلو قرار دهید.
- آن را جذاب کنید! سرفصل های سئو نیازی به تعویق ندارند.

لیانگ همچنین گفت که ایده خوبی است که سرفصل ها را با اطلاعات جدید و کلمات کلیدی جدید تازه کنیم.
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
او گفت: «بهروزرسانی سرفصلها راه خوبی برای اطمینان از اینکه خواننده جدیدترین اخبار را دریافت میکند است. این همچنین یک سیگنال تازه است – به Google می گوید برای خزیدن مجدد برگردد زیرا اطلاعات جدیدی وجود دارد.
او توصیه کرد: «آن را به یک بهروزرسانی با کیفیت تبدیل کنید: بهروزرسانیهای سرفصل را با انواع دیگر بهروزرسانیها، مانند تغییر تصویر یا کپی بیشتر، جفت کنید».
3. کلمات کلیدی را در URL ها قرار دهید
لیانگ همچنین ناشران اخبار را تشویق کرد که کلمات کلیدی اصلی را در URL ها قرار دهند.
او گفت: «استفاده از کلمه کلیدی در URL دارای وزنی در رتبه بندی است، اما عمدتاً به کاربران نشان می دهد که صفحه درباره چه چیزی است.»
او همچنین ساختار URL ها را در دسته بندی مناسب پیشنهاد کرد.
او گفت: «مسیرهای URL به عنوان یک خرده نان در نتایج جستجوی گوگل انتخاب میشوند. این بازتابی از سلسله مراتب سایت شما است.»
او افزود: «داستان خود را در مرتبطترین بخش ثبت کنید تا به ایجاد اقتدار طبقهبندی کمک کنید.»
4. ترکیب تصاویر و فیلم ها
لیانگ همچنین ترکیب محتوای بصری را توصیه میکند – بهویژه در زمانهایی که از نظر بصری متمایل میشوند.
او گفت: «به مردم حق انتخاب بدهید! همه کسانی که به داستان شما می آیند به دنبال هضم آن از طریق متن نیستند. تصاویر و ویدیوها ابزار دیگری را برای مصرف محتوا در اختیار کاربران قرار می دهند.»

لیانگ اضافه کرد که گنجاندن عکسهای با کیفیت بالا نرخ کلیک (CTR) و تعامل را بهبود میبخشد.
او گفت: «در داستانهای برتر، یک تصویر متقاعدکننده میتواند دلیلی برای انتخاب کاربر برای کلیک کردن روی داستان شما به جای داستانهای رقبا باشد. پس به عکس های مسابقه دقت کنید.»
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
او اضافه کرد: “پس از ورود به صفحه، زمینه بیشتری را در اطراف تصاویر ارائه دهید.”
و لیانگ از شرکتکنندگان خواست تا سیگنالهای رتبهبندی و تعامل را با ترکیب ویدیوها تقویت کنند.
او گفت: «در طول رویدادهای زنده، گوگل ویدیو را در نتایج جستجو در اولویت قرار میدهد» و افزود: «در صورت لزوم کلیپها را اضافه کنید».
5. پیوندهای داخلی مربوطه را اضافه کنید
لیانگ بر افزودن پیوندهای مرتبط تاکید کرد.
او گفت: “لینک های داخلی لینک هایی هستند که از یک صفحه به صفحه دیگر در سایت شما اشاره می کنند. آنها ساختار سایت را ایجاد می کنند، ارزش صفحه را ارسال می کنند و به کاربران کمک می کنند تا حرکت کنند.
او افزود: “صفحات مرتبط را برای بهینه سازی برای اعتبار و ارتباط صفحه پیوند دهید.”

لیانگ همچنین گفت که افزودن پیوندهای داخلی قابلیت کشف و خزیدن محتوا را بهبود می بخشد.
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
او گفت: «پیوند به داستان های اولویت دار از محتوای مرتبط. از متن لنگر هدفمند کلمه کلیدی استفاده کنید تا به گوگل پیام دهید که صفحه پیوند شده در مورد چیست.”
او افزود: “صفحه اصلی، صفحه اصلی، و صفحات موضوع نیز صفحات ارزشمندی هستند که می توان از آنها لینک داد.”
6. اولویت بندی سرعت انتشار
لیانگ گفت که اولویت بندی سرعت بسیار مهم است و «اولین کسی بودن که یک داستان را منتشر می کند، نکات مثبتی دارد. استوری شما کلیکها، بک لینکها، اشتراکگذاریها، هجوم اجتماعی را پیش از رقابت جمعآوری میکند – که منجر به مزایای رتبهبندی میشود.
اما، لیانگ همچنین توصیه کرد که بهروزرسانیهای خود را از هم جدا کنید.
او گفت: «گوگل به محتوای تازه و با کیفیت پاداش میدهد و مرتبطترین اطلاعات را در داستانهای برتر ارائه میکند. بنابراین، همه چیز را یکجا ول نکنید!»
او افزود: «ابتدا ضروری ترین جزئیات را منتشر کنید. سپس با تکه های جدید محتوا (حدود 50 تا 100 کلمه) بازنشر کنید.
7. نگاه داشتن مُهر زمان تازه
علاوه بر شش روش برتر سئوی سرمقاله که در بالا ذکر شد، لیانگ همچنین نکات پیشرفته ای را برای سئوی اخبار به اشتراک گذاشت.
به عنوان مثال، او توصیه می کرد که مهر زمانی را تازه نگه دارید.
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
لیانگ گفت: «مهر زمانی روی یک داستان نقش بزرگی در داستانهای برتر بازی میکند. یک مُهر زمانی بهروز، افراد را به سمت خود میکشاند. به کاربران نشان میدهد که مقالات جدیدتر هستند.»
او افزود: «شما میتوانید با ارسال سیگنالهای مختلف به گوگل، بهروزرسانی مهر زمانی را راهاندازی کنید.» و او پیشنهاد کرد موارد زیر را امتحان کنید:
- بازنویسی دک (یا subhed).
- از جمله نقل قول.
- تعویض تصاویر
- جاسازی ویدیوها
- قرار دادن در صفحه اصلی
- تبلیغ و اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
8. ساختن اعتبار صفحه در طول زمان
لیانگ همچنین شرکت کنندگان در NESS را تشویق کرد تا در طول زمان بر روی یک موضوع اقتدار ایجاد کنند.
او نمونه ای از چگونگی NYTimes این کار را با ایجاد یک صفحه موضوع در R. Kelly سالها پیش، ایجاد یک پرونده همیشه سبز یک ماه قبل از محاکمه، و رتبه بندی به عنوان یک مرجع در روز حکم انجام داد.
9. آماده کردن تا آنجا که ممکن است در پیشبرد
این توصیه در یک نکته پیشرفته دیگر تکرار شد: تا حد امکان از قبل آماده شوید.
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
لیانگ به ناشران خبر توصیه کرد که از خود بپرسند:
- چه قطعات همیشه سبز باید به روز شوند؟
- چه HFO (Hold For Orders) را می توانیم راه اندازی کنیم؟
- در هر فایل چه کلمات کلیدی را باید هدف قرار دهیم؟
- برخی از سرفصلهایی که میتوانیم از قبل بنویسیم چیست؟
10. برای رویداد خبری بعدی کتابهای راهنما ایجاد کنید
در نهایت، لیانگ توصیه کرد که کتابهای بازی ایجاد کنید تا چارچوبی برای رویداد جدید بعدی داشته باشید.
برای یک رویداد برنامه ریزی شده مانند بازی های المپیک زمستانی، از خود بپرسید:
- چه زمانی برای پخش زنده؟
- قبل، حین و بعد از یک رویداد به چه فایل هایی نیاز داریم؟
- بهترین فرمت ها کدام بودند؟
- چه چیزی کار کرد و چه چیزی کار نکرد؟
- رقبا چه کارهایی را با موفقیت انجام دادند؟
در خاتمه، لیانگ گفت: «سئو بیشتر از کلمات کلیدی است. این در مورد کیفیت، تازگی، تجربه کاربر، ساختار، فناوری، تحقیق و فرآیند است.
این بدان معناست که بهروز ماندن در مورد آخرین شیوههای جستجو مهمتر از همیشه است – بهویژه به این دلیل که جستجوی اخبار پیچیدهتر شده و به تکامل خود ادامه میدهد.
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
منابع بیشتر:
تصویر برجسته از کریستین لیانگ، اکتبر 2021.