در مورد محبوبیت بازاریابی محتوا در بازاریابان B2C و B2B بحثی وجود ندارد.
تقریباً هر روز ، محتوای متنی ، تصویری ، صوتی و تصویری از طریق ایمیل ، اجتماعی و متنی از تقریباً هر سازمانی که با آن به صورت آنلاین یا خاموش در ارتباط هستیم ، مصرف کنندگان غرق می شوند.
محتوا همه جا هست!
با این حال ، ممکن است هنوز این سوال را مطرح کنید که آیا بازاریابی محتوا استراتژی مناسبی برای تجارت شما است یا خیر.
وقتی بازاریابی محتوا به درستی انجام شود ، مستلزم صرف زمان و منابع قابل توجه اولیه از استراتژی و ایده گرفته تا تهیه ، انتشار ، توزیع و اندازه گیری است.
شناسایی مخاطبان و ارائه محتوای مورد نظر به آنها زمان می برد. برخی از بازاریابان هنوز توانایی محتوا در ارائه بازگشت سرمایه را زیر سوال می برند یا نمی دانند ارزش آن چگونه قابل اندازه گیری است.
در اینجا ، 10 مزایای جدی را خواهید دید که سازمان هایی مانند شما از توسعه و اجرای یک استراتژی جامع بازاریابی محتوا متوجه می شوند.
1. مرجع جستجوی ارگانیک و قابلیت مشاهده
یکی از دلایل اولیه برای اتخاذ استراتژی بازاریابی محتوا و تولید محتوایی که مصرف کنندگان می خواهند بخوانند ، و به اشتراک بگذارند این است که قدرت دامنه را در مورد کلمات کلیدی و عباراتی که سازمان شما می خواهد در موتورهای جستجو مانند گوگل پیدا شود ، ایجاد کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
حفظ محتوای معتبر یک اصل اساسی در نحوه تعیین رتبه موتور جستجو توسط گوگل است.
در برخی از دسته ها ، محتوا باید تخصص ، اعتبار ، و قابلیت اطمینان یا EAT را نشان دهد تا حتی برای موقعیت های برتر موتورهای جستجو در نظر گرفته شود.
محتوای مرتبط ، با کیفیت و با کیفیت بالا ، می تواند دید شما را در نتایج جستجوی ارگانیک ثابت کند ، که به نوبه خود باعث افزایش آگاهی از نام تجاری می شود (در میان سایر محصولات جانبی بازاریابی مفید که در زیر شرح داده شده است).
البته، تثبیت خود به عنوان یک مرجع در هر موضوعی کار ساده یا سریعی نیست. با این حال ، ارزش این را دارد که به درستی عمل کنید ، زیرا مزایای طولانی مدت می تواند بسیار زیاد باشد.
2. افزایش ترافیک ارگانیک
به زبان ساده ، محتوایی که در موتورهای جستجو رتبه بالاتری دارد ، کلیک های بیشتری را از کسانی که به دنبال پاسخ های رتبه بندی شده به سوالات خود هستند ، جذب می کند.
علاوه بر این، از آنجایی که این ترافیک مبتنی بر جستجوی مشتریان برای پاسخهای خاص است، محتوای بسیار هدفمند و مناسب با فراخوانهای اقدام قوی میتواند منجر به تبدیل شدن سریع مشتریان بالقوه به مشتریان شود.
3. افزایش ترافیک ارجاع
محتواهای مرتبط ، باکیفیت و دارای رتبه بالا نیز به احتمال زیاد توجه سایر صاحبان وب سایت ها را جلب می کنند که به دنبال اطلاع رسانی بهتر به مخاطبان خود یا ایجاد اعتبار خود از طریق ارتباط هستند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
به این ترتیب، محتوای با کیفیت لینک های ورودی ارزشمندی را از وب سایت های شخص ثالث مرتبط جذب می کند، که به نوبه خود به قدرت رو به رشد شما می افزاید.
این پیوندها از منابع مرتبط تأثیر دوگانه ای در افزایش ترافیک و قدرت کسب و کار شما دارد که به نوبه خود می تواند بر رتبه شما تأثیر مثبت بگذارد.
همه این اجزا ، با شروع از محتوایی که ایجاد می کنید ، عملاً در هم تنیده شده اند.
4. مشارکت اجتماعی بیشتر
همانطور که گفته شد ، همه محتواها باید با هدف خواندن ، پسندیدن و اشتراک گذاری ایجاد شوند.
دومی نشانه های اقتدار اجتماعی و ارگانیک یا اثبات اجتماعی هستند. برای این منظور، سازندگان محتوا باید در گنجاندن فراخوانها برای اقدام در محتوای خود کوشا باشند و راههای آسانی را برای خوانندگان برای اشتراکگذاری محتوا از طریق رسانههای اجتماعی یا غیره فراهم کنند.
علاوه بر این، ایجاد و توزیع محتوای مارک دار با کیفیت بالا دو کانال مهم دیگر را باز می کند – محتوای تولید شده توسط کاربر و بازاریابی تأثیرگذار.
مصرف کنندگان امروزی و به ویژه کسانی که از نظر جمعیتی جوان هستند ، اغلب از رسانه های اجتماعی (به ویژه Instragam و TikTok) برای حمایت از مارک ها ، محصولات و خدمات مورد علاقه و اعتماد خود استفاده می کنند. پیروان آنها نیز به همین ترتیب احتمال بیشتری برای اعتماد و خرید از برندهایی دارند که توسط همتایان خود تأیید شده است.
همین اصل در مورد تأثیرگذاران و پیروان وفادار آنها نیز صادق است.
اینفلوئنسرها اعتبار شخصی خود را دارند که باید از آن حمایت کنند. به این ترتیب ، آنها فقط با آن مارک هایی کار می کنند که ارزش های آنها را منعکس می کند و محتوای با کیفیت و جذاب تولید می کند.
5. محتوای هدفمند در طول سفر مشتری
یک استراتژی بازاریابی محتوا به خوبی تعریف شده برای ارائه محتوا برای حمایت از مصرف کنندگان شما در طول سفر خرید آنها به حساب می آید.
محتوای ایجاد شده برای هر مرحله از این سفر از آگاهی و ملاحظه تا تبدیل ، حفظ و حمایت ، مصرف کننده را قادر می سازد تا هر مرحله را با اطمینان کامل انجام دهد.
در عین حال ، اعتماد طولانی مدت را به کسب و کار و نام تجاری شما ایجاد می کند.
بازاریابی محتوا بسیار استراتژی رشد است. در اینجا چند روش مختلف وجود دارد که محتوا سوزن را حرکت می دهد:
- محتوای آگاهی در درجه اول برای آموزش کاربران طراحی شده است اولین قدم در هدایت آنها به وب سایت شما یا سایر نقاط آنلاین حضور. (به عنوان مثال ، وبلاگ و پست های اجتماعی ، تصاویر سفید ، اینفوگرافیک).
- محتوای ملاحظه کاربران شما را قادر می سازد تا درک عمیق تری از پیشنهادات خاص شما نسبت به سایر مواردی که در دسترس آنها است ، بدست آورند. (به عنوان مثال ، مطالعات موردی ، وبینارها ، بررسی ها).
- محتوای تبدیل به مشتریان احتمالی شما کمک می کند تا تصمیم خود را برای انتخاب واقعی راه حل شما نسبت به دیگران تأیید کنند. (به عنوان مثال، دمو، آزمایشی رایگان).
- محتوای نگهداری پیشنهاد شما را با ارزش افزوده مستمر تقویت و پشتیبانی می کند و به مشتریان شما کمک می کند تا مطمئن شوند که انتخاب صحیحی انجام داده اند (به عنوان مثال، اسناد کمک، خبرنامه های مشتری).
- محتوای وکالت اشتراک گذاری با مشتریانی که اکنون کاملاً ریشه دار شده اند، آنها را جذب کرده و آنها را قادر می سازد تا پیشنهادات شما را با سایر مشتریان بالقوه از موضع اعتماد به اشتراک بگذارند (به عنوان مثال، درخواست های ارجاع، توصیفات، وبینارها).
6. نرخ تبدیل بالاتر
وقتی همه مزایای فوق در نظر گرفته شود ، کمپین های بازاریابی محتوای با کیفیت تمایل بیشتری نسبت به سایر تکنیک های بازاریابی دارند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
مصرف کنندگان هدفمند و قابل اعتماد بسیار بیشتر از افرادی که موقتاً تحت تأثیر تبلیغات سه خطی یا تیتر کلیک کلیک قرار گرفته اند ، خرید می کنند.
برای تکرار ، مردم عموماً از مارک های مورد اعتماد خود خرید می کنند و اعتماد به مرور از طریق محتوای معتبر و مرتبط ایجاد می شود.
همانطور که اشاره شد، فراخوانهای قوی و واضحی که در پستهای وبلاگ، مقالات، ویدیوها و سایر محتوای شما گنجانده شده است، به پیشرفت مشتریان احتمالی شما تا تبدیل کمک میکند.
7. محتوای چند فرمت
زیبایی بیشتر محتوا این است که می توان آن را در قالب های مختلف برای اشتراک گذاری در چندین سیستم عامل و کانال باز کرد و به دسترسی بالقوه و آگاهی از نام تجاری خود کمک کرد.
به عنوان مثال ، یک مطالعه موردی واحد می تواند در ابتدا به عنوان ترکیبی سنتی از متن ، جداول و تصاویر ایجاد شود ، اما سپس مجدداً بسته بندی شده و در قالب ویدیو ، اینفوگرافیک ، پست وبلاگ ، پست اجتماعی ، تبلیغات اجتماعی ، پادکست یا قالب های چاپی به اشتراک گذاشته شود.
با ایجاد یک فرایند مجموعه ای برای استفاده مجدد از محتوا ، می توانید کارآیی صرفه جویی در زمان و منابع را برای تأثیر مثبت بر نتیجه نهایی خود معرفی کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
8. محتوای همیشه سبز
در حالی که ایجاد محتوای تازه و جدید چالش برانگیز است و عموماً کار زیادی را به همراه دارد ، همچنین فرصتی برای صرفه جویی در وقت قابل توجه با استفاده از محتوای همیشه سبز وجود دارد.
در حالی که مفاهیم اصلی ممکن است ثابت بمانند ، تغییرات محیطی اغلب مستلزم به روز رسانی ویژگی های محصولات و خدمات است.
با گذشت زمان و تغییر شرایط ، همیشه این پتانسیل وجود دارد که محتوای با ارزش بالا را تهیه کرده و آن را به روز کنید تا “عادی جدید” را منعکس کند.
برندها در 24 ماه گذشته باید به ویژه چابک باشند تا به هنجارهای اجتماعی و اجتماعی در حال تغییر واکنش نشان دهند.
کسانی که این کار را با موفقیت انجام می دهند از صرفه جویی در زمان و همچنین اعتماد و وفاداری مشتریان بر اساس تمایل به همدلی و انعطاف پذیری برخوردار می شوند.
9. داده های اصلی تحقیق
منبع محتوای کلیدی برای هر کسب و کار دسترسی به منبع منحصر به فرد خود از محصول ، خدمات و/یا داده های مشتری است.
مزیت استفاده از این نوع داده ها این است که می توان از آنها برای تولید محتوای مفید و کاربردی مانند اطلاعات تحقیقاتی ، مطالعات موردی و تصاویر سفید برای مصرف کنندگان ، شرکا و سایر ذینفعان کلیدی استفاده کرد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
از آنجایی که این داده ها منحصر به سازمان هستند، می توانند به یک عامل متمایز کننده تبدیل شوند و از دیدگاه جستجوی ارگانیک کمتر رقابت داشته باشند.
10. صرفه جویی در هزینه بلند مدت
در حالی که هزینه کوتاه مدت تولید محتوا ممکن است نسبتاً بالا باشد، هزینه بلندمدت در مقایسه با سایر استراتژی ها مانند تبلیغات پولی نسبتاً پایین است.
ایجاد و توزیع محتوا معمولاً یک بار تلاش است ، اگرچه ما قبلاً به گزینه های استفاده مجدد و چند قالب بندی اشاره کرده ایم. جستجوی پولی و تبلیغات اجتماعی ، از طرف دیگر ، هربار که کسی کلیک می کند هزینه های تجمعی دائمی دارد.
علاوه بر این ، هر استراتژی تبلیغاتی با ارزش پولی حداقل به تعهد چند هفته ای و بودجه نسبتاً قابل توجهی برای آزمایش و بهینه سازی نیاز دارد. بستگی به سطح رقابت دارد.
درباره محتوای خود استراتژیک باشید
اکثر سازمان ها در حال حاضر حجم زیادی از محتوا را تولید می کنند، اما ممکن است این کار را به صورت موقت یا تصادفی انجام دهند.
با توسعه یک استراتژی محتوا در مورد محتوایی که باید ایجاد کنید ، برای چه کسانی و کجا آن را به طور مuteثر توزیع کنید ، می توانید از مزایای ارائه شده در بالا اطمینان حاصل کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
به هر حال ، فرض این است که همه ما بر این باوریم که ما واقعاً در موضوعاتی که می خواهیم مشتریان ما را به خاطر آنها تشخیص دهند ، صاحب اختیار هستیم.
در بیشتر موارد ، ما فقط باید توجه و دقت کافی را برای جلب چشم ، رهبری و مشاغل واجد شرایط بیشتر به کار گیریم.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: سامی/شاترستوک