با وجود اینکه هر حساب Google Ads دارای سوالات و چالش های خاص خود است ، اما اشتراکات بسیاری وجود دارد که ظاهر می شود.
پس از ممیزی صدها مورد از آنها در طول 13 سال گذشته ، متوجه شده ام که بسیاری از مسائل یا اشتباهات پیدا شده در یکی از چند دسته قرار دارند.
اینها می تواند مواردی از خروجی نامرتب داده ها تا هدر رفتن هزاران دلار به دلیل تنظیمات دزدگیر Google Ads باشد.
اگرچه آنها به تنهایی ممکن است قاتل حساب نباشند ، اما غالباً بیش از یکبار اتفاق می افتد.
این مسائل غالباً روی هم انباشته می شوند و نتایجی را به وجود می آورند که سرانجام در هیچ کجای آنچه می توانستند و یا نباید باشند نیست!
بدون ترتیب خاصی ، در اینجا 10 خطای رایجی است که به طور مکرر در حساب های Google Ad یافت شده است.
1. تبدیل های قدیمی
روزگاری ، شما یک برچسب تبدیل Google Ads را در صفحه تبدیل قرار می دادید ، و این همان بود. از آن صفحه با آتش پیکسل تغذیه می شود.
چنین سنجش ساده ای همچنین به معنای فضای کمتری برای خطا بود.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
امروزه ، تبلیغ کنندگان از برچسب های تبدیل در هر تعداد صفحه استفاده می کنند ، تبدیل ها را از CRM مانند Salesforce وارد می کنند ، از ردیابی تماس استفاده می کنند و رویدادهای تبدیل را از Google Analytics وارد می کنند.
این نمای اضافی از سفر تبدیل بسیار ارزشمند است ، اما همچنین به این معنی است که سر و صدای زیادی وجود دارد. تشخیص اینکه چه زمانی تبدیل ها دوبرابر می شوند یا اینکه قدیمی ها هنوز در حال جمع شدن هستند دشوارتر است.
اگر همه آن تبدیل های قدیمی بخشی از محاسبات CPA یا الگوریتم های پیشنهادی باشد ، با تصمیم گیری پیشنهادات اشتباه می گیرد.
قسمت Conversions در Google Ads باید حداقل هر سه ماه یکبار بررسی شود. اسکن کنید تا موارد قدیمی یا قدیمی را حذف کنید.
به سوالات زیر پاسخ دهید:
- ما چه چیزی را ردیابی می کنیم؟
- آیا همه این فاکتورها به عنوان یک تغییر در کلیه محاسبات محاسبه می شود یا فقط چند مورد؟
- ردیابی از کجا ناشی می شود – برچسب Google ، هدفی که از Analytics وارد شده و یک فایل وارد شده است؟
- آیا چیزی وجود دارد که یک تبدیل مرده باشد و ما باید آن را حذف کنیم تا رابط تبدیل تمیز بماند؟
2. گزینه های Geotargeting
این یک مورد احمقانه توسط گوگل است.
هنگام راه اندازی یک کمپین جدید ، خود را انتخاب می کنید هدف جغرافیایی.
یک منوی توسعه یواشکی وجود دارد که بسیاری از افراد زیر آن را فراموش می کنند گزینه های مکان.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
باز کردن این روش به طور پیش فرض Google برای نمایش تبلیغات شما نشان می دهد ، و در اینجا مقصر این است: ‘
این بدان معنی است که تبلیغات شما خارج از هدف جغرافیایی شما براساس تعریف Google از کاربر “نشان دادن علاقه” به مکانهایی که شما انتخاب کرده اید نشان داده می شود.
برای دیدن اینکه آیا این بر نتایج شما تأثیر می گذارد ، می توانید گزارش را کاوش کرده و تقسیم آن را توسط کاربران به صورت فیزیکی در مکان مشاهده کنید ، در حالی که فقط یک “علاقه” است.
در قسمت گزارشات ، یک ستون برای اضافه کنید نوع مکان. سپس می توانید با فیلتر کنید مکان فیزیکی یا مکان مورد علاقه:
اگر مکان مبتنی بر علاقه باعث کاهش نتایج شما می شود ، به تنظیمات موقعیت مکانی خود برگردید و دکمه دوم رادیو را برای آن انتخاب کنید حضور.
این فقط آن را به افرادی نشان می دهد که از نظر جسمی در منطقه مورد نظر شما واقع شده اند.
3. روندهای منطقه ای
صحبت از تصمیمات مبتنی بر مکان ، مرتباً کمبود تعدیل پیشنهادات یا تصمیم گیری مبتنی بر مکان وجود دارد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
وقتی بسیاری از مدیران به آن اعتماد می کنند ، ساده می توان از این امر غافل شد پیشنهادات خودکار.
با این حال ، هنگام استفاده از پیشنهادات دستی ، eCPC یا حداکثر کلیک ها ، این می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.
بسیاری از حساب ها در سراسر کشور اجرا می شوند و در بعضی مواقع ، حساب هایی را می بینید که هدف اصلی آنها ایالات متحده است و هیچ چیز جزئی تری ندارند.
به احتمال زیاد الگوهایی از شهرها یا ایالت ها را مشاهده خواهید کرد که عملکرد بهتر یا بدتری دارند.
این را می توان از طریق اصلاح کننده های پیشنهاد پیشنهاد کرد ، اما این موارد دیگر به مشکلات عمده نمی پردازد: اصلاح کننده های دستگاه ، تخصیص بودجه و کپی تبلیغات ، به نام چند مورد.
شهرهای بزرگ تمایل به صرف بودجه دارند که اگر معیارها به نفع آنها باشد ، می تواند مشکلی نداشته باشد.
اما بعضی اوقات این کار را نمی کنند.
گاهی اوقات ، در استفاده از دستگاه در مناطق مختلف جغرافیایی تفاوت وجود دارد.
به عنوان مثال ، با شهرهایی که مسافران زیادی دارند ، گاهی اوقات نرخ تبدیل بهتری را در دستگاه های تلفن همراه مشاهده می کنید زیرا آنها در حالی که در وسایل حمل و نقل عمومی هستند در حال مرور و خرید هستند.
بررسی کنید مکانها بخش خود را در مبارزات انتخاباتی جستجو کنید و در سطح شهر برای یافتن فرصت های پیشنهادی پیشنهادات خود را بررسی کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
4. مرور مجدد اصلاح کنندگان برنامه آگهی
مانند بسیاری از اصلاح کنندگان پیشنهاد ، روند تنظیم اصلاح کننده های پیشنهاد آگهی و فراموش کردن آن وجود دارد.
عملکرد در طول روز می تواند به صورت فصلی تغییر کند.
در فواصل تعیین شده با نمونه های داده خوب ، مجدداً از آن بازدید کنید تا اطمینان حاصل کنید که در ساعات اول روز نیز به ارتباط خود ادامه می دهید.
5. مطابقت کلمه کلیدی کثیف
با انواع تطابق گسترده ، Google گزینه را انتخاب می کند کلمه کلیدی یک عبارت جستجو با آن مطابقت دارد اما همیشه همان اصطلاح را به طور مداوم انتخاب نمی کند.
شما با داشتن یک عبارت جستجو متناسب با چندین گروه تبلیغاتی مختلف ، معمولاً با سطوح مختلف عملکرد ، به پایان می رسید.
ساده ترین راه برای دیدن این امر صادر کردن عبارات جستجوی خود و استفاده از یک جدول محوری سریع است.
عبارات جستجوی خود را رها کرده و سپس تعداد گروههای تبلیغاتی را انتخاب کنید.
این تعداد گروه های تبلیغاتی را که یک اصطلاح با آنها مطابقت دارد نشان می دهد.
شما همچنین می توانید گروه آگهی را به عنوان یک زیرشاخه در عبارت جستجو رها کنید ، سپس در هر اصطلاح جستجو لیست خاص آگهی جستجو را لیست می کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
این مورد قبلاً موضوعی بود که باید فقط برای تطابق گسترده روی آن تمرکز شود ، اما اکنون توصیه می کنم این کار را برای همه انواع تطابق انجام دهید. از آنجا که گوگل قوانین مسابقه خود را در مورد دقیق مسابقه آرام کرد، احتمالاً در اینجا بیشتر از گذشته شگفتی خواهید یافت!
بدیهی است که ما می خواهیم با بهترین عملکرد مطابقت داشته باشد.
این به معنای تنظیم دقیق آن به عنوان منفی مطابقت دقیق با گروه های تبلیغاتی یا کمپین هایی است که می خواهیم مطابقت آن متوقف شود.
این Google را مجبور می کند تا آن را همانطور که می خواهید مطابقت دهد.
6. عدم استفاده از آزمایش برای آزمایش
انصافاً ، فهم این سیستم عامل آسان نیست ، و این شرم آور است.
هنگامی که از راه عجیب و غریب راه اندازی آن عبور کردید ، ویژگی آزمایشات یک روش عالی برای اجرای یک آزمون کنترل شده تر است.
شما می توانید انواع عناصر را امتحان کنید ، مانند مکانیزم پیشنهاد قیمت یا حتی صفحات اصلی.
در حساب هایی که من تلاش کرده ام توزیع یکنواختی برای یک صفحه فرود تست ، راه اندازی آزمایشات مفید است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
من به سادگی کمپین را کپی می کنم و URL ها را در تبلیغات تغییر می دهم.
از آنجا که می توانم درصد ترافیکی را که می خواهم در این آزمایش دریافت کنم مشخص کنم ، می توانم یک تنظیم کنترل شده تر نسبت به واگذاری آن به گزینه های چرخش ناچیز Google Ads ایجاد کنم.
برای شروع ایجاد آزمایش ، کمپینی را که می خواهید برای آن آزمایشی ایجاد کنید انتخاب کنید و دکمه “پیش نویس ها” را در بالا سمت راست فشار دهید.
از آنجا ، می توانید یک نسخه غیر قابل اجرا از کمپین ایجاد کنید ، قسمتهایی را که می خواهید آزمایش کنید تغییر دهید و سپس انتخاب کنید آن را به عنوان یک آزمایش راه اندازی کنید برای مدت زمان از پیش تعیین شده
یک مورد جدیدتر که در اینجا وجود دارد ، آن گزینه برای تبلیغات متنوع است. می توانید سریعتر از اینکه آپلود دستی دسته ای از آگهی ها را مانند گذشته بارگذاری کنید ، یک آزمایش تقسیم را از راه کپی راه اندازی کنید!
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
7. عدم وجود استراتژی پیشنهادات
دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است حساب ها هنوز از پیشنهادات دستی استفاده کنند.
اغلب ، معیارهای پیچیده تری برای تجارت وجود دارد که ارزش نسبی یک کلیک را تعیین می کند – معیارهایی که Google نمی تواند آنها را ببیند یا آنها را در نظر می گیرد.
این شرایط خطای انسانی را به عاملی تبدیل می کند و می توان استراتژی مناقصه قوی را پشت سر گذاشت.
کلمات کلیدی با هزینه 1006 دلار برای هر تبدیل نباید پیشنهادات مشابه پیشنهادهای تولید کننده با 96.98 دلار داشته باشند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
ادامه مطلب را بخوانید گزینه های پیشنهادی و روشهای مختلف را امتحان کنید تا روشی را پیدا کنید که بهترین نتیجه را داشته باشد.
8. افزودن مخاطبان برای مشاهده
به راحتی می توان فراموش کرد که جستجوها در طیف وسیعی از انواع مشتری بالقوه اتفاق می افتد.
گوگل در این مرحله از بازی اطلاعات زیادی در مورد کاربران دارد.
غالباً رفتار آنها بسیار متفاوت خواهد بود ، اما این چیزی نیست که شما در داده های جستجو مشاهده کنید زیرا عبارات یکسان را جستجو می کنند.
افزودن مخاطبان و مشاهده نتایج آنها یک عملکرد اساسی بازاریابی 101 است که به راحتی و از روی عادت کنار گذاشته می شود.
با این حال ، داده ها در اینجا نه تنها برای کشف تنظیمات پیشنهادی جدید بلکه برای یافتن مخاطبان برای هدف قرار دادن در سیستم عامل های دیگر مانند YouTube عالی هستند.
9. برنامه های افزودنی تبلیغاتی گمشده یا تأیید نشده
بنابراین بسیاری از حساب ها از پسوند Ad خارج شده اند و یا برخی از آنها دارای تأیید نیستند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
من معمولاً برنامه های افزودنی Structured Snippet ، شماره تلفن های تأیید نشده (ack!) و تأییدیه های Extension را مشاهده نمی کنم.
فراتر از املاک و مستغلات پیشرفته ، این افزونه ها به تبلیغ دهندگان در SERP می دهند ، همچنین می توانند به کلیک های بهتر واجد شرایط تر کمک کنند (به عنوان مثال از مواردی مانند قیمت گذاری “شروع با” استفاده کنید). آنها همچنین ممکن است اطلاعات بیشتری را برای تشویق کلیک کاربر ارائه دهند.
10. تماشای عملکرد شریک
به طور پیش فرض ، یک کمپین جستجوی جدید Google Search Partners را به عنوان مکان بررسی می کند.
این همیشه چیز بدی نیست!
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
گاهی اوقات سایت های شریک برخی CPA های خوب و پایین تولید می کنند.
مطمئن شوید که اگر با آن راه اندازی می کنید ، به عنوان داده جمع می شوید ، نگاهی می اندازید تا ببینید عملکرد آن چطور است
با انتخاب گزینه بخش گزینه در بالا سمت راست و انتخاب شبکه (با شرکای جستجو).
نکته قابل توجه در اینجا این است که این تنظیم “همه یا هیچ چیز” است.
“شامل شرکای جستجوی Google” در حال اجرا است یا نیست ، و تبلیغ کنندگان نمی توانند آن را بیش از این اصلاح کنند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اینها فقط یک نمونه هستند
با توجه به میزان رشد و تغییر رابط کاربری در طول سال ها ، به راحتی می توان درک کرد که چگونه چیزها از دست می روند ، نادیده گرفته می شوند یا فراموش می شوند.
اینها رایج ترین اشتباهاتی است که من در Google Ads می بینم ، اما بدون شک موارد دیگری نیز وجود دارد!
بگذارید این لیست به شما یادآوری چیزهایی باشد که باید در حساب شخصی خود جستجو کنید یا اگر می خواهید ، حسابرسی انجام دهید روی خودت!
منابع بیشتر:
اعتبار تصویر
تمام تصاویر صفحه گرفته شده توسط نویسنده ، ژانویه 2021