تبریک می گویم ، شما یک حساب Google Ads جدید دریافت کرده اید! شما فروش را بسته اید و آماده حفاری هستید.
اولین قدم شما برای پاکسازی پس از تصاحب حساب Google Ads باید حسابرسی کامل حساب باشد.
حتی اگر مشتری به اندازه کافی مهربان بود که به شما امکان دسترسی می دهد ، ممکن است شما حتی در مراحل فروش یک حسابرسی سریع انجام داده باشید.
هرچند واقع بینانه ، اکثر مشتریان دسترسی به اینترنت را تا زمان امضای قرارداد با آژانس جدید محدود می کنند. یکی دو روز اول شما در حساب جدید کاملاً باید در یک حسابرسی عمیق سپری شود.
به هر حال ، یک دلیل وجود دارد که مشتری نمایندگی را تغییر داده است.
بیایید 10 نکته برای تمیز کردن پس از تصاحب حساب Google Ads را بیان کنیم.
1. ابتدا صورتحساب و دسترسی به حساب را مرور کنید
ممکن است وسوسه شوید که بلافاصله وارد ساختار و تنظیمات حساب شوید – اما در مقابل این وسوسه مقاومت کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اطمینان از آن بسیار مهم است تنظیمات صورتحساب دقیق هستند و هیچ کس به حساب دسترسی ندارد که نباید.
هرگز باعث تعجب من نمی شود که چگونه بسیاری از حساب های جدید ما هنوز کاربران دارای دسترسی از دو و حتی سه آژانس پیشین را دارند. و من می دانم که ما هنوز هم به تعداد معدودی از حسابها دسترسی داریم که سالها مشتری نبوده اند.
بلافاصله این کار را تمیز کنید. آخرین چیزی که می خواهید این است که در مورد صورتحساب یا مسائل مربوط به عملکرد با سلف خود درگیر شوید.
2. تنظیمات حساب و کمپین را مرور کنید
تنظیمات حساب و کمپین جایی است که تصرف Google Ads می تواند به سرعت خراب شود.
تعجب خواهید کرد که چند مدیر PPC این تنظیمات سطح بالا را نادیده می گیرند یا تنظیم آنها را فراموش می کنند.
ابتدا تنظیمات حساب را بررسی کنید. اینجاست که می توانید مواردی مانند این را کنترل کنید برچسب گذاری خودکار، الگوهای ردیابی، و اقدامات ایمنی مارک مانند محتوای حساس.
برای اکثر حساب ها ، برچسب گذاری خودکار باید روشن باشد. با مشتری خود تماس بگیرید ، اما به ندرت می توان برچسب گذاری خودکار را خاموش کرد ، حتی اگر مشتری از Google Analytics استفاده نمی کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
بخش های موجودی و محتوای استثنا شده را به دقت بررسی کنید ، به خصوص اگر از Google Display Network یا زیاد استفاده می کنید تبلیغات YouTube.
اطمینان حاصل کنید که هر نوع محتوایی را که می تواند برای نام تجاری شما مضر باشد حذف کرده اید.
پیشنهادات تبلیغات یکی دیگر از موارد مهم برای بررسی است.
اگر انتخاب نکرده اید تنظیم برای بازبینی – اعمال خودکار نمی شود، گوگل تبلیغات جدیدی را که برای حساب شما ایجاد کرده اند به طور خودکار راه اندازی می کند ، حتی قبل از اینکه شما و مشتری خود فرصتی برای بررسی و تأیید آنها داشته باشید.
همانطور که می توانید تصور کنید ، راه اندازی تبلیغات تأیید نشده می تواند مشکلاتی ایجاد کند ، به خصوص اگر تبلیغات توسط بخش حقوقی مشتری شما باید بررسی شود.
گزارش هایی از روشن شدن این تنظیم به طرز مرموزی منتشر شده است ، بنابراین از این مرحله صرف نظر نکنید!
بعد ، تنظیمات کمپین خود را مرور کنید. من دوست دارم استفاده کنم Google Ads Editor برای این کار ، اما می توانید از رابط کاربری Google Ads نیز استفاده کنید:
بررسی کنید که همه مبارزات شما تنظیمات یکسانی دارند. در این مثال ، من یک کمپین را با استفاده از CPC بهبود یافته پیدا کردم ، در حالی که بقیه از CPC دستی استفاده می کنند.
آیا این کار عمدی است ، یا فقط یک نظارت است؟ مواردی وجود دارد که تنظیمات مختلفی را براساس اهداف کمپین می خواهید ، اما مطمئن شوید که این فقط یک اشتباه نیست.
با استفاده از Google Ads Editor می توانید تنظیمات کمپین و مکان های پراهمیت را مشاهده کنید:
3. توزیع نوع مسابقه را مرور کنید
مرور انواع مطابقت یک روش خوب برای درک چگونگی هدف قرار دادن یک حساب کاربری برای کلمات کلیدی است. آیا آنها از تطابق گسترده منظم یا همه مطابقت دقیق استفاده می کنند؟ و اگر چنین است ، آیا انتخاب منطقی است یا به نظر می رسد نظارتی باشد؟
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
ما اخیراً حسابی را تحویل گرفتیم که با شرایط مسابقه گسترده مانند “rfp” پیشنهاد قیمت می داد. نیازی به گفتن نیست که آنها ترافیک بسیار بی هدف زیادی را بدست می آورند.
به همین ترتیب ، محدود کردن حساب به مطابقت دقیق به ندرت استراتژی درست است.
به کلمات کلیدی نگاه کنید و ببینید چند درصد از کلمات کلیدی در هر نوع مطابقت قرار دارد. من دوست دارم برای این مورد نیز از ویرایشگر استفاده کنم.
ابتدا ، در منوی سمت چپ ، تعداد کلمات کلیدی فعال خود را یادداشت کنید:
در این مثال ، 451 کلمه کلیدی فعال وجود دارد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
بعد ، یک فیلتر برای کلمات کلیدی فعال بر اساس نوع مطابقت ایجاد کنید:
سپس دوباره منوی سمت چپ را بررسی کنید:
در این مثال ، از 451 کلمه کلیدی 162 مورد وجود دارد که دقیقاً مطابقت دارند ، یا 36٪.
همچنین از آنجا که مطابقت گسترده اصلاح شده ، می خواهید طرحی را برای تغییر کلمات کلیدی اصلاح شده مطابقت گسترده با عبارت منطبق تهیه کنید دور شدن.
4. نمرات کیفیت کلمه کلیدی را مرور کنید
به ارث بردن یک حساب پر از کلمات کلیدی با a نمره کیفیت از 7 به بالا تفاوت زیادی با ارث بردن با نمره کیفیت در زیر 3 دارد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
از Google Ads Editor استفاده کنید تا بفهمید چند درصد از کلمات کلیدی دارای نمره کیفیت 6 یا بالاتر در مقابل زیر 6 هستند.
برای این کار ، دوباره از فیلترهای خود استفاده کنید ، این بار برای نمره کیفیت فیلتر کنید:
به دنبال چند کلمه کلیدی بزرگتر یا برابر با 6 در مقابل تعداد کلمات زیر باشید.
یک یادداشت در مورد نمره کیفیت: برخی از صنایع دارای زمان سخت تر گرفتن نمرات با کیفیت بالا از دیگران.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
5- تعداد کلمات کلیدی را در هر گروه تبلیغات بررسی کنید
شما فکر می کنید که تاکنون ، تبلیغ کنندگان PPC می دانند که گروه های تبلیغاتی کوچک و با مضمون دقیق ، بهترین روش است.
اشتباه می کنید
ما اخیراً یک حساب با 283 کلمه کلیدی را در یک گروه تبلیغاتی به ارث برده ایم.
بله ، این هنوز اتفاق می افتد.
این یک مثال افراطی است ، اما ایده خوبی است که میانگین تعداد کلمات کلیدی در یک گروه تبلیغاتی را تجزیه و تحلیل کنید. با استفاده از ویرایشگر ، این کار آسان است:
به سادگی تعداد کلمات کلیدی را بر تعداد گروه های تبلیغاتی تقسیم کنید. در این مثال ، آن 451/31 یا 14.5 است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
نکته مهم 15-20 کلمه کلیدی در هر گروه تبلیغاتی است ، اما البته استثناهایی نیز در این مورد وجود دارد.
در حالی که گروه های تبلیغاتی تک کلمه کلیدی (اسکاگد) بعضی اوقات منطقی است ، با توجه به نحوه کارکرد انواع تطابق امروزه استفاده از آنها باید نادر باشد. اما هنوز هم دلایلی برای استفاده از آنها وجود دارد.
وجود گروه های تبلیغاتی بزرگتر نیز ممکن است دلایلی داشته باشد ، اگرچه یک حساب کاربری معمولاً می تواند از تقسیم بندی آنها بهره مند شود. از قضاوت خود استفاده کنید.
6. بررسی کنید که چند تبلیغ در هر گروه تبلیغاتی وجود دارد
این نکته ممکن است بحث برانگیز باشد ، اما من طرفدار استفاده بیش از سه تنوع تبلیغ در هر گروه تبلیغاتی هستم.
من می دانم که گوگل دوست دارد هر بار حداکثر از 9 تبلیغ استفاده کند ، اما من عملکرد را تحت تأثیر این تاکتیک دیده ام.
من ترجیح می دهم دو یا سه تبلیغ را آزمایش کنم ، یک برنده پیدا کنم و سپس در یک تبلیغ جدید بچرخم.
صرف نظر از تاکتیک های شما ، خوب است بدانید که تعداد تبلیغات در یک گروه تبلیغاتی وجود دارد.
در اینجا ، میانگین 2.9 است – درست در نقطه شیرین.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
7. مخاطبان و لیست های بازاریابی مجدد را مرور کنید
در اینجا ، می خواهید به دو مکان نگاه کنید: مخاطبان در Google Ads و هدف گذاری در ویرایشگر.
ابتدا ، بررسی کنید مخاطبان بازاریابی مجدد در Google Ads:
ابتدا بر مخاطبان در حال استفاده تمرکز کنید. در این مثال ، یک مخاطب در حال استفاده است که 0 عضو دارد.
چرا؟ اشکالی ندارد یا اینکه کمپین به این مخاطبان بستگی دارد؟ وارد شوید و ببینید چه خبر است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
سپس نگاه کنید مخاطبان سفارشی با همان لنز.
اکنون ، به ویرایشگر بروید و به مخاطبانی که در گروه های تبلیغاتی یا کمپین ها اعمال می شوند ، نگاه کنید:
نوع مخاطب (در بازار ، هدف گیری مجدد، لیست مشتری) ، تعدیل پیشنهاد و تنظیمات هدف:
آیا همه آنها منطقی هستند؟
آیا مخاطبی که برای مشاهده باید هدف گذاری شود یا بالعکس؟
آیا تعدیل پیشنهاد برای عملکرد مناسب است؟
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
به هر چیزی که باید تغییر داده شود توجه کنید.
8. کدهای پیگیری حسابرسی در وب سایت
بهتر است برای اطمینان از نصب صحیح کدهای رهگیری ، وب سایت را حسابرسی کنید. احتمالاً باید در اینجا از یک برنامه نویس کمک بگیرید.
اگر استفاده می کنید ردیابی تبدیل Google Ads، از نصب صحیح کدها اطمینان حاصل کنید. ممکن است بخواهید کدها را برای کانال های دیگر نیز کنترل کنید.
اما حداقل اطمینان حاصل کنید که کدهای Google Ads همانطور که باید کار می کنند.
در حین حسابرسی ، همچنین از طریق سیستم عامل های قدیمی مدیریت پیشنهاد که ممکن است طولانی باشد مانند Marin ، Kenshoo یا SA360 ، ردیابی را بررسی کنید.
مطمئن شوید که به هر آنچه در حال حاضر استفاده می کنید به روز کنید.
9. کنوانسیون ها و برچسب های نامگذاری را مرور کنید
قراردادهای نامگذاری برای حفظ سلامت روان مدیر PPC بسیار مهم است. در حسابهای دارای بیش از چند کمپین ، می خواهید قراردادهای نامگذاری داشته باشید که به شما کمک می کند تا سریع مرتب و فیلتر شوید.
در بسیاری از حسابهای بزرگ کنوانسیون نامگذاری تأسیس شده است. آن را مرور کنید و اطمینان حاصل کنید که منطقی است – ممکن است لازم باشد در آن تجدید نظر کنید یا اسامی را که به درستی استفاده نشده اند اصلاح کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اگر شما نیاز به ایجاد یک کنوانسیون نامگذاری دارید ، این مقاله مفید است
همچنین ، برچسب های موجود در حساب را مرور کنید. برچسب ها همچنین برای فیلتر کردن و گزارش دهی مفید هستند و می توانند فراتر از یک قرارداد نامگذاری باشند.
به کتابخانه مشترک در ویرایشگر نگاه کنید به آنچه در حال حاضر وجود دارد:
این مثال دارای برچسب های مشترک است: Non Brand ، Brand ، RLSA. احتمالاً برچسب های خاص مشتری دیگری نیز دارید که می خواهید استفاده کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
10. لیستی از برنده های سریع را برای مشتری خود تهیه کنید
هنگامی که نه مرحله اول را طی کردید ، یافته های خود را در یک سند “سریع برد” که می توانید با مشتری خود به اشتراک بگذارید خلاصه کنید.
ما از یک صفحه گسترده ساده استفاده می کنیم:
شروع با نکات مثبت ، آنچه در حساب درست است ، روش خوبی برای اطمینان خاطر مشتری است. هر حسابی حرف خوبی دارد که می توانید بگویید.
تمرکز بر نکات مثبت ابتدا نشان می دهد که شما سعی ندارید به آژانس قبلی یا مدیر حساب آنها انگشت بکشید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
ما می خواهیم توصیه ها را به “بهبود مورد نیاز” و “میوه کم آویز” تقسیم کنیم. میوه کم آویز شامل رفع سریع است ، معمولاً مربوط به تنظیمات یا ابزارهایی مانند نرم افزار مدیریت پیشنهاد و بهینه سازی مانند Optmyzr یا Adalysis است.
“بهبود مورد نیاز” ممکن است شامل مواردی مانند ساختن کپی آگهی جدید یا مخاطبان یا ایجاد یک کنوانسیون نامگذاری
ایده خوبی است که یک چارچوب زمانی برای اجرا نیز تعیین کنید. واقع بین باشید و انتظارات منطقی از زمان انجام کار و افرادی که باید در آن شرکت کنند ، تعیین کنید.
خودشه! شما آن را خرد کرده اید!
پیروی از این 10 نکته در صورت پاکسازی پس از تصاحب حساب Google Ads ، شما را برای موفقیت آماده می کند.
منابع بیشتر:
اعتبار تصویر
تمام عکسهای صفحه گرفته شده توسط نویسنده ، آوریل 2021