بهینه سازی وب سایت شما برای بازدید ، درآمد و تبدیل از مهمترین قسمتهای جستجوگرها است.
در سال 2021 ، موفقیت به معنای فراتر از داشتن یک طراحی زیبا و براق است که گاهی اوقات می تواند مانعی از نظر نحوه مشاهده و خزیدن موتورهای جستجو در وب سایت شما باشد.
ساختارهای متداول سایت تخت همیشه محبوب هستند.
اما سال گذشته جان مولر از گوگل، در یک Hangout مدیر وب ، اشاره کرد که یک معماری سایت سلسله مراتبی می تواند شاخص های بهتری را در Google ارائه دهد:
- معنی صفحات وب سایت شما چیست.
- نحوه ارتباط و اتصال هر صفحه
با تفاوت در اصول طراحی و ساختار وب سایت ، نظرات یک طراح و یک طرفدار SEO می تواند تفاوت زیادی داشته باشد.
ایجاد تعادل بین یک وب سایت زیبایی بصری برای مشتریان و ساختاری که برای مشاهده موتور جستجو طراحی شده است باید هدف نهایی باشد.
و داشتن ساختار وب سایت سازمان یافته برای سئو کاملاً ضروری است.
بدون ایجاد چیزی که منطقی باشد ، سئوی دیگر ، محتوا و حتی تلاش های شما برای طراحی بی فایده است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
یک ساختار وب سایت خوب باید تأثیر قابل توجهی در بازدید و تبدیل SEO داشته باشد.
همچنین باید به کل سازمان شما کمک کند تا با کاربران تعامل بهتر داشته باشد و تجربه ای مطابق با اهداف تجاری ، محصول و ساختار خدمات شما ایجاد کند.
در این مقاله ، من نکات اساسی را برای بررسی نحوه تأثیر ساختار وب سایت بر SEO جستجو می کنم.
1. قابلیت خزش پذیری سایت
قابلیت خزیدن سایت یکی از مهمترین عوامل در مورد ساختار وب سایت است.
قابلیت خزیدنی به توانایی موتور جستجو برای جستجوی محتوای متنی وب سایت شما برای فهمیدن اینکه وب سایت شما در چه زمینه ای است ، اشاره دارد.
بخشی از این فرآیند مرور در زیرصفحه ها و موضوعات خاص برای درک وب سایت به عنوان یک کل است.
یک صفحه وب باید بازدید کننده را به مکانی دیگر در وب سایت ، از یک صفحه به صفحه دیگر ، منتقل کند تا قابل خزش باشد.
ربات های موتور جستجو مسئول خزیدن وب سایت هستند.
یک اصل مهم برای خزش پذیری خوب وب سایت این است که هنگام خزیدن در وب سایت شما بن بست وجود ندارد.
تلاش کنید تا پیوندهای داخلی را در هر صفحه وارد کنید ، که باعث ایجاد پلی از بخشی از وب سایت شما به قسمت دیگر می شود.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
خرده نان ، طرحواره و فرم های داده ای ساخت یافته همه در اینجا کمک می کنند.
اطمینان حاصل کنید که خود را می شناسید و پیگیری می کنید بودجه خزیدن Google، هم.
2. ساختار URL
یکی از فاکتورهای اساسی مربوط به تأثیر ساختار وب سایت بر SEO باز می گردد ساختار URL.
URL ها همچنین عناصر سازنده سلسله مراتب سایت م effectiveثر ، انتقال ارزش از دامنه شما و هدایت کاربران به مقصد مورد نظرشان هستند.
خواندن بهترین ساختارهای URL باید توسط کاربر آسان باشد و یک موتور جستجو و حاوی نمایشگرهای هدف ، بنابراین غنی از محتوا هستند.
ساختارهای موثر منطق را در کل وب سایت شما تکرار می کنند و ارسال نقشه سایت XML به موتورهای جستجو با همه مهمترین URL هایی که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید نیز به شما کمک می کند.
سعی کنید URL ها را ساده نگه دارید و آنها را با پارامترهای بیش از حد پیچیده نکنید.
3. HTTP ، HTTP ، HTTP2
HTTPS امنیت وب سایت شما را تضمین می کند و همچنان که گوگل به عنوان بخشی از تجربه کاربر در اختیار شما قرار می دهد داشتن یک سایت امن نیز می تواند به افزایش رتبه شما کمک کند.
به همین دلیل بیش از 50٪ وب سایتهایی در سراسر جهان از HTTPS استفاده می کنند.
تغییر به HTTPS دارای است مزایای متعدد علاوه بر رتبه بندی بهتر.
- تجربه کاربری بهتر
- محافظت از اطلاعات کاربران شما.
- اجرای AMP – فقط با HTTPS قابل استفاده است.
- اثربخشی کمپین PPC.
- داده های بهبود یافته در Google Analytics.
از نوامبر 2020 ، Google شروع به جستجوی برخی سایت ها می کند HTTP / 2
4. پیوند داخلی
اصول پیمایش مناسب حکم می کند که کاربران بدون هیچ مشکلی از یک صفحه به صفحه دیگر بروند.
اگر وب سایت شما بزرگ است و صفحات زیادی دارد ، چالش در دسترس قرار دادن این صفحات تنها با چند کلیک ، فقط با استفاده از پیمایش است.
کارشناسان قابلیت استفاده پیشنهاد می کنند که برای یافتن هر صفحه خاص فقط سه کلیک باید انجام شود ، اما به جای یک قانون از این توصیه به عنوان یک راهنما استفاده کنید.
پیوند داخلی به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند تا یک صفحه را کشف کنند و مانند ساخت خانه پیام رسان به ایجاد جریانی بین محتوا و صفحات کمک می کند.
صفحاتی که پیوند ندارند ، خزیدن برای موتورهای جستجو دشوارتر است.
پیوندها را به گونه ای طبقه بندی و سازماندهی کنید که ساختار وب سایت شما را خراب نکند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
پیوند داخلی با استفاده از کلمات کلیدی در محتوای شما و پیوند دادن آنها به یک مطلب مرتبط دیگر در وب سایت شما ، کار می کند.
مزایای استفاده آگاهانه از پیوندهای داخلی برای SEO بی شمار است:
- پیوند داخلی به موتورهای جستجو امکان می دهد صفحات دیگر را از طریق لنگرهای غنی از کلمات کلیدی پیدا کنند.
- پیوندهای داخلی عمق صفحه را کاهش می دهند.
- پیوند داخلی ، راهی آسان تر برای دسترسی به سایر مطالب و در نتیجه داشتن تجربه کاربری بهتر ، به کاربران می دهد.
- موتورهای جستجو در رابطه با رتبه بندی در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) به پیوندهای داخلی ارزش بیشتری می دهند.
غالباً ، افراد با استفاده از پیوندهای داخلی به محتوای قدیمی پیوند می دهند.
با این حال ، اکثر افراد به ندرت عکس عمل می کنند – از طریق محتوای قدیمی برای پیوند دادن به محتوای جدیدتر.
با اطمینان از اتصال هر دو قطعه از طریق استفاده از پیوندهای داخلی ، حلقه را ببندید.
5. محتوای کلیدی و کلمات کلیدی
تحقیق در مورد محتوا و کلمات کلیدی از قسمتهای اساسی SEO هستند و باید بخشی اساسی در نحوه ساخت و ساختار وب سایت خود از ابتدا باشند.
اطمینان از انجام این کار ، درک شما از مخاطبان هدف ، رفتار جستجو و موضوعات رقابتی را در ساختار وب سایت و چیدمان شما تضمین می کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
بهترین وب سایت ها اطمینان حاصل می کنند که با اطمینان از بهترین وب سایت ، کاربر عالی و موتور جستجوی خوبی را تجربه می کنند محتوای مهم در ساختار اصلی است و از بالاترین کیفیت برخوردار است.
6. محتوای تکراری
محتوای تکراری برای SEO مضر است زیرا Google آن را به عنوان هرزنامه تفسیر می کند.
تمرکز بر محتوای با کیفیت و منحصر به فرد در SERP به روشنی نحوه ساختار وب سایت شما برای سئو ایده آل را مشخص می کند.
کنسول جستجوی گوگل ابزاری مفید برای یافتن و از بین بردن محتوای تکراری در وب سایت شما است.
ممکن است مجدداً ارسال شود محتوای تکراری در LinkedIn یا متوسط اما این کار را با احتیاط انجام دهید.
به عنوان یک قانون کلی تر ، محتوای تکراری را در وب سایت خود یا دیگران ارسال نکنید.
7. پیمایش و تجربه کاربری
استانداردهای کاربردی که امروزه وب سایت ها از آن استفاده می کنند بسیار سخت تر از روزهای ابتدایی اینترنت است.
اگر بازدید کننده ای به وب سایتی که ضعیف ساخته شده برخورد کند ، از تعامل بیشتر با آن جلوگیری می کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
علاوه بر این ، هیچ کس نمی خواهد وقت خود را در وب سایتی تلف کند که از انجام اقدامات بعدی اطمینان ندارد.
اگر بازدید کننده پس از جستجوی اطلاعات در وب سایت یک رقیب ، نتواند دریابد چگونه می تواند اطلاعات خود را پیدا کند.
و تجربه بد کاربر به SEO آسیب می رساند.
نحوه تعامل جستجوگران با یک وب سایت توسط Google برای نتایج جستجوی آینده تفسیر می شود.
میزان کلیک ، زمان صرف شده در سایت و نرخ پرش همگی از عوامل سیگنال دهی به الگوریتم گوگل است.
آمار نشان دهنده یک تجربه مثبت نتایج جستجو را در Google تأیید می کند.
آماری که یک تجربه منفی را نشان می دهند ، به Google می گوید این صفحه ممکن است مناسب ترین یا مفیدترین مورد برای آن سeryال نباشد و Google نتایج جستجو را بر این اساس تنظیم می کند.
اصول ارائه یک تجربه کاربری خوب شامل موارد زیر است:
- هماهنگی کلیک با انتظارات.
- دستیابی به اطلاعات دلخواه را آسان کنید.
- اطمینان از اینکه جهت یابی تا حد شهودی منطقی است.
چند آزمایش با بازدیدکنندگان بی طرف انجام دهید تا مشخص شود که وب سایت شما واقعاً چقدر قابل استفاده است و از تعامل کاربران واقعی با وب سایت خود اطمینان حاصل کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
8. هسته اصلی وب و تجربه کاربر
هسته هسته وب بخشی از به روزرسانی تجربه صفحه Google هستند ، و به ویژه هنگام بهینه سازی تصاویر ، می توانند بر رتبه تأثیر بگذارند.
تغییر در تأکید بر CLS (تغییر چیدمان تجمعی) و اندازه گیری پرشهای بارگذاری محتوا و محتوای تصویری چیزی است که سازندگان وب سایت ، طراحان و متخصصان سئو – با هم – باید روی آن کار کنند.
Core Web Vital ها می توانند در سال 2021 به یکی از عوامل رتبه بندی تبدیل شوند و در حال حاضر ، کمتر از 15٪ سایت ها از استانداردهای معیار برخوردار هستند.
گوگل به صاحبان وب سایت ها و متخصصان جستجوگرها کمک کرده است تا خود را برای این به روزرسانی آماده کنند ، بنابراین اکنون زمان بسیار خوبی برای اقدام قبلی است.
9. موبایل
اغلب مرتبط با طراحی ، اطمینان از ساختار وب سایت شما برای بینندگان موبایل که از دستگاه های مختلف می آیند ، اکنون یک قسمت اساسی از ایجاد یک وب سایت است.
میزان کار درگیر می تواند به منابع توسعه دهنده ، تخصص فناوری اطلاعات و مدل های تجاری شما بستگی داشته باشد – خصوصاً اگر سایت شما با تجارت الکترونیکی مرتبط باشد.
در وبلاگ مرکزی جستجوی Google ، گوگل پیشنهاد می کند اگر شما هنگام ساختن وب سایت خود این نکته را در نظر نگرفته اید ، رفتن به تلفن همراه هزینه و وقت خواهد داشت.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
این امر خصوصاً در مورد سایتهای ساخته شده با فلش یا از سیستم عاملهای تجارت الکترونیک قدیمی استفاده می شود.
10. سرعت و عملکرد
اگر ساخت و ساختار وب سایت شما به نفع تجربه کاربری سریع نیست ، در نتیجه سئو و نتایج نهایی شما ضروری خواهد بود.
سرعت سایت و صفحه آهسته است، صفحات بی پاسخ و هر آنچه که برای کاربر “وقت می برد” به تمام کارهای سخت توسعه دهندگان ، تولیدکنندگان محتوا و متخصصان SEO آسیب می رساند.
تأخیر یک ثانیه ای در زمان بارگیری صفحه می تواند به معنای بازدید و بازدید کمتر صفحه و افت قابل توجه در تبدیل ها باشد ، در کنار یک کاربر بدبخت.
اطمینان حاصل کنید که با طراحان و بخشهای IT خود در ارتباط هستید تا طراحی تلفن همراه و ساختار وب سایت مناسب را انتخاب کنید – به عنوان مثال طراحی وب پاسخگو – و همه جوانب مثبت و منفی را برای جلوگیری از هزینه های زیاد و اشتباهات پرهزینه شناسایی کنید.
نتیجه
برای بهترین نتایج سئو ، اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما در مناسب ترین و سلسله مراتبی برای کاربران و تجارت شما ساختار یافته است.
اطمینان حاصل کنید که برای قابلیت خوانایی جستجو در آن بایگانی شده باشد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
نه در زمان ساخت ، نه در زمان ساخت با طراحان وب سایت خود درگیر شوید.
حتی در مراحل ابتدایی ایده پردازی یک وب سایت ، لازم است که برای آینده مطالب برنامه ریزی کنید.
درک اینکه ساختار وب سایت چگونه بر SEO تأثیر می گذارد کار سختی نیست.
اطمینان حاصل کنید که معماری و طراحی وب سایت خود را همسو می کنید تا تلاش های شما در زمینه جستجوگرها به خوبی شروع شود و به پایان برسد!
منابع بیشتر:
اعتبار تصویر
تمام تصاویر صفحه گرفته شده توسط نویسنده ، نوامبر 2020