
سازمانهایی که سرمایه گذاریهای مداوم و معقولی در بازاریابی محتوا انجام داده اند ، گزارش کرده اند که در سالهای اخیر سود سهام پرداخت شده است.
با این حال ، بازاریابان برای حفظ رشد خود باید درگیر تغییر منظر بازاریابی محتوا نیز باشند.
آنچه سال گذشته کار کرد شاید برای خزش در سال 2021 کافی نباشد.
توانایی پیش بینی روندها و تغییرات در رفتار مخاطبان براساس روند فناوری و به روزرسانی ها می تواند به شما کمک کند استراتژی خود را تنظیم کرده و از موج جلو بروید.
در اینجا ، ما جزئیات برخی از روندها را برای مراقبت در سال 2021 شرح خواهیم داد ، اما قبل از این ، بیایید بررسی کنیم که چرا بازاریابی محتوا ادامه می یابد؟
چرا بازاریابی محتوا به طور مکرر تغییر می کند؟
بازاریابی محتوا برای همگام شدن با روندها ، فناوری ها و تقاضاهای مصرف کنندگان همچنان در حال تکامل است. به عنوان مثال ، افزایش استفاده از دستگاه های تلفن همراه ، جستجوی صوتی و رسانه های اجتماعی همه ما را ملزم می دانیم که سر موضوعات باقی بمانیم.
سپس سیستم عامل هایی وجود دارند که تغییر می کنند. سایت های تاسیس شده مانند فیس بوک شروع به کار کرده اند جمعیت شناسی قدیمی تر را جذب کنید، در حالی که سیستم عامل های جدیدتر مانند TikTok مخاطبان جوان را جذب می کنند.
برای دستیابی م effectivelyثر به مخاطبان خود ، بازاریابان محتوا باید استراتژی های خود را برای پاسخگویی به این روندهای تغییر وفق دهند.
10 روندهای فعلی در بازاریابی محتوا
اخیراً سازگاری و انعطاف پذیری در بازاریابی محتوا نقش اساسی داشته است. با این حال ، بسیاری از روشهای بازاریابی ترجیحی همانطور باقی مانده اند.
اگرچه بسیاری از روندهای فعلی بازاریابی محتوا ادامه یا تکامل روندهای موجود است ، اما برخی از روندها در حال دستیابی به جای قابل توجهی هستند.
1 ایجاد انجمن ها
با هر تعداد 24 میلیون فروشگاه تجارت الکترونیکی در آنجا وجود دارد، شما باید راهی برای جلب توجه پیدا کنید.
شما با توسعه یک جامعه در چنین فضای شلوغی به آن می رسید.
بازاریابی عمومی به معنای بدست آوردن فروش سریع نیست بلکه تعامل با مشتریان در هنگام ایجاد اعتماد و وفاداری و جلب مخاطبان بیشتر است.
کلوپ تراش دلار (DSC) یک نمونه عالی از این موضوع است. DSC به صورت اشتراک کار می کند و همه اعضای خود را بخشی از جامعه می داند.
DSC علاوه بر حضور در شبکه های اجتماعی و وبلاگی برای تعامل با مشتریان ، در خبرنامه ماهانه خود اعضا را مشخص می کند و اطمینان حاصل می کند که مشترکان آن در قلب تجارت قرار دارند.
سپس ProBlogger وجود دارد.
شما ممکن است ProBlogger را از طریق تابلوی مشاغل یا وبلاگ آن بشناسید. با این حال ، طرف جامعه آن نیز بخش قابل توجهی از برند است. این انجمن به وبلاگ نویسان تازه تأسیس این فرصت را می دهد تا دور هم جمع شوند و یاد بگیرند و همکاری کنند.
این همچنین ارائه می دهد:
- فرصت های شبکه
- وبینارها
- کتابها ، ابزارها و رویدادها با تخفیف
- بارگیری های انجمن

2 بهینه سازی محتوا برای طاقچه ، کلمات کلیدی دم طولانی
برای مدت زمان طولانی ، تمرکز بازاریابان محتوای طولانی مدت بود. با این حال ، اخیراً ، بازاریابی محتوا از راهنماهای مفصل و طولانی مقاله عقب مانده است. در عوض ، استفاده از کلمات کلیدی طاقچه و دم بلند در حال شیوع بیشتر است ، زیرا کلمات کلیدی دم بلند خاص تر هستند و رقابت کمتری دارند.
علاوه بر این ، استفاده از کلمات کلیدی دم طولانی باعث می شود محتوای شما در Google راحت تر شود. این به معنای ترافیک ارگانیک بیشتر است ، که خبر خوبی برای بازاریابانی است که یک مکان رقابتی را هدف قرار می دهند.
پیدا کردن این کلمات کلیدی دم بلند کار سختی نیست. خواهید دید که ابزارهای رایگان و پولی زیادی در دسترس است ، مانند:
شما همچنین می توانید از:
- ویژگی “افراد نیز در Google” جستجو کردند
- Google Suggest
- جستجوی مرتبط با Google
پس از محدود کردن کلمات کلیدی خود ، می توانید بر روی بخش خاصی از کسب و کار خود تمرکز کرده و محتوای مورد نظر خود را ایجاد کنید.
3 استخدام تیم های محتوایی با مجموعه مهارت های متنوع
در سال های اخیر ، تغییر مداوم از متغیر سازی محتوا صورت گرفته است.
مارک هایی که بیشترین موفقیت را در بازاریابی محتوا تجربه می کنند فقط مخاطب آنها را با محتوای خود سرازیر نمی کند. آنها رویکرد انتشار رسانه ای دارند.
روند کار به همان اندازه خود محتوا در حال حاضر مهم است. داشتن تیمی از نویسندگان دیگر کافی نیست.
شرکت شما باید یک استراتژی گسترده تر با گروه متنوع تری از استعدادها و مهارت ها برای پاسخگویی به خواسته های مخاطبان شما ایجاد کند.
این بدان معنی است که نوشتن خوب کافی نیست. تیم محتوا برای سال آینده نیاز به رشد و سازگاری دارد و باید شامل افرادی باشد که در این زمینه استعداد دارند:
- تولید و ویرایش فیلم
- طراحی گرافیکی ، تصویرگری و ویرایش
- مهارت های ویرایش و تولید صدا
- بهینه سازی محتوا
- توزیع محتوا و تبلیغات
- توسعه استراتژی ، اجرا ، سئو و مدیریت کمپین
- ارتباطات و مارک تجاری
4 استفاده مجدد از محتوای موجود در کانال ها
استفاده مجدد از محتوا باعث صرفه جویی در وقت می شود ، شما را در مقابل مخاطبان دیگری قرار می دهد و جستجوی ارگانیک شما را افزایش می دهد.
این به معنای بسته بندی مجدد آن در قالب دیگری است. مثلا:
- تبدیل پست های وبلاگ به یک کتاب الکترونیکی یا محتوای خبرنامه
- فیلم های YouTube را در وبلاگ خود قرار دهید
- رونویسی فیلم های YouTube خود و توزیع آنها به عنوان پادکست ، خبرنامه یا محتوای وبلاگ
- ایجاد infographics از تحقیقات و آمار.
ESPN نشان داد که چقدر می توان کارایی مجدد محتوا را موثر دانست. هنگامی که ESPN “ما طرفداران” را راه اندازی کردیم ، محتوا را در طیف وسیعی از قالب ها توزیع کرد. مقالات ، پادکست ها ، فیلم ها و رسانه های اجتماعی همه بخشی از استراتژی ESPN بودند.
به عنوان چاد میلمن ، معاون اصلی / مدیر تحریریه محتوای دیجیتال ایالات متحده ، توضیح می دهد، “ایده استفاده از همه سیستم عامل های ESPN بود.”
شما باید در نظر بگیرید که برای تجارت خود نیز همین کار را انجام دهید.
روند بازاریابی محتوا برای سال 2021 و بعد از آن
با نگاهی به جلو ، نیاز به بازاریابان برای تطبیق برنامه های محتوایی خود ادامه خواهد یافت و احتمالاً شاهد افزایش روندهای موجود مانند Google Discover و داستان ها برای جذب خوانندگان و نگه داشتن آنها در صفحه خواهیم بود.
بیایید نگاهی دقیق به این روند بازاریابی محتوا بیندازیم.
5 ویژگی های “کشف”
Yoast ، Search Engine Land و HubSpot تنها برخی از کسانی هستند که درباره Google Discover صحبت می کنند. قبلاً به عنوان Google Feed شناخته می شد ، اما از زمان راه اندازی تاکنون مورد تغییر و تحول قابل توجهی قرار گرفته است.
اگر با Google Discover آشنایی ندارید ، این اخبار ، محتوای همیشه سبز و تصاویر بصری مانند عکس را با هم ترکیب می کند. برای پر کردن خبرمایه ، Google از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای درک سابقه جستجوی کاربر استفاده می کند ، به این معنی که بیننده به احتمال زیاد محتوایی را درگیر آنها می کند.
Discover را در صفحات تلفن همراه Google پیدا خواهید کرد و کاربران تلفن همراه Chrome هنگام باز کردن یک برگه ، خبرمایه را مشاهده می کنند.

با گذشت زمان ، Discover به طور فزاینده ای پیچیده می شود. فقط از ناشران Vogue و Vice.
اگر محتوای شما مطابقت دارد ، واجد شرایط نشان دادن در Discover است رهنمودها و گوگل آن را ایندکس کرده است. با این حال ، همانطور که Google اعلام کرد ، تضمین نمی کند که محتوای شما در خبرمایه Discover خود ظاهر شود.
گوگل می کند ، چند راهنما داشته باشید تا شانس نمایش محتوای شما بهبود یابد.
این شامل:
- ارسال “محتوای برجسته و جذاب”
- ایجاد محتوایی منحصر به فرد و به موقع
- ارائه جزئیات دقیق تألیف (نام ، نشریه ، مقاله های فرعی ، نشریه)
- تصویربرداری با کیفیت بالا
- عناوین توصیفی که از کلیک بایت جلوگیری می کنند
6 ویژگی های “داستان”
به چند دلیل محبوبیت داستان ها رو به افزایش است. اول ، آنها محتوای عالی رسانه های اجتماعی را ایجاد می کنند. در مرحله دوم ، آنها همچنین در جستجوهای تلفن همراه و تصاویر Google نشان داده می شوند ، و احتمال کشف شما را افزایش می دهند.
عوامل دیگری در افزایش محبوبیت آنها وجود دارد: سیستم عامل هایی مانند Google Stories ایجاد داستان را برای همه قابل دسترسی می کند.
هرچند بسیار مهم ، Google Web Stories به سبک زندگی مشتری توجه می کند و محتوایی را برای افراد در حال حرکت فراهم می کند: استفاده از Accelerated Mobile Pages (AMP) به خوانندگان این امکان را می دهد تا همان روشی را که در داستان های شبکه های اجتماعی انجام می دهید ، داشته باشند.
نمونه دیگری از ویژگی های استوری اینستاگرام راهنماها است. اینها محتوای تنظیم شده را به صورت فیلم ، عکس و متن ارائه می دهند. ایده این است که یافتن محتوا آسان تر است ، بنابراین کشف مارک ها و تأثیرگذاران آسان تر می شود.
7 کارشناسان برجسته
تفسیر کارشناسان که به محتوای شما اعتبار می بخشد می تواند به برجسته بودن شما کمک کند. به همین دلیل گنجاندن نظرات مربوط به یک موضوع یا یک متخصص برجسته می تواند برای عملکرد محتوای شما مفید باشد.
Google از محتوای موضوعی به عنوان عامل رتبه بندی استفاده نمی کند (هنوز). با این حال ، ارزیاب ها تخصص ، اقتدار ، و قابل اعتماد بودن (EAT) عامل در رتبه بندی کیفیت آنها.
گوگل تنها کسی نیست که به محتوای با کیفیت علاقه مند است. مصرف کنندگان نیز هستند.
طبق یک مطالعه نیلسن ، 85 درصد از مصرف کنندگان به طور منظم یا گهگاه به دنبال آن می گردند مطالب خبره قبل خریداری کردن.
علاوه بر این ، 67 درصد از خریداران می گویند که تایید تخصصی بی طرف باعث می شود احتمال خرید بیشتر شود.
InPowered که سفارش این تحقیق را داده است ، می گوید سه نتیجه اصلی تحقیق وجود دارد. بازاریابان باید:
- اعتماد سازی کنید و سر و صدا را با محتوای متخصص کاهش دهید
- هنگامی که اعتماد مصرف کنندگان را جلب کردند ، شروع به به اشتراک گذاشتن داستان های خود می کنند
- اعتماد سازی را از طریق محتوای متخصص ادامه دهید و از مشتریان بخواهید نظرات خود را بگذارند
8 و 9 رسانه های تولیدی & NLG
رسانه های تولیدی به همان روشی که تولید زبان طبیعی (NLG) استفاده می شود ، در حال افزایش است. مانند NLG ، رسانه های مولد از AI برای ایجاد محتوا استفاده می کنند. تنها تفاوت در ایجاد تصاویر تولید شده توسط رایانه به جای متن است.
تقریباً به همان روشی که NLP هم کار می کند:
- طراح دستورالعمل خود را با جزئیات پارامترها / الگوریتم ها به دستگاه می دهد.
- دستگاه از این پارامترها برای ایجاد تصویر استفاده می کند.
با این حال ، طراح هنوز مقداری ورودی دارد و می تواند الگوریتم ها را برای تولید قطعه تمام شده تغییر دهد.
تایلر لستوویچ از Lastly Studios پیش بینی کرد مدتی پیش رشد در رسانه های مولد. همانطور که لستوویچ اشاره کرد ، اگرچه در استفاده از آن افزایش یافته است ، اما هنوز نتوانسته ایم که پتانسیل کامل آن را ببینیم. به عنوان مثال ، بازاریابان محتوا می توانند از آن در زمینه هایی مانند:
- تصاویر زمینه ای
- محتوای شخصی شده
- چت بات های واقع بینانه
مطابق با یک تحلیلگر ارشد در تکنا، نسخه های آزمایشی طراحی مولد ، راه حل های طراحی مولد مبتنی بر ابر و ادغام فزاینده چاپ سه بعدی با طرح های مولد ، تنها برخی از دلایل این روند بازاریابی محتوا است.
10 محتوا براساس شخصی سازی
بازده تعریف می کند شخصی سازی محتوا به عنوان “فرآیند خیاطی کردن محتوایی که براساس مشخصات یا تنظیمات مشتری برای مشتری قابل مشاهده است.”
هر مشتری که از وب سایت شما بازدید می کند در مرحله متفاوتی از سفر مشتری قرار دارد. محتوای شما باید نیازهای خاص آنها را برآورده کند و آنها را ترغیب به قدم بعدی کند.
یک مثال خوب مشتری است که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد واحدهای جدید آشپزخانه به وب سایت شما می آید. هنگامی که آنها به سایت شما بازگشتند ، می توانید کتاب الکترونیکی نکاتی در مورد انتخاب واحدهای ایده آل آشپزخانه برای خانه آنها یا چک لیست مربوط به آماده سازی مجدد را ارائه دهید.
در صورت تعجب ، اگر می خواهید مشتری خود را راضی نگه دارید ، شخصی سازی محتوا محور نیست. تحقیقات از Salesforce نشان می دهد 84 درصد مصرف کنندگان بگویید که برای برنده شدن در تجارت آنها مانند یک فرد و نه یک شماره ، بسیار مهم است.
بعلاوه ، پنجاه و نه درصد می گویند مشارکت منطبق بر تعاملات گذشته برای برنده شدن تجارتشان بسیار مهم است.
نتیجه
در حالی که داده ها از روندهای ذکر شده در اینجا پشتیبانی می کنند ، روندها همه چیز نیستند. شما باید تحقیق خود را انجام دهید تا ببینید چگونه آنها می توانند استراتژی بازاریابی محتوای شما را به سال 2021 بهبود دهند.
همچنین داده های تاریخی زیادی وجود دارد که به ما نشان می دهد روندها با چه سرعتی از بین می روند یا از بین می روند.
به جای تعقیب روند بازاریابی محتوا ، همیشه تحقیق کنید. مراقب عملکردهای برتر در فضای خود باشید و از داده ها – و همچنین آزمایشات – استفاده کنید تا استراتژی خود را هنگام ورود به سال 2021 تقویت کنید.
کدام یک از این روندهای بازاریابی محتوا را برای سال 2021 در نظر دارید که در استراتژی خود بگنجانید؟

ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند عظیم مقدار ترافیک به وب سایت شما
- سئو – باز کردن مقدار زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را مشاهده کنید.
- بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند می گیرد و ترافیک را جذب می کند.
- رسانه پرداخت شده – استراتژی های موثر پرداخت شده با بازگشت سرمایه روشن.
تماس بگیرید