بازاریابی محتوا شباهت زیادی به شیرینی پزی دارد.
در حالی که یکی از مواد – مثلاً یک پست وبلاگ یا چیپس های شکلات – ممکن است همان چیزی باشد که مشتری یا میان وعده اول متوجه می شود، به سختی تنها در دستور غذا وجود دارد.
در واقع، دستور غذا حاوی مواد تشکیل دهنده زیادی است و از ابزارهای مختلفی استفاده شده است که کسی که نتیجه نهایی را مصرف می کند هرگز متوجه آن نمی شود.
به چیزهایی مانند جوش شیرین و پودر فکر کنید… مواد پنهانی که بسیاری از مواد شیمیایی را فعال می کنند که باعث می شود محصولات پخته شده بسیار خوشمزه شوند.
یا تأثیر استفاده از میکسر دست راست یا ورقه پخت روی تلاش کلی مورد نیاز.
این مواد و ابزارها ، در حالی که اغلب توسط مصرف کننده نهایی نادیده گرفته می شوند ، اما در موفقیت (و خوشمزه بودن) محصول نهایی بسیار مهم هستند.
در دستور العمل بازاریابی محتوا، اهداف و تحقیق جوش شیرین شما هستند
و داشتن یک فرآیند روان و سیستمیافته مانند داشتن یک میکسر پایه KitchenAid با تمام قلابها و اتصالات فانتزی است که میتوانید رویای آنها را داشته باشید.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
(مگر اینکه من تنها کسی باشم که رویای قلاب خمیر را می بینم…)
در اینجا دستور العمل کامل بازاریابی محتوا موفق به نظر می رسد ، که شامل ترکیبات پنهان است.
1. استراتژی محتوای متمرکز
یک استراتژی محتوای متمرکز به نوعی شبیه کاسه مخلوط بزرگی است که مواد مرطوب و خشک را در آن ترکیب می کنید.
بدون آن، هیچ کانتینر یا محدودیتی وجود ندارد و همه چیز در همه جا پیش می رود.
اما با یک استراتژی محتوای واضح که بر یک هدف و جدول زمانی خاص متمرکز است، راهی برای محدود کردن خود به ایدهها و تاکتیکهای مهم دارید.
شما نمی خواهید کاسه را با چیزهایی که دستور غذا نمی خواهد پر کنید، یا جایی برای مواد مهم نخواهید داشت.
2. دستورالعمل های محتوا را پاک کنید
دستورالعمل های محتوای شما مانند کاسه های کوچکتر یا یک فنجان اندازه گیری است. بدون آنها، ممکن است بدانید از چه موادی باید استفاده کنید، اما نمی دانید چگونه آنها را ترکیب کنید.
دستورالعملهای محتوای شما به نویسندگان، طراحان و سایر مشارکتکنندگان میگوید که چگونه کار خود را ساختاربندی و ارائه دهند تا با محصول نهایی بزرگتر مطابقت داشته باشد.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
طراحان باید چه ابعادی عکس جلد وبلاگ بسازند؟
نویسندگان شما باید از کدام دستورالعمل های دستور زبان و سبک پیروی کنند؟
دستورالعمل ها این را بیان می کنند تا همه قطعات مختلف به طور یکپارچه کنار هم قرار گیرند.
3. تقویم محتوای پایدار
در مرحله بعد، به یک تقویم محتوا نیاز دارید که تمام عناصر فرآیند بازاریابی محتوا را برای هر قطعه محتوای فعال نشان دهد.
مواردی مانند سررسید، تاریخ انتشار، تاریخ تبلیغات، و تاریخ بهروزرسانی محتوا، همگی فضای اختصاصی را در تقویم تضمین میکنند.
و آنچه مهمتر از مقدار در تقویم است ، این است که چقدر می توانید با آن مطابقت داشته باشید.
تقویم محتوایی که همیشه از آن عقب مانده اید، زیرا سعی کرده اید برای پست های روزانه “تصویربرداری کنید” بسیار بی ارزش است.
اما یک تقویم محتوا با فقط دو پست جدید در ماه ممکن است چیزی باشد که بتوانید بیش از چند هفته به آن پایبند باشید.
4. جریان کار محتوای کارآمد
گردش کار محتوا مانند فر نانوا است. خمیر خام را داخل آن می ریزید و تا زمانی که زمان بندی و محیط درست باشد، یک قطعه تمام شده زیبا و خوشمزه بیرون می آید.
این چیزی است که مواد اولیه را به یک محصول نهایی تبدیل می کند.
گردش کار محتوای شما باید به همه افراد درگیر اجازه دهد تا کار خود را با زمان کافی و سکسه انجام دهند.
همچنین باید مطمئن شوید که به همه بخشهای فرآیند بازاریابی محتوا، نه فقط ایجاد و انتشار، زمان دادهاید.
و اگر چهار ماده فوق ابزار مورد نیاز برای رسیدن به نتایج مطلوب باشد، شش مورد زیر مواد مصرفی هستند.
چیزهایی که مشتریان شما با آنها تعامل خواهند داشت و میل خواهند کرد.
5. وب سایت بهینه سازی شده برای تبدیل
عنصر بعدی که باید به آن توجه کنید وب سایت شما است. طراحی و ساختار، به طور خاص. مهمتر از هر روند برندسازی یا طراحی، توانایی آن در تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان بالقوه یا مشتریان (بسته به هدف آن) است.
آیا آنچه کسب و کار شما ارائه می دهد واضح است؟ آیا راهی برای برداشتن گام بعدی مشخص است؟
آیا بازدیدکننده ای می تواند به راحتی بگوید که برای آنها مناسب است؟ آیا آنها می توانند محتوا یا منابعی برای کسب اطلاعات بیشتر پیدا کنند؟
این همه مهم است که باید در نظر گرفته شود.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
معمولاً بازاریابان منابع زیادی را برای ایجاد دارایی هایی که در جایی منتشر می کنند می ریزند که مرورگرهای وب سایت هرگز پیدا نکنند.
6. محتوای طولانی هدفمند
هنگامی که استراتژی محتوا و دستورالعمل های شما آماده شد و وب سایت شما برای استراتژی بازاریابی خاص شما بهینه شد ، نام تجاری شما آماده شروع به انتشار محتوا است.
محتوای طولانی و در سایت که کلمات کلیدی استراتژیک SEO را هدف قرار می دهد مانند نان خمیر ترش دنیای بازاریابی است.
ایجاد کار فشرده است، اما به اندازه کافی پر کننده و طعم دهنده است که ارزشش را دارد.
و هنگامی که آن را مصرف کردید، بسیاری از دستور العمل ها و وعده های غذایی دیگر وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید.
7. توزیع و برنامه جایگزین
استفاده از یک ماده اصلی مانند نان برای یک وعده غذایی دیگر (مثل نان تست فرانسوی، خوشمزه است) بسیار شبیه توزیع محتوا و تغییر کاربری است. شما چیزی را می گیرید که به شکلی وجود دارد و آن را به شکل دیگری تبدیل می کنید.
مگر اینکه در یکی از صنایع کمیاب بدون رقابت محتوا کار می کنید ، باید برای دیده شدن و مصرف محتوای خود تلاش کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
هنگامی که محتوای وبلاگ طولانی مدت دارید، کارهای زیادی می توانید با آن انجام دهید: تغییر کاربری برای رسانه های اجتماعی، تبدیل آن به اسکریپت های ویدئویی و موارد دیگر.
اما برای جلوگیری از غرق شدن در همه گزینه ها ، به شما کمک می کند تا از قبل برنامه ای برای کارهایی که انجام می دهید ایجاد کنید.
8. Nurture Sequence
اکثر مردم فقط زمانی به بازاریابی ایمیلی فکر می کنند که به دنباله های پرورش فکر می کنند. و در حالی که این گزینه های عالی هستند ، تنها آنها نیستند.
هر نوع کمپینی را که میتواند با بازدیدکنندگان محتوا پیگیری کند تا به آنها کمک کند مشتری شوند، دنبالهای پرورش دهید.
این ممکن است یک دنباله ایمیل پس از انتخاب ایمیل، پستهای رسانههای اجتماعی یا هدفگیری مجدد تبلیغات باشد. ممکن است چیزی کاملاً متفاوت باشد.
آنچه مهم است این است که شما یک راهبرد استراتژیک برای پر کردن شکاف بین محتوای رایگان مانند وبلاگ شرکت خود و محصولات پولی دارید.
9. نقاط تبدیل
این همه پرورش برای چیست؟ تا آنها را به سمت مشتری شدن هدایت کند.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
نقطه تبدیل مقصد نهایی در آن سفر است. تسویه حساب سبد خرید، ثبت نام SaaS، فرم ارسال سرنخ یا هر نقطه پایانی که در فرآیند فروش شما وجود دارد.
پس از همه، بدون این، همه چیز برای چیست؟
و درست مانند هر عنصر دیگر، هر دستور غذا به نوع دیگری از نقطه تبدیل نیاز دارد.
10. ابزار اندازه گیری
در نهایت، اکنون که یک مسیر کامل برای مشتری شدن بازدیدکنندگان دارید، باید بدانید که چقدر خوب کار می کند.
که نیاز به یک دستگاه اندازه گیری، ماده نهایی دارد.
باز هم، این به فرآیند فروش کسب و کار شما بستگی دارد، اما گزینه هایی که احتمالاً می خواهید در نظر بگیرید شامل Google Analytics، Databox و HubSpot است.
همچنین باید مشخص کنید که کدام معیارها برای ردیابی با آن ابزارها مهم هستند.
هنگامی که تلاش های خود را اندازه گیری کردید، می توانید بر اساس آن ارزیابی و تنظیم کنید.
این مانند تست طعم نانوا است. این تنها راه برای دانستن این است که آیا به طور تصادفی قسمت دیگری از فرآیند را قبل از مصرف کننده نهایی به هم ریخته اید یا خیر.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
شروع به مخلوط کردن کنید
با ابزارها و مواد تشکیل دهنده بالا، همه چیزهایی را که برای استراتژی، ایجاد و به دست آوردن نتایج از محتوای خود نیاز دارید، در اختیار دارید.
در استعاره پخت ما ، شما می توانید غذاهای پخته ایجاد کنید پل هالیوود افتخار خواهد کرد.
حالا روی علامت خود باشید ، آماده شوید ، بپزید!
منابع بیشتر:
تصویر شاخص: باتکا/Shutterstock