درباره نویسنده
Saskia Freeke برای ایجاد آثار هنری هندسی به صورت روزانه کد را وارد بازی می کند. هم کارهای او و هم تمرینش از طریق متمایز و بازیگوشانه آنها برجسته است …
بیشتر در مورد
ساسکیا
…
بیش از پنج سال است که با تولید کد برای تولید الگوها ، شکل ها و انیمیشن ها ، روزانه یک اثر هنری دیجیتال ایجاد می کنم. پروژه هنری روزانه من به من کمک کرده است تا سبک هنری خود را کشف کنم و شیوه کدگذاری را به روشی بازیگوش بیاموزم. وقتی پروژه را شروع کردم ، تهیه یک چیز و انتشار آنلاین آن یک چالش بود. اکنون این به سادگی بخشی از زندگی روزمره من است.
وقت صرف شده در “روزانه” من زمانی است که در آن آزادانه می توانم به کاوش و خلاقیت بپردازم. وقتی همه چیز خسته کننده می شود ، می دانم که برای خلق چیزی تازه و متفاوت باید دوباره خودم را به چالش بکشم. خوشحالم که افکار و تجربیات خود را به اشتراک می گذارم و امیدوارم بتوانم الهام لازم برای شروع پروژه های مشابه خود را بدست آورم.
شروع شدن
بنابراین چگونه من در عمق این سوراخ خرگوش ساخت قطعات هنری روزانه قرار گرفتم؟
در طول تحصیل ، من با برنامه نویسی آشنا شدم اما وقت کافی برای درک کافی آن را نداشتم. به اعتقاد من نه به دلیل تنبلی ، بلکه به این دلیل که در طراحی بسیار بیشتر از کد ، سرآمد هستم. با این حال ، تمایل به درک نحوه کدگذاری آثار هنری تصویری پس از فارغ التحصیلی با من ماند.
در سال 2014 ، تلاشی را آغاز کردم تا بتوانم در عمل هنری خود جستجو کنم. از آنجا که تحصیلات من در زمینه طراحی گرافیک و تعامل بیشتر بر خلق تجربیات معنی دار بود ، می خواستم آزادانه کاوش کنم و همچنان از دانش طراحی آموخته شده استفاده کنم. من شروع به کشف ایجاد الگوهای مولد ، آثار هنری مبتنی بر شبکه و انیمیشن کردم.
دوباره اطمینان حاصل کردم که برای بازگرداندن اولین مراحل بررسی نحوه کدگذاری ترسناک بود ، زیرا اطمینان داشتم که یادگیری برای من خیلی سخت است. شما نباید اجازه دهید تجربه گذشته میل شما برای یادگیری کمتر شود.
در جستجوی موضوعاتی که می خواستم کشف کنم با “چارچوب HYPE“، و کلاس SkillShare توسط طراح جوشوا دیویس. این باعث شد من الگوهای تولیدی ایجاد کنم. این ترکیب درستی از استفاده از مهارتهای من در ساختن اشکال در Illustrator و استفاده از یک چارچوب برای یادگیری نحوه کار کد بود. هنگامی که کار خود را شروع می کنید ، یافتن چیزی برای یادگیری که با مهارتی که در گذشته دارید همراه باشد دستیابی به نتیجه مطلوب را آسان می کند.
غلبه بر کمال گرایی
در آن زمان بود که من شروع به ساخت انیمیشن با نرم افزار طراحی مبتنی بر شبکه کردم “هگزل”، گاهی اوقات ترکیبی از اشکال ایجاد شده با Hexels برای استفاده با چارچوب HYPE است. من از کاوش و خلاقیت با ابزارهایی که یاد می گرفتم خوشحال شدم. فقط یک عامل مخوف من را عقب نگه داشته بود: کمال گرایی. آثاری که من خلق می کردم هرگز “به اندازه کافی خوب” نبودند که بتوانند به دیگران نشان دهند. این همان چیزی است که باعث شد خودم را به چالش بکشم تا آزمایش “روزانه” خود را شروع کنم. من هر روز به مدت یک ماه یک اثر هنری ایجاد می کردم و آن را برای خودم بارگذاری می کردم وبلاگ Tumblr.

شروع یک کار جدید چالش برانگیز بود ، اما من را از منطقه راحتی خارج کرد. دستیابی به اهداف کوچکی که خارج از محدوده راحتی شما هستند باعث می شود که به اهداف حتی بیشتر و بزرگتری برسید. بعد از اینکه ماه اول را در سپتامبر 2014 به پایان رساندم ، بیشتر روزها کارهای هنری خود را ادامه می دادم ، اما به خودم اجازه می دادم از دیگران بگذرم. وقتی اول ژانویه 2015 فرا رسید فکر کردم ، بیایید به ساخت هر روز برگردیم. شاید من می توانستم دو ماه کار کنم ، شاید بیشتر. فکر می کردم فقط در عرض چند ماه هر آنچه را تصور می کردم خلق می کردم ، اما همانطور که می بینید ادامه دارد! شما هرگز با خلاقیت تمام نمی شوید.
ابزارها
چارچوب HYPE به من کمک کرد تا دوباره وارد برنامه نویسی شوم و با استفاده از “در حال پردازش” پردازش محیطی برای یادگیری نحوه کدگذاری در متن هنرهای تجسمی است ، یک پروژه منبع باز که در سال 2001 شروع شد. HYPE Framework مجموعه ای از کلاسهای پردازش است. با استفاده از چارچوب HYPE با استفاده از نقاشی های کوچک وکتور و قرار دادن تصادفی آنها روی بوم ، الگوهایی ایجاد کردم.
با اختصاص رنگ های مختلف و بازی با انواع پارامترهای دیگر ، من توانستم ترکیبات مختلفی ایجاد کنم. با استفاده از Hexels یا انیمیشن می کشم یا اشکال کوچک بردار ایجاد می کنم که می توانم از آنها برای تولید الگوها استفاده کنم. این اشکال کوچک برای ایجاد الگوها و اشکال پیچیده تر ایده آل خواهند بود ، کاری که من هرگز بدون کد به این سرعت نمی توانم انجام دهم. بازی با مقدار اشکال ، انواع اشکال ، رنگ ها و … گزینه های بی شماری برای کاوش در اختیار من قرار داد.
سیر تکاملی
در آگوست 2015 ، یعنی هشت ماه از ساخت کارهای هنری روزانه ، شروع به کد نویسی اولین انیمیشن خود از یک طرح خالی پردازش کردم. مدتی طول کشید تا من تحقیق کنم که چگونه در روند انیمیشن حرکت کنم و دقیقاً چگونه چیزی را ایجاد کنم که حلقه داشته باشد و من به اندازه بیت کد کپی کردم.
این کد ممکن است بسیار نامرتب و احتمالاً کاملاً ناکارآمد باشد ، اما من چیزی را یافتم که کارساز بود. از این نظر ، اگر کاملاً کدگذاری نشده باشد یا حتی اینکه شما واقعاً از نحوه کار آن آگاه هستید ، چندان مهم نیست. ایجاد چیزی به عنوان نتیجه تحقیقات خود و آزمایش نمونه های دیگر برای ایجاد چیز جدید ، شروع بسیار خوبی در هر زاویه ای است که به آن نگاه کنید.
بازی کنید و یاد بگیرید
بنابراین واضح است که شما برای شروع بازی با آن همیشه نیازی به دانستن چگونگی کارکرد چیزی ندارید. یک رویکرد بازیگوشانه به من کمک کرد تا یاد بگیرم و درک کنم که چگونه کار می کند. در نتیجه داشتن یک خروجی بصری به من در انجام تکرارهای کوچک کمک کرد. وقتی چیز جدیدی یاد می گیرم ، بیت های کوچکی کد را تغییر می دهم تا سعی کنم بفهمم این کارها چیست. در ابتدا ، من قطعاً چیز زیادی نمی فهمیدم ، اما با بازی با کد ، تکرارهای کوچک ، من درک کردم که آن را ذره ذره درک می کنم.
در پروژه هایی از این دست ، هنری که ایجاد می کنید لازم نیست هر بار از ابتدا نوشته شود. تکرار کلید آفرینش است. در سال اول اکتشاف روزانه گسترده بود. صبح ها به این فکر می کردم که چه کاری می توانم آن روز بسازم ، گاهی اوقات با یادآوری ، و با بازنگری در طرح های قبلی. منابع الهام دیگر مواردی است که آن روز به نظر من می رسد ، که غافلگیرانه غالباً با کد و هنر ارتباطی ندارند. در این محدوده توانستم مناطقی را پیدا کنم که مشتاق کاوش بیشتر آنها هستم.
تنظیم مضامین
علاوه بر چالش روزمره ، من به آرامی اما مطمئناً با چالش های مداوم روبرو شدم. به عنوان مثال ، من خودم را به چالش می کشم که از پالت رنگ یکسان برای سه روز پشت سر هم استفاده کنم ، اما هنوز هم ترکیبات مختلفی را با استفاده از عناصر مختلف ایجاد می کنم. به نظر می رسد این راهی عالی برای کشف چگونگی کارکرد رنگ با اشکال و ترکیبات خاص باشد.
این چالش ها به چالش های طولانی مدت تبدیل شدند ، آنچه من به عنوان مضامین توصیف می کنم. در سال چهارم از روزنامه هایم ، کار با موضوعی ماهانه را شروع کردم ، که این امر مرا ترغیب می کند تا خلاقیت خود را در یک چارچوب یا یک مرز خاص مشخص کنم. این به کارآیی زمان کمک زیادی کرد ، چون مجبور نبودم در مورد آنچه که می خواستم آن روز بسازم ، فکر کنم ، اما در عوض فقط می توانم با چارچوبی که شروع کردم بازی کنم ، آن را گسترش دهم ، تغییر دهم و غیره. جدا از اینکه برخی از جنبه های روند کار من بسیار آسان تر و کارآمدتر است ، این امر باعث شد و من بتوانم با مجموعه ای فزاینده از قوانین خودخواسته ، خلاق باشم.

بعد از یک سال تم ماهیانه ، بازی خود را بالا بردم و به سراغ موضوعات هفتگی رفتم. من با موضوعات ماهانه تجربه کرده ام که طول عمر این روش مرا متوقف می کند و باعث می شود برخی از خلاقیت ها و الهامات بیان نشوند. موضوعات هفتگی برای من کاملاً مناسب است ، زیرا من هر هفته موضوع جدیدی را شروع می کنم و به مدت هفت روز به بررسی عمیق آن ادامه می دهم. دیدن تکامل یافته یک موضوع در طول یک هفته شگفت انگیز است. خوب است که سعی کنید با رویکردهای مختلف بازی کنید ، ببینید چه احساسی و احساسی در زندگی شما دارند.
اکتشافات جدید
شروع جدید اغلب کمی زشت است. وقتی شروع به کشف یک منطقه جدید می کنم ، این احتمال وجود دارد که دانش خاصی را که برای ایجاد نوع کاری که در ذهن دارم ، لازم نداشته باشم.
به عنوان مثال ، هنگامی که من شروع به استفاده از اشکال 3D در انیمیشن های خود کردم ، در ابتدا فکر کردم که قبل از اینکه بفهمم چگونه از اشکال سه بعدی در طرح های خود استفاده کنم ، باید ساعت ها در مورد این موضوع تحقیق کنم از آنجا که زندگی گاهی تمرکز بر کار در جهت رسیدن به یک هدف خاص بسیار شلوغ می شود ، آن “ساعات زیادی” که تصور می کردم به آن نیاز داشته ام طبیعی نبود.
استفاده از اشکال سه بعدی یک روز ، به عنوان جرقه ای در سرم وقتی آماده شدم تا روزانه تهیه کنم ، به وجود آمد. من به راحتی چگونگی ایجاد اشکال سه بعدی را جستجو کردم و یک طرح اولیه ساختم که از طرح 2 بعدی قبلی تکرار می شود.
همانطور که در سه طرح اولیه سه بعدی من مشاهده می کنید ، این روش نه چندان زیبا و نه پیشگویی جدید در سفر روزانه من است. اما کاملاً خوب است زیرا با این وجود گامی به جلو است.
طی چند روز آینده ، من تحقیق در مورد استفاده از اشکال سه بعدی در طرحهای خود را ادامه دادم ، و خیلی زود چیزهای بیشتری مانند استفاده از نور را درک کردم. با استفاده از اشکال سه بعدی ، یک هفته دیگر نتایج زیبایی بیشتری داشتند. فقط با چند روز ناخوشایند رفتن به یک مسیر جدید ، من ابعاد دیگری برای بازی در آن ایجاد کرده بودم.

یافتن زمان
یکی از بزرگترین چالشهای خلاقیت روزانه ممکن است یافتن وقت باشد. این چیزی است که شما باید با آن بازی کنید. برای برخی از پروژه های خلاقانه ممکن است صبح زود بهتر باشد ، برای دیگران (مانند خودم) عصر بسیار عالی است. می توان گفت ایجاد و بازی با کد به ابزاری مراقبه ای تبدیل شده است. بخشی از وقت شخصی من که طی آن می توانم آرام باشم و خلاق باشم.
انجام روزانه کاری من را در جریان خود نگه می دارد ، اما شاید شخص تمایلی به خلق کارهای کوچک نداشته باشد و به جای آن انجام هر هفته پروژه را ترجیح دهد. ببینید چه چیزی برای شما مفید است. به دنبال کمال نروید ، آزمایش نکنید ، و تکرار اصلی بودن ، نداشتن اثر هنری کامل است. خنده دار است که چگونه گاهی اوقات آثار هنری که به خصوص برای من شخصیتی برجسته ندارند ، تمایل دارند که بیشتر از کارهای هنری دیگر که من بیش از حد دیوانه ام ، دوست داشته باشند.

خودت آن را امتحان کن
شما اکنون می دانید که من دوست دارم از اشکال ساده برای ایجاد الگو استفاده کنم. من طرحی برای بازی شما ایجاد کرده ام. اعداد خاص را تغییر دهید ، چرخش ها را کوچکتر کنید یا شبکه را بزرگ یا کوچک کنید. اندازه اشکال را تغییر دهید یا اشکال بیشتری اضافه کنید. آنچه می توانید انجام دهید کاوش کنید. سر به مرجع p5.js برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکردهایی که استفاده کردم و خودتان برخی از آنها را اضافه کنید.
قلم را ببینید [Geometric Shapes Pattern](https://codepen.io/smashingmag/pen/QWNYWMJ) توسط ساسکیا فریکه.
اگر می خواهید با ایجاد کارهای هنری از طریق کد شروع کنید ، p5js یک کتابخانه جاوا اسکریپت عالی برای کاوش است. بررسی کنید شروع کار آموزش و مثالهای آن. دانیل شیفمن آموزش های ویدئویی سرگرم کننده ای را ایجاد می کند ، به نام قطار برنامه نویسی، برای p5js و پردازش ، و همچنین در ترکیب با کتابخانه های دیگر. برای الهام بیشتر به پردازش آزاد و بازی کن تمام کارهای من در طول یک سال گذشته را می توان در آثار من یافت صفحه Tumblr یا من اینستاگرام.
نتیجه
خلاق بودن کاوش ، بازی با ابزارهای شناخته شده و ناشناخته است. اجازه ندهید تجربه گذشته شما روی خواسته های شما برای یادگیری تأثیر بگذارد. خود را به چالش بکشید تا از منطقه راحتی خود خارج شوید.
نیازی نیست که با یک پروژه بزرگ شروع کنید. موارد کوچکی ایجاد کنید که ممکن است با پرورش آنها بزرگتر شوند. دریابید که چه زمانی و رویکردی برای شما بهتر است ، با این کار نیز بازی کنید. دنبال کمال در هنر خود و یا رویکرد خود را به آن نیست. و بیشتر از همه ، در کاوش لذت ببرید.
