ما مدتهاست اهمیت ایجاد یک وب سایت سازگار با تلفن همراه را برای افزایش تجربه کاربر و بهبود تلاش های SEO خود شنیده ایم. با این وجود ، ما اغلب به دوستی با تلفن همراه فکر می کنیم تا از اندازه مناسب صفحات وب شما هنگام مشاهده در دستگاه تلفن همراه اطمینان حاصل کنیم.
دوستانه بودن با تلفن همراه فراتر از پاسخگویی در هر دستگاه است. همچنین در ایجاد محتوای سازگار با تلفن همراه نیز صدق می کند.
برای ارائه یک تجربه ایده آل برای مشتریان خود ، بازاریابان باید دوستی با تلفن همراه را به عنوان یک تلاش جامع در نظر بگیرند-تمرکز بر تجربه کلی مشتریان شما هنگام بازدید از وب سایت شما است.
به منظور کمک به تقویت تلاش های محتوای تلفن همراه ، ما نکات مهم خود را در مورد توسعه محتوای سازگار با تلفن همراه که مشتریان را جذب و جذب می کند ، بیان کرده ایم.
1. صنایع دستی مقدماتی قوی
تلفن های همراه بسیار کوچکتر از نقطه مقابل دسکتاپ خود هستند.
با داشتن املاک و مستغلات کمتر برای انتقال پیام شما ، باید اطلاعات اولیه ای را که به بازدیدکنندگان تلفن همراه ارائه می شود در نظر بگیرید.
در بیشتر موارد ، یک بازدید کننده تلفن همراه فقط چند پاراگراف را حداکثر مشاهده می کند قبل از اینکه برای اطلاعات بیشتر نیاز به پیمایش پایین داشته باشد. این امر باعث می شود که شما بتوانید هر صفحه ای را به وب سایت منتقل کنید تا بتواند جذاب ترین اطلاعات شما را به مخاطب منتقل کند و او را به دنبال خواسته های بیشتر بکشد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
بازدیدکنندگان هزینه می کنند 3 دقیقه یا کمتر به طور متوسط در یک وب سایت
مقدمه های قوی ایجاد کنید که از اطلاعات غیر ضروری اجتناب کرده و به سرعت به اصل مطلب برسند. ابتدا مهمترین اطلاعات مربوط به موضوع خود را به اشتراک بگذارید تا برای بازدیدکنندگان ارزش فوری ایجاد کند.
2. شکستن محتوا به پاراگراف های کوتاه
جلب توجه خواننده با پاراگراف های طولانی روی میز کار دشواری است. این امر در تلفن همراه با صفحه نمایش کوچکتر دشوارتر می شود.
با دنبال کردن رویکرد 1-2-3-4-5 جان زیومک ، نیاز به حرکت برای مصرف بیشتر محتوای خود را برطرف کنید. Ziomek پیشنهاد می کند که پاراگراف های شما شامل یک ایده است که در دو تا سه جمله بیان می شود و بیش از چهار تا پنج سطر در صفحه را شامل نمی شود.
Ziomek خاطرنشان می کند که پاراگراف شما در شش سطر بیش از یک اینچ می شود که برای اکثر خوانندگان ضخیم است. او همچنین می گوید این امر به ویژه هنگام ایجاد محتوای سازگار با تلفن همراه صادق است.
«یاهو! Style Guide ”حتی الامکان پاراگراف های کوتاه تری را پیشنهاد می کند. آنها بیان می کنند که دو تا سه جمله اغلب کافی است و پاراگراف ها را حداکثر برای یک یا دو ایده حفظ می کنند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
3. نحوه مصرف محتوا توسط کاربر را در نظر بگیرید
نحوه استفاده کاربران از محتوا روی میز کار با دستگاه تلفن همراه متفاوت است. ردیابی چشم تحقیقات نشان می دهد که بازدیدکنندگان صفحه وب سایت ها و صفحه های تلفن را با الگوهای مختلف اسکن می کنند ، که هنگام توسعه محتوای شما باید به همه آنها توجه شود.
این الگوها عبارتند از:
- الگوی دور زدن: وقتی چند خط متن با یک کلمه یا کلمات مشابه شروع می شود ، اولین کلمات خط را رد می کند.
- الگوی تعهد: هر کلمه ای را در صفحه وب می خواند ، اگرچه تحقیقات نشان می دهد که این یک الگوی رایج نیست.
- الگوی لایه کیک: سرفصل ها و عناوین فرعی را اسکن می کند و متن معمولی را در این بین رد می کند.
- الگوی علامت گذاری: هنگام پیمایش در صفحه روی یک مکان تمرکز می کند. این امر بیشتر در موبایل و رومیزی رایج است.
- الگوی خالدار: بلوک های بزرگ متن را رد می کند و برای چیز خاصی اسکن می کند. این ممکن است به معنای جستجوی پیوند ، فراخوانی برای اقدام (CTA) ، تصویر یا موارد دیگر باشد.
4. خلاصه یا نکات برجسته را ارائه دهید
توجه کاربران تلفن همراه اغلب محدود است. آنها ترجیح می دهند اطلاعات مربوطه بلافاصله نمایش داده شوند.
یک روش برای انجام این کار این است که قبل از بقیه مطالب خود خلاصه ای ارائه دهید. خلاصه شما باید برداشت های کلیدی از محتوای آینده را برجسته کند.

با نوشتن یک خلاصه ، شما نه تنها اطلاعاتی را که خوانندگان در بالای صفحه وب شما جستجو می کنند ، ارائه می دهید ، بلکه مطالبی را که می تواند پیوندها و اشتراک گذاری های اجتماعی را برای شما به ارمغان بیاورد ، برجسته می کنید.
5. کلمات غیر ضروری را حذف کنید
چه برای نوشتن محتوا برای دسکتاپ و چه برای موبایل ، بهترین کار این است که محتوای خود را ساده و سرراست نگه دارید.
در واقع ، افزونه Yoast SEO از فرمول Flesch Reading Ease برای تعیین خوانایی پست های تهیه شده در بستر وردپرس استفاده می کند. فرمول Flesch Reading Ease خوانایی یک متن را اندازه گیری می کند.
برای تعیین نمره متن ، فرمول به شرح زیر است:
- طول متوسط جملات شما (با تعداد کلمات اندازه گیری می شود).
- میانگین تعداد هجا در هر کلمه.
این آزمون همچنین می تواند برای ایجاد محتوای سازگار با تلفن همراه استفاده شود.
برای نشان دادن رتبه بالاتر در آزمون Flesch Reading Ease ، اطمینان حاصل کنید که هنگام تهیه محتوا موارد زیر را در نظر بگیرید:
- جملات خود را کوتاه کنید: از جملاتی که بیش از حد طولانی ، گیج کننده و پردازش آنها دشوار است خودداری کنید.
- از به کار بردن کلمات سخت خودداری کنید: درک کلمات با چهار هجا و یا بیشتر دشوار تلقی می شود.
- اصلاح کننده ها و تعیین کننده های غیر ضروری را حذف کنید: محتوای “پرکننده” یا “کرک” را حذف کنید.
- خود را تکرار نکنید: از افزونگی اجتناب کنید – از کلمات یا عبارات مشابهی استفاده کنید که مفهوم یکسانی را توصیف می کنند.
- جزئیات اضافی ارائه ندهید: پیامی را که سعی در انتقال آن دارید بیش از حد توضیح ندهید یا بیش از حد پیچیده نکنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
6. اضافه کردن تصاویر/فیلم ها
تصاویر یا ویدئوها متن شما را شکسته و محتوای شما را به راحتی هضم می کند.
در مواقع و مکانهای مناسب ، تصاویر پشتیبانی کننده را در سراسر محتوای خود اضافه کنید. این نه تنها بین متن شما فاصله ایجاد می کند ، بلکه یک جزء بصری نیز به آن می افزاید.
تحقیقات نشان می دهد که تصاویر بصری پردازش می شوند تا 600 برابر سریعتر نسبت به متن ، به این معنی که شما می توانید به خوانندگان خود کمک کنید مطالب شما را بهتر درک کنند ، نه تنها متن.
ویدئو همچنین می تواند محتوای شما را تقویت کند. در حقیقت، 54٪ مصرف کنندگان می خواستند محتوای ویدیویی بیشتری را از مشاغل مورد حمایت خود مشاهده کنند.
ویدئوها و تصاویر همچنین به شما فرصت بیشتری می دهند تا در نتایج جستجوی غنی ظاهر شوید.
7. از رنگهای با کنتراست بالا استفاده کنید
برای تشویق خوانندگان ، مطالب شما باید آسان خوانده شوند.
به عنوان مثال ، اندازه فونت شما باید بیشتر از 32 نقطه باشد تا خوانایی در دستگاه تلفن همراه حفظ شود. همچنین می توانید از رنگ های با کنتراست بالا برای زیبایی و دسترسی به اطلاعات استفاده کنید.
استفاده از رنگ های بسیار متضاد ، مانند متن سفید در زمینه سیاه ، خوانایی را افزایش می دهد. خواندن رنگهای با کنتراست کم ، مانند متن زرد در زمینه سفید ، دشوار است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
کنتراست ناکافی به ویژه می تواند برای افراد مبتلا به کوری رنگ مشکل ایجاد کند ، زیرا آنها نمی توانند رنگهای خاصی مانند قرمز و سبز را تشخیص دهند. حساسیت کنتراست پایین نیز با افزایش سن رایج می شود.
استفاده از رنگهای با کنتراست بالا به موثرتر شدن متن شما برای طیف وسیع تری از خوانندگان کمک می کند.

8. عنوان خود را کوتاه نگه دارید
عنوان شما اولین مقدمه خواننده در مورد محتوای آینده است. همچنین تعیین می کند که عنوان صفحه وب شما در جستجو چگونه ظاهر می شود.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
چند سال پیش ، گوگل حداکثر طول برچسب عنوان موبایل را به حدود 78 کاراکتر افزایش داد. عنوان موبایل نیز می تواند در دو خط ظاهر شود.
علیرغم این دو عامل ، کارشناسان جستجو موافق هستند که عناوین صفحات باید کوتاه و مختصر باشند و در نتایج جستجوی تلفن همراه در یک خط نمایش داده شوند.
برای انجام این کار ، عناوین را کوتاه و شیرین نگه دارید که بیش از شش کلمه یا حدود 70 نویسه نداشته باشند. هرچه عنوان شما کوتاهتر باشد ، خوانندگان شما کمتر باید جذب و درک کنند.
علاوه بر این ، شما باید کلمه کلیدی تمرکز خود را در ابتدای عنوان خود قرار دهید تا رتبه جستجو و قابلیت کشف خود را بهبود بخشید.
9. استراتژیک CTA های خود را قرار دهید
هنگام نوشتن نسخه برای خوانندگان در حال حرکت ، به خاطر داشته باشید که فرصت محدودی برای جلب توجه آنها دارید. کاربران تلفن همراه انتظار دارند اطلاعات مورد نیاز خود را به سرعت پیدا کنند.
اگر نتوانید اقدام بعدی را در چند ثانیه پس از مرور سایت خود به آنها ارائه دهید ، فرصتهای تبدیل را از دست می دهید.
جلو و مرکز CTA خود را در بالای وب سایت خود قرار دهید تا از طریق قیف فروش بهتر به خوانندگان کمک کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
هرچه CTA خود را از نظر بصری متمایز و واضح تر در وب سایت خود قرار دهید ، در رسیدن به هدف نهایی خود موفق تر خواهید بود.
این امر به ویژه در مورد تلفن همراه صادق است ، جایی که فضای کمتری برای به اشتراک گذاشتن اهداف اصلی شما وجود دارد.
10. پیش نمایش قبل از کلیک روی انتشار
بهتر است پیش از انتشار مطالب خود را پیش نمایش دهید.
با این حال ، ما اغلب بر چگونگی نمایش محتوای ما بر روی دسکتاپ و نه دستگاه های تلفن همراه تمرکز می کنیم.
در حالی که این یک مرحله اضافی در روند سرمقاله شما اضافه می کند ، پیش نمایش دقیق نحوه ظاهر شدن محتوای شما در تلفن همراه از هرگونه خطا قبل از انتشار جلوگیری می کند.
مشاهده کنید که چگونه محتوای شما از دید خواننده تلفن همراه شما ظاهر می شود و فرصت های زیر را شناسایی کنید:
- بهتر است پاراگراف های خود را تجزیه کنید.
- عنوان فرعی مربوطه را اضافه کنید.
- مناطقی را که ممکن است بخواهید تصاویر پشتیبانی کننده را اضافه کنید ، مشخص کنید.
- ببینید کجا باید فضای خالی بیشتری اضافه شود و غیره
بررسی دوم بر روی تلفن همراه همچنین از انتشار اشتباه مطالب شما جلوگیری می کند ، که می تواند بازدیدکنندگان را وادار کند نام تجاری شما را کمتر معتبر و معتبر ببینند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
این که آیا از ابتدا محتوای سازگار با تلفن همراه ایجاد می کنید یا محتوای موجود را بازسازی می کنید ، نکات ذکر شده را در نظر داشته باشید تا پتانسیل تبدیل خود را افزایش داده و سفر مشتری را بهبود بخشید.
محتوای با کیفیت بالا شما را قادر می سازد تا پیام خود را منتقل کنید ، به مشتریان خود آموزش دهید و آنها را ترغیب کنید تا به جای تعامل با رقبای خود ، محصول و خدمات شما را خریداری کنند.
با محتوای استراتژیک و خوب اجرا شده در هر دستگاه ، از چشم انداز رقابتی متمایز شوید.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: SiuWing/Shutterstock