
اواسط اوایل سال 2010 اوج شکوفایی RSS مانند Google Reader بود. احساس می شد همه از آنها استفاده می کنند.
سپس ، در سال 2013 ، Google Reader خاموش شد و محبوبیت آنها کاهش یافت.
پوسیده ، اما کاملاً از بین نرفت. داده های Google Trends از سال 2005 که RSS به اوج خود رسید ، افت گسترده ای را نشان می دهد. اما از سال 2015 علاقه بسیار پایدار بوده است:

این به ما چه می گوید؟
در حالی که فیدهای RSS منبع مورد نیاز قبلی نیستند ، اما هنوز یک پایگاه اختصاصی از کاربران وجود ندارد که آماده خداحافظی نیستند.
اگر شما هم یکی از آنها باشید ، ممکن است هنوز در جستجوی گزینه مناسب برای Google Reader محبوب خود باشید. در اینجا چند گزینه و همچنین چند نکته کاربردی برای استفاده از آنها برای بهبود استراتژی بازاریابی محتوای شما آورده شده است.
Google Reader چیست؟
Google Reader یک خواننده RSS بود. RSS که مخفف “سندیکای واقعاً ساده” است ، فرمت مبتنی بر XML است که برای توزیع و اشتراک محتوای آنلاین استفاده می شود. این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا از طریق وب سایت مورد علاقه خود در خبرخوان ها مشترک شوند و هر بار که مطالب جدیدی ارسال می کنند ، به روزرسانی ها را دریافت کنند.
گوگل در سال 2005 Google Reader را راه اندازی کرد و به سرعت یک هوادار وفادار ایجاد کرد زیرا ساده ، کارآمد و رایگان بود. اما با تغییر عادات آنلاین ، استفاده از آن کاهش یافت و غول جستجو را به این سمت سوق داد Google Reader را برای همیشه بازنشسته کنید در جولای 2013
10 خواننده جایگزین RSS به Google Reader
در حالی که Google دیگر این ارزش را در خوانندگان RSS نمی دید ، بسیاری از افراد هنوز آنها را مفید می دانند. احتمالاً اگر این مقاله را می خوانید ، یکی از آنها هستید ، بنابراین در اینجا ده گزینه Google Reader برای آزمایش آورده شده است.
با تغذیه
- قیمت از: رایگان
- بهترین برای: از بین بردن سر و صدا
خوانندگان RSS می توانند قربانی اثربخشی خود شوند. بگویید می خواهید همه آخرین اخبار مربوط به موضوعی مانند زنجیره بلوک یا کلمه کلیدی مانند مایکروسافت را تنظیم کنید. خیلی زود ، شما محتوای مرتبط تری از آنچه می توانستید بخوانید خواهید داشت.
Feedly همه چیز در مورد ارائه یک تجربه RSS بی نظیر است. سطح رایگان آن به شما امکان می دهد 100 منبع را از سایت های خبری گرفته تا کانال های YouTube دنبال کنید. اما ارزش واقعی از دستیار هوش مصنوعی آن ، لئو حاصل می شود.

لئو به کاربران این امکان را می دهد تا تعریف کنند که چه محتوایی بیشترین ارتباط را با آنها دارد. شما می توانید با کلمات کلیدی ، روندها ، موضوعات ، مقالات مشابه و حتی آسیب پذیری های مهم نرم افزار اولویت بندی کنید. سپس با رأی دادن یا رأی دادن به توصیه های او به لئو آنچه برای شما مفید است بیاموزید.
Inoreader
- قیمت از: رایگان
- بهترین برای: ذخیره محتوای مورد علاقه شما به مدت طولانی
Inoreader یک ویژگی دارد که آن را از سایر گزینه های Google Reader متمایز می کند: توانایی ایجاد بایگانی طولانی مدت از محتوا.

بیشتر خوانندگان RSS فقط برای مدت کوتاهی محتوا را ذخیره می کنند. اما با Inoreader ، بایگانی های با زمان محدود چیز خاصی نیستند. محتوایی که قبلاً خوانده اید برای همیشه ذخیره می شود ، بنابراین در هر زمان می توانید به آن دسترسی داشته باشید.
برای جلوگیری از غیرقابل کنترل شدن همه چیز ، Inoreader به شما امکان می دهد فیدهای خود را در پوشه ها دسته بندی کرده و برچسب ها را به مقاله های جداگانه اضافه کنید.
Bloglovin ‘
- قیمت از: رایگان
- بهترین برای: محتوای سبک زندگی
برخلاف بیشتر گزینه های Google Reader ، Bloglovin ‘بر روی یک طیف خاص تمرکز دارد: محتوای سبک زندگی. این به معنای همه چیز است ، از مد و زیبایی گرفته تا مسافرت و طراحی داخلی. رابط کاربری رنگی و سنگین تصویر آن بیشتر شبیه یک سایت رسانه های اجتماعی است تا RSS خوان.

مشابه Pinterest ، Bloglovin به شما امکان می دهد مطالب مربوط به موضوعات و موضوعات مربوط به سبک زندگی را که برای شما مفید هستند ، تصحیح کنید. بنابراین اگر قصد عروسی یا پروژه بزرگ DIY را دارید ، می توانید مجموعه جدیدی را شروع کرده و آن را با محتوای مربوطه گسترش دهید.
گل خوان
- قیمت از: رایگان
- بهترین برای: ترکیب RSS و فیدهای اجتماعی
Flowreader ابزاری با کاربرد آسان است که به عنوان یک فروشگاه متفرقه برای محتوای وب سایت های مورد علاقه شما به علاوه محبوب ترین حساب های شما در توییتر ، YouTube ، Reddit و Pinterest عمل می کند. این باعث می شود وقت شما در مرور چندین سایت برای دسترسی به محتوایی که بیشتر می خواهید مشاهده کنید ، صرفه جویی شود.
از آنجا که مطالب را به ترتیب زمانی ارسال می کند ، Flowreader به شما امکان می دهد الگوریتم توصیه های توییتر را دور بزنید ، به این معنی که می توانید توییت ها را به ترتیب ارسال شده بخوانید.
خوراک خوان
- قیمت از: رایگان
- بهترین برای: انجام اصول کار
هیچ چیز خیلی پیچیده ای در مورد Feedreader وجود ندارد. فقط کار میکنه عمومی و بدون تبلیغات ، این RSS خوان تحت وب به شما امکان می دهد در فیدهای مورد علاقه خود و موارد ستاره دار مشترک شوید تا بعداً مشاهده کنید. اشتراک های شما را می توان برای پیمایش آسانتر دسته بندی کرد ، در حالی که دسته ای از میانبرهای صفحه کلید گسترش مقالات ، علامت گذاری موارد به عنوان ستاره دار یا تازه کردن نتایج را ساده می کند.
اخبار Blur
- قیمت از: رایگان
- بهترین برای: فیلتر آنچه دوست ندارید
ممکن است نرم و صاف ترین رابط را نداشته باشد ، اما NewsBlur به طرز فریبنده ای پیچیده است. یک چیز ، این امکان را برای شما فراهم می کند تا متن کامل را از هر منبع در همان خواننده RSS دسترسی داشته باشید ، که باعث می شود مرورگر شما تمیز و بدون سر و صدا باشد ، در حالی که سطح رایگان محصول به شما امکان می دهد تا حداکثر 64 منبع خبری مشترک شوید.

جالبترین ویژگی NewsBlur فیلتر کردن آن است. یک قسمت از محتوا را انتخاب کنید ، سپس به برنامه بگویید چه چیزی را درباره آن دوست دارید یا دوست ندارید ، از جمله:
- عبارات کلیدی در عنوان یا کپی متن
- نویسنده
- نشریه
- دسته هایی که به آن قسمت مربوط می شوند
مدتی را برای انتخاب تنظیمات خود اختصاص دهید و NewsBlur ابزاری فوق العاده مفید برای دسترسی به فقط انواع محتوایی است که از آنها بیشتر ارزشمند هستید.
منبع تغذیه
- قیمت از: رایگان
- بهترین برای: فیلتر پیشرفته
در حالی که همه کارهایی را که انتظار می رود یک گزینه جایگزین Google Reader انجام دهد انجام می دهد ، Feedspot با قابلیت فیلتر پیشرفته خود گامی فراتر می برد. این به شما امکان می دهد:
- جستجو در تمام فیدهایی که دنبال می کنید ، از جمله وبلاگ ها ، سایت های خبری ، RSS ، کانال های YouTube و سایت های اجتماعی
- نتایج را از یک یا چند فید خاص فیلتر کنید
- عبارات را فقط در عنوان جستجو کنید
- مرور مطابق با عبارت دقیق
همه اینها ردیابی محتوایی را که بیشتر می خواهید در حال حاضر از طریق سایت ها و سیستم عامل هایی که بیشترین ارتباط را با شما دارند ، راحت تر می کند.
خواننده قدیمی
- قیمت از: رایگان
- بهترین برای: یافتن توصیه ها از افرادی که به آنها اعتماد دارید

Reader قدیمی وقتی در گروه استفاده می شود بهترین عملکرد را دارد. برای پیگیری افرادی در شبکه خود که از The Old Reader نیز استفاده می کنند ، با حساب فیس بوک یا Google خود ارتباط برقرار کنید ، در این صورت می توانید محتوای پیشنهادی آنها را مشاهده کنید. به این ترتیب ، هرگز محتوایی را که مفید یا جالب بدانند از دست نخواهید داد.
تغذیه کننده
- قیمت از: رایگان
- بهترین برای: RSS در حال حرکت است
فیدر برنامه های افزودنی Chrome ، Firefox ، Safari و Yandex را ارائه می دهد ، به همین دلیل مشاهده خوراک های RSS خود در دسک تاپ به راحتی امکان پذیر است. اما شاید مفیدترین ویژگی آن برنامه های اختصاصی اندروید و iOS باشد که به شما اجازه می دهد همه عناوین سایت های موردعلاقه خود را به علاوه نمای ساده محتوای کامل را در تلفن همراه مشاهده کنید. عالی برای زمانی که کاملاً باید با اخبار همراه باشید اما در رایانه نیستید.
Netvibes
- قیمت از: رایگان
- بهترین برای: نظارت بر شبکه های اجتماعی
در حالی که Netvibes به عنوان یک خواننده RSS سنتی عالی کار می کند ، قدرت واقعی آن در توانایی خودکار کردن تعاملات بین چندین سیستم عامل ، برنامه و دستگاه نهفته است. فکر کنید مانند Zapier خوانندگان RSS است.
بنابراین چگونه در عمل کار می کند؟
خوب ، Netvibes در حال حاضر با 43 برنامه ادغام شده است، از جمله Gmail ، Google Drive ، LinkedIn و Twitter. همچنین از نظارت بر سهام تا ردیابی سلامتی شما ، یک تن چیزها را ایجاد می کند. از دیدگاه بازاریابی ، بزرگترین “برد” به عنوان یک ابزار نظارت بر شبکه های اجتماعی است.
Netvibes به جای ارائه مطالب جدید پست های اجتماعی از طرف افرادی که آنها را دنبال می کنید ، به شما امکان می دهد تا عمق بیشتری پیدا کنید. به عنوان مثال ، می توانید یک خوراک برای @ ذکر نام تجاری خود در توییتر یا یک ویژه اختصاص داده شده به هشتگ خاص ایجاد کنید.
این امر باعث می شود تا بتوانید درمورد گفته های افراد درباره شما یا پیگیری موضوعات مرتبط با کسب و کار خود آسان باشید.
نحوه استفاده از RSS Readers برای بهره مندی از بازاریابی محتوای شما
گزینه های Google Reader صرفاً برای یافتن محتوا نیستند. آنها همچنین می توانند بخشی حیاتی از تلاش های بازاریابی محتوای شما باشند.
RSS خود را ایجاد کنید
شما یک وبلاگ یا مرکز منابع دارید و محتوای خارق العاده ای تولید می کنید. اما شما در تلاش برای بازگرداندن مردم به سایت خود هستید.
تنظیم خوراک RSS خود می تواند کمک بزرگی باشد. به این ترتیب ، مشترکین هر بار که به RSS خوان مورد علاقه خود دسترسی پیدا می کنند ، جدیدترین مطالب شما را مشاهده می کنند. این یک روش عالی برای تقویت محتوای شماست و از همه مهمتر کاملاً منفعل است. وقتی خوراک RSS خود را اجرا کردید ، همه کارهای سخت را انجام می دهد.
اطمینان حاصل کنید که خوانندگان را مجبور به اشتراک در خبرمایه خود کنید و از این طریق با استفاده از CTA (فعالیت های واضح) در کل مطالب خود شفاف شوید. اضافه کردن یک دکمه RSS به صفحه فرود مرکز محتوای خود را نیز در نظر بگیرید:
در بالای اخبار صنعت و رهبری فکر باشید
آیا مخاطبان شما برای دریافت آخرین اخبار تأثیرگذار بر صنعت شما به شما مراجعه می کنند؟ سپس یک خواننده RSS می تواند اطمینان حاصل کند که شما همیشه یکی از اولین کسانی هستید که از هرگونه تحولات جدید و اطلاعیه های مهم مطلع خواهید شد.
بیایید بگوییم شما در حوزه بازاریابی هستید. شما می خواهید از آنچه در جریان است مطلع شوید ، بنابراین می توانید با ایجاد محتوای خود سریع به آن واکنش نشان دهید. انواع حسابهای زیر را به گزینه Google Reader مورد علاقه خود اضافه کنید:
- حساب توییتر رهبران فکری مانند رند فیشکین ، جف بولاس و ماری اسمیت (و من!)
- وبلاگ های بازاریابی و فیدهای اجتماعی بازیکنان صنعت بزرگ مانند Google و Facebook
- سایت های خبری صنعت مانند NeilPatel.com ، Search Engine Journal و Digiday
- وبلاگ های بزرگترین رقبای شما (آگاهی از محتوای ایجاد شده آنها نیز هزینه دارد)
همه آن فیدها را به دسته تقسیم کنید تا مرور آنها آسان باشد. سپس عادت کنید که پنج دقیقه را در شروع هر روز یا در وعده ناهار یا قهوه خود صرف کنید ، و آخرین اخبار را بخوانید.
خبرنامه خود را تنظیم کنید
چرا مردم در خبرنامه مشترک می شوند؟ خوب، طبق یک مطالعه، حدود سه چهارم مردم مشترک می شوند تا درباره موضوعاتی که برای آنها جالب است بیشتر بدانند یا از محتوای وب سایت های مورد علاقه خود مطلع شوند.

با در نظر داشتن این موضوع ، می توانید به راحتی و با ساده کردن مطالب برتر جذب شده توسط خواننده RSS ، به سرعت و به آسانی خبرنامه خود را با بزرگترین تحولات صنعت خود ایجاد کنید.
برای ثبت نام در نقاط برجسته وب سایت خود ، چند CTA را در آن بگنجانید و برای تهیه یک لیست پستی و ایجاد یک دسته از راهنماها راهی کم تلاش برای خود دارید.
ایجاد محتوای خود را الهام بخشید
مطمئناً ، من محتوای زیادی ایجاد می کنم ، اما حتی گاهی اوقات بلوک نویسنده را می گیرم! اگر در تلاش برای یافتن موضوعات جدید برای وبلاگ یا پادکست یا کانال YouTube خود هستید ، RSS خوان شما می تواند به شما کمک کند.
بررسی کنید که سایر افراد در مشاغل شما در مورد چه چیزی بحث می کنند. به دنبال روندها ، اخبار جدید یا موضوعاتی باشید که با اشتیاق نسبت به آنها احساس نظر می کنید و درباره آنها نظر دارید. و پیش از آن ، تمام الهام بخشی از محتوای مورد نیاز شما وجود دارد.
نتیجه
خوراک های RSS ممکن است در چند سال گذشته از مد افتاده باشند ، اما این بدان معنا نیست که آنها ارزش وقت شما را ندارند. در حالی که همه افراد اخبار خود را از دنیای آشفته و متاثر از الگوریتم رسانه های اجتماعی دریافت می کنند ، می توانید از یک گزینه Google Reader برای کاهش سر و صدا و یافتن مرتبط ترین مطالب استفاده کنید.
این بدان معناست که دیگر هرگز خبر مهمی را از دست نخواهید داد. از نکات من برای هدایت برنامه های بازاریابی محتوای خود استفاده کنید ، یا حتی به شما در تولید سرب کمک کنید. چه چیزی دوست ندارد؟
گزینه دلخواه Google Reader شما چیست و چرا؟